Tanya schreef:Ik heb een Calathea maar dat is zo’n diva

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tanya schreef:Ik heb een Calathea maar dat is zo’n diva
Amber_anne schreef:Heb 4 van mijn monsters gepot, ben heel benieuwd of ze het overleven. Heb nog 3 stekjes op water staan dus kan nog wel even door oefenen
Schemerdier schreef:Moet je die bonsai niet beginnen vormen Jis? Ik heb er ooit eens een filmpje over gezien en ik vond het machtig interessant hoe dat gebeurde.
Schemerdier schreef:Oh mooi zeg! En je hebt toch ook allemaal verschillende stijlen enz die je kan toepassen? Het wordt denk ik nog eens tijd dat ik er wat youtu befilmpjes over bekijk
Ailill schreef:Het was voor mij meer een experiment. Kijken of ze wilden stekken. De bedoeling was om de stekjes vervolgens weg te geven.Tof zeg, heb je er een foto van? Hydroponie is sowieso een interessant iets
Jis_ schreef:Wat een leuk topic, ik wil heel graag een Gatenplant.Maar best wel giftig voor katten, heb er denk ik een leuk plekje voor bedacht waar de katten niet bij gaan komen.
[ [url=m/RJlJaO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jis_ schreef:MarcoBorsato schreef:Hier liggen kastanjes in de koelkast om zelf bonsai te maken. Ik vind dat zo gaaf wat jij hebt!
Zelf maken is helemaal vet! Hoe werkt dat met kastanje, eerst in de koelkast tot het in het voorjaar de grond in kan?
Die buiten Bonsai’s wil ik ook nog graag.
Luxorvalkje schreef:Jis_ schreef:Wat een leuk topic, ik wil heel graag een Gatenplant.Maar best wel giftig voor katten, heb er denk ik een leuk plekje voor bedacht waar de katten niet bij gaan komen.
Hier ook twee katten, maar het gaat goed met mijn monster.
Die twee etterbakken hebben wel een paar keer aan een blad getrokken. En toen ze nog jonger waren, en de plant ruim 1,5 meter kleiner, zijn ze er weleens ingesprongen.
Op een paar bladeren na is dat helemaal goed gekomen.
[ [url=m/x1ln8B.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarcoBorsato schreef:Jis_ schreef:
Zelf maken is helemaal vet! Hoe werkt dat met kastanje, eerst in de koelkast tot het in het voorjaar de grond in kan?
Die buiten Bonsai’s wil ik ook nog graag.
In nat keukenpapier in een ziplock in de koelkast tot ze wortel schieten.
Woooooh worden gatenplanten zo groot??
Luxorvalkje schreef:Jis_ schreef:Wat een leuk topic, ik wil heel graag een Gatenplant.Maar best wel giftig voor katten, heb er denk ik een leuk plekje voor bedacht waar de katten niet bij gaan komen.
Hier ook twee katten, maar het gaat goed met mijn monster.
Die twee etterbakken hebben wel een paar keer aan een blad getrokken. En toen ze nog jonger waren, en de plant ruim 1,5 meter kleiner, zijn ze er weleens ingesprongen.
Op een paar bladeren na is dat helemaal goed gekomen.
[ [url=m/x1ln8B.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ailill schreef:Wat gaaf, dus er komt ook nieuw blad
Hier net per ongeluk de luchtwortel, onder water, gebroken. Er komen wel 2/3 nieuwe wortels, zal dit een groot probleem worden/zijn?
CairnTerrier schreef:Wij hadden drie jaar lang een Strelitzia Nicolai in de woonkamer staan. Als een kleintje gekocht, maar raakte uiteindelijk met gemak het plafond van 2,65 meter en was van plan om nog veel hoger te worden. Recente foto heb ik niet, want we hebben 'm maar op Marktplaats gezet en in de advertentie aangegeven: ''Ideaal voor kantoorpanden met een hoog plafond'' . ( Al vind ik 'm hieronder nog klein vergeleken die van ons)
[ Afbeelding ]
NU als vervanging de Stelitzia Reginae gekocht, die wordt gelukkig niet zo groot/hoog, maar heeft wél mooie Paradijsvogels als bloemen
[ Afbeelding ]
CairnTerrier schreef:Ohhh die wil ik echt zo graagWij hadden drie jaar lang een Strelitzia Nicolai in de woonkamer staan. Als een kleintje gekocht, maar raakte uiteindelijk met gemak het plafond van 2,65 meter en was van plan om nog veel hoger te worden. Recente foto heb ik niet, want we hebben 'm maar op Marktplaats gezet en in de advertentie aangegeven: ''Ideaal voor kantoorpanden met een hoog plafond'' . ( Al vind ik 'm hieronder nog klein vergeleken die van ons)
[ Afbeelding ]
NU als vervanging de Stelitzia Reginae gekocht, die wordt gelukkig niet zo groot/hoog, maar heeft wél mooie Paradijsvogels als bloemen
[ Afbeelding ]