[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:08

Ik vind het erg knap dat jullie zonder überhaupt de woning gezien te hebben (zelfs nog geen foto's), de omgeving niet kennen, de status van de woning niet kennen, kunnen bepalen of het reëel is of niet. :j
Ik vind hun vraagprijs ook niet reëel, dus nee we gaan inderdaad niet in onderhandeling en haken wij ook af.

Verder heb ik ook niet meer de behoefte om hierover te discussiëren. Wij gaan gewoon verder kijken.

Selka

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:11

10% is echt enorm veel. Zelfs in de hogere prijsklassen.

Natuurlijk hoef je niet te discussiëren. Ik denk dat mensen hier je gewoon voor teleurstellingen willen behoeden. Nooit leuk om te bieden op een huis om vervolgens er niet uit te komen. :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:16

Het kan ook zijn dat verkoper onrealistisch is he :D zijn zat mensen die een bepaald bedrag nodig hebben of t huis t nu waard is of niet.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:18

Wij hebben op ons klushuis 12,5% onder de vraagprijs geboden en het voor 10% er onder gekocht. Dit terwijl in die omgeving vergelijkbare huizen daar ook gewoon goed lopen (zij het dat daar niet zoveel werk aan is als dit huis).

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:19

Maar dat is het denk ik ook voornamelijk Elize. Mensen willen niet meer klussen. Wij hebben ook een mooie deal kunnen maken omdat de woning sinds 1970 stil heeft gestaan. De huizen die af zijn gaan goed en voor een hogere prijs weg.

Neemt niet weg dat wij de 10% niet gehaald hebben. 6% hebben we de deal op kunnen sluiten maar de vraagprijs was scherp en zeer realistisch.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:41

Ik heb het huis dan niet gezien maar met een tuin van 52 meter lijkt me die prijs niet heel gek in deze markt. Het bod wat jullie hebben geplaatst is flink lef hebben. Ik vind het een groot verschil in die prijsklasse. Wij zijn ook begonnen met 50k eronder te bieden maar wel in een prijsklasse die het dubbele is.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:49

Ik vind het verschil ook heel groot, maar dat zegt niet dat het bod niet terecht is. De vraagprijs kan net zo goed irreëel zijn. Ik denk echter wet dat zo'n laag bod inderdaad de kans klein maakt dat je het huis ook echt krijgt.

Volgens mij is Booo zich daar ook wel van bewust though en vind ik het een goede insteek om te zeggen: dit is wat wij er voor over hebben, en niet? dan niet.
Wij hebben het ook gehad met een klushuis. Stond te koop voor een idioot bedrag. Wij hebben daar gigantisch veel onder geboden omdat het huis het echt niet waard was(bevestigd door bouwkundige/taxateur). Helaas voor ons konden/wilden de verkopers nog geen euro van de vraagprijs af doen en was er gewoon geen onderhandelingsruimte. Ondertussen staat dat huis dan ook al bijna een jaar te koop in een markt waar alles binnen 3 weken verkoopt. Ook als verkoper kun je soms een plaat voor je hoofd hebben. (of in dit geval met een (te) grote restschuld blijven zitten).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:24

Als een huis er intern belabberd aan toe is en slechte kozijnen heeft niet geisoleerd enz dan kan dat best reden zijn voor lagere prijs. Huis waar ik nu woon vraagprijs 255 wezen kijken hun tegenbod was 240 ook maar meer dan 220 konden we niet bieden dus laten gaan, maanden later gebeld door makelaar maar situatie was voor ons gelijk. Huis gekocht voor 220 dus. Ruim 500 m2 grond garage enz

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:46

Bonna schreef:
Ik vind het verschil ook heel groot, maar dat zegt niet dat het bod niet terecht is. De vraagprijs kan net zo goed irreëel zijn. Ik denk echter wet dat zo'n laag bod inderdaad de kans klein maakt dat je het huis ook echt krijgt.

Volgens mij is Booo zich daar ook wel van bewust though en vind ik het een goede insteek om te zeggen: dit is wat wij er voor over hebben, en niet? dan niet.
Wij hebben het ook gehad met een klushuis. Stond te koop voor een idioot bedrag. Wij hebben daar gigantisch veel onder geboden omdat het huis het echt niet waard was(bevestigd door bouwkundige/taxateur). Helaas voor ons konden/wilden de verkopers nog geen euro van de vraagprijs af doen en was er gewoon geen onderhandelingsruimte. Ondertussen staat dat huis dan ook al bijna een jaar te koop in een markt waar alles binnen 3 weken verkoopt. Ook als verkoper kun je soms een plaat voor je hoofd hebben. (of in dit geval met een (te) grote restschuld blijven zitten).

dat binnen 3 weken verkopen geldt alleen voor de niet zo heel erg dure huizen. In de hogere prijsklasse staan ze echt langer te koop en dat is natuurlijk ook logisch.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:53

Dat klopt, maar dat is wel de prijsklasse waar boooo en ik in zoeken/zochten. En dat zou voor het verhaal ook niet uit moeten maken. Ook in hogere prijsklassen hebben verkopers(en kopers) niet altijd een realistisch idee van wat hun huis waard is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:54

Bonna schreef:
Dat klopt, maar dat is wel de prijsklasse waar boooo en ik in zoeken/zochten. En dat zou voor het verhaal ook niet uit moeten maken. Ook in hogere prijsklassen hebben verkopers(en kopers) niet altijd een realistisch idee van wat hun huis waard is.

Maar dan bied je toch gewoon op een ander huis.Verkopers die snel van hun huis afwillen zullen geneigd zijn een lager bod te accepteren.Verkopers die geen haast hebben zullen willen wachten op een hoger bod,zeker nu de huizenprijzen nog steeds stijgen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:45

Hebben jullie de reclame bij RTL4 gezien? Er komt een nieuw TV programma waarvoor ze nog mensen zoeken; kopen zonder kijken.

Misschien is dat nog een optie :))

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:49

Oh, ik heb de reclame niet gezien maar dat lijkt me echt niets!
Wat houdt het precies in?
Zoveel huizen vallen na het zien van de foto’s tegen of liggen toch heel ongunstig. Afvalverwerking naast de deur, bos niet goed bereikbaar vanaf je huis, drukke weg. Wij zijn denk ik sowieso te kieskeurig voor zo iets. (Als het is wat ik denk dat het is)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:51

Oproep had ik al eerder gezien, komt er op neer jij geeft je wensen aan. Programma koopt een huis dat je pas ziet nadat het is verbouwd naar jou eisen.

Ik zou daar dus nooit aan meedoen. Ligging en geluid zijn voor mij zo belangrijk dat ik daar dus nooit mee zou instemmen

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:55

Heb de intro even opgezocht, maar geen kans dat ik zo iets zou doen.
We hebben al wat makelaars benaderd en onze wensen aangegeven. Nou het aanbod waar ze mee kwamen was echt om te huilen :')
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat het dit team wel zou lukken.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:02

Ik heb het idee dat ze met dat programma huizen zoeken die met een bezichtiging bij heel veel publiek af valt omdat ze er niet doorheen kunnen kijken. En dat ze die met opknappen ineens leuk weten te presenteren. Maar precies wat jullie zeggen houdt mij tegen, de woonwensen buiten de woning om (omgeving, buren etc).

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:20

Ik ging net even het inschrijf formulier bekijken maar je moet wel invullen wat je echt belangrijk vind en welke plaats etc.
Ik ben daar ook veel te kieskeurig voor :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 07:51

Klinkt wel leuk eigenlijk :o neem aan dat je verplicht bent het te kopen?

Woensdag wordt onze aflevering vsn huizenjacht uitgezonden :=

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:48

Leuk Djuulsie. Hebben jullie zelf al wat beeld terug gezien of is het een verrassing wat ze uit gaan zenden?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:01

We hebben nog niks gezien, dus ben heel benieuwd... :=

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:03

djuulsie schreef:

Denk het wel, anders hebben ze voor niks verbouwd. Als je niet verplicht bent wil ik wel mee doen haha!

Hebben jullie ook jullie woning via het programma gevonden?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:18

Nog even die woning van Booooo bekeken, wat een ontzettend leuke woning. Ik snap goed dat jullie dat huis graag wilden hebben. Snap om eerlijk te zeggen niet waarom het al zo lang te koop staat. :o Zitten hele mooie originele elementen in, en normaal gesproken zijn huizen met dat soort elementen juist heel populair. En die tuin met die grote boom is ook <3 . Ik vind het de prijs wel waard, maar ik zit wel denk ik weer in een duurdere omgeving (Eindhoven).

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:59

Booooo schreef:
djuulsie schreef:

Denk het wel, anders hebben ze voor niks verbouwd. Als je niet verplicht bent wil ik wel mee doen haha!

Hebben jullie ook jullie woning via het programma gevonden?

Nee, we hebben nog geen nieuwe koopwoning gevonden. We gaan eerst huren.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:20

djuulsie schreef:

Cool! Ben benieuwd wat ze uitzenden en of dat ook serieus is hoe het is gebeurd of geweest.. vraag mijn altijd af wat “echt” is en wat niet..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:45

Daar zijn we zelf ook benieuwd naar. Maar denk dat t wel meevalt hoe nep t is. We konden gewoon zeggen wat we wilden.