Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:00

Haha de ruimte valt mee hoor, aan de andere kant zit meer ruimte. :P Lijkt een beetje smal maar al mijn spul past er in. :D alleen tsja, geluidsoverlast probleem. Beetje vervelend elke ochtend mijn zusjes wekker af horen gaan...

Hoe zou ik zo'n luik dan moeten bouwen? Er zit namelijk ook nog een trapleuning. En mijn ouders willen niet teveel werk geloof ik. :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 03:37

Een gordijn ophangen?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:55

Kun je niet een grote plank maken die precies in/op het gat past?
Praktischer is een luik, die je met een scharnier vastmaakt aan de achterkant en als het luik open is die je kan vastmaken aan het plafond (gewoon een stukje hout in de muur schroeven die je voor de plank kan schuiven) :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:00

Misschien een idee om (dichte) kamerschermen te plaatsen om het trapgat?! Je hebt onwijs leuke :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:23

Als je een beetje een handige dhz-er bent, kun je volgens mij vrij eenvoudig een deurpost plaatsen, deur erin en de rest dichtmaken met gipswandjes?? Dan heb je het meteen goed voor elkaar, geen half werk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:32

Bedankt voor alle suggesties! Ik heb gemeten voor een plank of luik, en toen kwam ik erachter dat er een trapleuning zit. :')

Meikemeike; Klinkt goed, zou ik ook graag willen maar helaas willen mijn ouders niet meewerken :( dus dan zou ik het zelf moeten doen en ik weet niet of dat echt een optie is aangezien ik geen handige DHZ er :')

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:22

Ik kom ook even uit de meeleesstand. Komen erg mooie woonplekken, ideeen en tips voorbij!

Afgelopen weekend hebben we 1 wand in onze slaapkamer geverfd, van donkerblauw naar groen-grijzig, Real Tundra kalkmat van Flexa.
Even een voorbeeldfoto van de kleur, op mijn eigen foto is het te grijs met hoe het in werkelijkheid eruitziet: Afbeelding

Het bed wat tegen deze wand staat heeft een bruin gestreept hoofdbord: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SEMJNY6N.jpg

Nu vind ik zelf het gestreepte hoofdbord niet meer zo mooi. Zit er aan te denken om deze met een effen stof te bekleden. Maar welke kleur, licht of zwart?
Er staat nog een kast en passpiegel op de kamer, deze zijn donker (tegen zwart aan).

En graag zou ik een sprei over het bed willen, maar dan alleen over het voeteneinde.
Iets wat past bij de muur, heb nog geen ideeen over kleur etc.
Hebben die spreien voor het voeteneinde nog een speciale naam? Kan zo niets vinden op google.
Iemand een goed adres waar je deze kunt krijgen? :)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:26

Zijn er hier ook mensen met een creatieve blik vwb inrichting?

Ik ben op zoek naar een huisje en heb een super leuk huis gevonden, maar helaas... Slechts 1 slaapkamer.
Ik zou het liefst een huisje willen met 3 kamers. 1 logeer-, kleding-, rommelkamertje er extra bij.

Zou ik in dit huisje nog een extra kamer kunnen creeeren (middels gipsplaten of een roomdivider ofzo)?
http://cloud.funda.nl/valentina_media/0 ... _groot.jpg (mag ik die link hier zomaar opzetten eigenlijk?)

De foto's van het huis hebben ze gemaakt met een groothoeklens, dus kan de ruimte niet zo goed inschatten. Bezichtigen wil ik pas als er mogelijkheid is voor een extra kamer (moet er vrij voor nemen van m'n werk)

Alvast bedankt!

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:24

karin1985, Wat een verschil! Het is er zeker veel beter op geworden! Ziet er erg netjes uit!

Takkie_muis, moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met kwantum verf. Wel goed geroerd?

Lins_Vetra, Ik zie maar 1 foto, vind het moeilijk om zo te beoordelen. Maar als ik het goed zie op de afbeelding is je slaapkamer 4.50x4.00. Denk dat je voor de badkamer deur wel een roomdivider kan neerzetten. Om daarachter je kleding op te bergen.
Al denk ik dat een mooie kleding kast handiger is. Staat tegen de muur dus houd het ruimtelijk en met opbergdozen kun je er vaak een hoop in kwijt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:39

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:37

Mooie kleur Samo!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:46

@Annelief , ja goed geroerd maar kwam er amper door , wat water door hielp wat maar niet extreem...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:22

Die is wel gaaf zeg Kentaro! Zou alleen niet in ons interieur passen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:06

mmm, iemand nog ideetjes over hoe je een laag vinylbehang, en ander behang van een muur afkrijgt waar stuctuurverf op zit :roll:
dat is de toekomstige slaapkamer, die was geheel wit , met een hele fijne structuur, hebben ze dus koud overheen behangen... dol en fijn, zie dat er maar eens af te krijgen, ben benieuwd hoe wet dat voor elkaar gaan krijgen zonder het te beschadigen en we de hele bende weer overnieuw in die verf moeten zetten, of glad moeten gaan laten stuken

verder nog even aan het nadenken over een kleurtje, we hebben een redelijk naturel houten vloer (we gaan hem wel opnieuw leggen en de hal daar gaat ie uit, komen plavuizen voor in de plaats) een bruine bank en verder ook houten meubels , we hebben de neiging om de hele bende maar wit te verven en later een kleurtje te verzinnen...maar ergens denk ik...het kan er maar op zitten :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:05

Heb je het al met een stoomreiniger geprobeerd??

1 muur in kleur zou ik juist heel mooi vinden. Zou je eerder gaan voor een 'opvallende' kleur of juist naturel?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:30

Wij hebben in ons vorige huis 10x geverfd omdat de kleuren toch niet bevielen, in dit huis alles wit gehouden en later pas kleur aangebracht en dat bevalt beter :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:33

Je had het ook gewoon gelijk roze moeten maken..... }> :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:34

Ja.... Eigenlijk wel maar ja dan probeer je toch eerst rekening te houden met je vent he :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:56

we hebben nog niets geprobeerd Kentaro... eerst maar eens kijken wat de juiste optie lijkt te zijn :D

we willen trouwens uiteindelijk wel een kleurtje op 1 muur, maar gewoon geen flauw idee wat nog...
natuurlijke tint lijkt me leuk, maar het mag ook wel wat aparter zeg maar...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:51

marley, gelukkig heb je nu de babykamer :D

sonja, een blauwe kleur (mist/dauw)?! Kleur, maar toch neutraal!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:41

Mmm... Ik ben niet zo van het blauw... Hoewel ik duck egg blauw wel weer mooi vind
duck egg groen ook trouwens... Misschien eens kijken hoe vriendje tegen over die kleuren staat... We hebben in het huidige huis een zwart/zilver behang ( zilver en rijs tinten beetje barokkig, maar heel fijntjes)
En een knalpaarse muur , maar ik ben zwaar klaar met die heftige kleuren ... Rust, harmonie en vredig... duck egg blauw en groen passen daar wel heel erg bij denk ik... En dan iets rozigs in de gordijnen( iets moet er roze worden :p oud roze )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:43

Als je er oud roze bij wilt, zou ik persoonlijk voor de groene versie gaan!
Mooie kleur zeg! Vind het persoonlijk ook een kleur die je niet snel zat bent! (en vanile geel zou daar ook nog mooi bij kunnen)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:27

ik ben allergisch voor geel in huis :+ heb tot twee keer toe ook een huurhuis gehad wat compleet geel was geverfd en behangen door de vorige bewoners := argh...
ik ga eens een staaltje van de door mij leuk gevonden kleuren scoren van de week en een tijdje in huis ophangen , verven zijn we toch nog niet aan toe, dus dan kan vriendje even kijken wat ie vind :)

daar straks een plaat chipwood net achter mijn tenen op mijn voet laten stuiteren... klussen op blote voeten, weet gelijk weer waarom dat geen strak plan was lol

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:31

Oeps auw!!!
Kleurtjes ophangen is wel handig inderdaad :)
Dat duck egg vind ik ook mooie kleuren! :j