Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:43

Dat is mooi geworden +:)+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:59

Ik heb ooit een oud ladenkastje bekleed, is ook leuk geworden. Maar uiteindelijk toch verkocht en zelf iets gemaakt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:00

Moooooi dat bed zo!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:34

zonnebloem18 schreef:
Ik kan de afmetingen natuurlijk niet helemaal juist inschatten, maar zou dit passen?
[ [url=m/nTAzvA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben de box trouwens eigenlijk alleen als rommelbak gebruikt, onze dochter moest er niets van hebben.

Deze ga ik morgen even uitproberen! Dit zou nog wel eens kunnen.
De kastenwand kan helaas niet verplaatst worden. En zijn er zo weinig mensen die een box gebruiken? :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:37

Die van mij (ondertussen bijna 14 en 10 :') ) hebben er toch regelmatig in gelegen/gezeten hoor :j Maar soms heb je kindjes die veel nabijheid van papa/mama nodig hebben en tjah, dan gebruik je de box weinig.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 00:50

Ik heb de box voor m'n dochter echt heel veel gebruikt 8 jaar terug. Ze vond het ook heel fijn.

Als ik nu weer iets zou moeten kiezen, zou ik er een qua look kiezen die ik stoer vind qua kleur. En een ronde. Op wieltjes! Die heb je nu zo veel. Makkelijk te verplaatsen, staat wat speelser en je kunt er makkelijk onder schoonmaken ;)
Op deze manier kan hij ook voor je trapkast en kun je hier nog makkelijk bij.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:34

Janine, je bed ziet er super uit zo. Precies wat je zegt, rust en eenheid.
Ik heb van de zomer ook een kast gewrapt en vond het ook relatief eenvoudig.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:59

Hier ook een box op wieltjes, nummer 2 en 3 hebben er wat vaker in gezeten dan nummer 1 (simpelweg omdat als je al een kind hebt lopen je daar soms iets mee moet doen waar de baby niet handig bij is)
Nummer 1 vond de box verschrikkelijk dus lag er alleen in als het echt niet anders kon.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:40

Thanks Zonnebloem! Na omgooien erachter gekomen dat dit sowieso veel beter staat qua ruimte haha. Scheelt weer!

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:41

Hi ladies, na lange tijd alleen meegelezen te hebben kom ik ook me even melden. Ik woon sinds okt samen met mn vriend, langzamerhand zijn we nieuwe meubels aan het uitzoeken. Nou ben ik op zoek naar een mooie eiken/essen (lig licht hout) tafel van 180 x 90 met witte poten. Eventueel alleen het blad is ook goed, dan koop ik zelf poten.
Hebben jullie toevallig wat gezien? Bij de gamma hebben ze van die bladen van Woood, alleen vind ik die niet mooi.

De tafel van studio Henk is echt mn droomtafel alleen die is 1400 euro haha :(:)
Afbeelding

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:50

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:54

miramii schreef:
Thanks Zonnebloem! Na omgooien erachter gekomen dat dit sowieso veel beter staat qua ruimte haha. Scheelt weer!

Graag gedaan, nu ben ik stiekem wel benieuwd naar een foto.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:09

Ik wil wel vragen of wij het blad kunnen leveren maar weet niet of we Essen hebben liggen. Eiken is wel licht in eerste instantie maar wordt altijd donkerder. Of je moet er olie in een licht pigment op doen.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:10

mysa schreef:
Ik wil wel vragen of wij het blad kunnen leveren maar weet niet of we Essen hebben liggen. Eiken is wel licht in eerste instantie maar wordt altijd donkerder. Of je moet er olie in een licht pigment op doen.

Ohh dat zou top zijn. In welke prijsklasse zitten jullie?
Ik wil er sowieso een lichte white wash overheen doen. Maar eiken of essen maakt niet uit, als het maar een relatief lichte houtsoort is!

@Kirstenn, die heb ik inderdaad ook al gezien.. maar toch nog aan de hoge prijskant.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:03

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:13

linnnde schreef:
mysa schreef:

Ohh dat zou top zijn. In welke prijsklasse zitten jullie?
Ik wil er sowieso een lichte white wash overheen doen. Maar eiken of essen maakt niet uit, als het maar een relatief lichte houtsoort is!

@Kirstenn, die heb ik inderdaad ook al gezien.. maar toch nog aan de hoge prijskant.

Ik ga vragen naar de prijs, hangt vooral van de inkoopprijs van het hout af, die heb ik zelf niet paraat. Hoe dik wil je het blad?

Edit: zie nu de link van DD, lijkt me precies wat je zoekt en voor die prijs kunnen wij het niet maken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:11

Wij hebben net een essen tafel gekocht van dezelfde prijsklasse, maar dan industrieel ipv Scandinavisch. Voor een droomtafel van goeie kwaliteit zou ik het geld wel uitgeven. Overigens vind ik de tafel van Ikea een mooi alternatief, kan je eventueel de poten nog zelf schilderen.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:39

mysa schreef:
Ik ga vragen naar de prijs, hangt vooral van de inkoopprijs van het hout af, die heb ik zelf niet paraat. Hoe dik wil je het blad?

Edit: zie nu de link van DD, lijkt me precies wat je zoekt en voor die prijs kunnen wij het niet maken.

Ok dus ook rond de 1000 euro?
Edit- ik zie de prijs van 200 nu pas haha.
We hebben een budget rond de 500. Dus daar zou ik toch ergens een mooi blad vandaan moeten kunnen halen toch?
Laatst bijgewerkt door linnnde op 20-01-20 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:40

noviceh schreef:
Wij hebben net een essen tafel gekocht van dezelfde prijsklasse, maar dan industrieel ipv Scandinavisch. Voor een droomtafel van goeie kwaliteit zou ik het geld wel uitgeven. Overigens vind ik de tafel van Ikea een mooi alternatief, kan je eventueel de poten nog zelf schilderen.

Helaas ben ik nog student; weliswaar begin ik bijna met afstuderen, maar toch.
Wel het geld uitgegeven aan een goede bank. Dus we willen wat goedkoper beginnen en hopelijk over een aantal jaar wel die tafel van studio Henk kopen.

DubbelDun schreef:

Ja deze heb inderdaad ook gezien! Was alleen een erg instabiele tafel... wiebelde al als je m aanraakte... :(

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:32

linnnde schreef:
mysa schreef:

Ok dus ook rond de 1000 euro?
Edit- ik zie de prijs van 200 nu pas haha.
We hebben een budget rond de 500. Dus daar zou ik toch ergens een mooi blad vandaan moeten kunnen halen toch?

Als het blad van de IKEA naar je zin is zou je ook het blad kunnen combineren met andere poten ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:25

Het gros van de ikea meubels is ook gewoon een beetje crappy in elkaar gezet omdat het vrij snel moet. Ik persoonlijk zou deze tafel gewoon eens halen, thuis in elkaar zetten en kijken of hij dan ook wiebelt. Als je dat niet op zou kunnen lossen met hier en daar een extra viltje of iets onder de poot, mag je hem bij ikea gewoon retourneren, daar doen ze niet moeilijk over. Bevalt ‘ie wel, pootjes schilderen en je bent de komende jaren gered!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:26

Bij Karwei kan je geloof ik ook zelf een tafel samen stellen, durf niet te zeggen hoeveel dat kost, maar geloof dat iemand in dit topic ook een tafel weg heeft daar.

En misschien heel ver gezocht, maar zoek eens naar particuliere (misschien net afgestudeerde) houtbewerkers. Die kunnen vaak ook wel tegen een leuke prijs een simpele tafel naar smaak bouwen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:35

linnnde schreef:
Ja deze heb inderdaad ook gezien! Was alleen een erg instabiele tafel... wiebelde al als je m aanraakte... :(

Dat zal een kwestie zijn van de schroeven in de poten wat aandraaien :)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:54

MamaMiesje schreef:
Desnoods nog wat plankjes erop maken zodat hij hetzelfde 'vakkenpatroon' heeft als je andere deuren en dan alles in de verf :j

Bedankt voor de tips iedereen! Ik denk dat we de deur eerst inderdaad in dezelfde kleur als de andere deuren laten schilderen, eventueel met het vakkenpatroon. Mocht dat niet bevallen kan ik altijd nog er met schoolbordverf of iets anders overeen. Ik verwacht eigenlijk dat het al veel minder opvalt als'ie hetzelfde kleurtje als de rest heeft.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:09

Ikea is idd wel een ster Met meubels crap in elkaar zetten in de showroom :+