[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:46

Amanda schreef:
Ja, dat is na tekenen van het voorlopige contract inderdaad :j

Maar het is pas verkocht onder voorbehoud als er een contract ondertekend is toch?

De makelaar zei verder niks over een getekend contract, alleen dat het bod geaccepteerd is.

Maar aangezien op Funda staat verkocht onder voorbehoud...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:23

Booooo schreef:
Posten jullie hier ook foto's van hoe jullie het huis kopen en de eventuele veranderingen/verbouwingen? Ik vind die volg topic altijd zo leuk, maar zijn er helaas maar weinig.

Eigenlijk wil ik dat niet op bokt zetten .

Booooo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:53

Verkocht onder voorbehoud is inderdaad getekend. Maar in afwachting van financiering etc.

Kohtje: ahhh ja dat begrijp ik ook.. Jammer vind die topics altijd zo leuk als je de veranderingen ziet!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:55

Amanda schreef:
Nee, alleen van de kant van de koper.

nee,volgensmij van beide kanten.Zolang er niets getekend is is er ook nog niets definitief. dus je kunt nog proberen.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:25

Dat is alleen als er nog niets getekend is Anjali. Dan geldt die bedenktermijn sowieso niet. Zodra het koopcontract getekend is heeft de koper nog 3 dagen wettelijke bedebktermijn, maar die is echt alleen voor de koper. De verkoper kan dan niet met een ander in zee.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:38

Ik heb mijn huis verkocht op dezelfde manier als het er in de paardenhandel aan toe gaat,omdat ik daar wel ervaring mee heb en met de huizenhandel niet.Maar mogelijk zijn de regels dan verschillend.Wel heb ik gemerkt dat er bij allebei nogal veel gekonkel en oneerlijkheden kunnen plaatshebben.En zeker als je om financiele reden moet verkopen,met pijn in het hart,zoals dat in paardenadvertenties wel staat.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:53

Volgens mij is wat Bonna zegt wettelijk geregeld.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:12

Booooo schreef:
Volgens mij is wat Bonna zegt wettelijk geregeld.

Dat zou kunnen,maar als je in het geheel geen ervaring hebt in de woninghandel dan weet je dat niet.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:19

Zo dan.. ik krijg de schrik van mijn leven.. mailtje van de notaris (vanochtend pas) dat de bankgarantie nog niet binnen is voor ons verkochte huis. Die had er 29 september moeten zijn, bizar dat ze er pas na bijna 1.5 maand melding van maken!!!
Makelaar gebeld en die heeft hypotheek adviseur van kopers gesproken. Hypotheek zou rond moeten zijn dus zou niets aan de hand moeten zijn. Hoor er zsm meer van maar schrok me wel even een hoedje. We hebben net iets nieuws gekocht dat afhankelijk is van de verkoop van dit huis dus het is wel even flink zweten zo!
In ieder geval een geïrriteerde (nette) mail aan de notaris gestuurd dat het wel raar is dat ze er nu pas melding van maken!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:22

Precies hetzelfde hier gehad Elize. Maar dat was niet verwijtbaar aan de notaris, zij kwamen bij ons "al" na 1 week in de lucht (een week voor de overdracht...). Niet minder reden om half in paniek te raken... de hypotheekadviseur had wederom een steek laten vallen, die zou het regelen.

Edit: verkeerd begrepen, sorry. Jij bent de verkoper :)
Laatst bijgewerkt door 4EverHobbes op 09-11-17 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:25

Jeetje bizar!

Ik heb de bank gedrild dat het er op tijd zou zijn en ook netjes een bevestiging van de notaris gehad.

Schandalig.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:34

Jemig Elize, ik snap wel dat je hier enorm van schrikt. Wat slordig ook dat er nu pas melding van wordt gemaakt! Hopelijk is dit snel opgelost.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:35

ElizeVdS schreef:
Zo dan.. ik krijg de schrik van mijn leven.. mailtje van de notaris (vanochtend pas) dat de bankgarantie nog niet binnen is voor ons verkochte huis. Die had er 29 september moeten zijn, bizar dat ze er pas na bijna 1.5 maand melding van maken!!!
Makelaar gebeld en die heeft hypotheek adviseur van kopers gesproken. Hypotheek zou rond moeten zijn dus zou niets aan de hand moeten zijn. Hoor er zsm meer van maar schrok me wel even een hoedje. We hebben net iets nieuws gekocht dat afhankelijk is van de verkoop van dit huis dus het is wel even flink zweten zo!
In ieder geval een geïrriteerde (nette) mail aan de notaris gestuurd dat het wel raar is dat ze er nu pas melding van maken!

Dat zal wel goed komen,want anders moeten ze een hele hoge boete aan jou betalen. maar ik snap dat je het vervelend vindt omdat je zelf alweer andere verplichtingen bent aangegaan met een andere woning.zoiets geeft veel stress,dat weet ik uit ervaring. Voor alles rond is moet je flink geduld hebben .

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:52

ElizeVdS: Zo, snap dat je het daar even benauwd van krijgt! Belachelijk zeg na 1,5 maand! Hopelijk wordt het snel geregeld.

Hier nog geen reactie op ons bod.. Ben ik nu heel ongeduldig :')

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:02

Ik ga er op zich wel vanuit dat het goed komt. Ben vooral erg pissig op de notaris dat ze nu pas aan de bel trekken. Als de financiering rond is, zie ik niet in wat er verder mis kan gaan gelukkig. Die notaris krijgt na de afwikkeling een boze mail in ieder geval!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:52

Anjali dat klopt, maar die bankgarantie is nu juist om die boete te dekken. Vandaar dat ik de schrikreactie wel begrijp! Echt niet netjes van de notaris nee..

Hier hebben we nog niets van de taxateur gehoord. Zou uiterlijk gisteren moeten gebeuren maar niet....

Ik maak mij er geen zorgen om, maar vind het hele huizen-koop-wereldje waarin normale communicatie bij alle partijen super ingewikkeld lijkt te zijn wel een beetje frustrerend worden..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:41

anjali schreef:
Nou,ik vond dat als iemand negatieve kritiek had op mijn mooie huis,dat ze het dan maar niet moesten kopen. Iemand moet er ook blij mee zijn.Dit was voor mij niet alleen iets zakelijks.Overigens zou ik het nooit verkocht hebben als ik genoeg geld zou hebben gehad om het na het overlijden van mijn moeder zelf te houden,maar dat had ik helaas niet. Het viel in de erfenis en ik kon mijn broer en zus niet uitkopen.

Kritiek/afkraken of gewoon realistisch bieden en netjes onderbouwen zijn wel twee heel verschillende dingen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:42

Oef, dat is schrikkel Elize! Ook niet netjes van de notaris inderdaad.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:44

Sonja_vR schreef:
anjali schreef:
Nou,ik vond dat als iemand negatieve kritiek had op mijn mooie huis,dat ze het dan maar niet moesten kopen. Iemand moet er ook blij mee zijn.Dit was voor mij niet alleen iets zakelijks.Overigens zou ik het nooit verkocht hebben als ik genoeg geld zou hebben gehad om het na het overlijden van mijn moeder zelf te houden,maar dat had ik helaas niet. Het viel in de erfenis en ik kon mijn broer en zus niet uitkopen.

Kritiek/afkraken of gewoon realistisch bieden en netjes onderbouwen zijn wel twee heel verschillende dingen

Natuurlijk,maar eerst het huis afkraken en het dan toch willen kopen ver onder de waarde,dat overkwam mij en hoorde ik ook van een vriendin,die ook een ouderwets huis wilde verkopen.ze zeggen dan dat je er anders nooit vanaf komt etc.Met enig geduld toch iemand gevonden die het wel mooi vond en dat ook zei- ik was echt verbaasd een positieve reactie te krijgen. volgens mij vrezen ze de prijs op te drijven als ze het huis complimenteren!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:32

Wij zijn onze bieding begonnen om te zeggen dat we het een fijn huis en een fijne plek vinden, daarna wel genoemd waarom we tot een lager bod zijn gekomen, zonder meteen negatief te zijn.
Ik denk altijd maar dat als het huis je niet aan staat dat je geen bod doet. Ik zou het als verkoper denk ik ook niet leuk vinden als een mogelijke koper alleen maar negatief is, waarom bied je dan?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:36

Zo'n negatief biedend iemand had mijn oma ook. Het geklaag begon al bij de voordeur dat ze zo moe was van het trap lopen. Sja er stond duidelijk in de advertentie dat het om een flatje op 2 hoog ging zonder lift.

De klaagzang is een half uur lang doorgegaan met de meest absurde klachten.Toen de makelaar belde voor een tweede bezichtiging was de verbazing ook groot.

Ook toen kraakte ze letterlijk van alles af, de beneden buren hielden hun tuin niet heel netjes bij en de haag van de overburen was 10 cm te hoog. Ook was de garage niet groot genoeg, waarop mijn oma vroeg wat voor auto ze had. Ze bleek niet eens een auto te hebben.

Maargoed ze heeft het uiteindelijk wel gekocht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:43

MizzMontana schreef:
Wij zijn onze bieding begonnen om te zeggen dat we het een fijn huis en een fijne plek vinden, daarna wel genoemd waarom we tot een lager bod zijn gekomen, zonder meteen negatief te zijn.
Ik denk altijd maar dat als het huis je niet aan staat dat je geen bod doet. Ik zou het als verkoper denk ik ook niet leuk vinden als een mogelijke koper alleen maar negatief is, waarom bied je dan?

Ik denk dat ze negatief doen om de prijs naar beneden te krijgen.Maar ik vind dat jij het dus goed aanpakt. Je mag best afdingen,dat is normaal,maar hoeft daarbij niet de koopwaar (het huis in dit geval) naar beneden te halen.Je kunt wel zeggen dat je extra kosten gaat krijgen vanwege reparaties of renoveringen die nodig zijn. dat weet de verkoper ook wel.En dat dat dan van de prijs af mag.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:49

Urona447 schreef:
Zo'n negatief biedend iemand had mijn oma ook. Het geklaag begon al bij de voordeur dat ze zo moe was van het trap lopen. Sja er stond duidelijk in de advertentie dat het om een flatje op 2 hoog ging zonder lift.

De klaagzang is een half uur lang doorgegaan met de meest absurde klachten.Toen de makelaar belde voor een tweede bezichtiging was de verbazing ook groot.

Ook toen kraakte ze letterlijk van alles af, de beneden buren hielden hun tuin niet heel netjes bij en de haag van de overburen was 10 cm te hoog. Ook was de garage niet groot genoeg, waarop mijn oma vroeg wat voor auto ze had. Ze bleek niet eens een auto te hebben.

Maargoed ze heeft het uiteindelijk wel gekocht.

Ik had kijkers die vonden dat een boom uit de tuin van de buren(!) weg moest,en of ik dat dan kon gaan vragen. Ik zei toen dat alleen mijn grondstuk te koop was en dat van de buren niet.Deze hebben het niet gekocht,wat maar gelukkig is voor de buren en hun bomen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:49

Nou Pff ik vond het kopen ook een stress volle situatie hoor.. wat een geregel en getrek met alles.. afspraken die niet worden nagekomen, uitgesteld endergelijk wat een drama! Koop de komende 30
Jaar geen huis meer

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:19

Kopen is zeker minstens zo stressvol. Ik kreeg gisteren de papieren voor de notaris voor het nieuwe huis binnen. Houd ik toch nog maar heel even achter om er 100% zeker van te zijn dat ons huidige huis echt écht verkocht is. Al is het nu eerst maar een tijdelijk huis waar we heen gaan, kijk er echt naar uit er mee aan de slag te gaan dus zou echt wel balen als we dat af moeten laten ketsen. Gelukkig hebben we wel een financieringsvoorbehoud opgenomen en is de financiering echt niet mogelijk als dit huis niet verkocht is. We kunnen er nog onderuit maar dat willen we gewoon echt niet!