Bonna schreef:Maar Anjali, zo gek is dat toch niet? je betaalt bij een huis niet alleen voor de ruimte, maar ook voor het comfort en het woongemak, alsmede de locatie. Een huis kan wel groot zijn, maar als het grondig gerenoveerd moet worden(ik zeg niet dat dat het geval is bij het specifieke huis waar jij het over hebt) om volgens moderne standaarden bewoonbaar te zijn, dan kost dat ook gewoon heel veel geld. Een appartement is dan wel kleiner(hoewel appartementen ook echt heel ruim kunnen zijn), maar hebben veel lagere onderhoudskosten, energierekening en daarmee comfort. Ook is de locatie van dat soort appartementen nu eenmaal vaak heel gewild.
zeker nu mensen al best wat eigen geld nodig hebben voor het kopen van een huis omdat je niet meer alles kan meefinancieren, zijn instapklare woningen gewilder dan renovatieprojecten.
Nu ja,dat blijkt momenteel inderdaad zo te zijn.Maar het blijft dus ook wel een kwestie van smaak. In het ideale geval wordt je verliefd op een huis.Dan is het meer dan alleen een praktisch en zakelijk iets.Misschien heb ik er een te romantisch kijk op.Maar daardoor heb ik wel kopers gevonden voor mijn huis die meer dan de taxatiewaarde hebben betaald omdat ze het perse wilden hebben.En die ik dan ook de zegen mee heb gegeven...Een oud huis heeft een geschiedenis.