Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fitzroy schreef:Nou, mensen mogen toch zelf weten wat ze met hun huis doen. Het is hún huis, niet van de gemeente of openbaar bezit. Ik kan me heel goed voorstellen dat als jij geld genoeg hebt en een bepaalde prijs wilt, je nu niet bepaald zit te wachten op tijdelijke huurders die je er dan weer uit moet krijgen. Dan maar leeg.
Citaat:Hoelang u uw woning onbeheerd achter kunt laten, hangt van de regels in uw gemeente af. In Amsterdam en Utrecht, waar de woningnood sowieso al hoog is, geldt er bijvoorbeeld een meldplicht. Wie eigenaar is van een woning die meer dan 6 maanden leeg staat, moet zich melden bij de gemeente. Gebeurt dat niet, dan kan er een boete van misschien wel 9.000 euro volgen
Citaat:Leegstand en gemeentelijke verschillen
In Nederland kan de regelgeving over leegstand van woningen per gemeente verschillen. Elke gemeente heeft de mogelijkheid om eigen regels en beleid te hanteren rondom leegstaande woningen. Een veelvoorkomende regel is dat als een woning langer dan zes maanden leegstaat, de eigenaar verplicht is om dit te melden. Hierna kan de gemeente ingrijpen door bijvoorbeeld een verhuurverplichting op te leggen.
Cer schreef:Ivm woningnood snap ik het, maar het is wel van iemand.. dat is dan toch gek, dat ze zich met eigendommen bemoeien
Brainless schreef:En toch zijn er al meerdere steden met leegstandregels die het niet toe staan dat een huis langdurig leegstaat.Citaat:Hoelang u uw woning onbeheerd achter kunt laten, hangt van de regels in uw gemeente af. In Amsterdam en Utrecht, waar de woningnood sowieso al hoog is, geldt er bijvoorbeeld een meldplicht. Wie eigenaar is van een woning die meer dan 6 maanden leeg staat, moet zich melden bij de gemeente. Gebeurt dat niet, dan kan er een boete van misschien wel 9.000 euro volgenCitaat:Leegstand en gemeentelijke verschillen
In Nederland kan de regelgeving over leegstand van woningen per gemeente verschillen. Elke gemeente heeft de mogelijkheid om eigen regels en beleid te hanteren rondom leegstaande woningen. Een veelvoorkomende regel is dat als een woning langer dan zes maanden leegstaat, de eigenaar verplicht is om dit te melden. Hierna kan de gemeente ingrijpen door bijvoorbeeld een verhuurverplichting op te leggen.
Moska schreef:https://www.buitenstate.nl/objecten/8489757-schoterlandseweg-100?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3COoWs3TL32zZvURHMLNUo6L2UEP7RI9fsUpXSKptGyuHcZYic8dzRIQ8_aem_97psKWY69KgvVfeyAFhc5Q
Hier lijk je wel aardig waar voor je geld te krijgen. Alleen de bak lijkt wat nat
hobbelheks schreef:Moska schreef:https://www.buitenstate.nl/objecten/8489757-schoterlandseweg-100?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3COoWs3TL32zZvURHMLNUo6L2UEP7RI9fsUpXSKptGyuHcZYic8dzRIQ8_aem_97psKWY69KgvVfeyAFhc5Q
Hier lijk je wel aardig waar voor je geld te krijgen. Alleen de bak lijkt wat nat
Het is veengrond daar
Mij te dicht op de buren maar verder mooi
pillow schreef:Moska schreef:Daar had ik even niet bij stilgestaan, dat het veengrond is. Had het kunnen weten, we hebben een paar jaar geleden de turfroute gevaren. Veengrond is niet heel ideaal met paarden.
Het is geen veengrond en de turfroute komt daar ook niet langs.