Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Flooo ik zit half half in frankrijk. De andere helft zit ik in iemands minihuisje erbij. Dat staat in een arbeiderswijk die dus fiks is veranderd kwa sfeer sinds de huizenprijzen zo over de kop gaan. Waar er eerder toch samenhang was en bewoners elkaar kenden en er ook sociale controle was zonder hinderlijk te zijn is het nu los zand en zelfs in een straat kennen mensen elkaar niet meer. Buren lijken verworden tot hinderlijke dingen waar je vooral geen rekening mee moet houdenen dat in pakweg 5 jaar tijd.
Berdien met een dergelijke prijs moet je toch wel ergens in het noorden terecht kunnen mag ik hopen?
flooooo schreef:Jullie zijn starters Plop? Lijkt me echt heel lastig.
Ik zie ook veel mensen in relatief grote huizen wonen die wel kleiner willen, vaak ouder, maar niet op een appartementje met mini balkon zitten te wachten. Iets anders is er echter ook niet echt of gruwelijk duur (bungalows bij ons in de straat beginnen bij 8 ton ongeveer) dus blijven ze maar in hun gezinswoning zitten met veel slaapkamers. Wat ik op zich begrijp want een flatje met niks is ook zo wat. Maar gewoon een kleine bungalow, twee slaapkamertjes en een tuintje, is hier gewoon niet. En dat willen die mensen graag.
Ik heb alleen al 2 buren en een oom en tante die hiermee zitten, al hebben die laatste een gaaf groot appartement in het centrum weten te bemachtigen. Komt er toch weer een prima vrijstaande woning te koop.
Jij woont in Frankrijk nu toch Karuna? Ik snap wat je zegt hoor over mensen van elders, maar ook voor hen is het elders niet meer te betalen natuurlijk. Ik zie dat bij vrienden van ons ook, toch maar wat verder uit het westen weg. Want niet te betalen. Terwijl ze denk ik ook liever in Haarlem zitten.
fohadie schreef:flooooo schreef:Jullie zijn starters Plop? Lijkt me echt heel lastig.
Ik zie ook veel mensen in relatief grote huizen wonen die wel kleiner willen, vaak ouder, maar niet op een appartementje met mini balkon zitten te wachten. Iets anders is er echter ook niet echt of gruwelijk duur (bungalows bij ons in de straat beginnen bij 8 ton ongeveer) dus blijven ze maar in hun gezinswoning zitten met veel slaapkamers. Wat ik op zich begrijp want een flatje met niks is ook zo wat. Maar gewoon een kleine bungalow, twee slaapkamertjes en een tuintje, is hier gewoon niet. En dat willen die mensen graag.
Ik heb alleen al 2 buren en een oom en tante die hiermee zitten, al hebben die laatste een gaaf groot appartement in het centrum weten te bemachtigen. Komt er toch weer een prima vrijstaande woning te koop.
Jij woont in Frankrijk nu toch Karuna? Ik snap wat je zegt hoor over mensen van elders, maar ook voor hen is het elders niet meer te betalen natuurlijk. Ik zie dat bij vrienden van ons ook, toch maar wat verder uit het westen weg. Want niet te betalen. Terwijl ze denk ik ook liever in Haarlem zitten.
Vinden die vrienden uit Haarlem het dan nog leuk in Haarlem? Ook mijn man en ik zoeken het "elders" (al gaan we terug naar de roots van mijn man, dus ik ben de enige "import". Niet alleen omdat we geen fatsoenlijk appartement kunne kopen in Haarlem, ook omdat Haarlem zo verandert is dat wij ons er niet meer thuis voelen. Maar misschien dat je vrienden juist de personen zijn die het juist fijn vinden hoe Haarlem verandert is, dat kan natuurlijk ook.
Het is te merken dat de vakantie in het zuiden voorbii is. Er staan wekelijks wel huizen op Funda in de buurt waar wij willen wonen en ook voor het budget wat we willen. We hebben alleen nog niet genoeg geld km een huis te kopen. Daar kotmt nogal wat bij kijken als Kosten Koper ed. Zeker aangezien we uit een sociale huurwoning komen en we niet de jongste meer zijn, dus alle voordelen krijgen we niet. Maar goed, zoals het er nu naar uit ziet hebben we rond mei 2025 genoeg, en nog extra ook zodat we eventueel over kunnen bieden. Wie weet hoe de markt er dan voor staat. Ben bang van nog veel slechter maar je weet het niet he.
Iig in oktober gaan we alvast kijken bij de Open huizendag, zodat we wat woningen kunnen bekijken in de wijken wat we willen zodat we ook de huizen echt van binnen kunnen zien ipv alleen op een foto. Dan weten we hopelijk nog meer waar op te letten. Meer mensen die gaan kijken? Is 5 oktober dacht ik.
fohadie schreef:Maar ik denk dat iedereen die een huis wilt kopen niet al te veeleisend moet zijn.
fohadie schreef:Ik snap je berichtje niet zo goed. Waar heb ik het over verbouwen?
Maar idd dat kost zeker een hoop geld. En je moet zelf maar net zo handig zijn want vaklui zitten al maanden (of langer) vol.
Zonnetje81 schreef:fohadie schreef:Ik snap je berichtje niet zo goed. Waar heb ik het over verbouwen?
Maar idd dat kost zeker een hoop geld. En je moet zelf maar net zo handig zijn want vaklui zitten al maanden (of langer) vol.
Jij vindt dat je niet veeleisend mag zijn en dus in een smakeloos huis moet gaan zitten qua stijl. Zij bedoelt dat je dan dus zou moeten verbouwen maar dat is ook duur.
Doubtless schreef:fohadie schreef:Nou, sorry, ik heb het echt nergens gehad over dat je in een smakeloos huis moet gaan zitten, en ook over duur of niet heb ik het niet gehad. lezen is ook een kunst?
Wat een onaardige reactie, is nergens voor nodig.
quibusjes schreef:Iemand tips bij het bieden op een huis? Ik bevind me niet in de luxe positie om langere tijd te blijven proberen op verschillende huizen en wil dus graag meteen goed bieden. Toch maar gewoon flink overbieden tot hoe ver je kan en wil lenen met het risico dat je stuk meer geboden hebt dan de rest? Ik vind het zo weinig transparant met zo'n inschrijvingsdatum en zoveel gegadigden.