[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:10

Ik heb overal en nergens verzekeringen. Dus dat scheelt. Bf heeft wel bijna alles bij interpolis. Moeten we ook nog eens oplijnen. Maar nu echt geen tijd voor.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:12

scheelde nog flink, we betaalden 111 geloof ik, en nu met duurder huis 98,-

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:13

mijn hypotheekadviseur doet ook verzekeringen, dus die heb ik ernaar laten kijken.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:15

Het is ook heerlijk hoor, maar ik mis het af en toe wel, dat ik mijn hersens alleen maar hoef te gebruiken voor een kookboek en een wasje. :D Ik vond het ook erg leuk om op kantoor dingen uit te zoeken en met klanten te praten. Dan is het als huisvrouw wel eenzaam. En ik beken: Poetsen is niet mijn ding. Mijn paard praat wel tegen me, maar ik versta hem niet altijd. Ach, ik ben nu ook druk als hulpmoeder. Dat is ook bijna een fulltime job en ik help mijn moeder in de administratie van haar hobby.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:16

Oh dat hebben wij bij lange na niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:17

Haha. Kan me voorstellen hoor. Lijkt me ook wel ongezellig inderdaad.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:18

Mbt Interpolis heb ik één keer ontzettend gelachen. Ik had gevraagd wat de kosten waren van mijn lopende levensverzekering. Die kwam bij een ander op nog geen kwart van de kosten uit. Dus IPO zou het voor me uitzoeken. Bellen ze me terug: Waren ze vergeten de personeelscondities van mijn verzekering af te halen, dus hij werd nog duurder! IPO is niet altijd de goedkoopste helaas. Ik kijk echter ook altijd wel naar de voorwaarden. Soms ben je voor een euro per maand veel beter verzekerd. Daarin ben ik wel kritisch.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:19

is oa huis, inboedel, twee auto's, reis en juridisch.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:20

ik ben geen goede huisvrouw, kan maar beter gaan werken heb ik tenminste een excuus.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:29

Auto's heb ik bij all secur. Scheelt heel veel.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:58

Hier ondernemer en huisvrouw en moeder en ook al niet zo van het poetsen :D .

Wij zijn net klaar met de woonkamer, zo ver, dan, de eikenhouten vloer ligt, nog wat priegelwerkjes en de kerstboom staat op, morgen met dochterlief verder optuigen. Wel heerlijk, keuken én woonkamer *\o/* *\o/* *\o/* .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 07:47

Als ik mijzelf mijn zin zou geven, ben ik elke dag aan het poetsen O:)
Ik heb al mijn verzekeringen bij Centraal Beheer.

Avaluna, wat leuk dat het af is en de boom al staat! Veel plezier met optuigen vandaag :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:33

Ik heb overal en nergens verzekeringen lopen. Inboedel en Aansprakelijkheids bij ING (goedkoop én hele goede dekking), zorg bij Unive, auto bij Ditzo. Paarden zijn niet verzekerd. Opstal, glas en brandverzekering zitten bij de VVE.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:29

Mijn paard was wel verzekerd, toen ie zo jong was dat we dachten dat ie zichzelf nog wel in een de draad zou kunnen hangen. Inmiddels weet ie wanneer hij moet remmen, dus vorig jaar heb ik die ook opgezegd. Ik heb wel gezien dat daar heel veel provisie op zit. :+

Blij te lezen, dat ik niet de enige ben. Ik vind het wel makkelijker om dingen netjes te houden, als het overzichtelijk blijft. Toen ik nog werkte kon je bij mij letterlijk van de vloer eten, omdat het er zo schoon was. Ik was altijd heel structureel aan het poetsen en dan echt het hele huis inclusief de zolder. Maar nu alles weer wordt afgebroken achter me door 3 kids, die ook nog bakken oud papier mee brengen van school, wat je natuurlijk echt níet mag weggooien, is het een stuk moeilijker om gemotiveerd te blijven.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:29

idefix4 schreef:
Officieel mag verhuren niet van de bank, maar ze werken momenteel wel mee, als je het doet. Zij weten ook wel dat de portemonnaie een einde heeft en als zij zo hun centen beuren, dan vinden ze dat prima.

Het mag wel, als je toestemming vraagt en krijgt. En daar werken ze momenteel wel aan mee. Ik heb per kerende post officiële toestemming gekregen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:31

Ah, kijk, in mijn tijd werd het simpelweg gedoogd. Dan zeiden ze wel dat het niet mocht, maar dan deden ze er niets tegen. :+ Dat is dan een hele verbetering.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:32

Mét het risico dat ze binnen 24 uur het hele hypotheekbedrag konden opvragen toch?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:32

@Idefix: hahaha, hier ook, volop aan het verbouwen, gezin, boerderij, is toch een stuk minder dankbaar :D .

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:47

ik heb het nooit netjes gehad.......

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:56

Haha, ja nou! Ik heb wel eens gezegd, dat ik het stallen bijhouden makkelijker vindt, dan het huis... Die zijn over het algemeen netter. :+ Ach mijn tijd komt wel weer. We gaan een heel praktisch huis bouwen. Ik heb het hoogste woord hoe de indeling wordt. Dan moet het een boel gaan schelen. ;) Eén eis is een apart hok waar de kinderen mogen spelen en waarvan ik de deur kan dichttrekken en de andere eis is: Flink kastruimte! En de kinderen worden nu ook groter. Ze brengen niet meer zo veel tekeningen mee als eerst.

Mbt opeisen hypotheekschuld: ik heb dat in de jaren dat ik bij de Rabo werkte, nog nooit uitgevoerd zien worden. Ik ken ook iemand die momenteel verhuurd zonder toestemming van zijn bank en dat probleemloos kan blijven doen, omdat hij de hypotheek altijd keurig op tijd betaalt. En dat doet ie al een paar jaar zo. Zijn insteek was dan ook niet om de woning te verkopen. Verhuren had altijd zijn voorkeur.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:00

De banken zijn toch ook niet gek , die weten ook wel dat mensen niet zo 1-2-3 dat geld op kunnen hoesten , dan kunnen ze het beter toestaan dan dat ze zèlf hun eigen probleem gaan maken :P

Hier is het ook een zooitje.

Ik heb graag alles netjes en schoon , zou het liefste voor elk dingetje een eigen vakje op maat hebben waar het allemaal perfect netjes opgeborgen kan worden. Maar helaas....zitten in een verbouwing dus alles ligt overal , het is een bende....dan vind ik er ook geen aardigheid aan , dat is niet bij te houden want het wordt toch elke keer weer een stofbende. Ga dan niet elk randje en naadje zitten poetsen , dat even later toch weer vol met bagger zit :P

Dan kan ik die tijd beter besteden aan meer duurzame klussen zodat het ooit wel beter wordt :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:04

Dat heb je mooi verwoord! Hier is het momenteel gewoon te klein om er een zegen van te maken. ;) Echt het huis staat redelijk vol met kasten en nog zijn het er niet genoeg om alles in op te bergen. Simpelweg omdat je in een huis van krap 250 kuub gewoon niet alles kúnt opruimen als je er met z'n 5-en in zit. Dat gaat gewoon niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:07

...en dan is het ook niet leuk meer , om te beginnen aan een taak die je tòch niet perfect uit kunt voeren...

Ik wil alles graag ècht goed opruimen maar bij de eerste 5 dingen die ik vast heb kan ik er al 3 niet neerleggen op een plek waar ze eigenlijk zouden moeten , die andere 2 passen ook niet op de plek die er wel is maar die te klein is...en dan ben ik het al zat , valt gewoon geen eer aan te behalen , dan doe ik het liever niet dan zo half-half :P

Dan maar even grofweg opruimen en aan de klus.

't Is met kinderen natuurlijk ook net als bij de paarden : je kunt het pleintje wel brandschoon vegen maar even later ligt het weer vol met zand en zooi :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:19

_O- 't Is of ik mezelf hoor praten! De spijker op de kop! Ik kan ook heel dapper beginnen en dan even later constateren dat het me niet is gelukt. :') Heel frustrerend. Het lastigste is nog, dat mijn lief er ook echt niet tegen kan en dan op onze vrije zondag er aan begint en dat vind ik dan weer echt sund! Dan wil ik met het gezin gaan wandelen ofzo. Lekker naar buiten in elk geval!
Als hij begint is het meestal ook ruzie in de tent, want hij gooit tekeningen dus ook gewoon weg. En dan heb je dus een zondag met 3 jankende, woedende kids.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:25

...en een gefrustreerde moeke en pa die vuur spuwt omdat hij "alles zelf moet doen" , ik zie het helemaal voor me :+

Klinkt wel gezellig :P

'k Zou alles in een grote doos donderen , dan lijkt het tenminste opgeruimd en tegen de tijd dat je het dan eens kwijt zou kunnen dan pak je het wel weer eens uit O:)