Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vikawiek

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:58

Maar verkoop dat huis dan :?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:06

Fitzroy schreef:
Nou, mensen mogen toch zelf weten wat ze met hun huis doen. Het is hún huis, niet van de gemeente of openbaar bezit. Ik kan me heel goed voorstellen dat als jij geld genoeg hebt en een bepaalde prijs wilt, je nu niet bepaald zit te wachten op tijdelijke huurders die je er dan weer uit moet krijgen. Dan maar leeg.

Bij een particulier snap ik dat, maar een woningcorporatie heeft als taak mensen huisvesten toch... Niet speculeren op de vastgoedmarkt.
Natuurlijk gebruiken ze de opbrengst om weer andere dingen te bouwen/renoveren, maar alsnog hebben ze mijns inziens wel een sociaal-maatschappelijke verantwoordelijkheid om het niet leeg te laten staan.

Maar goed, dat is een beetje offtopic :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:45

Is dat huis van een woningcorporatie?

Als het van een particulier is, dan moet ie idd zelf weten wat ie ermee doet denk? Misschien heeft t sentimentele waarde? Of wordt t bewaard voor kleinkinderen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:59

En toch zijn er al meerdere steden met leegstandregels die het niet toe staan dat een huis langdurig leegstaat.
Citaat:
Hoelang u uw woning onbeheerd achter kunt laten, hangt van de regels in uw gemeente af. In Amsterdam en Utrecht, waar de woningnood sowieso al hoog is, geldt er bijvoorbeeld een meldplicht. Wie eigenaar is van een woning die meer dan 6 maanden leeg staat, moet zich melden bij de gemeente. Gebeurt dat niet, dan kan er een boete van misschien wel 9.000 euro volgen

Citaat:
Leegstand en gemeentelijke verschillen
In Nederland kan de regelgeving over leegstand van woningen per gemeente verschillen. Elke gemeente heeft de mogelijkheid om eigen regels en beleid te hanteren rondom leegstaande woningen. Een veelvoorkomende regel is dat als een woning langer dan zes maanden leegstaat, de eigenaar verplicht is om dit te melden. Hierna kan de gemeente ingrijpen door bijvoorbeeld een verhuurverplichting op te leggen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:40

Ivm woningnood snap ik het, maar het is wel van iemand.. dat is dan toch gek, dat ze zich met eigendommen bemoeien

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:42

Appartement van mijn oom laten we ook leeg staan, maar voordeel nu wel met de renovatie van mijn flat dat ik daar even tijdelijk kan intrekken.

Kunnen ze rustig werken in de flat en voor de katten ook rustiger.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:19

Cer schreef:
Ivm woningnood snap ik het, maar het is wel van iemand.. dat is dan toch gek, dat ze zich met eigendommen bemoeien

Tja, de rol van een gemeente is ook de leefbaarheid en veiligheid te bewaken. Leegstaande woningen leiden tot verloedering en verpaupering, nodigen uit tot graffiti, ruitje tikken en andere beschadigingen etc, kunnen een slaapplaats worden voor daklozen en verslaafden en uiteindelijk kan dat zelfs mogelijk tot ondermijning leiden (illegale praktijken). Dat wil (en moet) je als gemeente voorkomen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:32

Brainless schreef:
En toch zijn er al meerdere steden met leegstandregels die het niet toe staan dat een huis langdurig leegstaat.
Citaat:
Hoelang u uw woning onbeheerd achter kunt laten, hangt van de regels in uw gemeente af. In Amsterdam en Utrecht, waar de woningnood sowieso al hoog is, geldt er bijvoorbeeld een meldplicht. Wie eigenaar is van een woning die meer dan 6 maanden leeg staat, moet zich melden bij de gemeente. Gebeurt dat niet, dan kan er een boete van misschien wel 9.000 euro volgen

Citaat:
Leegstand en gemeentelijke verschillen
In Nederland kan de regelgeving over leegstand van woningen per gemeente verschillen. Elke gemeente heeft de mogelijkheid om eigen regels en beleid te hanteren rondom leegstaande woningen. Een veelvoorkomende regel is dat als een woning langer dan zes maanden leegstaat, de eigenaar verplicht is om dit te melden. Hierna kan de gemeente ingrijpen door bijvoorbeeld een verhuurverplichting op te leggen.

Regels is één ding, opsporen en handhaven is een volgende…

Overigens vind ik het zelf wel goed dat men leegstand probeert tegen te gaan. Die plekken zijn bestemd om te wonen, niet om langdurig niets mee te doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:40

Tja ik zou graag in de flat van mijn oom willen gaan wonen. Enigste probleem is dat ik samen met broertje erfgenamen ben. Met huidige situatie geen hypotheek krijg. En als hij overlijdt ik zonder huis zit. En nog te weinig jaren voor huurwoning. Dus zou dan op straat komen.

Van mijn oom mag het en het zou ook zijn wens zijn.

Anders had ik direct huurwoning opgezegd hoor.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 09-01-25 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:41

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:01

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:14

Ah, dat verklaart een hoop!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 19:42

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:10

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:13

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:24

Het huis in Oudehorne lijkt me idd op veengrond staan, maar verder een nette prijs!
Het huis in Eibergen heeft net zo'n kachel als mijn grootouders hadden <3 En vier hectare is veel grond.

Ik vind dit echt een schatje! <3 <3 <3
https://www.funda.nl/detail/koop/sint-n ... /88756053/

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:42

Daar had ik even niet bij stilgestaan, dat het veengrond is. Had het kunnen weten, we hebben een paar jaar geleden de turfroute gevaren. Veengrond is niet heel ideaal met paarden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:34

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 23:56

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:36

Moska schreef:
Daar had ik even niet bij stilgestaan, dat het veengrond is. Had het kunnen weten, we hebben een paar jaar geleden de turfroute gevaren. Veengrond is niet heel ideaal met paarden.

Het is geen veengrond en de turfroute komt daar ook niet langs.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 08:34

Eibergen is echt een mooie locatie. Dicht bij dorp en lange oprijlaan. Ik wandel daar regelmatig langs. Tis wel echt ouwe bende.
Ben benieuwd wat een nieuwe eigenaar er van gaat maken!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 09:05

pillow schreef:
Moska schreef:

Het is geen veengrond en de turfroute komt daar ook niet langs.

Nou ja, niet letterlijk door Oudehorne, maar het scheelt niet zo heel veel. Wel een mooie omgeving ( maar varen gaan we daar nooit meer doen, was letterlijk traumatisch met dank aan een sluiswachter van de turfroute. Was einde vakantie voor mij destijds :( )

Maar goed, qua grondsoort kan een kilometer al een hoop verschil uitmaken natuurlijk.

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 09:52

Aan de lange rechte wegen en de lange rechte kanalen te zien, is ook Oudehorne turfgebied.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:37

moonsparkle schreef:
https://www.funda.nl/detail/89224016

Hoeveel zou je betalen als dit in regio Utrecht zou staan :P ?

Vorig jaar stond een vergelijkbare te koop in Doorn of Driebergen veel onderhoud en modernisering nodig en stond voor € 1 miljoen en in Groenekan idem

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:57