Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:05

Bij de vorige zwangerschap viel dat inderdaad hier ook erg mee maar nu vooral omdat mijn buik al goed groeit is het iets waar ik rekening mee moet gaan houden.
Hier in de kringloopwinkels hangt juist helemaal geen positiekleding, alleen grote maten maar meer ook niet jammer genoeg.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:12

als je weinig wilt/kunt besteden zou ik hem gewoon zelf maken zoals ik al zei.
Iedereen met een naaimachine moet dat kunnen joh, is echt niet moeilijk!
En als je het netjes afwerkt, verkoop je hem straks gewoon weer als positiejas :)

Grapjasjes12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:14

En gefeliciteerd natuurlijk :D

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:14

Carola, welke winkel is dat?

Ik ben nu 37 weken en heb me tot nu toe gered met 1 vest en een colbert. Maar het colbert krijg ik niet meer dicht en het vest is niet warm genoeg. Ik vind het zonde om voor die laatste paar weken dus een positiejas te gaan kopen. Maar ik zal straks ook niet zo 123 in m'n eigen winterjas weer passen. Dillema.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:18

opisop_shop schreef:
als je weinig wilt/kunt besteden zou ik hem gewoon zelf maken zoals ik al zei.
Iedereen met een naaimachine moet dat kunnen joh, is echt niet moeilijk!
En als je het netjes afwerkt, verkoop je hem straks gewoon weer als positiejas :)

Je hebt mij nog nooit achter een naaimachine gezien := maar mijn schoonmoeder kan goed naaien dus dat is een optie.

phormicola schreef:
En gefeliciteerd natuurlijk :D

Bedankt! :)

saroanda schreef:
Carola, welke winkel is dat?

Ik ben nu 37 weken en heb me tot nu toe gered met 1 vest en een colbert. Maar het colbert krijg ik niet meer dicht en het vest is niet warm genoeg. Ik vind het zonde om voor die laatste paar weken dus een positiejas te gaan kopen. Maar ik zal straks ook niet zo 123 in m'n eigen winterjas weer passen. Dillema.

Deze winkel is dat; http://zeizwangerschapenimage.nl/klante ... et-korting
Ik kwam het via google tegen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:18

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:28

Ik hoop idd een dezer dagen te bevallen haha :D

Die onderste jas is nog wel een optie ja, al is mijn buik zo megagroot dat ik betwijfel of ik 'em dicht krijg. Nog eens op marktplaats neuzen maar.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:41

maatje groter nemen dan maar?
Hoewel ik met 37 weken toch echt geen jas meer zou kopen hoor, dan zou ik gewoon een warme poncho en vest aantrekken. poncho kun je na de bevalling ook nog gewoon gebruiken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:21

Heb je het sowieso niet bloedheet? :+

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:10

bij c en a heb ik vorig jaar een jas gekocht in een alijn, zag ze nu bij de sale hangen voor 29 euro. d,blau en zwart. genoeg ruimte voor je buik en toch niet een huge model

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:41

phormicola schreef:

Ik? Ik heb het niet snel koud idd. Maar ik draag voornamelijk shirts met lange mouwen en dan alleen een fleecevest of dat open colbertje is toch net ff te fris buiten. Vandaag in het zonnetje viel wel mee, maar eergisteren met die storm erbij, bbrrhhh.

Nou zit ik toch voornamelijk aan huis gekluisterd, dus kan ik beter naar een oplossing voor na de bevalling op zoek gaan denk ik.

Ik ben over 2 weken wel jarig, misschien een mooie 3 in 1 achtige draagjas ofzo.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:43

goed idee sandra!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:50

Ik had ook geen positiejas gekocht maar miste toch wel iets wat wind en waterdicht was :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:29

opisop_shop schreef:
zou ik ook niet doen sandra.
Kun je niet een bolero over je vest aan doen? Wie weet beval je een dezer dagen wel!

Verder kom ik nog deze tegen;
http://www.ikenmijnkind.nl/mama-licious ... 02371.html

en een zomerjas die erg goedkoop is, mocht je geen tijden buiten doorbrengen kun je er misschien gewoon een dik vest onder aantrekken?
http://www.ikenmijnkind.nl/mama-licious ... 02391.html

Ik ben erg veel buiten voor mijn paard en hond, een winterjas is dus wel een echte must.

saroanda schreef:
phormicola schreef:

Ik? Ik heb het niet snel koud idd. Maar ik draag voornamelijk shirts met lange mouwen en dan alleen een fleecevest of dat open colbertje is toch net ff te fris buiten. Vandaag in het zonnetje viel wel mee, maar eergisteren met die storm erbij, bbrrhhh.

Nou zit ik toch voornamelijk aan huis gekluisterd, dus kan ik beter naar een oplossing voor na de bevalling op zoek gaan denk ik.

Ik ben over 2 weken wel jarig, misschien een mooie 3 in 1 achtige draagjas ofzo.

Dat zou een goed idee voor je kunnen zijn!

Iedereen erg bedankt voor het meedenken, super!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:31

C_arola schreef:
Bij de vorige zwangerschap viel dat inderdaad hier ook erg mee maar nu vooral omdat mijn buik al goed groeit is het iets waar ik rekening mee moet gaan houden.
Hier in de kringloopwinkels hangt juist helemaal geen positiekleding, alleen grote maten maar meer ook niet jammer genoeg.

Grote maat + handig iemand met naaimachine = passende jas voor weinig. Stof er af halen is nl altijd makkelijker dan er aan plakken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:37

Deze wordt hier aangeboden op FB, voor 10 euro, positiejas van Esprit.
Is maat 40, mist 1 lintje om dicht te strikken staat erbij.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:13

Neem me niet kwalijk maar volgens mij gaat dit topic over boodschappen, niet over positiekleding. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:51

Ik klik ook al steeds het topic aan in de hoop nieuwe aanbiedingen tegen te komen, gaat het telkens alleen over zwanger zijn en positiekleding :Y)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:03

8nnemiek schreef:
Ik klik ook al steeds het topic aan in de hoop nieuwe aanbiedingen tegen te komen, gaat het telkens alleen over zwanger zijn en positiekleding :Y)

En ook ik lees mee maar klik nu steeds teleurgesteld het topic weer weg :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:10

Sorry hoor :P
Aangezien we hier allemaal al heel lang meekletsen en het wel onder de noemer 'besparen' viel leek het me geen probleem. worden wel vaker uitstapjes gemaakt.
Afijn, back on topic dan maar!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:48

Ik heb een goede bespaar tip, stofpeertjes maken van de stoofperen uit eigen tuin :D Dat hebben we al jaren niet meer gedaan (we waren steeds te laat met plukken en dan waren ze allemaal al rot).

We zijn nu ook veel peren weg aan het geven aan vrienden en kennissen. Voor een paar "speciale" mensen in onze omgeving (die nu bijv. door een nare periode heen gaan), gaan we ze heerlijk stoven en dan geven we ze als verrassing.

Misschien dat er toevallig mensen uit de buurt hier in het topic zitten en ook wel gratis stoofperen op willen halen als er wat over is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:14

Ik dacht ook telkens verkeerde topic aan te klikken :') Heb echt 0,0 met kinderen haha. De pamper aanbiedingen etc vind ik wel altijd interessant om door te geven aan een vriendin die nu zwanger is. Maar positiekleding heb ik d'r nog niet over horen klagen. Maar mocht dat nog komen kan ik teruglezen haha.

Vandaag naar de Lidl geweest. Kon niet zoveel mee want kwam vanaf de uni. Maar al wel een paar dingetjes. Misschien morgen nog even heen en weer fietsen. Ze hadden italiaanse producten. Dus heel fijn polenta direct meegenomen. En morgen dan nog maar wat dingen :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:23

Polenta namen mijn ouders vroeger altijd voor me mee, maar heb er nooit iets lekkers van kunnen maken. Ben benieuwd wat jij er van maakt en wat je daar verder dan nog voor nodig hebt?

Jammer dat ik niet in de buurt zit Joyce anders had ik wel interesse!
Onze perenboom geeft geen peren :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:57

Fraaie perenboom is dat :Y)

Ik vind polenta heerlijk, vooral met Parmezaanse kaas :9

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:01

Hier altijd om het jaar peren van oma! Nou ik op gegeven moment geen peer meer zien!! Had hier tassen vol staan! Heb er toen heel wat mensen blij mee gemaakt!