Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Hebben jullie tips voor mijn gazon?
[ [url=m/8iEkC9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Betreft chaos, en aangezien de tuin nog helemaal aan de beurt is is het uithalen en nieuw gazon aanleggen nog geen optie. Maar er lijkt meer en meer onkruid in te komen.
Brandnetels, zuring, allerlei rare bloemetjes. Vorige bewoner had in de hoek van wat je nu ziet een volière en voerde onkruidzaad :'(
Ik zou het toch enigszins fatsoenlijk willen krijgen en was bezig met plukken. Het meeste heeft echter een steelwortel en geeft niet mee.
Wat is de simpelste oplossing voor nu? Kokend water er over en inzaaien?
noviceh schreef:Verticuteren bekalken, bemesten en opnieuw inzaaien. En genoeg water geven bij droge dagen.
Leuk tomklover!
Janine1990 schreef:noviceh schreef:Verticuteren bekalken, bemesten en opnieuw inzaaien. En genoeg water geven bij droge dagen.
Leuk tomklover!
En Cabelona uiteraard... Bedankt voor jullie tips... Echter niet helemaal wat ik zocht. Het is best een investering wat jullie noemen voor iets dat binnen enkele weken weer om zeep geholpen wordt door rupsbanden, stenen, zand, grond...
Het kan zeg maar zo zijn dat ik op vrijdag hoor dat op zaterdag de boel gedeeltelijk over de kop gaat. Of zelfs in de middag voor die avond.
Sting schreef:Hier is het gazon nog niks opgeknapt van het verticuteren en het graszaad strooien... Helaas. Net weer gemaaid, was wel 5 weken geleden, dus nodig ook (maar mocht niet ivm graszaad). Straks eens kijken of wat mest erop nog uitmaakt. Maar we willen er ook niet teveel in investeren, we neigen naar volgend jaar mooie rolletjes erin te stoppen
.