Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 12:25

De Carpetright ben ik al een beetje in de gaten aan het houden, en MP ook :D
We hebben nog een paar maanden dus dat scheelt...

Weggeef groep is een goeie ook! Geen idee of "we" die hebben in de nieuwe buurt. Wel in de huidige maar dat is enkel troep _O-
Ik ga quickstep in de gaten houden ook. Heb nu budget laminaat boven maar dat is glad en moet er niet aan denken dat onze hond daarover zou moeten glijden...

boeflover

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 12:42

Ms is de nieuwe buurt beter, je weet maar nooit! Hier zie ik echt regelmatig spullen voorbij komen welke nog meer dan prima zijn. Vandaag alleeen al een keukenblok, wasmachine, vaatwasser, koelkastje, dressoirs, vloerkleed en nog veel meer geplaatst. Dus budget vriendelijk inrichten moet hier in de buurt makkelijk lukken :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 12:42

Over dat glijden gesproken... scheer je de haren tussen de kussentjes van de voetzolen wel eens weg?? Dat scheelt een stuk met uitglijden.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:00

Heeft iemand hier persoonlijke ervaring met 1 van deze bedden (of leveranciers)? Want zowel Fonq als Naduvi krijgen wat wisselende ervaringen. Er zijn wel meer winkels welke vergelijkbare bedden aanbieden, maar ook die krijgen wisselende reviews en die bedden zijn dan enorm breed en lang.

Afbeelding
Deze is ook via Naduvi zelf te bestellen.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:13

De matrasmaatmaat is standaard (160/200) ze zijn alleen zo breed door de dikke kanten rondom.
Overigens denk ik dat dat heel snel vies gaat worden en het ziet er niet naar uit dat het eraf kan om te wassen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:20

Gewoon schoonmaken met een stoomreiniger van Bissell, of zo.

Ik heb nooit een bed gekocht online, maar voor stoelen, servies e.d. heb ik prima ervaringen met beide aanbieders. Ik neem aan dat je de boel zelf in elkaar moet zetten. Dat bed zal niet in elkaar gezet geleverd worden?

Ik weet niet wie het groot transport doet voor die leveranciers, ik denk PostNL@home of Dynalogic. Die laatste is een hele goede iig.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:21

Bedankt voor jullie snelle terugkoppeling :)

Dat klopt inderdaad dat de maten vooral komen door het design, dat is juist het detail wat wij leuk vinden. Wij hebben ook een bankje in vergelijkbaar materiaal, deze stoom ik bij wanneer nodig. Onze huidige boxspring hebben wij 1.5 jaar, maar we hebben nu een nieuwe slaapkamer en daar past zoiets beter bij.

In elkaar zetten doet mijn man, dus dat is het probleem niet.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:35

Wij zitten nog steeds op een noodbankje van MP, maar dat kan echt niet meer. Helaas wil de zoektocht naar een nieuwe bank echt niet vlotten.

We zoeken een beige hoekbank en dan echt een hoekbank, dus dat de rugleuning ook de hoek om gaat en daar nog ten minste 1 zitplek biedt. De lange kant maximaal 2.60 m lang. De hoek moet rechts zitten. Blijkbaar is dit een ontzettend lastige combinatie. Vooral als je wil kunnen proefzitten in een winkel, omdat mijn man vrij lang is en niet op alle banken goed zit (ik ben makkelijk).

Iemand nog een tip? -O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:58

DubbelFun schreef:
Over dat glijden gesproken... scheer je de haren tussen de kussentjes van de voetzolen wel eens weg?? Dat scheelt een stuk met uitglijden.

De paar haren die hij daar heeft, heb ik een keer weggeknipt maar dat maakte geen verschil. We hebben nu PVC met structuur wat vrij stroef is en dan begint hij enkel wat te glijden als hij de zoomies krijgt omdat ik te laat thuis ben gekomen :')
Ik wil het hem alleen zo makkelijk mogelijk maken aangezien hij nog jong is en ietwat onstuimig. En heel misschien ben ik zelf ook al een paar keer onderuit gegaan op ons huidige laminaat boven :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:04

Bielsje schreef:
En heel misschien ben ik zelf ook al een paar keer onderuit gegaan op ons huidige laminaat boven :+
Klinkt als 'een beetje zwanger'....
Maar de hondenpootjes hád een oplossing kunnen zijn, veel mensen kijken daar nooit naar (net als te lange nagels).

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:03

_Lorette_ schreef:
Wij zitten nog steeds op een noodbankje van MP, maar dat kan echt niet meer. Helaas wil de zoektocht naar een nieuwe bank echt niet vlotten.

We zoeken een beige hoekbank en dan echt een hoekbank, dus dat de rugleuning ook de hoek om gaat en daar nog ten minste 1 zitplek biedt. De lange kant maximaal 2.60 m lang. De hoek moet rechts zitten. Blijkbaar is dit een ontzettend lastige combinatie. Vooral als je wil kunnen proefzitten in een winkel, omdat mijn man vrij lang is en niet op alle banken goed zit (ik ben makkelijk).

Iemand nog een tip? -O-

Zitmaxx? Zelf geen ervaring mee maar ik zoek toevallig zelf ook een nieuwe bank en zie daar best veel keuze voorbij komen en volgens verhalen moet het ook een goede winkel zijn.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:28

_Lorette_ schreef:

Iemand nog een tip? -O-

De Bommel :j

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 22:47

IlonavL schreef:
_Lorette_ schreef:

Iemand nog een tip? -O-

De Bommel :j

Een modulaire bank? Zelfs Ikea heeft daarin veel mogelijkheden

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 22:54

_Lorette_ schreef:

Iemand nog een tip? -O-

Henders & Hazel? De banken zijn daar helemaal zelf samen te stellen, inclusief zithoogte.

Afbeelding

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 10:27

_Lorette_ schreef:

Iemand nog een tip? -O-

Wij hebben deze, maar dan in andere stof en net iets andere opstelling, maar alles is ook zelf samen te stellen. Ze hebben een locatie in Villa Arena (Villa Arena is sowieso een aanrader voor banken), daar kun je proefzitten.
https://www.detafelaar.nl/merken/soof-s ... h-hoekbank

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 10:29

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 11:31

Wij zijn goed geslaagd voor een bank bij de Bommel.

Veel van hun banken (zoals bv de Nelson, wat ik zo snel even zag) zijn modulair. Dan koop je het per onderdeel.
Daarmee kan je hem samenstellen zoals je hem zelf wil

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 13:19

_Lorette_ schreef:

Iemand nog een tip? -O-

Ik heb mijn bank bij Urban Sofa laten maken.
https://www.urbansofa.nl/

Succes met je zoektocht.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 13:43

Mri schreef:
Wij zijn goed geslaagd voor een bank bij de Bommel.

Veel van hun banken (zoals bv de Nelson, wat ik zo snel even zag) zijn modulair. Dan koop je het per onderdeel.
Daarmee kan je hem samenstellen zoals je hem zelf wil

Ik ben daar ook geslaagd! Enige winkel waar ik lekker zat op de banken.
Ook ik ben lang en veel banken waren dan ook te klein voor het fijne.

Online staat niet alles. Mijn bank staat daar maar in 1 opstelling/kleur maar in de winkels is veel meer mogelijk. Zo heb ik een hoek van 2,5 zits en 2 zit (en dan de hoek). Ook veel kleuren en soorten stof zijn mogelijk.

Model is Gravity
Afbeelding

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:57

leeslampje schreef:
Hoi! Zijn hier mensen die ervaring hebben met custom IKEA Pax deuren of het in een andere kleur (laten?) spuiten van Pax deuren?

Ik schrik bij custom deuren van de prijzen. Over (laten) spuiten in een andere kleur lijkt een betaalbare middenweg maar ik weet niet hoe mooi dat wordt.

Beetje laat, maar ja ik heb er gekocht bij Studio Fedde.
Deuren waren duurder dan de kast zelf :+ Maar ik ben wel heel blij met het resultaat!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

DubbelFun schreef:
Bielsje schreef:
En heel misschien ben ik zelf ook al een paar keer onderuit gegaan op ons huidige laminaat boven :+
Klinkt als 'een beetje zwanger'....
Maar de hondenpootjes hád een oplossing kunnen zijn, veel mensen kijken daar nooit naar (net als te lange nagels).

Ga je van zwanger zijn, vallen? :=

Ondertussen heeft manlief een briljante oplossing bedacht. We kopen een mooie PVC vloer plus 10M2 extra in click uitvoering. Zodra we een nieuw huis hebben gebouwd of hebben gerenoveerd over een paar jaar, gebruiken we de PVC vloer boven opnieuw :j

Dus PVC droom vloer uitgezocht, is het een oude collectie natuurlijk :'). Dus ik ga even 100 mailtjes sturen naar bedrijven die misschien nog iets hebben liggen _O-