[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:07

hier gooit de hernia van ventje even wat roet in het eten , hopelijk snel bijgetrokken ivm 8 juni examen met hond, een festival en de verhuizing die vrij snel daar na komt...
anders word het trainer vragen examen te draaien met de hond, festival tickets verkopen en ikke voor twee werken tijdens het verhuizen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:17

Georgette, dat is toch fiks snel ineens nog! Gefeliciteerd!!!

Sonja, balen. Zoiets komt altijd wanneer het het slechtste uit komt. Zo zit ik ook te klooien, ik zit met mijn voet in het gips. Misschien mag het er dinsdag af, of ik krijg nog 2 weken verlenging. Maar dan zitten we dus ook midden in de klusserij, en ook onze bruiloft komt akelig dichtbij.

Loes, jij ook gefeliciteerd!!!!

Jildau, balen zeg. Per wanneer was het in eerste instantie dan?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:25

Gefeliciteerd Georgette!

Neonlight we hadden nog niks afgesproken over wanneer. Direct na het akkoord gaan met ons bod hebben we aangegeven dat wij in november de financiering rond krijgen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:29

Ah, oke, vaak wordt dat al in de onderhandelingen meegenomen, in jullie geval is dat niet gebeurd dus. Tja, dat is dan ook wel een beetje de fout van de verkopers, als jullie tijdens de onderhandelingen niets aangaven zouden hun niet zomaar uit moeten gaan van iets wat hun willen, maar hun eigen wensen in de onderhandelingen aan moeten geven. Zo is het ook gebeurd door de verkopers van ons huis, die kwamen zelf met een hele late oplevering.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:58

Georgette gefeliciteerd!

Wij zijn nog steeds aan het klussen, ik kan waarschijnlijk binnenkort weer douchen, moest nu in bad. Manlief is op dit moment de zolder aan het verven (onze slaapkamer) dus het stinkt goed daar.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 14:05

Dank voor de felicitaties! Nu een héle hoop regelen. We kunnen er al heel snel in, dus we hebben weinig tijd en moeten ook nog vergunning rond zien te krijgen én aannemer vinden. En dan ben ik ook nog eens zwanger en niet topfit, dus komt een hoop op vriendlief neer...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 15:40

Neon, ik las het van je gips , das ook beste timing idd,
ik hoop dat jij ook snel met je pootje weer uit het gips bent (gips is naar, ik vorig jaar 6 weken met een middenvoetsbeentje in het gips, ook warm weer indertijd, super irritant)

Georgette, heb je nog eens een linkje?

weet trouwens niet of ikd ie van ons nou al eens gepost heb, weet wel dat ik gepeebeet heb met mensne over het huis
http://www.funda.nl/koop/dussen/huis-48 ... straat-25/

van de week eens wat mensen contacten over het plaatsen van een trap en het impregneren van de gevels.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:41

leuk huis zeg , tis ook best wel netjes afgewerkt of niet?
de keuken vind ik trouwens ook wel erg leuk, badkamer iets minder door de kleur, maar verder wel errug bruikbaar
alleen willen jullie een tweede verdieping realiseren toch?
denk dat als je dat voor elkaar hebt het best ene heel fijn huis gaat zijn , de omgeving ziet er ook wel groen/rustig uit

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:58

Alles is inderdaad super netjes afgewerkt. Benedenverdieping is vorig jaar helemaal verbouwd, inclusief keuken. Badkamer zou ik zelf inderdaad ook nooit uitkiezen, maar hij is schoon, groot én hij heeft een bad én aparte douche (zie je niet op de foto, deze is helemaal wit getegeld, hebben ze later gerealiseerd). We gaan er inderdaad aan de achterkant een dakopbouw opzetten. Daarmee creëren we de 2e verdieping door middel van een nokverhoging. Zit nu alleen een vlizotrap en bergzolder. Straks hebben we dus sowieso 1 hele grote slaapkamer extra en, afhankelijk van hoe wel het indelen, een mooie voorzolder met nog een ienie mienie kamer voor kerstspullen e.d.
De omgeving is zeker rustig en heel kindvriendelijk. Door het plantsoen aan de voorkant heb je vrij uitzicht en aan de achterkant zitten we ook best wel heel vrij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 17:44

dat klinkt goed, je kunt idd met die nok verhoging etc echt wel zorgen voor veel extra ruimte,
klein kamertje en voorzolder extra zijn altijd handig voor dingen als opbergruimte en evt iets als een kantoorhoekje

wij willen als we er een jaar of twee zitten een dakkapel laten plaatsen en dan de zolder echt netjes afwerken , dan hebben we ook een ruime extra kamer + een voorzolder waar we vooral bergruimte willen creëren
en dan willen we de badkamer van de originele plek verhuizen naar de kleine slaapkamer er naast
de huidige badkamer zit nog op de originele plaats en is dus mini, je komt binnen, rechts de wasbak, links de douche...punt :+
als die naar de kleine slaapkamer gaat, komt er in de huidige badkamer een tweede toilet en in de nieuwe badkamer een bad, aparte douche , dubbele wasbak en de wasmachine+droger, die kunnen we dan in een koof schuiven , dat is nu de inbouwkast .
dan hebben we een huis met drie goede slaapkamers, voorzolder, tweede toilet en ruime badkamer

die trap naar zolder laten we alleen nu direct al doen , want dat is ook net zo makkelijk met spullen naar zolder doen en dat is ook weer iets wat een hoop bende geeft, die dakkapel valt relatief gezien mee qua bende in huis...
die badkamer word wel een puinhoop...leidingen etc infrezen :=

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:31

Pff Sonja, dat klinkt best als een ingrijpende verbouwing. Ben blij dat wij alleen de dakopbouw moeten laten doen. Badkamer zit mij voorlopig best :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:46

hihi, snap ik , zou het liever ook niet willen/hoeven doen , maar hij is ie zo ontzettend klein , we kunnen er tot nu toe zelfs geen wandje voor vinden, dus dat word weer een douchegordijn ophangen :roll:
maar we willen het niet in de hypotheek meenemen, dus sparen we er maar even voor en dan maar als we er een tijdje zitten :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:57

Woow Georgette: Gefeliciteerd! Leuk huisje! Ik snap dat je daar op gevallen bent!

Sonja, ook een leuk huisje zo zeg! Wel idd nog heftige verbouwing, maar als het dan helemaal naar je zin is, prima toch. Je kunt het wel direct perfect naar je smaak maken. Beterschap voor je vriend zijn rug!

Ooh Jil, wat balen zeg. Ik wist niet dat dat kon, zo ver weg financiering pas rond kunnen krijgen en dan nu al voorlopig koopakte Wij moeten nu geloof ik binnen 4 weken de hypotheek rondkrijgen. Moet wel lukken, gezien we maar op 1 half salaris hypotheek hoeven.

Ik deel mijn linkje liever niet openbaar. Ook met het oog op dat iedereen dan online weet waar we over 3 maanden te vinden zijn ;). Per PB wil ik hem wel sturen hoor, voor de liefhebbers.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:36

Ik ben wel benieuwd Loes, wil je de link naar mij pben?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:42

Ja hoor :). Hij is bij je binnen als het goed is :).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:00

Georgette, leuk huis!

Sonja, je had hem inderdaad al een keer geplaatst, ik herkende hem. :D

Ik ben ook benieuwd naar je huis Loes. :j

Zelfde geldt trouwens bij mij, ik heb ook nooit de link geplaatst, maar als iemand nieuwsgierig is, kan per pb.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:11

Uiteraard ben ik nieuwsgierig Neonlight!

Wat een leuk huis Loes! Erg mooi.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 09:46

Ik ben ook nieuwsgierig naar pbtjes :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:24

Neonlight, ik ben ook benieuwd naar jullie huis. Linkje?
Ik heb jarenlang in brabant gewoond, zo grappig om hier die plaatsnamen weer voorbij te zien komen!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 11:34

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:55

@neonlight, niet alle foto's zijn meer zichtbaar, maar wat ik ervan gezien heb: wauw, wauw, wauw!!!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:52

Dankjewel Nelleke :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:59

Huh, doen niet alle foto's het? Bij mij wel, en ik heb net nog speciaal mijn cookies en cache verwijderd, en ik zie ze nog steeds. :?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:58

Ik zie alleen de eerste foto.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:01

Ik heb nog wat andere foto's gevonden neon, via google...
Potverdorie, schitterend huis hoor!!