Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:07

Er worden trouwens ook wel eens huizen te koop aangeboden via www.biedboek.nl. Dat zijn woningen van de overheid.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:18

love_mandy schreef:
Gefeliciteerd Joke!

Inderdaad achterhalen wat precies het hoogste bod is mag niet, als dat uit komt staan daar nogal boetes op.

na verloop van tijd kun je die gewoon achterhalen hoor. kan via het kadaster: https://www.kadaster.nl/verkoopprijs-hu ... s-betaald-

Kopers: gefeliciteerd!
Doorzoekers: balen.. maar het komt, echt!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:20

Winged schreef:
love_mandy schreef:
Gefeliciteerd Joke!

Inderdaad achterhalen wat precies het hoogste bod is mag niet, als dat uit komt staan daar nogal boetes op.

na verloop van tijd kun je die gewoon achterhalen hoor. kan via het kadaster: https://www.kadaster.nl/verkoopprijs-hu ... s-betaald-

Kopers: gefeliciteerd!
Doorzoekers: balen.. maar het komt, echt!

Ja daar heb je alleen niets aan tijdens het bieden :')

Wij zijn gisteren weer wezen kijken bij een huis. Vrijdag 12:00 sluiten de biedingen dus dat word weer spannend voor ons. Ik hoop echt dat het ons deze keer wel gegund word, maar weer afwachten en duimen draaien.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:13

love_mandy ik ga voor je duimen! Hopelijk valt het ook een keer de goede kant op voor jullie.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:21

Ik was dit topic helemaal kwijt geraakt, hoe gaat het met de woningzoekers?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:25

Wij hebben het huis, ofja, voor 1 augustus moet de hypotheek rond zijn en dan is in december de sleuteloverdracht. *\o/*

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:20

Laatste huis zijn we 60k overboden… nu is het weer wachten tot weer iets online komt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 13:02

Geef je op voor kopen zonder kijken :) Ik zag dat ze nog kandidaten zoeken voor het nieuwe seizoen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 16:09

https://www.schelhaas.com/agrarisch-obj ... 571921b8d/
Zoekt iemand een paardenobject zonder huis?
Je mag er alleen hobbymatig paarden houden. Ga je daar zakelijk iets doen dan krijg je het met de buren aan de stok.
Is waarschijnlijk ook de reden van verkoop. Degene die het in zijn bezit had had enkele pensiongasten en die werden behoorlijk dwars gezeten door de buren. Ze mochten niet over de weg daarnaar toe en moesten door de wei naar hun paard.
Zelfs de hoefsmid werd daar geblokkeerd door die 'leuke' buren.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 15:59

Wie kent de woningmarkt in Leeuwarden/Sneek goed?

Is het moeilijk om daar een goed/vrij nieuw appartement te vinden voor max 275?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 17:06

Ik zie een aantal nieuwbouwprojecten op funda in zowel Sneek als Leeuwarden voor 275k of minder, woonoppervlak zo rond de 60m2. Is dat wat je zoekt?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 17:07

Biks2 schreef:
Wie kent de woningmarkt in Leeuwarden/Sneek goed?

Is het moeilijk om daar een goed/vrij nieuw appartement te vinden voor max 275?

Sneek weet ik zo niet, Leeuwarden moet wel lukken! Ik ken Leeuwarden best goed, dus als je nog wat over wijken wil weten, stuur maar een bericht!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:48

HorsePassion schreef:
https://www.schelhaas.com/agrarisch-obj ... 571921b8d/
Zoekt iemand een paardenobject zonder huis?
Je mag er alleen hobbymatig paarden houden. Ga je daar zakelijk iets doen dan krijg je het met de buren aan de stok.
Is waarschijnlijk ook de reden van verkoop. Degene die het in zijn bezit had had enkele pensiongasten en die werden behoorlijk dwars gezeten door de buren. Ze mochten niet over de weg daarnaar toe en moesten door de wei naar hun paard.
Zelfs de hoefsmid werd daar geblokkeerd door die 'leuke' buren.

Nou dit prijst een huis ook niet bepaald aan he? Na zo'n verhaal zou ik wel twee keer nadenken voor ik ging bezichtigen.

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:22

Zo jammer dat dit topic niet meer goed zichtbaar is nu het onder (leven zonder paarden staat) ik vond het altijd zo leuk om te lezen, de succes verhalen vooral.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:34

Of er zijn niet veel mensen op zoek meer naar een huis? Dat kan ook

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:36

Nou met het huizen tekort zou je denken dat er genoeg mensen zoeken toch? Ik ben benieuwd of er nog iemand wat te delen heeft.
Hier zelf niet op zoek, wel pas een topic geopend voor iemand anders. Maar dan ook even hier:
- Omgeving Hardenberg, minimaal 5000 m2 perceel, huis mag een klus of afschuif woning zijn. Tot 7 ton.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:36

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:05

De huize hier gaan ook over de kop. Zelfs de meest eenvoudige kleine huizen geven idiote prijzen, en soms zit er dan een vreemd goedkoper mooi huis tussen. Bizarre is dat het huis waar ik nu deels zit voor prijzen weggaan die te idioot voor woorden zijn. Bijna verdubbeld in vergelijk met 18 jaar geleden -O-

Alleen dat geeft ook dat wat verkocht wordt niet naar plaatsgenoten gaat maar naar tweeverdienende mensen van elders met een andere mentaliteit. Wat echt langzaam aan merkbaar is in de straat. Best jammer omdat de samenhang en eenheid in het toch wel arbeidersbuurtje nu verandert in ieder voor zich en buren zijn dingen waar je niks mee te maken hebt. Daar is weinig aan te doen maar wel best jammer.

Ik ben blij dat ik deze ratrace niet meer actief hoef mee te maken. En heb echt medelijden met iedereen die zo wanhopig een huis zoekt omdat ze weg moeten waar ze nu zitten :(:)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:07

Jullie zijn starters Plop? Lijkt me echt heel lastig.
Ik zie ook veel mensen in relatief grote huizen wonen die wel kleiner willen, vaak ouder, maar niet op een appartementje met mini balkon zitten te wachten. Iets anders is er echter ook niet echt of gruwelijk duur (bungalows bij ons in de straat beginnen bij 8 ton ongeveer) dus blijven ze maar in hun gezinswoning zitten met veel slaapkamers. Wat ik op zich begrijp want een flatje met niks is ook zo wat. Maar gewoon een kleine bungalow, twee slaapkamertjes en een tuintje, is hier gewoon niet. En dat willen die mensen graag.
Ik heb alleen al 2 buren en een oom en tante die hiermee zitten, al hebben die laatste een gaaf groot appartement in het centrum weten te bemachtigen. Komt er toch weer een prima vrijstaande woning te koop.

Jij woont in Frankrijk nu toch Karuna? Ik snap wat je zegt hoor over mensen van elders, maar ook voor hen is het elders niet meer te betalen natuurlijk. Ik zie dat bij vrienden van ons ook, toch maar wat verder uit het westen weg. Want niet te betalen. Terwijl ze denk ik ook liever in Haarlem zitten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:08

Wij zoeken ook nog, maar door de zomervakantie staat er maar weinig te koop. In een dorp hier in de buurt welgeteld één woning (budget t/m €550.000 :') ).

We hebben gelukkig geen haast, maar hopelijk komt er straks wel weer wat meer op de markt.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:14

In Groningen Berdien? 1 woning schiet niet op nee.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:52

Haha nee gelukkig niet in de stad Groningen zelf :)) Daar staat wel meer te koop, maar niets naar onze smaak.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:24

Flooo ik zit half half in frankrijk. De andere helft zit ik in iemands minihuisje erbij. Dat staat in een arbeiderswijk die dus fiks is veranderd kwa sfeer sinds de huizenprijzen zo over de kop gaan. Waar er eerder toch samenhang was en bewoners elkaar kenden en er ook sociale controle was zonder hinderlijk te zijn is het nu los zand en zelfs in een straat kennen mensen elkaar niet meer. Buren lijken verworden tot hinderlijke dingen waar je vooral geen rekening mee moet houden -O- en dat in pakweg 5 jaar tijd.

Berdien met een dergelijke prijs moet je toch wel ergens in het noorden terecht kunnen mag ik hopen?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:42

Ik moet zeggen dat het hier juist weer aardig op gang komt. De afgelopen dagen wel 10 woningen per dag erbij op Funda, vraagprijs tot 5 ton, m2 boven de 100.
Al zijn wij op dit moment niet actief op zoek, we gaan waarschijnlijk voor de verbouwingsroute.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 13:18

Ja hoor, in de stad Groningen zijn er zoals ik al zei staat er genoeg te koop. Maar vrij weinig naar onze smaak ;) We hebben wel echt specifieke eisen omtrent locatie, ruimte etc.