Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OleJon schreef:Een airco schijnt toch niet zo duurzaam te zijn
https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/eige ... oXhdRvCalE
maralyn schreef:Ik zit ook in twijfel.
Ik had mij aangemeld bij budget energie en betaal nu 330 euro. Bij alleen al overstap kan ik terug naar 290 euro per maand.
Maar we hebben nu ook zonnepanelen. Waardoor ik op een bedrag uit kom van 163 euro.
Budget energie wil mij ook geen prijzen tonen van als ik een ander contract zou willen.
En nu.
CharleyT schreef:OleJon schreef:Een airco schijnt toch niet zo duurzaam te zijn
Wat een simpel verhaaltje, met alternatieven die niet werken. Flessen koud water??, en s nachts opstaan, naar de koelkast nieuwe halen etc. Te komisch voor woorden. Een ventilator is leuk als het geen 25 graden of warmer is. De lucht wordt niet gekoeld, het windje geeft een suggestie van afkoeling. Op zich best ok, tot zekere temperatuur.
OleJon schreef:Een airco schijnt toch niet zo duurzaam te zijn
8nnemiek schreef:Oh, en wat betreft de zonnepanelen die geld kosten bij een dynamisch contract; als je thuis bent kun je gewoon je panelen uitzetten en dan juist geld verdienen door stroom te verbruiken. Zo waren er veel mensen die aanboden om gratis elektrische auto's van buurtbewoners te laten opladen. Win-win; de auto-eigenaar heeft zijn auto gratis geladen en de huiseigenaar krijgt er geld voor.
Tieme schreef:8nnemiek schreef:Oh, en wat betreft de zonnepanelen die geld kosten bij een dynamisch contract; als je thuis bent kun je gewoon je panelen uitzetten en dan juist geld verdienen door stroom te verbruiken. Zo waren er veel mensen die aanboden om gratis elektrische auto's van buurtbewoners te laten opladen. Win-win; de auto-eigenaar heeft zijn auto gratis geladen en de huiseigenaar krijgt er geld voor.
Dat die panelen echt geld kosten is te verwaarlozen. Zondag een dagje geweest dat het extreem was. Panelen uit en wasjes draaien en rest van de apparaten die je anders ook aan zou zetten. Alleen nu krijg je er geld voor.
De keren daarvoor waren de bedragen een stuk lager maar niet iets wat je als zonnepanelen eigenaar flink geld zou kosten. Heeft mij totaal iets van 1 euro gekost.
Zoals zondag dan zet ik gewoon de schakelaar in de meterkast over en klaar.
Lees op internet toch wel veel wild west verhalen over dynamisch icm zonnepanelen en over negatieve prijzen en betalen.
Ook vaak van zogenaamde "experts". Mensen die daarom geen panelen nemen of niet dynamisch durven. Nergens voor nodig.
Het is echt niet zo zwart wit als er vaak beweerd wordt.
pmarena schreef:Ik vind zonnepanelen "steeds" aan en uit "moeten" schakelen eerlijk gezegd wel een brug te ver hoor.
Als je zoiets automatisch kan regelen icm een thuis-accu dan is het niet zo'n punt, maar je hele dag laten dicteren door de stroomprijzen....dat vind ik wel een belasting eerlijk gezegd. Veel mensen zullen toch ook allerlei beslommeringen zoals werk hebben
Steenbok12 schreef:
Yv_ schreef:Ik heb 2 weken geleden de knop omgezet en ga per 10/7 over.
Tarieven zijn 1,19 voor gas en 0,32 en 0,30 voor elektriciteit, een jaar vast. Wel een mooie deal denk ik, want wilde deze week voor mijn ouders kijken en zag eigenlijk alleen maar hogere tarieven.
Wel grappig dat Essent de dag dat er wordt opgezegd meteen aan de telefoon hangt.
Dees schreef:BudgetEnergie houdt in haar voorstel geen rekening met teruglevering door zonnepanelen.
Onvoorstelbaar (dom) maar waar.
Gister nog iemand geholpen met oversluiten van BE naar Greenchoice.
Vergelijk de prijs per kwh en de prijs per m3 (dus niet je voorschotbedrag!) En je zult zien dat BE momenteel erg duur is.
pmarena schreef:Ik vind zonnepanelen "steeds" aan en uit "moeten" schakelen eerlijk gezegd wel een brug te ver hoor.
Als je zoiets automatisch kan regelen icm een thuis-accu dan is het niet zo'n punt, maar je hele dag laten dicteren door de stroomprijzen....dat vind ik wel een belasting eerlijk gezegd. Veel mensen zullen toch ook allerlei beslommeringen zoals werk hebben
Slmt9 schreef:Ik was ook eindelijk zo ver om over te stappen naar dynamisch. Maar wat een negatieve reviews, met name over de eindafrekening. En tuurlijk snap ik ook dat een negatieve review eerder gezet is dan een positieve, maar zoveel en zo recent heeft mij doen afzien. Dan heb ik het over Frank, Anwb en nextenergy.