mavantos schreef:Goed om te horen dat het bij sommige mensen heel snel ging.
Wij zijn inmiddels sinds januari aan het kijken en hebben 5 woningen bekeken. Twee keer een bod gedaan, maar nog niet geslaagd.
Gisteren zijn we geweest bij een erg leuk huis(je). Moet nog wel een nieuwe badkamer in en op de schuur ligt asbest, maar verder ziet het er erg goed uit met een hele leuke open haard. Ze willen alleen eigenlijk pas maart 2022 opleveren (uiterlijk)... Misschien zou het eerder kunnen en dan is het december of januari.
Nu vinden wij het ook weer niet zo'n bijzonder huis om er nu nog bijna een jaar op te wachten en de prijs is fors (helemaal als je erover nadenkt dat er nog €10k voor een badkamer bij komt en je het voor de vraagprijs waarschijnlijk niet eens hebt).
Ik zou hem zeker nog niet afschrijven als je geen haast hebt. Ik denk dat die wachttijd meer mensen afschrikt dan je denkt. Dus misschien is het juist een kans om hem wel voor de vraagprijs (of ietsje erboven) te krijgen. Bovendien kun je dan ook nog even sparen voor de nieuwe badkamer.
Je kan het altijd proberen. De huizen worden met de maand alleen maar duurder. Wat je nu kan krijgen voor je budget is echt anders over 1 a 2 maanden. Ik kijk ook nog weleens op funda nu voor de leuk en er staat echt alleen nog maar poep op voor ons budget.
Wij zijn onverwacht voor nieuwbouw ingeloot en daar moet je ook echt wel een tijdje op wachten. Maar het gaat het waard zijn.