[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:12

_helga_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:36

Sonja en Georgette leuk huis!! :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:37

Wauw neon wat een huis zeg!!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:13

Wouw! Wat gaaf!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:13

Super gaaf huis Neon!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:51

Wat heeft iedereen leuke huizen gekocht zeg!
Gefeliciteerd allemaal.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:55

Ons huis was zaterdag op Funda ineens 52 keer bekeken, grote verademing op de 0-4 x per dag normaal...
Dus fingers crossed en wachten op een belletje van de makelaar of er iemand wil komen bezichtigen...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:33

Er staan berichten in de kranten dat de huizenprijzen stijgen. Dus het zou best kunnen, dat mensen die gewacht hebben totdat de bodem bereikt is, nu in beweging komen en gaan kijken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:38

Sta er niets van te kijken, de huizenmarkt is de laatste maanden aangetrokken, dus dan gaan de prijzen vanzelf mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:53

Gaaf huis inderdaad +:)+

Die Funda kijkersaantallen gaan zo raar... elke keer dat het er ineens een stuk meer zijn maakt je hart een sprongetje in de hoop dat er nu tenminste iemand een bezichtiging aan gaat vragen maar nog steeds niks |o

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:13

pmarena schreef:
Gaaf huis inderdaad +:)+

Die Funda kijkersaantallen gaan zo raar... elke keer dat het er ineens een stuk meer zijn maakt je hart een sprongetje in de hoop dat er nu tenminste iemand een bezichtiging aan gaat vragen maar nog steeds niks |o

Zoek zelf je eigen huis op via de zoekfunctie met kenmerken en prijs. Dan zie je de concurrentie.
Hoe presenteren die zich op funda? Zijn er veel grotere huizen bij voor dezelfde prijs? Betere buurt? Of ben je te bescheiden geweest in de tekst?
Soms kan het helpen je huis iets lager te prijzen zodat je gunstiger valt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:25

Als ik zoek op Oostvoorne, alle types huizen behalve rijtjeshuizen en tot 225.000 euro, dan is mijn huis echt een buitenkansje gezien de luxe / staat van onderhoud. Is een hoekhuis / 3-onder-1-kap.

Prijs is inmiddels ook al gezakt van 299.000 naar 224.500 euro, bij een hypotheek van 270.000 euro dus meer kan ik er niet aan doen...huis ziet er echt tip-top uit -O-

Tja als mensen liever een standaard blokkendoos rijtjeshuis met een kleinere woonkamer maar met een slaapkamertje meer willen dan kunnen ze dat goedkoper vinden. Maarja zo kan je altijd wel wat bedenken dat goedkoper is....

Er staat maar 1 vergelijkbaar type huis te koop in dezelfde wijk. Vraagprijs ligt iets hoger, staat van onderhoud / datering valt (veel) slechter uit. Tuin is groter, maar ligt wel bij ingang van de wijk dus aan alle kanten langs doorgaand verkeer. Zit een dakkapelletje op maar dat is van hout dus moet ook vervangen worden. Kun je net zo goed bij mijn huis een nieuwe plaatsen :P

Maargoed, daar komt dus ook niemand kijken volgens de makelaar.

Laatste huis van dit type dat te koop heeft gestaan is in december 2009 verkocht voor 262.500 euro en die staat bijna tegen het huis van de buren van het volgende blokje aan, was minder gemoderniseerd, kleinere tuin langs weg naar het dorp met nieuwe wijk die in de tuin uitkijkt....

Dus tja volgens iedereen die in mijn huis komt kijken is het een supergaaf huis en echt een buitenkansje qua prijs.... Maarja er gebeurt he-le-maal niks *vloek* -O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:11

Jeetje wat een prachtig huis Neonlight, waaaauw!

En Pmarena, ik begrijp dat dat enorm frustrerend moet zijn.. Duim voor je dat er wat beweging in komt!

Wij hebben de koop afgehaakt. De verkopende partij doet aldoor zo moeilijk.. Eerst 3.000 meer vragen omdat we er pas per 1 november in zouden kunnen. Hebben wij als tegenvoorstel gedaan dat we het dan eerst wel van hem wilden huren zodat hij er per 1 juli al uit kon. We hadden eerder al afgesproken dat zijn huurprijs 600 zou zijn, maakt hij daar nu 700 van! Ja dikke doei dan zoek je het ook maar uit met je huis dat al 4 jaar te koop staat.

Gelukkig inmiddels twee andere huizen gezien die een bezichtiging waard zijn dus daar gaan we deze week kijken. :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:14

Jeminee Jildau, wat een gedoe en toch zonde als je de koop van een huis moet afblazen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:16

Dank je :)

Wat zonde dat het stuk is gelopen! Kan me voorstellen dat je verder kijkt als het huis verder niet enorm wauw is dat je het per-sé MOET hebben. Dan kun je altijd nog wel even verder kijken voor iets beters.

Ik kan me vanuit de verkoper wel voorstellen dat die hoopt er van de zomer al vanaf te zijn en verhuren een beetje eng vindt, maarja jeetje zeg... zonde zo :(:)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:16

oke jildau, jammer dat die verkoper zo moeilijk doet. ik hoop dat die andere huizen naar je zin zijn succes!

pmarena :(:) knuf... ik blijf voor je duimen@!

Sanet, dat geldt ook voor jou! ik hoop dat er wat schot in komt.

Georgette, gefeliciteerd!!
Neon, mooi huis!!

nou, hier is het aftellen, nog een weekje, dan zijn we bij de notaris (geweest). Ik moet alleen nog even gaan schoonmaken, dat gebeurt komend weekend. dan is dat ook afgesloten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:21

Heerlijk Juval als het achter de rug is, kun je het echt af gaan sluiten :(:)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:24

Weet even niet meer wie de tip had gegeven over de verhuisdozen van Action, maar bedankt! Gister een stel gehaald, zijn echt fijne dingen! Meteen maar alvast 2 dozen ingepakt met kleding. Die pas ik het komende jaar toch niet meer :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:37

Dat was ik, en daarna was er nog iemand die er lovend over was. :D
Ideale dozen he? En ook nog de goedkoopste. Maar zeker als er niets zwaars in moet (zoals kleding) hoef je echt niets te plakken.

Pfffff, net gebeld voor tv/radio/telefoon/internet. Wij wilden dezelfde provider als dat we eerder hadden, hebben in januari het contract opgezegd omdat er dus een gat was t/m juni. Was allemaal geen probleem, en een nieuw contract zou snel geregeld kunnen worden. Nou niet dus..... -O- Bel net op, 4 tot 6 weken!!!! Ja, want er moest een aannemer komen om een kastje te hangen, signaal moet omgezet worden en dat kost al 2 weken, blablabla...... Wij komen dan dus echt serieus in de problemen in verband met werk. -O-
Buiten dat ook nog een fikse strop met de bruiloft, waar we ook plannen voor moeten om gaan gooien. Kans zit er in dat Nederland dan moet voetballen, en we wilden dus wel een beamer neerzetten en het voetballen aan zetten, dat hadden we al helemaal ingecalculeerd en paste ook wel bij ons.

Nu maar eens gaan shoppen bij andere providers. Hoop dat er ook een mogelijkheid is om korter dan een jaar bij een provider te gaan zitten. Want we willen echt deze provider hebben, in verband met de upload-snelheid van het internet, waar alle providers onder de 10 mb/s zitten zit deze op 100 mb, en we hebben echt sneller nodig dan die 10 mb.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:46

Wij hebben destijds een paar maanden overbrugt met een "dongel" van T-mobile want ik kan zakelijk ook echt mijn internet niet missen :=

Misschien is zoiets nog een optie?

Dat was iets waarbij je alleen betaalt wat je gebruikt en komt wellicht ook nog eens van pas voor onderweg-met-de-laptop :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:51

Neonzijn een dongel en een digitene kastje geen optie? Digitene kan je misschien zelfs wel van iemand lenen? Jeetje jildau wat een zeurderige verkopers := groot gelijk dat je wat anders gaat zoeken!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:53

Pmarena hij had het zelf al de verhuur ingegooid omdat hij er vanaf moest en het niet wilde verkopen. Hij had het zelf al eerder voorgesteld maar wij wilden liever direct kopen dus hebben dat eerst geprobeerd. Ik snap zelf ook dat hij het het liefst zo snel mogelijk kwijt is maar als je het al ruim 4 jaar te koop hebt staan mag je ook blij zijn dat je serieuze kopers hebt. Bedoel we wilden alles ondertekenen, bankgarantie erbij enzovoorts. Als je dan nog steeds zo enorm moeilijk doet.. Het loopt nu stuk om 400 euro. ;) Vind ik persoonlijk heel erg dom.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:54

Neon, dan bij deze alsnog bedankt! :D

Wel balen zeg, met dat internet. Je zou toch denken dat er providers zijn die het sneller kunnen regelen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:55

Jildau, zo moeilijk doen na een verkoop van 4 jaar? Dat is inderdaad behoorlijk dom, zéker als het maar om € 400,- gaat.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:58

Ja de afspraak was dat wij de maanden juli, augustus, september en oktober 600 euro huur zouden betalen. Nu wil hij daar 700 van maken. Dus het gaat echt om 4 maanden x 100.

Alleen voor ons is het zo dat we al zo enorm lang met dit huis bezig zijn en er is elke keer wel wat. Hij blijft maar proberen om er meer geld uit te krijgen terwijl hij gewoon akkoord is gegaan met ons bod. En als we wel gaan huren en er dus lastige contracten enzovoorts bij komen kijken, wat gaat hij dan nog allemaal proberen? We zijn het vertrouwen helemaal kwijt. En daarbij komt dat er dus twee leuke andere huizen op Funda zijn gekomen.