Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:47

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:16

Ik heb sinds enkele dagen de ZTE Axon 7, een hier onbekend chinees merk dat hun eerste flagship model uitbrengt; een 400 euro model dat zou moeten op boksen tegen de Samsung en Iphone 7.

Beschikbaar met 64gb en 128gb en mét uitbreidbaar geheugen en dual sim, ontiegelijk snel en gebruiksvriendelijk en gewoon een heel mooi ding. Ik ben echt verliefd <3

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:21

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:29

Quebelle schreef:
Ik heb sinds enkele dagen de ZTE Axon 7, een hier onbekend chinees merk dat hun eerste flagship model uitbrengt; een 400 euro model dat zou moeten op boksen tegen de Samsung en Iphone 7.

Beschikbaar met 64gb en 128gb en mét uitbreidbaar geheugen en dual sim, ontiegelijk snel en gebruiksvriendelijk en gewoon een heel mooi ding. Ik ben echt verliefd <3

Hey grappig dit toestel heb ik ook net. Bevalt mij tot nu toe ook prima.
Moet alleen nog zien hoe ik het geluid instel, want het klinkt nu wat blikkerig als ik vanaf de luidspreker bel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:21

Quebelle schreef:

Bedankt, ik heb deze meteen besteld, klinkt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:44

Ik heb nu een paar weken de Huawei p8 lite 2017.
Heel mooi licht toestel, voor niet veel geld.
Lekker snel en veel opslagcapaciteit.
Enige minpuntje is dat er (nog) bijna nergens hoesjes voor te krijgen zijn...

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:57

Quebelle schreef:

Ziet er goed uit! Mag ik vragen hoe de kwaliteit van de foto's is? Is deze ook waterbestendig?

Ik zat eerst te denken aan de Huawei P10 / Samsung S7, maar deze is qua prijs een stuk aantrekkelijker! *D

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 01:14

Ik heb gisteren de Moto G5 besteld. Schijnt morgen of maandag in de verkoop te gaan. Hoop hem snel binnen te hebben. Heb nu een htc van 4.5 jaar oud en die is toch echt wel op nu.. 1 grote ergernis.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 01:42

citroen schreef:
Quebelle schreef:

Ziet er goed uit! Mag ik vragen hoe de kwaliteit van de foto's is? Is deze ook waterbestendig?

Ik zat eerst te denken aan de Huawei P10 / Samsung S7, maar deze is qua prijs een stuk aantrekkelijker! *D

Kwaliteit van foto's is goed, heeft een 20 megapixel camera al is de camerasoftware van de samsung s7 (12 megapixel) iéts beter. Dus ik denk dat die ongeveer gelijk oplopen. Hij is niet waterbestendig, maar ZTE geeft een wel wel een speciale garantie die ze geven op schermbreuken en water accidentjes.

De schermresolutie van de Samsung en de Axon is hetzelfde maar qua hardware doet de Axon iets beter, het is een van de weinige telefoons momenteel die 6gb RAM aanbied (het premium model) terwijl de s7 4gb heeft. De ZTE is écht snel.

De Axon is beschikbaar in 64gb geheugen en 128gb, en daarbij kan nog eens 128gb aan geheugenkaart terwijl de s7 enkel 64 of 128 geeft en geen geheugenkaart ondersteunt. Hij heeft ook een iets grotere batterij en de vingerprint scanner is geplaatst aan de achterzijde, je hoeft dus eigenlijk alleen je gsm op de pakken om te ontgrendelen.

De Samsung s7 is momenteel de beste telefoon op de markt, maar voor zo'n 200 euro minder vind ik persoonlijk de ZTE veel aantrekkelijker omdat die quasi dezelfde specs heeft, een groter geheugen en voor mij persoonlijk betere software (ik heb het niet zo aan Samsung android).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 07:50

Ik krijg de ZTE vandaag binnen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:46

Capriootje schreef:
Marie111 schreef:
Ik zit met precies hetzelfde. Ook ik kan verlengen , maar mijn Z3 compact doet het ook nog prima.

heb je deze review al gelezen trouwens?

https://tweakers.net/reviews/4979/sony- ... glans.html

https://www.youtube.com/watch?v=vi41rtZcWX8

Opladen aan de onderkant zo te zien. Is dus niet waterdicht, wat de Z3 compact in principe wel is.

Hier precies hetzelfde, mag zaterdag verlengen. Kom hier even mee lezen/kletsen! :)

Ben wel heel tevreden van Sony :j

Ohh ik was dit topic helemaal kwijt. Nog wel twee zelfs met hetzelfde dilemma.

Ik vind het wel superfijn dat t opladen weer aan de onderkant is. Heb toch veel snoertjes versleten in twee jaar.

Denk wel een stuk of 10.

Edit: of zou ik voor een Z5 compact gaan?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:37

Wat een waanzinnige telefoon die ZTE :wow:. Heb even een nerdgasm hoor :+

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:46

phormicola schreef:
Wat een waanzinnige telefoon die ZTE :wow:. Heb even een nerdgasm hoor :+

Gaaf ding he :j ik heb wel nova launcher geinstalleerd omdat alle apps anders op je homeschreen staan ipv achter een knop, maar ik ben echt zwaaaaaar onder de indruk.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:00

Bedankt voor je reactie Quebelle!

Het klinkt echt als een top telefoon! Ook fijn dat er 2 simkaarten in kunnen! Is die ook handig in gebruik?
Ook erg fijn dat die een garantie geeft op waterschade en schermbreuken!

Twijfel ergens nog een beetje met de Huawei P10, gewoon omdat ik het systeem van Huawei erg fijn vind! Zucht... :+

Waar hebben jullie de ZTE besteld?

Weet iemand ook of er verschil in zit tussen Android 6.0 en 7.0?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:13

Ik heb hem besteld op de Duitse Amazon :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:32

Ik heb een abonnement erbij van Telfort, via belsimpel.
Mijn oude simkaart zit er ook bij in, die is nu voor privé gebruik en de nieuwe in voor mijn bedrijf. Werkt perfect en voor familie en vrienden ook handig dat ze mijn oude nummer kunnen blijven gebruiken.

Het enige minpuntje vind ik wederom de batterij, die is vrij middelmatig met een volle dag. Dat had ik liever iets beter gezien, maar de rest is zo goed dat ik er vrede mee heb.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 02:58

Hier iemand (ik) zeer tevreden over de onbekende blackview.

Robuust en tot nu toe hoor je me niet klage over de perforance

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:10

[quote="Iris82"]
[quote="Capriootje"]

Ik zit met precies hetzelfde. Ook ik kan verlengen , maar mijn Z3 compact doet het ook nog prima.

heb je deze review al gelezen trouwens?

https://tweakers.net/reviews/4979/sony- ... glans.html

https://www.youtube.com/watch?v=vi41rtZcWX8

Opladen aan de onderkant zo te zien. Is dus niet waterdicht, wat de Z3 compact in principe wel is.

Hier precies hetzelfde, mag zaterdag verlengen. Kom hier even mee lezen/kletsen! :)

Ben wel heel tevreden van Sony

Ohh ik was dit topic helemaal kwijt. Nog wel twee zelfs met hetzelfde dilemma.

Ik vind het wel superfijn dat t opladen weer aan de onderkant is. Heb toch veel snoertjes versleten in twee jaar.

Denk wel een stuk of 10.

Edit: of zou ik voor een Z5 compact gaan?

Zoveel snoertjes versleten? Hoe dan?
Ik maar 2 goedkope van miniinthebox om aan de zijkant magnetisch op te laden. Sinds kort gebruik ik gewoon de usb linksboven aan de zijkant onder het klepje. Nadeel is dat het klepje beetje lam kan worden..

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:54

Ik heb de ZTE bij Alternate gehaald. De 2 simkaartjes werken prima, je kunt ook vrij veel instellen wat je met welke sim kaart wilt.
Alleen als ik de telefoon op de speaker zet is het geluid wat blikkerig,terwijl als ik een filmje kijk het geluid gewoon mooi is. Kun je dit nog verder ergens instellen?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:42

Weet iemand toevallig ook of je van die gifjes kan maken met de ZTE?

Twijfel nogsteeds met de P10.. :+

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:42

Wat bedoel je daarmee? "van die gifjes maken"

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:05

Ik heb op mijn ZTE wel een live optie? Dat er in de seconde voor en na de foto een filmpje wordt gemaakt. Bedoel je dat?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:17

Ik bedoel of je heel snel foto's achter elkaar kan maken, en dat achter elkaar kan zetten als een kort filmpje! :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 00:55

Ik denk het wel :j
Van het gelyid heb ik trouwens nog geen last gehad, ik bel niet echt via speaker en muziek/filmpjes klinkt erg mooi.
Ik ben er echt blij mee. Had hiervoor 2 Sony modellen maar de ZTE is zoveel sneller en handig :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:56

Waarschijnlijk een erg domme vraag maar...
Mijn vriend heeft sinds kort een iPhone 6s en vind de zaklamp niet.

Bij de eerdere iPhone kon je omhoog of omlaag scrollen en dan kwam er een venster waar het in stond.

Dit lukt niet bij de 6s..

Iemand een idee?