[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:25

Ik zou er persoonlijk zelf ook graag bij zijn als ik zoiets liet doen hoor :j Maar blijkbaar denken een hoop mensen daar anders over...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:58

Ja ik zou er ook bij willen zijn :D

Heb net de email verzonden met ons bod, voorwaarden en de onderbouwing.
Makelaar gaf aan dat het inderdaad wat laag zat, maar dat er wel over te praten valt en hij verwacht wel dat we een tegenbod gaan krijgen.
Ze hebben tot vrijdag 12:00 de tijd..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:32

Eindelijk ga ik vandaag tekenen voor mijn boerderij! En het nuts bedrijf is alles aan het aanleggen . hopelijk over 3 weken er in .

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:40

Wendy schreef:
Ik zou er persoonlijk zelf ook graag bij zijn als ik zoiets liet doen hoor :j Maar blijkbaar denken een hoop mensen daar anders over...

Het lijkt me inderdaad beter datje er zelf bij bent,dan kun je ook vragen stellen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:46

Booooo schreef:
Ja ik zou er ook bij willen zijn :D

Heb net de email verzonden met ons bod, voorwaarden en de onderbouwing.
Makelaar gaf aan dat het inderdaad wat laag zat, maar dat er wel over te praten valt en hij verwacht wel dat we een tegenbod gaan krijgen.
Ze hebben tot vrijdag 12:00 de tijd..

Spannend!! Ben benieuwd waar ze mee terug komen :) en ik zou idd ook naar de keuring gaan.

kohtje schreef:
Eindelijk ga ik vandaag tekenen voor mijn boerderij! En het nuts bedrijf is alles aan het aanleggen . hopelijk over 3 weken er in .

Joehoe! Nogmaals gefeliciteerd!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:47

kohtje schreef:

Super, gefeliciteerd!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:00

Ben echt blij! Verliefd op mijn huis en de plek.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:02

Gefeliciteerd!! Fijn!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:05

Posten jullie hier ook foto's van hoe jullie het huis kopen en de eventuele veranderingen/verbouwingen? Ik vind die volg topic altijd zo leuk, maar zijn er helaas maar weinig.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:08

Wij kijken nu naar iets kant en klaars dus dat zal een kort topic worden :')

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:12

Bij ons is gisteren de taxateur geweest, daar horen we niks over helaas, maar de makelaar zei dat we ons geen zorgen moesten maken. Dus dat proberen we niet te doen := ondertussen komt onze verhuisdatum dichterbij... Zal echt blij zijn als alles achter de rug is straks.

afgelopen zaterdag naar een open huis geweest. waar het ons droomhuis leek op Funda, was dat helaas niet zo in het echt. Beneden geweldige ruimte, lekkere tuin, maar boven alles veel te klein. Badkamer 2 bij 2m en geen mogelijkheden om groter te maken. dus helaas... we moeten weer verder zoeken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:16

Djuulsie liet de taxateur niets los?
Wij hebben wel eens een taxatie laten doen waar we bij waren en die man gaf zoveel informatie! En een marge waarbinnen het getaxeerd zou worden.

Jammer dat het huis niets was. Heb je al meer huizen op het oog?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:23

De makelaar was erbij, omdat wij allebei moesten werken, maar denk dat de makelaar niet voor niks zei dat we ons geen zorgen hoeven maken. Dus daar hoop ik dan maar op +:)+

Nee, verder weinig momenteel. 1 nog, maar we willen nu eerst verhuizen naar ons huurhuis en daarna gaan we verder kijken. en het valt me op dat er zo ontzettend weinig op de markt komt momenteel (wat logisch is met de feestdagen in aantocht, maar wel jammer voor ons).

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:26

Na de feestdagen komt er vast weer meer op idd. Fijn dat jullie een huurhuis hebben dan kun je rustig blijven zoeken en hoef je niets te overhaasten. Het is heel wisselend wat er te koop komt heb ik wel eens het idee, soms een hele week elke dag meerdere woningen binnen onze criteria en soms een paar weken niets.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:29

echt heel irritant vind ik dat :') maar goed, we wachten geduldig af. Ben idd super blij dat we dat huurhuis hebben gekregen, dan kunnen we lekker sparen en rustig verder kijken :)

Verheug me zo op onze nieuwe plek (waarvan we nog niet weten waar die gaat zijn) <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:49

djuulsie schreef:
Bij ons is gisteren de taxateur geweest, daar horen we niks over helaas, maar de makelaar zei dat we ons geen zorgen moesten maken. Dus dat proberen we niet te doen := ondertussen komt onze verhuisdatum dichterbij... Zal echt blij zijn als alles achter de rug is straks.

afgelopen zaterdag naar een open huis geweest. waar het ons droomhuis leek op Funda, was dat helaas niet zo in het echt. Beneden geweldige ruimte, lekkere tuin, maar boven alles veel te klein. Badkamer 2 bij 2m en geen mogelijkheden om groter te maken. dus helaas... we moeten weer verder zoeken.

Taxateur taxeert meestal heel laag.Wegens het huidige woningtekort kun je in het algemeen meer krijgen voor je huis. Hou als richtsnoer de WOZ-waarde aan en ga daar niet ver onder.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:54

Die ervaring heb ik niet hoor anjali, waar baseer je dat op? :) Als ik bij mijn eigen huis kijk, dat gaat never nooit niet weg voor de WOZ-waarde. Wel voor € 30.000 - € 40.000 méér dan dat.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:01

Bij ons ligt de verkoopprijs ook veel hoger dan de WOZ-waarde, dus dat lijkt me niet.

De taxateur taxeert juist meestal hoger, zodat de koper een hogere hypotheek kan afsluiten zei een bevriende makelaar ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:08

Berdien schreef:
Die ervaring heb ik niet hoor anjali, waar baseer je dat op? :) Als ik bij mijn eigen huis kijk, dat gaat never nooit niet weg voor de WOZ-waarde. Wel voor € 30.000 - € 40.000 méér dan dat.

Door de verkoop van mijn ouderlijk huis.dat werd echt veel te laag getaxeerd,omdat het niet gerenoveerd was.Gelukkig ben ik daar niet op in gegaan. Nieuwe mensen gaan het toch naar hun eigen smaak verbouwen,of je het zelf vantevoren hebt laten renoveren of niet.Zo gaat het nu dus ook, de kopers,die meer dan de taxatiewaarde hebben betaald omdat er meerdere bieders waren,zijn het huis helemaal aan het strippen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:10

Ik hoop dat bij ons de taxatiewaarde ook hoger ligt dan ons bod (al ga ik er wel vanuit) in de hoop de kosten koper mee te financieren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:15

Dat is dus één ervaring, dat noem ik niet 'meestal'. Bij een te renoveren of verbouwen huis telt ook de waarde van ná de verbouwing vaak mee. Dus dan zegt een taxatiewaarde in de huidige staat ook nog niet eens alles.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:22

Ik heb het vaker gehoord, dus niet maar één ervaring...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:25

In dit topic heb je dus 2 verschillende belangenpartijen,nl. degenen die een huis willen verkopen, en degenen die het willen kopen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:25

Ik doelde op de ervaring van Anjali, dat de taxatiewaarde meestal lager ligt. Mijn ervaring is (vanuit mijn werk) over het algemeen heel anders, zeker in deze woningmarkt.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:27

Ah zo! sorry, dan heb ik niks gezegd :D

En Anjali, dat is zeker waar.