Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 02:43

Oh, ik heb trouwens weer codes voor gratis Hello Fresh-boxen. Als ik iemand blij kan maken met een code?

Erres

Berichten: 332
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:25

Eerder, voor coronatijd, haalde ik wel eens iets van de to good to go. Maar ben er een beetje af geraakt, omdat de winkels die het aanbieden voor mij minstens 10 km verderop zitten. En ja, dan wordt het niet meer goedkoop als ik de benzinekosten erbij reken. Ik heb nu net weer even gekeken en weer te ver. Zo jammer.

OleJon
Berichten: 2532
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:39

Erres schreef:
Eerder, voor coronatijd, haalde ik wel eens iets van de to good to go. Maar ben er een beetje af geraakt, omdat de winkels die het aanbieden voor mij minstens 10 km verderop zitten. En ja, dan wordt het niet meer goedkoop als ik de benzinekosten erbij reken. Ik heb nu net weer even gekeken en weer te ver. Zo jammer.


Doe qua brood ook altijd Togood Togo.
En heb altijd van de plus. Die zijn super. Heen en weer 28km altijd op de fiets.
Voordelig brood, een frisse neus en bespaard brandstof. Hoef ik niet meer naar de sportschool
( niet dat ik daar anders heen ging, maar goed)

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:48

Voor mij zijn er maar een paar interessante TGTG boxen; de Lidl box die altijd binnen 2 seconden is uitverkocht en de Plus broodbox die heel af en toe en altijd op andere tijden spontaan online komt en dus ook heel lastig te bestellen is :Y)
Maar ik ben nog steeds fan van TGTG!

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:01

Dirk is er sinds gisteren erbij gekomen hier in de omgeving.

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:20

Ik heb tgtg ook weer eens geinstalleerd maar kan hier niets vegan instellen blijkbaar. Ik heb wel interesse uiteraard in de Lidl want die zijn geweldig maar dat zal wel strijden worden ja...
Annemiek, ik woon tegenwoordig naast de Plus (was eerst Coop); wat zit er meestal in de broodbox ongeveer?

Echt respect voor 28 km fietsen zeg!

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:30

De broodboxen bij onze Plus zijn heel royaal. Veel hele en halve broden en broodjes, en meestal een klein beetje gebak. Ook altijd wel een beetje boven de waarde.

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:39

Broden gaan vaak wel goed, maar ik eet geen gebak en broodjes. Daar kan ik dan vast wel iemand anders mee blij maken, maar misschien loont het dan niet enorm. Ik eet niet veel brood, maar ben wel fan van aanbiedingen. Misschien zelfs weer eens wat gaan bakken met de machine. :)
Bedankt voor je antwoord!

Nielojram

Berichten: 7896
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:16

Ik lees hier veel over brood in de supermarkt kopen.
Ik haal mijn brood bij de bakker, het is in ieder geval veel lekkerder brood.
Maken jullie je geen zorgen over wat voor troep je eet, wat in dat brood wordt gestopt?

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:22

Ik eet weinig brood. Soms uit gemak en dan maakt het me sowieso niet heel veel uit. Liefste eet ik brood van de biowinkel want lekkerste en minste meuk. Af en toe bak ik zelf met losse ingredienten.
Maar in de supermarkt hebben ze hier ook gewoon Allison brood. :j
Ik vraag me eigenlijk wel af of het brood van de bakker wel minder troep heeft; aangezien dat hier ieg vaak alleen nog wordt afgebakken. Maar ik snap de vraag wel (en de smaak vaak ook).

ruitje

Berichten: 12446
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:51

Ik meld mij ook, moet echt normaal gaan doen :')

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:15

Ach brood uit de supermarkt kom ook bij een bakker vandaan.

Het lekkerste zelf bakken weet je zeker wat erin zit. Soms doe ik een pakket uit gemak als ik vriezer ruimte heb.

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:18

ruitje schreef:
Ik meld mij ook, moet echt normaal gaan doen :')

Ik zou naar de haagse markt gaan :') Kan je helemaal los hahah

fohadie
Berichten: 4352
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 00:11

Marcella schreef:
Ach brood uit de supermarkt kom ook bij een bakker vandaan.

Het lekkerste zelf bakken weet je zeker wat erin zit. Soms doe ik een pakket uit gemak als ik vriezer ruimte heb.


Niet dus. Ver uit de meeste broden van de supermarkt komen uit een fabriek. Soms worden ze door de super nog afgebakken, maar verder is het echt fabrieksbrood. En ja, de kenner zal echt het verschi merken tussen bakkersbrood en supermarktbrood. Je supermarktbrood is doorgaans ook niet vers. Kan best uit de vriezer komen voor het afgebakken werd. Of zelfs na het afbakken.

Daarnaast wordt er in supermarktbrood idd vaak toevoegingen gedaan om het langer houdbaar te maken. Bij een goeie bakker wordt dat er niet aan toegevoegd. Voor meer vragen over producten vd bakker kan je ook bij mij terrecht. ;)

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 00:43

Wij hebben thuis 40 jaar een bakkerij gehad en mijn ouders zij twee jaar terug met pensioen gegaan.
Zij hadden een excellente bakkerij met veel bekroonde producten.

Als ervaringsdeskundige kan ik toch echt wel zeggen dat het brood van AH echt niet mis en dat veel ambachtelijke bakkers er echt voor onder doen.
Hier in het dorp 4 bakkers en alleen het desem is lekker van een van de bakkers. Verder ga ik liever naar de AH. Echt geen slecht brood.
Brood van de Lidl vind ik een ander verhaal, maar met supermarkt brood is echt niet zoveel mis.

Overigens vind ik het brood van supermarkten veel sneller droog worden dan dat het brood van thuis deed en in dat laatste zag geen enkel conserveringsmiddel om het brood langer houdbaar te maken.

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 04:39

Wij doen ook regelmatig pakketjes van tgtg, wel wat minder dan eerst omdat we nu een hele vriezer vol roerbakgroenten hebben uit die pakketten. En manlief roerbakgroenten niet meer zo lekker vindt als het ingevroren is geweest (en dat vervolgens vergeet en toch weer pakketjes besteld := )
Bakker doen we nog wel heel regelmatig, scheelt toch een hoop!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 08:18

Zover ik weet zit er in brood van de bakkers ook genoeg "troep" om het langer vers te houden. En dat is niet van de laatste jaren, dat was 35 jaar geleden al. Mijn moeder moest namelijk vanwege gezondheidsklachten brood hebben zonder die meuk, er was maar liefst 1 bakker met 1 type brood die daaraan voldeed. En dit was 35 jaar geleden, in de tijd dat er nog echt veel bakkerijen waren, en in de woonplaats waar wij woonden (30000 inwoners) zeker 20 bakkerijen zaten.

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 08:29

Bakkers gebruiken ook gewoon broodverbeteraar inderdaad.
Bij ons gaan er drie broden per week doorheen als mijn vriend moet werken, dus dat scheelt nogal of je drie overblijvers van de AH neemt voor 50 of 75 ct per stuk of bakkersbroden van 3 euro per stuk :=
Zelf vind ik die extra zachte witbroden van de AH en Jan Linders altijd zo lekker, het Zaans brood bijvoorbeeld. Lekkerder dan brood van de bakker vaak.

En liefst bak ik natuurlijk eigen brood, maar daar heb ik vaak gewoon geen tijd voor helaas.

fohadie
Berichten: 4352
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:04

Misschien dat het per bakker of super verschilt, maar hier gaat er geen brood verbeteraar in.Ik weet niet over welke meuk Neonlight het heeft?

En brood bij de AH ken ik blijkbaar niet goed. Degene die ik had merkte ik toch echt verschil.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:54

Broodverbeteraar, conserveringsmiddelen, alles om brood langer vers te houden. Zal misschien per bakker verschillen, maar het is toch sterk dat bij meer dan 20 verschillende bakkers maar 1 bakker was die het niet gebruikte en dan ook alleen maar niet bij 1 broodsoort en bij de rest wel.

En verder, het brood wat ik koop ligt toch binnen 10 minuten na thuiskomst in de vriezer. Ik heb een supermarktbrood wat niet het goedkoopste is, maar wel lekker en ons goed smaakt. Zullen vast wel toevoegingen in zitten, maar zie mijn eerdere ervaring, in bakkersbrood ook, in ieder geval in mijn omgeving. En om dan naar "Muggendonk" te gaan omdat daar wel brood zonder toevoegingen is, dat is 150 km, liever niet. :+

fohadie
Berichten: 4352
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:15

Snap dat 150km ver is voor je. ;) Ons brood is dan ook echt dagvers. Een dag erna zou kunnen, niet echt lekker, maar ok. Dag daarna zou ik het niet meer eten. Uit de vriezer idd wel.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:30

fohadie schreef:
Snap dat 150km ver is voor je. ;) Ons brood is dan ook echt dagvers. Een dag erna zou kunnen, niet echt lekker, maar ok. Dag daarna zou ik het niet meer eten. Uit de vriezer idd wel.


Hoe verkoop je dat aan je klanten dat je een brood in een dag op moet eten omdat het anders de dag erna niet meer lekker is?

Maar verkopen jullie dan ook geen boterbrood etc? Want boter, melkpoeder etc zijn natuurlijk ook broodverbeteraars.

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 17:16

Ik heb in het verleden bij bakker van Maanen gevraagd wat er in het brood zat, kreeg toen een uitgeprinte bon met de ingrediƫnten. Dat lijstje was 3x zo landlg als het brood uit de supermarkt! Hoop E nummers ook. Sindsdien haal ik mijn brood lekker uit de supermarkt

Nielojram

Berichten: 7896
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 20:46

fohadie schreef:
Misschien dat het per bakker of super verschilt, maar hier gaat er geen brood verbeteraar in.Ik weet niet over welke meuk Neonlight het heeft?

En brood bij de AH ken ik blijkbaar niet goed. Degene die ik had merkte ik toch echt verschil.

Wij wonen zo'n beetje naast elkaar, ik koop mijn brood alleen bij Vreman in Santpoort. Graan uit Grun ( dus geen oorlog-verhoging) en eerlijke ingrediƫnten. Geen website. ( zegt wellicht genoeg ;-), en we hebben nog 2 'bakkerijen' in Santpoort)

Hoezo weet ik wat er in mijn brood zit? Je kan bij deze bakker via whatsapp bestellen, dan kom je in een winkeltje, en dan weet je precies wat je koopt.

Wat ik hier vaak lees is dat kwantiteit voor kwaliteit gaat.
Ik zeg altijd maar: 'je kan het maar een keer in je mond stoppen'

Ik stop waarschijnlijk te graag dingen in mijn mond voor een bepaalde prijs :Y)

Steenbok12
Berichten: 7862
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 21:10

8nnemiek schreef:
Bakkers gebruiken ook gewoon broodverbeteraar inderdaad.
Bij ons gaan er drie broden per week doorheen als mijn vriend moet werken, dus dat scheelt nogal of je drie overblijvers van de AH neemt voor 50 of 75 ct per stuk of bakkersbroden van 3 euro per stuk :=
Zelf vind ik die extra zachte witbroden van de AH en Jan Linders altijd zo lekker, het Zaans brood bijvoorbeeld. Lekkerder dan brood van de bakker vaak.

En liefst bak ik natuurlijk eigen brood, maar daar heb ik vaak gewoon geen tijd voor helaas.


Niet te bekend maken die overblijvers hoor bij iedereen. Anders is het straks zo moeilijk ze te krijgen.... :') hier vandaag ook 3 hele waldkorn gescoord en een vloer brood voor 2.25.. heeft me 7 50 uitgespaard geloof ik. Vind het nogal... vloerbrood is ook 2.89 bij de supermarkt.. de waldkorn vind ik sowieso lekker. Vloer brood vond ik een variant lekker maar stevige broden vind ik niet zo lekker meer de dag erna. Snel droog. Dus dit vloer brood was als test naar 1. Er lagen er nog meerdere maar toch maar voor het iets goedkopere brood van waldkorn gegaan (alsnog 2.25 geloof ik).
Verbaas mij hoelang het vers blijft. Die ik op woensdag morgen haal neem ik altijd 1 mee naar m'n werk en daar eet ik dan tot en met vrijdag van. Is echt lekker eetbaar nog en ligt dus eigenlijk al vanaf dinsdag..

Ik haal af en toe de lidl box. Maar paar slechtere pakketten gehad. Wilde er nog 1 proberen en nu ineens echt een toppakket twv 23 euro met goede bruikbare pakketten met prima kwaliteit haha.