[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:58

Hebben jullie dé tip voor goedkope, nieuwe verhuisdozen? Heb google uiteraard gebruikt, maar zie door de bomen het bos niet meer.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:01

Bananen dozen sparen bij de supermarkt!

Heb toevallig een schoonmoeder die in de groenten en fruit werkt dus dat was makkelijk :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:01

Inderdaad, die bananendozen zijn echt geniaal!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:14

Ik heb zelf een gigantische hekel aan bananendozen. :=

Wij hebben de meeste dozen bij de Action gehaald, 1,09 euro per stuk, en als je ze openklapt vouwt hij al zo in elkaar, ideaal! Ook het dichtvouwen van de deksel is een fijn systeem.
Rest van de dozen hadden we nog over van een eerdere verhuizing, maar wij hebben uiteindelijk, terwijl we nog dozen hadden, bewust dozen bij de Action gehaald omdat deze zo fijn zijn.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:56

Via marktplaats :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:59

Hier ook Action dozen! Ik zweer erbij!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:19

Action is prima, Kwantum ook, IKEAdozen zijn heel stevig maar wel vrij prijzig en ingewikkeld om in elkaar te zetten. Dozen van Karwei en Gamma zijn duur en slap, geen aanraders!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:28

Tweede bezichtiging geweest vandaag, dus nu afwachten. Ik vermoed dat ze even op een rijtje gaan zetten wat het ze gaat kosten om te moderniseren. Dit was één van de stellen waarvan de vrouw enthousiast was en de man minder. Afwachten maar weer.
Morgen dus weer nieuwe mensen.

Volgens mij heeft de makelaar het veel te druk, hij haalt alles door elkaar..... maar goed, als hij de boel maar verkoopt dan vind ik het verder best. (makelaar dacht dat hij nog een tweede bezichtiging bij ons op zaterdag had, maar dat was vanavond omdat ze op kantoor dachten dat hij zaterdag niet kon)

De uitvaart is vrijdag (maandag overleden, zou wel heel snel zijn als dat al geweest was) en morgenavond hebben we condoleren. De hond gaat morgenavond voor een paar uurtjes naar het pension.
Dus eigenlijk waren we vandaag een beetje 'vrij' van uitvaart regel dingen, maar het huis moest aan kant.
Morgen hoeft er gelukkig dan weinig meer te gebeuren.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:47

Thanks voor de tips, aan de Action had ik nog niet gedacht.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:51

Pff, druk druk sym :(:) Ik duim dat het wat wordt met dat koppel!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:57

@Symb, gecondoleerd.

Ik ben sinds dinsdag huiseigenaar *\o/*
Dat had maandag moeten zijn, maar de bank had (ondanks berichten van het tegendeel -:(- ) het geld niet op maandag naar de notaris overgemaakt.

Half twaalf dinsdag de sleutels in handen, half één een sleutel aan de aannemer gegeven en die avond lag de oude badkamer al in de container :D
Want ik heb een best strakke planning dus O:)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:08

Hopelijk krijgen wij vandaag reactie op ons begin bod. Verkoopmakelaar was t/m gister niet op kantoor schijnt. Zou fijn zijn als we vandaag kort kunnen schakelen en anders dat we er begin volgende week een klap op kunnen geven. We willen er eigenlijk 16 juli in, hoe langer de onderhandeling duurt, hoe minder we de tijd hebben om alles te regelen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:59

16 juli is wel vlot! Staat het huis al leeg of is zo'n snelle oplevering geen probleem voor de verkopers? Ik duim dat je vandaag iets hoort!

Wij hebben vandaag open kaart gespeeld naar de makelaar van een van de huizen waar we eerder een bod op hebben gedaan. Eindbod neergelegd van de max wat we er aan uit willen geven. Eigenaar wil er toch echt nog €12.000 voor hebben en dat gaan we er gewoon niet voor geven. Dan zit vrijwel al ons spaargeld in de aanschaf en blijft er niet eens genoeg geld over om het voorlopig bewoonbaar te maken. Dus helaas. Weten we dat ook weer. Kans dat hij verder gaat zakken is er voorlopig echt niet. Makelaar verklaarde de verkoper voor gek maar goed, daar hebben we ook niks aan :+

Gelukkig is m'n lief bij de tweede bezichtiging van de week wel aardig van z'n roze wolk gekomen en vond het toch ook wel klein. Met een uitbouw wordt het ook weer aan de dure kant en dan leveren we nog ruimte in op ons huidige huis dus dat wordt hem ook niet. Straks nog een bezichtiging bij een huis waar een makelaar ons over belde. Ik heb er m'n twijfels over maar misschien valt het in het echie wel mee. Wordt per 1 juni verhuurd en hangt beetje af van of we geïnteresseerd zouden zijn of dat voor 3 maanden is of voor minimaal 6 maanden. Dus gauw kijken, kunnen zij ook verder.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:20

16 juli is zeker vlot. Wij moeten hier 18 juli uit, en het zou onwijs praktisch zijn als we maar 1 keer hoeven te verhuizen en geen tijdelijke woning nodig hebben. We zouden dan tijdelijk bij m'n moeder of schoonouders gaan wonen, maar is zeker niet ideaal.

De verkopende partij heeft aangegeven er snel uit te kunnen. Is ook wel van belang omdat we nog gaan verbouwen en we dit uiterlijk september klaar willen hebben. Ik wil tijdens m'n zwangerschapsverlof geen bouwvakkers over de vloer :n
We hebben een tegenbod ontvangen, maar ze zijn maar € 1.500,- gezakt :\ We hebben uiteraard nieuw bod gedaan, maar dit kan nog wel eens lang gaan duren...

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:43

Stille meelezer wil even wat zeggen: georgette, bij ons was het eerste tegenbod ook maar 1500,- euro lager. De moed zakte mij toen al in de schoenen, maar alles is goed gekomen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:23

Dan hoop ik dat het bij ons net zo gaat :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:29

Potverdikke dat was best een heel gaaf huis net, mooi ruim opgezet en wanneer je van de dichte keuken een open keuken maakt en daar ook gelijk een mooie keuken voor terugzet, is het echt een fijn huis denk ik. Alleen letterlijk aan de spoorlijn, maar daar wen je aan denk ik. 4x in het uur een trein, 2x stoptrein, 2x sneltrein en misschien nog wat goederenvervoer. Maar makelaar kon ook gelijk redelijk open kaart spelen en wat die man er echt voor wil hebben, dat zit weer €25.000 boven onze max, zelfde verhaal dus als dat huis van eerder vandaag -O- Kan misschien wel op iets minder uitkomen, maar €15.000 is nog steeds teveel...

Georgette zit er in totaal veel verschil tussen jullie eerste bod en hun vraagprijs? Wij hadden ons huis scherp in de markt gezet, zijn als eerste tegenbod €5000 gezakt, daar is uiteindelijk nog €500 vanaf gegaan en meer was er ook niet te halen voor de koper. Dan is €1.500 eraf minder drastisch dan als het verschil nog €30.000 is...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:53

Jammer dat je het wel een heel gaaf huis vind, maar het eigenlijk alsnog boven budget is.

Tussen de vraagprijs en ons eerste bod zit € 24.000,-. We hebben nu een bod gedaan van € 10.000,- meer dan het beginbod, het verschil is nu nog € 12.500,-.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:09

Hmm dan mogen zij ook nog wel iets tegemoet komen idd.. Ben benieuwd!

Ja erg jammer, wilde eik dat die makelaar ons niet had gebeld met dat het misschien wel iets voor ons zou zijn :+ Hij zei aan de telefoon dat we er wrs prijstechnisch wel uit moesten komen, hij wist wat we maximaal kunnen maar goed, daar zit het uiteindelijk toch nog boven. Nou hebben we met dat 'eindbod' wat we hem hebben laten weten, nog wel iets speelruimte en daar zal hij misschien op gerekend hebben, maar die ruimte die hij bedacht heeft, die hebben we gewoon niet :n

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:11

Vind ik eigenlijk ook wel. Als ze er snel vanaf willen, zal ik maar toehappen als ik hun was ;)

Dat is wel balen inderdaad, wordt je eigenlijk naar binnen 'gelokt', ben je enthousiast en dan dit.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:14

Joehoe!

Djeenie & Sym, jeutje wat vervelend beide. Heel erg gecondoleerd!

Wel fijn Sym dat bij jullie nog steeds schot in de zaak zit.

Helga, dat wordt echt een paleisje hoor!

Juval & Neon, oehh leuk bijna verhuizen!

Sjaslique, dat was bij ons ook zo.

Om onnodige stress te voorkomen heb ik me een week lang niet begeven in het topic..... Wat een spannende week! Maaarrrr we zijn uit de onderhandelingen. We zijn akkoord gegaan met hun eindbod onder onze voorwaarden :). We hebben dus o.v.b.v een huis :D!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:18

Gefeliciteerd Loes!!!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:52

Jaaaa wat gaaf Loes! Gefeliciteerd!

Wij vanmiddag weer in onderhandeling. We krijgen de financiering pas 1 november rond omdat NHG moeilijk doet over het contract van m'n vriend. Zij willen alleen zolang wachten als de prijs omhoog gaat. En dat willen wij weer niet.. Moeilijk moeilijk!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:02

We zijn eruit met de verkopende partij *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:06

wat goed Georgette, en wat snel toch nog