[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:05

Elize: Snap ik dat je dat voor de zekerheid even doet..

En kopen stressvol, ja zeker :')

Ons bod staat tot vanmiddag 12:00, heb nog niks gehoord.. Woensdag zei de makelaar dat hij wel verwachtte donderdag te bellen met een tegenbod. Dus weet niet of dit nu negatief of positief is :+
Is het raar als ik om 12:30 zelf bel?

djuulsie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:07

Zou gewoon bellen ;)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:44

Ja ga ik maar doen... Toen ik hem telefonisch belde met ons bod en de voorwaarden per mail erbij had gepakt zei hij trouwens wel wat raars in mijn ogen.. Maar misschien is het heel normaal.

Koop is dus onder een aantal voorwaarden (financiering etc.), maar ook mits er niks meer dan een x bedrag uitkomt bij het bouwkundig rapport. Toen zei hij dat bouwkundig rapport neem ik dan niet mee in het voorlopig koopcontract anders moeten jullie dat allemaal zo snel regelen.
Is dit normaal?
Mij lijkt dat dit gewoon in het voorlopig koopcontract moet komen te staan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:49

Vreemd, lijkt mij dat dat er gewoon in moet staan, en dan er bij vermeld dat jij x weken de tijd hebt om deze keuring te laten doen.

Ik zou het er wel in willen hebben staan iig

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:59

Moet er gewoon instaan :j
En inderdaad straks gewoon zelf even bellen. Spannend!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:21

Je moet het juist in het koopcontract opnemen! daar is het juist een ontbindende voorwaarde voor :)
Stel dat ze jullie bod accepteren en jullie het koopcontact ondertekenen, dan kan je er (los van de 3 dagen bedenktermijn) alleen nog maar vanaf als een van de ontbindende voorwaarden in werking treed. in dit geval dus een keuring die hoger dan x bedrag uitvalt. Als dit niet in het contact staat, kun je je er ook niet op beroepen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:36

Vond het al een rare opmerking inderdaad.. Misschien weten hun al meer dan wij.

Straks even bellen verwacht niet dat hij zelf nog voor 12:00 gaat bellen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:20

Makelaar is op pad, heeft heel de dag bezichtigingen en neemt zijn mobiel niet op :+
Hoop dat hij tussendoor nog even terug belt, en niet eind van de dag haha.
Kost me 3 jaar van mijn leven dit :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:26

Klinkt een beetje als tactiek.

Zo trof ik een makelaar die mij een mailtje stuurde of ik hem kon bellen... Hoezo controleren? Mooi niet dat ik meneer ging bellen. Vervolgens kon hij mij wel opeens zelf bellen. Dit probeerde hij 3x en ik heb dit 3x genegeerd.

Hoe meer interesse jij toont des te liever lijk je het te willen hebben. Ik zou mooi niet meer bellen. Het is graag of niet hoor. Meer huizen dan centen ;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:02

Booooo schreef:
Ja ga ik maar doen... Toen ik hem telefonisch belde met ons bod en de voorwaarden per mail erbij had gepakt zei hij trouwens wel wat raars in mijn ogen.. Maar misschien is het heel normaal.

Koop is dus onder een aantal voorwaarden (financiering etc.), maar ook mits er niks meer dan een x bedrag uitkomt bij het bouwkundig rapport. Toen zei hij dat bouwkundig rapport neem ik dan niet mee in het voorlopig koopcontract anders moeten jullie dat allemaal zo snel regelen.
Is dit normaal?
Mij lijkt dat dit gewoon in het voorlopig koopcontract moet komen te staan.

Wel meenemen anders heb je geen poot om op te staan, bouwkundige keuring regel je dan meestal inderdaad vrij snel, maar stel je voor dat het complete dak vervangen moet worden en je hebt het nergens zwart op wit staan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:23

Een andere optie is dat je dan afspreekt dat je de bouwkundige keuring doet tijdens de wettelijke bedenktijd. Mocht de uitkomst je dan niet aanstaan, dan kun je het contract zonder opgaaf van redenen laten ontbinden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:25

ik zou ook niet achteraan bellen, de bal ligt bij de verkopende partij.
maar kan me wel voorstellen dat het lastig is :+

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:25

Dat is wel een optie Wendy, maar dan moet alles maar net wel lopen zoals gepland. Is het rapport bijv. niet op tijd binnen, dan heb je alsnog geen poot om op te staan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:44

Bonna schreef:
Dat is wel een optie Wendy, maar dan moet alles maar net wel lopen zoals gepland. Is het rapport bijv. niet op tijd binnen, dan heb je alsnog geen poot om op te staan.

Je kunt dan zonder rapport, omdat je binnen die drie dagen geen reden hoeft op te geven. Als je zelf bij de keuring bent hoor je meteen wat er mis is.
Maar als de afspraak voor de keuring wordt afgezegd dan ben je de sjaak...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:50

Ja dus beter wel gewoon in het contract opnemen.

En nu er niet achteraan gaan bellen is inderdaad heel lastig :+
Denk dat het negatief is, als hij had willen verkopen had tie heus wel gebeld met een tegenbod.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:00

Of hij probeert de prijs op te drijven door jou onzeker te maken ;)

Lastig maar toch maar afwachten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:17

Makelaars.... ik zou mn poot stijf houden tenzij je echt 1000 procent en perse dit huis wil :) anders lekker pech laten hebben en komt ie hopelijk vanzelf wel :) en als je belt eerst maar eens vragen of ie de tijd en datum wel goed gehoord heeft :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:20

Hij heeft gebeld..
Wij komen er niet over uit helaas..

Originele vraagprijs van het huis was 275.000, staat al 8 maanden te koop terwijl de meeste huizen hier binnen 3 dagen verkocht zijn. In juni zijn ze gezakt naar 250.000.
Wij hebben 2 ton geboden, hun willen minimaal 240.000 ervoor hebben. Hij vroeg nog wel even naar onze max. prijs. We kunnen/willen best onderhandelen maar komen never nooit in de buurt van 240.
De tuin/grond die erbij zit is leuk, maar het huis zelf is niks bijzonders.
Ik wens ze veel succes...

Al doet het wel een beetje pijn :+ Was het huis al helemaal in mijn hoofd aan het inrichten :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:21

Ah jammer dat het niets gaat worden met dit huis... op naar de volgende dan maar!
Wellicht bedenken ze zich nog als het langer te koop staat.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:28

Ja heb ik ook tegen hem gezegd, mochten ze zich nog bedenken dan horen wij het.

Helaas.. Al valt iedere tuin nu tegen :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:35

Maar dat is ook wel een enorm bedrag dat je er af wilde hebben in die prijsklasse. Of zijn de woningen in de omgeving echt ook voor dat lage bedrag verkocht?

Om teleurstellingen tegen te gaan zou ik misschien mijn zoekopdracht iets aanpassen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:44

Nouja de originele vraagprijs heb ik niet heel veel mee te maken.. Ze zijn zelf gezakt naar 250.000, ze willen minimaal 240.000. Met onze max. is het een prijsverschil van 25.000€ wat ik in deze prijsklasse helemaal niet zo gek vind.
Woningen tussen de 200.0000 en 220.000 zijn hier echt binnen enkele dagen verkocht.
Zoals ik al zei, de tuin die erbij zit is leuk, maar het huis is niks speciaals. Boven best klein, gaan ze nooit voor 240 verkopen als ik het vergelijk met andere huizen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:47

Booooo schreef:
Hij heeft gebeld..
Wij komen er niet over uit helaas..

Originele vraagprijs van het huis was 275.000, staat al 8 maanden te koop terwijl de meeste huizen hier binnen 3 dagen verkocht zijn. In juni zijn ze gezakt naar 250.000.
Wij hebben 2 ton geboden, hun willen minimaal 240.000 ervoor hebben. Hij vroeg nog wel even naar onze max. prijs. We kunnen/willen best onderhandelen maar komen never nooit in de buurt van 240.
De tuin/grond die erbij zit is leuk, maar het huis zelf is niks bijzonders.
Ik wens ze veel succes...

Al doet het wel een beetje pijn :+ Was het huis al helemaal in mijn hoofd aan het inrichten :')

Je wilt wel erg veel van de vraagprijs afhebben.Terwijl de huizenprijzen momenteel nog steeds stijgen.Ik ben dus zelf verkopende partij geweest,en kon vanwege de huidige toestand op de huizenmarkt dus afwachten op een goed bod.Tenslotte werd er om mijn huis gevochten.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:56

25.000 van de vraagprijs lijkt mij niet overdreven veel. Ook niet als ik rondkijk in mijn omgeving bij vrienden waarvoor hun het huis kochten en voor welke prijs het te koop staat.
Om dit huis wordt overigens niet gevochten dat scheelt ook weer :+ Er zijn meerdere kijkers geweest die het niet willen. Heb ook een vermoeden dat wij sinds februari de enige zijn die een bod hebben gedaan.

Maar goed, doet er verder niet meer toe. Als ze ze bedenken horen we het wel en anders niet.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:00

Met zo'n groot verschil snap ik wel dat zij afhaken. De woningmarkt trekt nog steeds aan dus kan me goed voorstellen dat zij willen afwachten.

Besef wel dat als je een huis echt graag wil dat je reëel moet bieden. Want het bod is nu dusdanig laag dat je niet eens in onderhandeling komt.