Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:11

_O-

Amethyst_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:12

gefeliciteerd Simone en Lucifertje! Helemaal overheen gelezen, sorry.

Wat bizar ook eigenlijk, bij zo'n toch wel hoog bedrag van 525K alsnog 16% overbieden. Als verkoper is dat wel fijn natuurlijk haha.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:21

Amethyst_ schreef:
CairnTerrier schreef:
Sem_ schreef:
Ah bedankt Debbie! Fijn om te weten dat het dus helemaal niet gek is dat we nog niks gehoord hebben. De afspraak bij de notaris is pas om 16.00, dat wordt een lange dag haha.

Dat is inderdaad lang wachten... wij gelukkig al om 10.00 uur (op 23 april). Hebben iedereen al aangestuurd om die ochtend als wij bij de notaris zitten alvast te starten met verhuizen en poetsen van ons oude huis. Hebben maar een weekend de tijd om te verhuizen, maar we zijn al bijna klaar met inpakken. Scheelt als je maar met zijn twee bent en beiden geen verzamelaars zijn :))

Ik krijg al stressvlekken bij het idee :')

Als alles vooraf goed gepland is en je in basis niks hoeft te doen in huis is het denk ik wel mogelijk.

Wij hebben hier de sleutel gekregen op vrijdagochtend en zondag's hebben we de kledingkasten, het bed, een van de banken en de eettafel verplaatst zodat we er in basis konden verblijven.

Nu mijn eigen huisje dus klaar maken voor de verkoop en dan die van de hand af.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:33

Stressvlekken :') :') We hoeven in het nieuwe huis heel weinig te doen; alleen een likje verf (schilder komt voor de benedenverdieping) en wij boven aan de slag met laminaat leggen en verven. Daarnaast houd ik heel erg van regelen en plannen etc. dus maakt het voor mij ook niet zo stressvol om binnen een weekend over te gaan.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:39

CairnTerrier schreef:
Stressvlekken :') :') We hoeven in het nieuwe huis heel weinig te doen; alleen een likje verf (schilder komt voor de benedenverdieping) en wij boven aan de slag met laminaat leggen en verven. Daarnaast houd ik heel erg van regelen en plannen etc. dus maakt het voor mij ook niet zo stressvol om binnen een weekend over te gaan.

Als zoiets als plannen en regelen je wat natuurlijker komt is zoiets ook al veel beter te doen denk ik :-) Ik heb wel van tevoren bij ons al heeel veel uitgezocht qua wat het zou kosten en welke materialen. Maar nu we de sleutel hebben weet ik echt niet waar ik moet beginnen. Nouja het allereerste begin hebben we nu wel besloten, maar ik zie vooral de grote hoop die daarna nog moet haha.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:45

Mag ik hier ook meepraten? Wij hebben gister een bod gedaan op een huis, hopelijk horen we vandaag meer (en anders morgen) :):)
Wij hebben nu 4 huizen bezichtigd en 2x een bod uitgebracht. Eerste keer hadden wij al 17k overboden en zijn we met ruim 10k nog overboden. Nu hebben we ook wel flink overboden, voelt zo bizar!

Wij zoeken in noord-oost Friesland, kun je nagaan. Het is hier ook al gekkenhuis :=

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:54

Jeetje joh, dat het in Friesland ook zo heftig is!
De huizenmarkt is gek geworden. En dan al die partijen die een starterspremie willen gaan aanbieden, dan denk ik: dan ga mensen dus alleen maar nog meer overbieden :+
Al snap ik wel dat de politiek het ook even niet meer weet -O-
Bouwen, bouwen, bouwen, dat zou mooi zijn.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:56

Succes Yvankaxx! Erg spannend, ik duim voor snel goed nieuws :-)

ja de markt is knetter. We spraken pas nieuwe buren, die hebben het in 2017 voor een ton gekocht. En wij krap 3,5 jaar later voor 30K meer :') En nog weer iets verder die het 10 jaar terug kochten voor 80K. Die zijn dus ook mega gaan uitbouwen enzo, krijgen het er toch dubbel en dwars weer voor terug als ze zouden verkopen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:59

Ja echt heel bizar! Vind het ook wel lastig als wij dan bijvoorbeeld met ouders erover praten over bijvoorbeeld wat we willen bieden, zij hebben allemaal het huis gekocht in de tijd dat je nog onder de vraagprijs een huis kocht. Daardoor is er soms wel wat minder begrip voor de keuze van het bod.

Wij hebben wel de luxe dat wij een koophuis hebben waar geen hypotheek meer op zit. Hierdoor zijn wij ook in de positie om te overbieden terwijl we uiteindelijk geen hoge hypotheek krijgen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:02

Ja het is bizar. Mijn ouders hadden ooit interesse in een huis, vraagprijs was rond de 180.000. Uiteindelijk hebben ze het niet gedaan, mijn vader dacht ook dat het nooit meer zoveel waard zou worden. Nu staan huizen in die straat voor ruim 300, misschien wel 400.000 te koop. :+

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:11

Yvankaxx schreef:
Ja echt heel bizar! Vind het ook wel lastig als wij dan bijvoorbeeld met ouders erover praten over bijvoorbeeld wat we willen bieden, zij hebben allemaal het huis gekocht in de tijd dat je nog onder de vraagprijs een huis kocht. Daardoor is er soms wel wat minder begrip voor de keuze van het bod.

Wij hebben wel de luxe dat wij een koophuis hebben waar geen hypotheek meer op zit. Hierdoor zijn wij ook in de positie om te overbieden terwijl we uiteindelijk geen hoge hypotheek krijgen.

ja dat herken ik wel, mijn schoonouders hadden er ook wel een mening over dat wij gingen overbieden. Maarja je 'moet' uiteindelijk wel. We wonen nu echt niet in een fijne buurt en willen gewoon weg. Ik zal zo een mini filmpje uploaden als het lukt, dan kan ik laten zien wat voor fantastische achtertuin we straks hebben.

Mijn moeder vertelde laatst nog. Die hebben begin jaren 80 een bouwval van een boerderij gekocht voor 110.000 gulden. En in 2003 verkocht voor 4ton in euro's. Dan valt je de mond ook wel open.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:25

Oja dat herken ik ook wel. Al had met name mijn vader wel zoiets van; ik vind het absurd dat het nodig is, het slaat nergens op, maar ik snap wel dat je het doet.

Wij zijn wel meteen voor een huis gegaan waar we echt in feite tig jaar in kunnen blijven zitten (gelukkig hadden we die luxe). Want zie het voorlopig nog niet veranderen..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:33

Yvankaxx schreef:
Mag ik hier ook meepraten? Wij hebben gister een bod gedaan op een huis, hopelijk horen we vandaag meer (en anders morgen) :):)
Wij hebben nu 4 huizen bezichtigd en 2x een bod uitgebracht. Eerste keer hadden wij al 17k overboden en zijn we met ruim 10k nog overboden. Nu hebben we ook wel flink overboden, voelt zo bizar!

Wij zoeken in noord-oost Friesland, kun je nagaan. Het is hier ook al gekkenhuis :=

Oh zelfs in Friesland! Succes!! En sterkte met wachten haha.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:33

Wij hebben 'maar' 16.000 euro overboden (4,5 % van de vraagprijs) en dat vonden we ook al een hoop geld :+

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:42

CCCCC schreef:
Wij hebben 'maar' 16.000 euro overboden (4,5 % van de vraagprijs) en dat vonden we ook al een hoop geld :+

Dat valt opzich nog mee.
Wij zitten op 9,5%
Wat voor deze regio ook niet veel is

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:51

Ik weet dat het hier in Nieuwegein ook gekkenhuis is. Den Bosch gelukkig iets minder :D

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:01

Wij hebben er voor gekozen om de overbieding dan ook niet te delen met anderen in onze naaste omgeving (behalve mijn ouders), omdat je toch alleen maar scheve gezichten/onbegrip krijgt. Het is in deze tijd helaas niet anders. Wil je meebewegen in de markt, dan moet je inderdaad flink in de buidel tasten voor een woning. Dat anderen de woning vroeger/eerder voor een lagere prijs hebben gekocht, tja... daar kunnen wij in deze huizencrisis ook niets aan doen :D!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:36

Hey! Wij melden ons ook! Lees al even mee. Wij lopen tegen het probleem aan dat we vaak niet eens kunnen bezichtigen omdat we banen hebben waarbij we niet onze tijd flexibel kunnen indelen, en dan dus al misgrijpen.

Herkennen jullie dit en hoe hebben jullie dit opgelost?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:41

Wat "fijn" om te lezen dat er meer mensen last van hebben dat er geen/weinig begrip is voor het overbieden. Wij krijgen ook regelmatig scheve gezichten. Ja ik snap dat het een hoop geld is maar als je in deze tijd een woning wilt kopen heb je geen keus. Plus wij gaan voor een huis waar we oud kunnen worden dus dan vind ik het een prima investering.

Annette wij hebben daar geen problemen mee. Mijn man neemt vrij en ik kan mijn eigen uren indelen. Helaas geen tips voor je.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:58

Wkij kochten 7 jaar geleden 10.000 onder de vraagprijs, op een huis was al 2 maanden te koop stond. We waren de enige met interesse op dat moment. Heerlijk. :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:08

AnnetteFlame schreef:
Hey! Wij melden ons ook! Lees al even mee. Wij lopen tegen het probleem aan dat we vaak niet eens kunnen bezichtigen omdat we banen hebben waarbij we niet onze tijd flexibel kunnen indelen, en dan dus al misgrijpen.

Herkennen jullie dit en hoe hebben jullie dit opgelost?

Niet, je schikken naar de mogelijkheden die geboden worden. Er is namelijk geen andere oplossing.
Weekend en avondbezichtigingen kan je wel vergeten in deze tijd. Met wat geluk kan je nog 1 van de 2 kijkdagen kiezen. Voor jou 10 anderen die wel kunnen.

Wij hadden de mazzel dat we beide thuiswerken en de uren flexibel in konden delen. Maar als mijn vriend naar kantoor had gemoeten was het ook niet te doen geweest. Dan was ik alleen gegaan. Dus wellicht dat een van jullie gaat bezichtigen als diegene kan?

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:29

Dank voor jullie reactie! We beseffen voor ons idd ook 10 anderen, helaas pindakaas. Tis gewoon bizar

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:51

Lees hier ook al even mee (zelf onwijs gelukkig in mijn huis), maar hier is het ook gekkenhuis.
Huis bij mij in de straat (zelfde indeling, misschien iets beter opgeknapt dan dat dit huis was) +60.000 in jaar tijd op vraagprijs.

Biedingen slaan helemaal nergens op, huizen gaan gewoon +70.000 boven vraagprijs weg. 16 biedingen op 1 huis in de +650k klasse..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:58

Wij hadden idd ook het geluk dat we thuiswerken en heel flexibel waren. Want je kunt er inderdaad weinig aan doen, helaas. Al kan een aankoopmakelaar wel helpen; die zijn er toch vaak sneller bij met dus meer speling qua beschikbare tijden.

Sowieso scheelt een aankoopmakelaar echt enorm :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:02

Hier werken we ook onregelmatig. Dat zou wel ons voordeel zijn geweest maar het is gewoon schikken naar de dagen. Wellicht even een uurtje tussendoor weg? Het duurt toch vaak maar kort. Desnoods alleen gaan helaas. Alhoewel ik dat zelf echt niet tof zou vinden.