Hier is de inflatie wel behoorlijk merkbaar.
Gister weer een bericht dat het stalgeld omhoog gaat.. Sta er nog geen 3 maanden. Weet nog niet hoe veel het is, maar aan het bericht te lezen zal t een flink bedrag worden. Snap t allemaal wel, want alles word duurder, alleen de lonen stijgen dus absoluut niet mee, ik heb zelf een loonsverhoging van 1 procent gekregen dit jaar, dus wel 0,10 hele cent bruto
Ik kan gelukkig heel goed met mn geld om gaan, dus zal het vast allemaal wel weer redden, maar de gedachten dat ik weer meer uren moet gaan werken inclusief bijbehorende pijn en vermoeidheid benauwd mij wel ontzettend.
Maakt het dilemma ook wel steeds groter, ik kan en wil mn paard echt niet kwijt, daar zou ik emotioneel aan onderdoor gaan (voor mij zijn dieren voor het leven) Maar de energie en tijd (werkuren) die het mij kost om haar financieel te onderhouden staan absoluut niet meer in verhouding tot het plezier dat ik er uit haal. Ben er meestal ook niet vaker dan 2 tot 3 x in de week omdat ik naast werk eigenlijk helemaal geen puf heb om nog wat leuks met haar te doen. De gedachten dat ze vrolijk is en goed verzorgd word heb ik veel voor over, maar soms is het eigenlijk wel een idiote hobby.
Als ik het aantal keer dat ik er in de week ben door het bedrag deel dat ik betaal per maand, gaat het echt nergens over hahaha, dan betaal ik omgerekend rond de 40 euro per bezoekje om mn eigen paard even te vertroetelen

Daar kan je soms maar beter niet te veel over na denken