Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:39

_Elaine_ schreef:
Als je er niet van baalt was het indd niet jullie huis.
Heb je nog veel bezichtigingen gepland?

Nee nog maar 1 haha. Maar wel een mega leuk huis. Als het wat is gaan we gewoon all in.. Het zou een huis kunnen zijn waar we oud kunnen worden dus dan is wat meer geld neer leggen voor ons geen probleem.

Fijn dat je alle documenten klaar hebt liggen! Hoop voor jullie dat de taxatie niet tegen valt.

_Elaine_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:41

We gaan uit van een taxatie ter hoogte van de vraagprijs
Dus alles erboven is mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk of iets.

Indd een huis waar je oud kan worden is meer waard.
Er als is er nu niets anders wat je trekt qua huizen (op de ene na) over een week kan je agenda zo maar weer vol staan met bezichtigingen

Hoelang zijn jullie nu aan het zoeken?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:07

idinn schreef:
Dat er uberhaupt nog wat bestaat zo laag geprijsd.. triest eigenlijk dat al die torenhoge prijzen bijna normaal worden om te lezen :=

De VP van onze zat op 120.000 := :P

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:15

Elaine dat is wel een goede instelling. Dan kan het alleen maar mee vallen. We zijn nu een maandje bezig dus nog maar kort.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:49

Amethyst: is dat de vp van de woning die jullie gekocht hebben? Dat is een nette prijs dan zeg!!

Christadk: ow dat valt nog mee dan indd
Wij zijn in totaal 6 weken bezig geweest en 12 bezichtigingen gedaan.
Waren ook erg verrast toen we hoorden dat we t konden krijgen als we ons bod ietsjes zouden ophogen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:03

Christadk. Je moet een beetje geluk hebben. Hier hadden we denk ik in oktober besloten te zoeken. 31 oktober 1e bezichtiging maar ruim overboden en toen kwam ik via Facebook het huis tegen in de stille verkoop. Daar gok ik rond 12 november gaan kijken en 1.5e maand later was de hypotheek rond. Dus wie weet heb je geluk. Verspreidt vooral onder je netwerk dat je aan het zoeken bent. Kreeg hier ineens veel tips.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:39

_Elaine_ schreef:
Amethyst: is dat de vp van de woning die jullie gekocht hebben? Dat is een nette prijs dan zeg!!

Christadk: ow dat valt nog mee dan indd
Wij zijn in totaal 6 weken bezig geweest en 12 bezichtigingen gedaan.
Waren ook erg verrast toen we hoorden dat we t konden krijgen als we ons bod ietsjes zouden ophogen.

Yes! Wel overboden overigens hoor. Het was de 10e woning zo'n beetje waar we keken en de 5e waarop we geboden hebben. We zijn iets minder dan een jaar aan het zoeken geweest.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:42

Chantal dat is zeker zo. Hopelijk hebben we snel geluk en kunnen we ons droomhuis kopen! Opzich is het ook geen ramp als het langer duurt, maar iedere keer overboden worden terwijl je iets heel leuk vind is wel zuur. Wel fijn dat het bij jullie zo snel ging!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:56

Goed om te horen dat het bij sommige mensen heel snel ging.

Wij zijn inmiddels sinds januari aan het kijken en hebben 5 woningen bekeken. Twee keer een bod gedaan, maar nog niet geslaagd.

Gisteren zijn we geweest bij een erg leuk huis(je). Moet nog wel een nieuwe badkamer in en op de schuur ligt asbest, maar verder ziet het er erg goed uit met een hele leuke open haard. Ze willen alleen eigenlijk pas maart 2022 opleveren (uiterlijk)... Misschien zou het eerder kunnen en dan is het december of januari.

Nu vinden wij het ook weer niet zo'n bijzonder huis om er nu nog bijna een jaar op te wachten en de prijs is fors (helemaal als je erover nadenkt dat er nog €10k voor een badkamer bij komt en je het voor de vraagprijs waarschijnlijk niet eens hebt).

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:01

Wauw maart 2022 pas. Ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Bij ons duurt het nu nog 3 weken en de afgelopen maanden waren de traagste ooit (lockdown helpt natuurlijk ook niet echt mee). :Y) Jullie gaan vast iets vinden! Je hoeft gelukkig maar één keer het winnende bod te hebben.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:17

Sem_ schreef:
Wauw maart 2022 pas. Ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Bij ons duurt het nu nog 3 weken en de afgelopen maanden waren de traagste ooit (lockdown helpt natuurlijk ook niet echt mee). :Y) Jullie gaan vast iets vinden! Je hoeft gelukkig maar één keer het winnende bod te hebben.

We wonen nog thuis, dus hebben ook zeker geen haast. Voor hét perfecte huis waar we direct verliefd op zijn is een jaar wachten best een optie, maar dit was een standaard eindwoning.

Ik zie mezelf er wel wonen en er dan heel blij mee zijn, maar er zullen er nog wel een paar van in de verkoop komen in dat jaar die misschien qua locatie/oplevering gunstiger zijn of waar geen complete badkamer verplaatsing nodig is.

Maar ik vind aan dat woning shoppen echt helemaaaal niks aan. Alles is eigenlijk te duur, leuke huizen binnen ons budget komen nog tig andere op af en het aanbod is vrij klein (terwijl we erg breed zoeken).

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:34

Die verkopers van 2022 hebben het wss te warm onder hun voeten gekregen. Nu kunnen ze hem goed verkopen maar wat doet het over 6-8 maanden want dan heb je een beetje een redelijk overdrachtstermijn.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:22

De vraag is gaat de markt veranderen.. eerlijk denk ik het niet.. hier hebben we ook bijna 11 maanden moeten wachten uiteindelijk nadat we zijn gaan kijken. Ik vind het niet erg. Alles zit nu op slot en is zo moeilijk met alle leveringen e.d. we kunnen heel goed even extra doorsparen en de rente kon ook al gewoon vast gelegd worden voor 1.75%. De vraag is krijg he zo snel een ander huis.. ik zou er wel rekening mee houden met je bod. Hier hebben we daardoor dus alleen de vraagprijs hoeven bieden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:50

Het woningtekort is echt heel groot, dus ik verwacht niet dat er op kort termijn een sterke prijsdaling zal gaan plaatsvinden. Daarbij is het moeilijk om op het tekort in te lopen vanwege de PFAS en stikstof problematieken.

Wij zoeken in de redelijk normale prijsklasse (€250-€350k). Zeker in deze categorie zal een hele sterke daling op kort termijn er vast niet in zitten.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:12

Wat vervelend voor diegenen die er steeds naast zitten... vooral als je al een (klein) jaartje bezig bent en je de prijzen vanaf die tijd alleen maar ziet stijgen. Echt frustrerend :(!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:53

mavantos schreef:

Wij zijn inmiddels sinds januari aan het kijken en hebben 5 woningen bekeken. Twee keer een bod gedaan, maar nog niet geslaagd.

Gisteren zijn we geweest bij een erg leuk huis(je). Moet nog wel een nieuwe badkamer in en op de schuur ligt asbest, maar verder ziet het er erg goed uit met een hele leuke open haard. Ze willen alleen eigenlijk pas maart 2022 opleveren (uiterlijk)... Misschien zou het eerder kunnen en dan is het december of januari.

Nu vinden wij het ook weer niet zo'n bijzonder huis om er nu nog bijna een jaar op te wachten en de prijs is fors (helemaal als je erover nadenkt dat er nog €10k voor een badkamer bij komt en je het voor de vraagprijs waarschijnlijk niet eens hebt).

Ik zou hem zeker nog niet afschrijven als je geen haast hebt. Ik denk dat die wachttijd meer mensen afschrikt dan je denkt. Dus misschien is het juist een kans om hem wel voor de vraagprijs (of ietsje erboven) te krijgen. Bovendien kun je dan ook nog even sparen voor de nieuwe badkamer. :) Je kan het altijd proberen. De huizen worden met de maand alleen maar duurder. Wat je nu kan krijgen voor je budget is echt anders over 1 a 2 maanden. Ik kijk ook nog weleens op funda nu voor de leuk en er staat echt alleen nog maar poep op voor ons budget.

Wij zijn onverwacht voor nieuwbouw ingeloot en daar moet je ook echt wel een tijdje op wachten. Maar het gaat het waard zijn. :)

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:09

De prijzen blijven indd stijgen, en daarbij zijn ze soms ook apart opgebouwd

Laatst marionette van 68m2 met schuin dak bekeken voor 295
En nu hebben we in t zelfde dorp een appartement voor 54k lager met meer m2 :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 07:12

Yipee schreef:
mavantos schreef:

Ik zou hem zeker nog niet afschrijven als je geen haast hebt. Ik denk dat die wachttijd meer mensen afschrikt dan je denkt. Dus misschien is het juist een kans om hem wel voor de vraagprijs (of ietsje erboven) te krijgen. Bovendien kun je dan ook nog even sparen voor de nieuwe badkamer. :) Je kan het altijd proberen. De huizen worden met de maand alleen maar duurder. Wat je nu kan krijgen voor je budget is echt anders over 1 a 2 maanden. Ik kijk ook nog weleens op funda nu voor de leuk en er staat echt alleen nog maar poep op voor ons budget.

Wij zijn onverwacht voor nieuwbouw ingeloot en daar moet je ook echt wel een tijdje op wachten. Maar het gaat het waard zijn. :)

Daar ben ik het niet met je eens. Ik vind de vraagprijs al fors én als je dan een compleet nieuwe badkamer inclusief leidingwerk/afvoeren meerekent en een asbest dak dan kan je voor dat geld nog wel iets anders kopen wat eerder wordt opgeleverd. Het huis is erg leuk en netjes, maar zeker niet uniek.

Al met al voor ons geen woning die een jaar wachten waard is. Ik verwacht overigens geen sterke daling, maar ook niet dat de prijzen nog zo hard per maand blijven stijgen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:33

Prijs stijgingen hebben zelfs het afgelopen jaar alleen maar doorgezet ondanks de corona crisis, dat icm het schrijnende woning tekort stik stof crisis etc. Waarom denk je dat ze niet verder stijgen?

3 jaar geleden dacht ik ook. We moeten maar wachten. resultaat hoge prijzen en de waardes zijn ivg met oktober alweer erg gestegen..
Zo zaten er echt nog qua vraagprijs huizen tussen voor 300.000 hier in Eindhoven die leuk als starter waren rond de 125m2. Nu zie ik alweer huizen van 325 voorbijkomen van 96m2 in slechte buurten of zelfs nog kleiner waar gerust 35 k. Op overboden wordt. Terwijl we echt mega kort aan het zoeken zijn.

Ik denk dat dit de buitenkansje zijn waarvan je het moet hebben helaas zonder achterlijke overbiedingen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:43

Ik denk ook niet dat de prijzen gaan dalen, maar idd dat ze lekker blijven stijgen. Alleen al in januari zijn de prijzen met 2% gestegen. Denk wel dat de stijging iets minder hard zal gaan na april (in de hogere prijscategorie dan). Maar je kunt gewoon niet tegen die stijging opwerken. Blijft bizar...

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:58

Nou, bod is uitgebracht. Nu maar wachten :=
Hoop zo dat er vandaag besloten wordt wie het krijgt.. kan de spanning niet langer aan :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:53

mavantos schreef:
Daar ben ik het niet met je eens. Ik vind de vraagprijs al fors én als je dan een compleet nieuwe badkamer inclusief leidingwerk/afvoeren meerekent en een asbest dak dan kan je voor dat geld nog wel iets anders kopen wat eerder wordt opgeleverd. Het huis is erg leuk en netjes, maar zeker niet uniek.

Al met al voor ons geen woning die een jaar wachten waard is. Ik verwacht overigens geen sterke daling, maar ook niet dat de prijzen nog zo hard per maand blijven stijgen.

Als ik het zo hoor, dan is het dus eigenlijk sowieso al een huis waar jullie niet volledig van overtuigd zijn. Dan zou ik het ook niet doen nee. Je moet er wel blij mee zijn als je het koopt natuurlijk. Ik dacht dat vooral de overdracht termijn en overbieden jullie punten waren waarop je het huis afwijst.

Ik hoop van harte dat de prijzen niet zo hard gaat stijgen per maand. Beter voor iedereen. Maar ik vrees er wel voor. Ik vond het in het begin van mijn zoektocht ook onzin, maar ik zat daarmee wel echt fout.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:54

Spannend, SimoneeM !

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:47

SimoneeM schreef:
Hoop zo dat er vandaag besloten wordt wie het krijgt.. kan de spanning niet langer aan :')

Heel spannend!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:19

SimoneeM schreef:

Spannend!!!

Wij zijn net thuis van de notaris. Onze ziel en eerstgeborene verkocht maar we zijn officieel eigenaar :D