Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:31

hier een supergoedkope week met een man die niet thuis is en dus de kids 2 avonden bij opa&oma als ik werk. Dan eet ik zelf even een couscoussalade maar hoef geen avondeten te koken! Als je alleen met jezelf rekening hoeft te houden (dochter eet met de pot mee) scheelt het heel veel geld, haha!
Net goedkoop boodschappen gedaan, was 20 euro kwijt en dan heb ik ook wat extra dingen ingeslagen zoals 3 potjes pesto en 2 potjes pastasaus omdat die in de aanbieding waren. Verder qua groente een bak nasigroente (voor 2x), 2 aubergines en een spitskool (voor 2x) dus daar kom ik ook bijna weer een week mee door. Morgen de oudste bij mijn ouders, dus dan heb ik tijd om even wat dingen klaar te maken en in te vriezen, want volgende week begin ik weer te werken (fulltime) dus weinig tijd om te koken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:43

Hier wordt het denk ik ook een goedkope week, al hebben we het vorige week ook niet slecht gedaan. Ons doel is om maximaal €50,- per week uit te geven, als we een "normale" week hebben. Vorige week dacht ik het niet te gaan halen omdat ik 1x een maaltijdsalade had gekocht (ja, lekker lui...), ik heb 2 grote Worteltaarten gemaakt en zaterdag hadden we hier thuis lunch met in totaal 7 volwassenen en 1 kind. Maar ik heb net even zitten rekenen en ik kwam uit op €50,95 dus dat hebben we keurig gedaan!

Voor deze week staat het volgende op het programma:

Maandag: bij de buren gegeten

Dinsdag: vriend gaat bij vrienden eten en ik eet aardappeltjes uit de oven, 2 kalkoen fakkeltjes en een salade van tomaat komkommer en feta (heb ik allemaal in huis)

Woensdag: Andijvie stamppot met spekjes en een ei (hoef alleen andijvie te halen)

Donderdag: Chinese kool en kip uit de wok, met woksaus en rijst (hoef alleen de kool en rijst te halen)

Vrijdag: Met de rest van de andijvie gaan we waarschijnlijk weer stamppot maken, omdat we daar beiden gek op zijn :D En daar hoef ik dan geen boodschappen meer voor te doen, want alles hebben we in huis. En anders ga ik van de andijvie een ovenschotel maken met shoarma en als het goed is hebben we daar ook alles nog voor in huis (ik vries vaak porties vlees in).

Het weekend moeten we nog even kijken, want dan gaan we vaak wel een keer bij vrienden of familie eten, of we krijgen eters. Maar dat wordt denk ik iets van pasta!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:48

Klinkt goed ! Ik heb geen idee wat ik allemaal heb kwa vlees. . Ik eet deze week bij ouders en de rest geen idee. .

Heb voor het eerst mijn geld voor deze week gepind , hopelijk red ik het ermee

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:56

eten jullie allemaal 'vaste' gerechten waar je steeds je boodschappen op baseert, of anders?
Nu ik dus aan de hand van de aanbiedingsgroente bij de lidl de gerechten bepaal (en dus zo'n recept meeneem) merk ik wel dat ik goedkoper uit ben. Vaak neem ik 2 recepten mee dus doe je 2x met de aanbiedingsgroente. Vorige keer bijvoorbeeld spruitjesstampot en roerbakspruitjes. Horen nog wel wat kleine ingredienten bij, maar een deel is vaste voorraad (uien, knoflook, olie enz) en andere dingen gebruik ik dan wel weer in salade (als er tomaten bij moeten bijvoorbeeld). 'gekke' kruiden (die ik niet standaard gebruik) koop ik er niet voor, dan smaakt het gerecht maar wat anders dan de bedoeling, maar anders heb je een kast vol kruiden die je amper gebruikt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:28

opisop_shop schreef:
eten jullie allemaal 'vaste' gerechten waar je steeds je boodschappen op baseert, of anders?
Nu ik dus aan de hand van de aanbiedingsgroente bij de lidl de gerechten bepaal (en dus zo'n recept meeneem) merk ik wel dat ik goedkoper uit ben. Vaak neem ik 2 recepten mee dus doe je 2x met de aanbiedingsgroente. Vorige keer bijvoorbeeld spruitjesstampot en roerbakspruitjes. Horen nog wel wat kleine ingredienten bij, maar een deel is vaste voorraad (uien, knoflook, olie enz) en andere dingen gebruik ik dan wel weer in salade (als er tomaten bij moeten bijvoorbeeld). 'gekke' kruiden (die ik niet standaard gebruik) koop ik er niet voor, dan smaakt het gerecht maar wat anders dan de bedoeling, maar anders heb je een kast vol kruiden die je amper gebruikt.

Ik Let op aanbiedingen en op wat ik nog heb liggen in huis en of ik speciale eters heb. Voor de lasagne van morgen hoefde ik bv alleen nog verse groente te halen en cottage cheese. Basis voor saus de bladeren en vlees had ik nog.
Soms koop ik aanbiedingen waarvan ik weet dat het sowieso later op komt maar niet meteen nodig heb.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:42

Op zijn werk van mijn man ligt een formulier waar je een groente/vlees/fruit pakket kunt kopen (voor 5 euro) 1x in de week.
Die ligt er vrijdags altijd en in het weekend/maandag komen de folders.
Aan de hand daarvan maak ik meestal mijn weekmenu en boodschappenlijst.

Deze week veel leuks in het pakket.
500 gr sperziebonen, 500 gr spruitjes, 500 gr shoarma, 4 schnitzels(en geloof me...dat zijn geen kleine platgeslagen dingen zoals uit de winkel :D ) 1 komkommer, 6 appels en een ananas.

Deze week menu;
- maggi spreziebonen met satesaus en rijst (hoef alleen de mix te halen)
-2x spruitjes met kip,bechamelsaus/kaas uit de oven met Dora pasta erbij (eerste keer spruitjes voor mijn dochter dus we maken het leuk :P ) hoefde alleen de dorapasta te halen.
-sperziebonen,aard en schnitzel. Hoefde alleen aard te halen.
en nog een avondje shoarma, hoef dus alleen pitabroodjes te halen en beetje sla voor de groente.
Voor de andere 2 avonden moest ik dus nog wat verzinnen.

Ben sinds wij dit pakket hebben elke week,wel goedkoper met de boodschappen.
Deze week dus voor 35 euro alweer klaar :D
Laatst bijgewerkt door nientje78 op 21-10-14 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:45

Hier doe ik hetzelfde als ChantalSmook. Kijken wat ik in huis heb, wat in de aanbieding is en of er mensen mee blijven eten. Aan de hand daarvan stel ik een weekmenu en boodschappenlijst op.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:26

Ja dat doe ik nu dus ook, kijken wat ik nog in huis heb, wat er in de aanbieding is (maar moet wel iets zijn wat ik lekker vind :D ) en wat we de rest van de week op de planning hebben staan qua eten en dan maak ik een boodschappenlijstje. Ik ga dan heel doelgericht shoppen en laat me niet afleiden door andere producten. Normaal twijfelde ik regelmatig of we nog wel voldoende vlees in de vriezer hadden, of dacht ik dat we geen chips/koekjes/broodbeleg/whatever meer hadden, dus nam ik het voor de zekerheid mee en dan gaat het sowieso wel op ;) Nu weet ik gewoon dat ik me aan het lijstje kan houden, zonder dat ik wat vergeet. Maar we gaan nu wel meer voorraad eten, dus wellicht dat we over een week of 2 a 3 opeens weer wat duurder uit zijn, omdat we dan bijv. de voorraad vlees en potjes groenten weer aan moeten vullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:37

Ik sla voor de magere tijd altijd in , zo sauzen haal ik ook in de aanbieding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:41

ik koop van alles en nog wat (vooral seizoens en aanbiedings groente en verzin daar gerechten mee, vlees koop ik ook in de reclame of met 35% sticker en dat gaat de vriezer is , op die manier heb ik altijd wle van alles in huis om van alles en nog wat te maken, vaste gerechten doe ik niet aan

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:27

Ik eet deze week:
Maandag: Dingen uit de vriezer
Dinsdag:stamppot (aardappels van land van een collega, worst uit aanbieding en boerenkool uit de tuin van een collega)
Woensdag: Aardappels van collega, kipfilet uit de aanbieding, en bloemkool uit de aanbieding (69 cent voor een,bloemkool van 1,7 kg :wow:, dus goed voor 3keer, rest gaat de vriezer in)

Donderdag weet ik nog niet zeker, denk weer boerenkool :9

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:58

Dat is wel een voordeel van dit weer, het wordt opeens weer volop stamppot weer! Al eten wij in de zomer ook nog graag wel eens andijvie stamppot :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:33

Vandaag e13,80 kwijt bij de Lidl

Rundervinkjes & tartaartjes gehaald met 30 % korting
Toscaanse salade en maaltijdsalade met garnalen ook met 30 % korting
Doos kaassoufle's
Bak aardappelgratin
Zak bloemkoolsoep

Vond het niet duur :)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:48

Ik ging net flesjes water halen bij de Jumbo, 6 flesjes voor 75 cent! Verbaasde me :P

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:43

Dat is netjes, persoonlijk vind ik chaufontaine erg lekker maar ook duur.

Het gaat niet om boodschappen maar wel om bezuinigen; ik ben nu 10,5 week zwanger en heb al best een buik (gelukkig nog niks aangekomen) waardoor ik veel kleren niet meer pas, o.a mijn nieuwe winterjas.
Nu heb ik gekeken naar nieuwe positie winterjassen maar blijken die rond de 100,- -120,- euro te zijn wat ik erg veel vind voor 1 seizoen. Mijn vriend en ik zien dit als het laatste kindje dat we krijgen dus ik ga het hoogstwaarschijnlijk ook niet na deze zwangerschap meer gebruiken.
2e hands ( marktplaats/zwangerschapspagina) zijn ze vanaf 60,- in mijn maat (S) maar vind ik die jassen er niet uit zien. Weten jullie nog winkels of websites die lagere bedragen vragen voor een positie winterjas?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:44

Ik heb er geen verstand van maar ik dacht dat H&M positiefkleding had? Of Bonprix?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:49

Bij H&M slaagde ik nooit met positiekleding, ik vermoed dat ik daar nu ook niet zal slagen.
Bonprix ken ik niet, ik ga even kijken, bedankt!

Edit; net gekeken alleen blijkt bij alle leuke jassen en kleuren mijn maat uitverkocht te zijn..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:58

C_arola schreef:
Bij H&M slaagde ik nooit met positiekleding, ik vermoed dat ik daar nu ook niet zal slagen.
Bonprix ken ik niet, ik ga even kijken, bedankt!

Edit; net gekeken alleen blijkt bij alle leuke jassen en kleuren mijn maat uitverkocht te zijn..

Je hebt ook van die tweedehands Facebook groepen, staat daar niets?
Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:00

Je bedoeld een paar maten groter? Dat vind ik persoonlijk niet mooi vallen omdat ik alleen aankom bij mijn buik en ik het echt naar voren draag. Dan valt de rest erg wijd om me heen.

Jammer genoeg niet mijn smaak maar bedankt voor het meedenken!

Bedankt Blingh! Ik zit niet op facebook waardoor dat geen optie voor me is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:30

En wat nou als je toch een duurdere, super goed vallende jas koopt en deze gewoon zelf weer 2ehands aanbied na de winter/na je zwangerschap? Dan ben je uiteindelijk misschien nog wel het goedkoopst uit en heb je toch deze winter een mooie en goed zittende jas kunnen dragen!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:35

Heb ik ook overwogen maar we hebben deze maanden veel uitgaven waardoor ik niet 120,- kan neerleggen voor een nieuwe jas en ik heb het met dit weer wel nodig..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:49

Carola, weet je wat je ook zou kunnen doen: een passende, gewone jas kopen en daar aan de zijkant een stuk stof innaaien. Dat heb ik destijds zelf gedaan bij een zomerjas.
Bij de outlet voor 12,50 een zomerjas gekocht, wat elastische stof bij de stoffenwinkel, zijnaadjes lostornen, driehoekige stof er tussen gezet et voilá :D jas met loopsplitten zeg maar, haha!
als je mijn maat had, wou ik hem wel opsturen maar deze was zelfs mij nog te groot...
Ook kun je kijken voor een jas met two-way zipper, zo kon ik deze zwangerschap gewoon mijn normale winterjas dragen want die heeft dus een rits die ook vanaf de andere kant open kan. Daar deed ik aan het einde, toen hij meer open dan dicht was :P gewoon een poncho overheen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:58

Dat laatste heb ik inderdaad gezien bij verschillende webshops, alleen was het bedrag 120,- wat minder is.

Je eerste tip is een goed idee! Ik kan zelf bijna niks op mijn naaimachine maar mijn schoonmoeder wel, ik ga het onthouden.

Zaterdag gaan we misschien naar de grootste positiekleding winkel in het noorden van het land, misschien dat zij iets leuks en redelijk goedkoop hebben. Anders overweeg ik toch om een jas bij Bonprix te bestellen als de kwaliteit een beetje meevalt al is het dan in de verkeerde kleur. 50,- voor een jas valt dan mee al is de kleur minder mooi.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:02

Lastig! Ik was dan ook erg blij dat ik in de winter nog niet zwanger-zwanger was.
Ik ben vooral kringloopwinkels afgelopen, daar hangt zoveel positiekleding!