Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 09:14

@absque_dubio: gaat het huis snel de verkoop in; dan zou ik het gewoon wit laten en kan de nieuwe bewoner meteen zelf wat kiezen.
Als je van plan bent er nog een aantal jaren zelf te wonen; gewoon iets kiezen wat jíj mooi vindt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 09:19

Janinevv schreef:
Wie weet een goed advies voor mooie behangetjes?

Onze interieurstyliste heeft voor ons een behang van Arte uitgekozen, later zag ik van dat merk ook voorbeelden bij de keukenzaak liggen. https://www.arte-international.com/nl/producten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 09:27

De interieurstyliste kwam met allemaal ideeën aanzetten wat heel hard NEE in mij schreeuwde. Ze had ook niet echt gevoel van wat ik wilde, wat bij mij paste. Terwijl ik van tevoren al een moodboard had gemaakt. Mijn ouders heeft ze overigens goed kunnen adviseren, maar die gingen er geheel open in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 09:39

Dat zou -denk ik- ook mijn probleem zijn. Ik heb een vrij uitgesproken mening wat ik mooi vind en heb -denk ik- ook niemand voor nodig om me iets aan te praten :o

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 09:43

:D

Ik denk dat het ook heel waardevol kan zijn in de zin van dat een styliste nèt even buiten de hokjes denkt, ideeën kan aandragen waar je zelf nog niet aan had gedacht, een mooie aanvulling kan bieden of net ziet wat de verbinding kan maken. Dan moet je alleen wel net de juiste treffen!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 10:12

Oh ik bedoelde meer tips als in merken / website etc! Ja de keuze is reuze. En behang of een foto behang..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 10:13

veerledec schreef:
Janinevv schreef:
Wie weet een goed advies voor mooie behangetjes?

Onze interieurstyliste heeft voor ons een behang van Arte uitgekozen, later zag ik van dat merk ook voorbeelden bij de keukenzaak liggen. https://www.arte-international.com/nl/producten

Oh tof! Dankje :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 11:18

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 13:09

Dat is best wel een heftig behangetje :) Heel modern.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 13:20

Ja, al lijkt het in het echt minder heftig hoor. Komt op één muur in de woonkamer. Hier in combinatie met de stalen voor de keukenkastjes en het keukenblad, de kraan en de handgrepen; op de twee vloerstalen waar we nu nog uit moeten kiezen:
Afbeelding
(Kleuren op mijn telefooncamera zijn altijd vertekend naar mijn idee)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 13:21

Arte heeft echt prachtig behang <3 Dat herken je ook altijd direct vind ik

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 13:29

@veerledec: mooie kombi.
Ik zou gaan voor de linker vloer; warmer van kleur en kombineert beter met het behang (vanaf het scherm) :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 13:39

Eens DubbelFun, maar het hangt dus nogal af van de lichtinval en het type licht. Dit is in de keuken thuis (die van hierboven in de winkel):
Afbeelding
En dan is links dus rustiger en neutraler (voor als je later nog eens wat anders wilt op de muren bijvoorbeeld).

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 13:41

Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan :D

Gianti schreef:
Iemand ervaring met werken met een interieur stylist?

Hier ook ervaring mee. Heel erg blij mee! We hebben grotendeels alles overgenomen, niet alles. Lampen hebben we uiteindelijk onze huidige gehouden en wat kasten veranderd. Bijv. geen maatwerk maar kant-en-klare. Ook hebben we andere eettafels genomen. Met het staaltje op pad gegaan en kleur was bijna 1 op 1! alleen het prijskaartje vonden we wat leuker haha :D
Verder eigenlijk alles wel overgenomen! Maar dat is natuurlijk vrijblijvend. We hadden het advies ook zo in de prullenbak kunnen gooien :Y) Wij hebben denk ik 1 dingetje veranderd wat wij te druk vonden (3 types behang op 1 muur vonden we iets te), ze heeft toen een bepaalde schilderwerk ingetekend, verder niks aan gewijzigd.

Ik las ook hier dat iemand zei dat het totaal niet haar smaak was, heb je dan wel iets van een moodboard overlegd? In principe moet jouw moodboard haar leidraad zijn.
Het enige behang wat we nu hebben is in de keuken en besteld bij Instabilelab. Niet goedkoop maar wel echt prachtig. Ze had wel wat samenwerkingen genoteerd voor ons maar dat hebben we niet gedaan. Die vroegen allemaal de hoofdprijs dus hebben we verder gekeken. Ook prima :)

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 13:54

Waar ben je geweest voor advies?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 15:16

@veerledec: met de bestaande (tegel?) vloer nog zichtbaar geeft dat waarschijnlijk een heel verkeerd beeld, maar ik vind nu de linkervloer niet meer zo mooi kleuren bij de keuken (rechts trouwens ook niet).
Misschien toont het anders als je de 2 vloeren direct laat aansluiten bij de keukendeuren (of gaat die ook vervangen worden ??)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 16:23

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 16:56

Ah, dan zou ik voor de linker gaan :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 19:22

veerledec schreef:
Ja, al lijkt het in het echt minder heftig hoor. Komt op één muur in de woonkamer. Hier in combinatie met de stalen voor de keukenkastjes en het keukenblad, de kraan en de handgrepen; op de twee vloerstalen waar we nu nog uit moeten kiezen:
[ Afbeelding ]
(Kleuren op mijn telefooncamera zijn altijd vertekend naar mijn idee)

Oh ik ben zeer benieuwd hoe dit er straks uit ziet.
Hele mooie combi vind ik het.
Kwa vloer gaat mijn voorkeur uit naar de rechtse.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Zet het deurtje van de keuken ook nog even rechtop op de vloer. Zo valt uiteindelijk het licht echt op je kastjes :)

Zelf zou ik gaan voor links vanwege het rustigere. Maar smaak ik zo persoonlijk!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:04

Ja, dat hebben we uiteindelijk nog gedaan Aight, en ook nog met kunstlicht gekeken. De keuze is uiteindelijk de linker op de bovenste foto/rechter op de onderste geworden, omdat die lichter is en dan een mooier contrast geeft. En te donker wilden we niet in verband met best grote ruimte en al heel veel kleur.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:10

Hoe verlichten jullie je keukeneiland?
Wij willen een eiland van 3x1m maar ik wil graag veel licht voor het snijden en koken. Maar eigenlijk ook gezellig gedimd licht voor 's avonds. Hoe hebben jullie dit opgelost?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:35

Er is LED-verlichting die je niet alleen in sterkte kunt dimmen, maar ook in kleurwarmte kunt aanpassen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Wispeltuur schreef:
Hoe verlichten jullie je keukeneiland?
Wij willen een eiland van 3x1m maar ik wil graag veel licht voor het snijden en koken. Maar eigenlijk ook gezellig gedimd licht voor 's avonds. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Spots boven het eiland en werkblad die in de pan schijnen (zorg ervoor dat ze geen schaduw vanuit jouw rug in de pan werpen). Die zijn 's avonds gedimmder en warmer en we dan hebben we sfeerverlichting (staande lampen in de hoeken aan).

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:16

Nou ik denk dat ik toch gewoon voor een nieuwe CV ketel en nieuwe radiatoren ga. Ik ben eens wezen kijken bij goede PVC vloeren, ook echt de wat duurdere. Maar ik kan het gewoon niet mooi vinden. In mijn tijdelijke huis ligt ook een PVC vloer en het is echt wel mega praktisch en voor nu prima, maar om er echt zelf voor te kiezen. Ik mis toch die warmte van echt hout.
Overigens heb ik ook een houten ondervloer en geen betonnen ondervloer, dus dat had misschien sowieso met electrische vloerverwarming een issue geworden, nog los van de bovenvloer.

Maar goed, je hebt tegenwoordig ook wel een heel stuk strakkere radiotoren als de dingen die in mijn huis hingen (en inmiddels verschrikkelijk aan het roesten zijn door alle vocht). Enige wat ik nog ga checken is evt infrarood vloerverwarming. Dat zou in combinatie met hout kunnen. Maar daar is volgens mij nog heel weinig ervaring mee, dus dat vind ik wel tricky.