Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:22

Haha gefeliciteerd Amethyst_!

En spannend SimoneeM, ik duim!

Over drie weken hebben wij de overdracht, nog niks gehoord over de eind/voorinspectie. Gaan de makelaar maar eens mailen denk ik.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:36

Haha Amethyst_! Maar wat fijn!!

De verkoper van dit huis kan er ook relatief snel uit, dus móchten we het krijgen, kan t zomaar snel gaan :=

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:43

Ik kom toch ook maar weer eens om de hoek kijken...

Hier gaan de prijzen ook hard. Van mijn eigen woning worden ik denk in de week van 15 maart foto's gemaakt voor de verkoop :)

De bieden vanaf prijs ligt na de nieuwe badkamer 15% hoger dan de bieden vanaf prijs in 2019 toen ik het kocht.

Was toen ik t kocht absoluut niet de bedoeling om er zo snel weer uit te gaan maar soms lopen dingen net iets anders.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:49

Sem_ schreef:

Over drie weken hebben wij de overdracht, nog niks gehoord over de eind/voorinspectie. Gaan de makelaar maar eens mailen denk ik.

Wij ook niet! Ik heb vanmorgen gebeld en wij worden 1 á 2 weken van te voren hierover gebeld.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:50

Amethyst_ schreef:
Spannend!!!

Wij zijn net thuis van de notaris. Onze ziel en eerstgeborene verkocht maar we zijn officieel eigenaar :D

*\o/* *\o/*

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:50

SimoneeM: Spannend! Hopelijk horen jullie snel wat!

Amethyst: gefeliciteerd!! Suc6 met jullie verbouwing.

Ynskek: dat is een flinke prijsstijging en z’n korte tijd.
Nadeel is wel dat je duur terug moet kopen helaas

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:54

_Elaine_ schreef:
SimoneeM: Spannend! Hopelijk horen jullie snel wat!

Amethyst: gefeliciteerd!! Suc6 met jullie verbouwing.

Ynskek: dat is een flinke prijsstijging en z’n korte tijd.
Nadeel is wel dat je duur terug moet kopen helaas

Mijn partner heeft in september een huis gekocht waar we half februari de sleutel hebben gekregen. Nu rustig alles op orde aan t maken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:54

CCCCC schreef:
Sem_ schreef:

Wij ook niet! Ik heb vanmorgen gebeld en wij worden 1 á 2 weken van te voren hierover gebeld.

Oh dan kan ik misschien ook nog wel even afwachten! :D

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:02

CCCCC schreef:
Sem_ schreef:

Oh dan kan ik misschien ook nog wel even afwachten! :D[/quote]

Makelaars zullen het dan wel druk hebben :)) Wij passeren pas over anderhalve maand bij de notaris, maar heb wel alvast zelf de inspectie ingepland bij de makelaar. Houd nooit zo van dat afwachten en heb dan zelf het initiatief genomen om direct een tijdstip te plannen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:26

Nee dat heb ik ook hoor CairnTerrier, ik bel ze ook rustig volgende week weer als ik nog niets heb gehoord :+

Wij tekenen al wel om 10.15 bij de notaris op de dag van overdracht, dus die inspectie zal vroeg worden gepland. Iemand enig idee hoelang zoiets duurt? (het is een hoekhuis met 3 etages)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:32

Gefeliciteerd Amethyst.
Ik zit ook nog steeds met een schuin oog naar de huizenmarkt te kijken maar het aanbod wordt gewoon steeds schaarser lijkt het wel. Het gaat echt heel snel. En de prijzen zijn gewoon te bizar. En hoogstwaarschijnlijk zouden wij ons huis voor een ton overwaarde kunnen verkopen. Maar we kunnen gewoon niks weer vinden wat interessant en betaalbaar genoeg is. :P
Dus wij blijven hier nog lekker zitten, we gaan ook de tuin weer wat opknappen deze lente.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:37

Wij bellen ook eigenlijk op z'n vroegst een week van te voren om de inspectie af te stemmen. Maar als kopers/verkopers dit eerder willen weten mogen ze gerust een berichtje doen. Als de notaris niet te ver rijden is dan plannen we de inspectie vaak een uurtje van te voren.

Bij een woning zonder gekke dingen ben je vaak met een 20 minuutjes wel klaar met de inspectie. Het is puur even een ronde maken, kijken of alles is zoals afgesproken, meterstanden noteren en klaar.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:40

Ah bedankt Debbie! Fijn om te weten dat het dus helemaal niet gek is dat we nog niks gehoord hebben. De afspraak bij de notaris is pas om 16.00, dat wordt een lange dag haha.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:40

Bedankt voor de info Debbie! Onze notaris zit op een minuut of 8 rijden van de woning, dus dat is prima te doen!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:41

Sem_ schreef:
Ah bedankt Debbie! Fijn om te weten dat het dus helemaal niet gek is dat we nog niks gehoord hebben. De afspraak bij de notaris is pas om 16.00, dat wordt een lange dag haha.

Ohh 16u pas! Dat is inderdaad lang wachten! Ook op 1 april?

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:42

CCCCC schreef:
Nee dat heb ik ook hoor CairnTerrier, ik bel ze ook rustig volgende week weer als ik nog niets heb gehoord :+

Wij tekenen al wel om 10.15 bij de notaris op de dag van overdracht, dus die inspectie zal vroeg worden gepland. Iemand enig idee hoelang zoiets duurt? (het is een hoekhuis met 3 etages)

Bij een doorsnee huis is het vaak een kwartier, maximaal. Al vind ik dat wel heel snel! Wij hebben voor onze woning ook een kwartier gekregen, terwijl ik dat echt wel heel kort vind. Zij praten over "even snel een rondje door het huis en de meterstanden opnemen" en ik krijg de zenuwen omdat ik alles goed wil checken à la Pietje Precies... lijkt me zo naar dat je na de sleuteloverdracht er ineens achterkomt dat er een barst in de plavuizen zit of oid...

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:44

Sem_ schreef:

Dat is inderdaad lang wachten... wij gelukkig al om 10.00 uur (op 23 april). Hebben iedereen al aangestuurd om die ochtend als wij bij de notaris zitten alvast te starten met verhuizen en poetsen van ons oude huis. Hebben maar een weekend de tijd om te verhuizen, maar we zijn al bijna klaar met inpakken. Scheelt als je maar met zijn twee bent en beiden geen verzamelaars zijn :))

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:48

Wow weekend om te verhuizen. Zou ik helemaal stress van krijgen :’).

Maar tegelijkertijd kan t ook best idd als je niet heel veel spul hebt. Moet je er ook echt al uit na dat weekend of heb je speling?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:51

CCCCC schreef:
Sem_ schreef:

Ohh 16u pas! Dat is inderdaad lang wachten! Ook op 1 april?

Op maandag 29 maart. :) We verhuizen dan de zaterdag daarop. Inmiddels hebben we al de kelder uitgezocht en de 'man cave' :+ . Voor de rest is het een kwestie van inpakken. Er moet dan nog wel een nieuwe vloer in, maar we willen gewoon zo snel mogelijk over en er is gelukkig genoeg ruimte om alles uit de weg te hebben. Dit wordt onze derde keer verhuizen in twee jaar tijd, dus heel veel zooi hebben we bij de vorige verhuizingen al de deur uit gedaan. Hierna hoop ik wel even te blijven zitten. :D

Hoe lang plannen jullie dan voor een verhuizing? Wij doen dat eigenlijk altijd in één dag. Busje huren, alles erin en dan een paar keer rijden.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:53

Ik ken mezelf en spreid altijd graag over meerdere dagen :+ Maar das denk ik persoonlijk hoor :)

Al laat ik dit keer denk ik gewoon verhuizers komen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:14

Bij ons was het tot 1200 vandaag bieden. Hebben een bod, ruim 16% boven de VP (525k) binnen zonder voorwaarden. In een woord bizar!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:20

lucifertje schreef:
Bij ons was het tot 1200 vandaag bieden. Hebben een bod, ruim 16% boven de VP (525k) binnen zonder voorwaarden. In een woord bizar!

Jeetje wat bizar! Voor Julie als verkopers wel heel erg fijn!

Aantal snelle opleveringen lees ik.

Hier zijn alle aangeleverde documenten in 1x goedgekeurd in het portaal van de hypotheek adviseur.
Dus hopelijk heeft hij ze ook echt bekeken :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:23

Ons bod is geaccepteerd :oo *\o/* *\o/*
Ben nog helemaal in shock :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:23

gefeliciteerd!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:24

SimoneeM schreef:
Ons bod is geaccepteerd :oo *\o/* *\o/*
Ben nog helemaal in shock :')

Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Is het die ene van het linkje van vandeweek?
Laatst bijgewerkt door _Elaine_ op 08-03-21 16:29, in het totaal 2 keer bewerkt