Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:13

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:23

*\%/* *\%/* Onze keuken is éindelijk af!!! En dat 'al' na bijna 2 jaar...........

Het zijn deze knopjes nu geworden! (greeploos was helaas niet (meer) mogelijk in deze keuken)
Afbeelding

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:29

Mooi!!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:32

Dank je! het lijkt alleen op de foto net of we nog kleurverschil tussen de deurtjes hebben..... Maar als het goed is (ben nog niet thuis geweest) is dat niet het geval :D
Vind zelf deze knopjes een stuk rustiger staan! (en het zijn nu allemaal dezelfde, we hadden knopjes en grepen, maar dat was toch te druk in zo'n kleine ruimte :o )

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:37

Was me net niet opgevallen maar die smalle kast lijkt wat donkerder idd. Misschien het licht :)

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:04

Mooi Kentaro ik vindt dit bij deze keuken goed passen!

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:57

Wauw, zie echt weer leuke dingen voorbij komen.

Mooie keuken kentaro, greepjes passen er goed bij.

Takkie_muis, mag ik vragen wat voor verf je gebruikt hebt?

1234, erg leuk dat je 2 apparte kamertjes krijg, vind die kleine kamertjes bij ikea ook zo leuk! Ben benieuwd zo naar het resultaat. Ik twijfel wel of je bed in dat kamertje past. Denk dat hij voor de deur valt. Op de foto te zien, is dat tafeltje van de ikea lack serie. En niet zo breed.

Karin1985,erg gaaf die vloer in je badkamer. Al zie ik wel wat aan de tegels, lijkt wel of ze niet gelijk zitten, of is dit gezichtsbedrog?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:17

@AnneLieff: Daarom ga ik nog alles opmeten daar :) Het scheelt wel dat de opening/doorgang naar het kleine kamertje erg groot is. Maar ik ga nog alles precies opmeten en dan kijk ik waar alles het beste zou passen. Het is trouwens geen breed bed, 87 cm breed in totaal geloof ik. Ik ben eerder bang dat hij net niet in de lengte gaat passen (211 cm). Maar dat zal ik moeten meten dus.
Ben zelf ook erg benieuwd hoe het gaat worden. Hebben gelukkig nog 2 maanden om alles helemaal in te richten. Daarom ben ik blij dat ik nu al de kamer heb vanaf juli. Krijg toch studiefinanciering dus erg veel maakt het niet uit, die 2 maanden eerder.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:23

@Annelieff: Nee is geen gezichtsbedrog. Dat komt doordat ze a. erg lang en smal zijn en b. geen facet hebben (hierdoor word de voeg extra smal).

De tegels hebben door hun lengte enige bolling en daardoor zullen ze nooit helemaal gelijk zijn.
Dat is ook de reden waarom je met maximaal 30% verspringing mag leggen. Zou je ze namelijk halfsteens leggen dan werkt de bolling maximaal. Hoop dat je begrijp wat ik bedoel.

Ze waren op die foto overigens nog niet gevoegd. Ze zijn nu wel gevoegd. Je houd wel kleine verschillen, maar door de voeg worden deze redelijk overbrugt. Ik hoef in elk geval niet bang te zijn om uit te glijden :o .

Ik vind zelf het effect erg mooi. De vloer lijkt door deze maten veel groter. Ik denk dat het bij normale vierkante tegels veel kleiner had geoogd.

Ik zal zo even een foto maken, we hebben vanmiddag de badwand ook betegeld. Nu alleen de koof nog, maar me pa was het zat en het laatste stuk is nog behoorlijk prutsen met leidingen en een rand om af te werken.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:44

Afbeelding

De vloer is hier gevoegd. De wand is net betegeld dus er zit nog van alles tussen ;).
Moet wel zeggen dat mijn telefoon de kleuren donkerder/grauwer maakt.
In het echt is de kleur een stuk warmer.

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:04

Karin1985, Ik snap wat je bedoelt, maar ik zie nu dat ik zelf onuidelijk was, bedoelde eigenlijk de witte tegels op de muur.
Ik vind de kleurcombinatie wel erg mooi, ben dan ook erg benieuwd naar het resultaat! Heb je je badkamermeubeltje ook al gekozen?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:10

AnneLieff schreef:
Karin1985, Ik snap wat je bedoelt, maar ik zie nu dat ik zelf onuidelijk was, bedoelde eigenlijk de witte tegels op de muur.
Ik vind de kleurcombinatie wel erg mooi, ben dan ook erg benieuwd naar het resultaat! Heb je je badkamermeubeltje ook al gekozen?

Ja, daar zit ook wat verschil in. Dat is een combinatie van een aantal factoren, maar de belangrijkste is strijklicht. We hebben de spotjes heel dicht op de muur zitten en daardoor zie je eigenlijk de kleinste verschillen. Maar doordat de vloer ook wat speels is vind ik het eigenlijk ook wel weer grappig. Maakt het geheel een beetje rustiek achtig :P . Voor 100% doe het zelf werk mag ik echt niet klagen en als je je bedenk wat het was. (+ een zeer beperkt budget, gelukkig heeft schoonpa ook wat gesponsord)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:27

AnneLieff Gewone van de kwantum had zus nog liggen :) , smeert mega lastig

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:28

ow en @Annelief dit is het meubel :

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:01

Kentaro, wat is jullie keuken prachtig! :j
De badkamer van Karin wordt ook heel mooi!

Ik heb eindelijk mijn kapstok gevonden, nu moet hij nog opgehangen worden. :D Hoog tijd voor foto's ook, zo jammer dat er maar 24 uur in een dag zitten...

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:42

Mooi hoor! En dat raampje is zo leuk. <3

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:57

ik vind dat raam ook zo tof he :D misschien iets voor als we hier de badkamer gaan verhuizen over een paar jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:33

Ik heb een probleempje waar ik al vrij lang mee zit :D Ik slaap namelijk op een zolderkamer met een (open, vaste) trap naar beneden die direct uitkomt in mijn zusje haar kamer. Ik vind dit vrij vervelend en zou toch wel wat meer privacy willen, zonder dat ik hier alles voor hoef te verbouwen want daar werken mijn ouders niet aan mee. Die zeggen gewoon 'Deal with it.' maar na zo'n 16 jaar hier zo slapen wil ik toch wel wat meer privacy. :+

Iemand enig idee hoe ik het een beetje meer een kamer kan maken alsof er een muur zit? Het liefst ook iets wat een beetje het geluid tegen houdt en ik zelf kan maken. Ik heb google al een beetje afgezocht maar misschien dat jullie hier een beter idee hebben :D Als het helpt kan ik morgen ook wel een foto plaatsen van hoe de situatie nu is.

Alvast bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:36

Kan je niet gewoon een luik erover doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:57

Hmm duidelijk , kleine ruimte joh (mijn kamer vroeger was nog kleiner) .. Toch moet een luikje moeten lukken denk ik :j , een ophaalbrug :')