Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mavantos schreef:quibusjes schreef:Iemand tips bij het bieden op een huis? Ik bevind me niet in de luxe positie om langere tijd te blijven proberen op verschillende huizen en wil dus graag meteen goed bieden. Toch maar gewoon flink overbieden tot hoe ver je kan en wil lenen met het risico dat je stuk meer geboden hebt dan de rest? Ik vind het zo weinig transparant met zo'n inschrijvingsdatum en zoveel gegadigden.
Aankoopmakelaar in de arm nemen is dan het enige juiste advies.
CoronaLime schreef:Dat mensen (vooral starters) niet zo kieskeurig moeten zijn hebben wij vaker gehoord… maar come om, je geeft een gigantische klap geld uit, tuurlijk mag je dan eisen stellen! Naarmate de zoektocht langer duurde, ging er steeds meer naar ons “dat zou mooi zijn” lijstje en van de eisen-lijst af en dat is precies wat ik bij bijna alle huizenzoekers in mijn omgeving zie.
Tuurlijk, er zijn ook echt een paar die een reality-check nodig hebben, maar ik zie en hoor zó vaak voorbij komen dat starters maar niet zo veeleisend moeten zijn, dat dat echt niet meer over die club gaat. Oh en, wij vinden het heel belangrijk dat een huis 10+ jaar passend is bij onze wensen, omdat het in deze tijd/markt helemaal niet vanzelfsprekend is om wooncarriere te maken en om de zoveel jaar groter te gaan wonen. Gelukkig hebben wij een huis gevonden met veel van ons wensen lijstje en bijna alles van ons eisen lijstje, maar zulke opmerkingen blijven me fascineren!
quibusjes schreef:Vanwege uitkoop, financier ik een redelijk gedeelte uit eigen geld, vandaar dat ik wel tot een bepaald maximum kan overbieden.
Een aankoopmakelaar zoeken is een volgende stap inderdaad. Maar ook hierbij, hoe weet je of iemand effectief kan helpen hierbij? Alle financiën heb ik wel in kaart met adviseur en ook plaatje compleet wat ik wel en niet wil. Het zou dus echt puur om hulp bij bieden gaan.
Hutcherson schreef:Mijn ervaring is ook dat een taxateur de koopprijs aanhoudt en dat dat niet echt een probleem is. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard maar normaal gesproken taxeren makelaars uit de omgeving voor elkaar dus die moeten nog langer met elkaar werken.
Narya schreef:Hutcherson schreef:Mijn ervaring is ook dat een taxateur de koopprijs aanhoudt en dat dat niet echt een probleem is. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard maar normaal gesproken taxeren makelaars uit de omgeving voor elkaar dus die moeten nog langer met elkaar werken.
Tsja, dan had ik blijkbaar toch de uitzondering