[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:41

Symbeami schreef:
:wave: even niet mee gekletst omdat mijn schoonvader op sterven lag en we een week gewaakt hebben. Hij is vanmorgen om tien over negen overleden. Nu zijn we druk met alles regelen voor de uitvaart.
Ondertussen werden we door de makelaar gebeld met wat vragen over het bouwkundig rapport en mensen die een tweede bezichtiging willen. Dat gaat woensdag gebeuren, dat laten we maar gewoon doorgaan.
Ben nou wel benieuwd of dit de mensen zijn die enthousiast waren en hun eigen huis nog moesten verkopen of toch het andere stel is waarvan de vrouw enthousiast was maar de man een stuk minder. Als die het zijn zou dat mooi zijn want die hebben een huurwoning.....
Rare tijden.

Jee, jullie ook? ;( Gisteren is rond half 9 de oma van mijn vriend overleden, zo plots ;( Pfff, wat ben je daarvan gesloopt...

Verder alles okidoki hier met het huisje, we waren van plan om aanstaande weekend te gaan klussen, maar dat stellen we nog maar eventjes een weekendje uit denk ik :)

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:51

Sym, gecondoleerd :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:49

Zo, hier de bevestiging gekregen dat de hypotheek geaccepteerd is en de stukken naar de notaris zijn gestuurd.
Alleen jammer dat ze het in plaats van naar mijn vriend zijn werkemail het naar een collega met dezelfde voornaam hebben gestuurd. := Zal ongetwijfeld ook een klant van onze hypotheekman zijn, en daar het verkeerde adres geselecteerd hebben, maar ik ben not so amused dat een hoop prive-gegevens nu bij een collega (die we overigens niet kennen, maar ja, er zitten hier op de locatie 8000 mensen) liggen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:50

ow, dat is wel heel slordig inderdaad.. zou ik ook van balen hoor.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:57

Oeps, dat is wel slordig zeg.

Hier is net een taxateur geweest. We hebben helaas nog niks gehoord van aankoopmakelaar, hoop toch echt dat het bod vandaag gedaan wordt.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:32

Djeenie jij ook sterkte!!

neon: dat is wel heel slordig ja.

heb vandaag wat foto's gemaakt van hoe het er nu uitziet.
ze zijn nog bezig met stucen.
16 juni komt de badkamer en de keuken.
we hopen dat we voor die tijd klaar zijn met stucen/ verf spuiten en tegelvloer.
maar het is even afwachten wanneer de stucadoor klaar is ( hij komt namelijk niet elke dag ;( )

slaapkamer 1
2 weken geleden:
Afbeelding
vandaag:
Afbeelding

slaapkamer 2
2 weken geleden:
Afbeelding
vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

slaapkamer 3
2 weken geleden:
Afbeelding
vandaag:
Afbeelding

badkamer
2 weken geleden: :r
Afbeelding
Afbeelding
vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

woonkamer:
2 weken geleden
Afbeelding
Afbeelding
vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

keuken:
2 weken geleden:
Afbeelding
vandaag:
Afbeelding

tuin:
Afbeelding

ik mag de kozijnen schoonmaken die zo groen zagen als gras :P
Afbeelding

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:33

sorry voor alle foto's :o
heb er een paar uitgezocht haha

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:43

zoo, jullie zijn lekker druk Helga! het wordt vast heel mooi. nog veel succes verder.

Nou, wij krijgen net bericht van de makelaar dat de koper de financiering rond heeft!! goed nieuws dus! Alleen de vraag er achteraan vond ik wel wat appart.. of wij het nodig vonden dat ze een bankgarantie stellen.... eeehh.. jaaa.. beetje vreemd. dit is toch gewoon afgesproken in het koopcontract.
ik heb helaas een slechte ervaring dat een koper niet is komen opdagen bij de overdracht van een vorig huis, toen zaten we voor niets te wachten bij de notaris. Helaas bleek toen ook achteraf dat er geen bankgarantie was gesteld. Makelaar en notaris hebben destijds zitten slapen.. dat gebeurt mij dus geen tweede keer.
mijn antwoord aan de makelaar lijkt me dus duidelijk :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:50

@juval: dat is toch een heel normale eis? Dat doet bijna iedereen toch? Die eis stellen wij ook, bankgarantie of 10% van het aankoopbedrag als onderpand. Fijn dat ze het rond hebben!
@helga: leuk om te zien :j En het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt :D

De bezichtiging maandag is op zich goed verlopen, maar de bouwtechnisch expert die ze zouden meenemen was er niet bij wegens omstandigheden. Onze makelaar is wel heel positief nu.
Hopelijk snel een nieuwe afspraak.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:01

Dank jullie voor de condoleances. We zijn een beetje gesloopt en zitten op de bank te hangen, maar we moeten dus aan de opruim en schoonmaak.

Hier vanavond mensen voor de tweede bezichtiging dus en inmiddels nog een telefoontje van de makelaar dat we morgenavond ook kijkers hebben. Weer nieuwe mensen. Het gaat nu wel heel hard ineens.
Van mij mag er nu heel gauw eens echt schot in komen. Dan kunnen wij rustig opnieuw beginnen.
Voor mijn vriend is het ook iets minder erg nu om wat verder de buurt uit te gaan.
Hoewel het ook heel dubbel is want je beide ouders binnen een jaar verliezen en dan ook nog van omgeving veranderen is misschien ook wel wat veel.

helga dat is juist leuk die foto's! Flinke klus heb je nog zo te zien, maar lekker eigen maken!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:38

Zo Helga, jullie pakken het flink aan! Leuk om die foto's te zien, ik ben benieuwd naar de vorderingen.

Hier begint het aftellen ook, nog geen 2 weken meer voor de sleuteloverdracht. :):)
Alleen is er nog helemaal niets ingepakt daar. :=

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:44

Neon, ook aan het aftellen. Onze overdracht is 2 juni.. dat schiet dus ook al op.

Symbeami, ik begrijp de dubbele gevoelens, moeilijk hoor. is de uitvaart al geweest?
succes met opruimen, en ik duim nog steeds dat er een koper bij zit vandaag of morgen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:26

Hier ook 2 juni de overdracht. :j

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:53

Sym gecondoleerd :(:) Niet niks inderdaad, kan me voorstellen dat je hoofd even niet staat naar opruimen en schoonmaken voor een kijker. Maar wel heel fijn dat er ineens weer zoveel belangstelling is! Hoop echt dat het iets oplevert!

Helga respect, ziet eruit als een flinke klus! Wordt vast een paleisje!

Neon en Juval al bijna de overdracht, leuk! Ben benieuwd of ze dan binnenkort gaan inpakken Neon, wij verhuizen het weekend van 14&15 juni, 16 juni overdracht en als ik kijk hoeveel hier al is ingepakt en weggedaan... En dan krijg ik het af en toe nog op m'n heupen of we wel op tijd klaar zijn :+ Gelukkig komen er veel vrije dagen aan dus kan de komende tijd een hoop doen als het goed is!

Juval blijf dat bijzonder vinden, dat er mensen zijn die op het laatste moment, letterlijk, afhaken. Groot gelijk dat je voor een bankgarant gaat!

Overdrachtsdatum komt hier ook dichterbij. Vanavond even bellen met de koper, ons energiecontract loopt nl 3 juli af en we verhuizen dus 16 juni. Lopen we niet alleen een bonus van €285 mis als we een jaar klant zouden zijn, maar krijgen ook nog eens een boete van €50 per aansluiting (dus €100) omdat we vroegtijdig opzeggen.. -O- Kunnen de aansluiting niet meenemen omdat we in een chalet gaan zitten waar dat via het park bij in zit. Dus nogal zuur, vanavond even proberen te regelen met onze koper dat het contract nog 2 weken door mag lopen en wij zijn kosten betalen. Scheelt €400...

Verder druk aant inpakken en opruimen. Steeds meer op MP, met wisselend succes. Hele bus al vol zooi uit de schuur naar de stort gebracht. Vanavond weer verder. Straks huis kijken voor de 2e keer, m'n lief is er helemaal weg van, ik minder. Dus daarna ook ff goed alles op een rijtje zetten, benieuwd of we eruit komen/op 1 lijn komen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:55

Helga, wat een project zeg! Enne, dapper zo op die ladder!

Juval, wat fijn dat de financiering rond is. Bankgarantie lijkt me logisch.

Sym, ik hoop zo voor jullie dat er nu eindelijk iets concreets gaat gebeuren.

Wij moeten nog een paar weken wachten totdat we weten of de financiering helemaal rond is van de kopende partij. 18 juli is de overdracht, dus moeten wel al langzaamaan gaan inpakken en wat meubels op Marktplaats gaan zetten. Gister is er dus een bod gedaan op het huis wat we graag willen hebben. Schijnt dat de verkoopmakelaar de hele week niet aanwezig is op kantoor, dus zou zo maar eens kunnen dat we nog even in spanning moeten zitten. Vooral de termijn waarop we er in kunnen is voor ons nogal van belang, dus hoop niet dat de onderhandelingen heel lang gaan duren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:10

Zo Tamara, het ruimt dus wel al op. :D
Wij hebben ook het een en ander naar de stort gebracht, en de kringloopwinkel. Helaas toch minder geruimd dan gedacht, maar we hadden 4 jaar geleden al flink de bezem erdoor gehaald.
Wij waren ook al weken aan het inpakken, wij zijn in oktober begonnen, eind januari overgehuisd. Was toch een bult werk, dus ik ben benieuwd 2 juni. :=

Georgette, spannend! Hoop toch dat er iemand waarneemt voor die vakantie zodat je toch kunt onderhandelen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:12

bankgarantie is idd een vrij normaal gegeven, wij stonden er eerder van te kijken dat wij geen bankgarantie hoefden te regelen :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:17

Ik heb ook geen bankgarantie of 10% hoeven te stallen bij de notaris toen ik m'n huis kocht. Maar goed, ik was destijds ook niet afhankelijk van een bank oid, mijn ouders financierden mijn hypotheek dus het geld was er gewoon. Verkopers wisten dat ook.

Wat een enorme klus Helga! Vreselijk.... Maar als het maar een fijn huis oplevert straks :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:27

het schijnt dat het de kopers geld kost om een bankgarantie te laten stellen. dat weet ik verder ook niet.
het staat gewoon in het koopcontract wat iedereen heeft ondertekend, en door mijn slechte ervaring wil ik toch wel graag die garantie. Vorige keer is het op een procedure uitgedraaid, wat ik nu graag wil voorkomen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:35

Volgens mij betaal je extra inderdaad voor een bankgarantie, zoiets begreep ik ergens te hebben gelezen in de documenten die wij van de bank hadden. Wij hebben zelf de bankgarantie gestort, dan kost het niets extra's, is zelfs voordeliger, komt namelijk terug inclusief rente en we hebben er geen belasting over hoeven te betalen. :+

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:22

Tamara je kan ook de meterstand opnemen bij oplevering en dan je verhuisdatum 2 weken later zetten bij de leverancier :=

En bankgarantie kostte hier extra ja :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:32

Juval , bankgarantie kost +- 0,5 tot 1 procent van het bedrag van de garantie...
dus 1 procent van de waarborgsom (die meestal weer 10% van de hypotheek betreft)
ligt ene beetje aan de geldverstrekker wat de kosten zijn.

maar goed, dat is idd voor jullie het punt niet, het is ondertekend, ze wisten het (als ze het contract even doorgebladerd hadden) , dus dat jullie het dan ook geregeld willen hebben is niet meer dan logisch

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:18

Ik heb ook geen bankgarantie hoeven geven of waarborgsom hoeven storten...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:35

Dungen schreef:
Tamara je kan ook de meterstand opnemen bij oplevering en dan je verhuisdatum 2 weken later zetten bij de leverancier :=

En bankgarantie kostte hier extra ja :)

De koper heeft volgens mij al wel een contract afgesloten bij een andere leverancier, kregen een 'Welkom bij Essent'-pakketje binnen, al weken terug. Is het dan niet opvallend als er op 1 adres door 2 leveranciers geleverd wordt? Geen zin in gedoe nl...

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:44

Geen idee of ze dat door hebben :=
Ziggo iig niet.. t word wel een lastig verhaal zo :=