[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:15

Pfoei dat is inderdaad wel even spannend zeg Georgette! Gefeliciteerd met de zwangerschap!

Jeutje Cayenne, dat je er dus eigenlijk ook achterkomt omdat je er zelf om vraagt. Dat moet wel echt een domper zijn. Gelukkig zie je het vrij nuchter.

Gelukkig goed nieuws Juval :D! Sterkte met het leegmaken...

Spannend Wendy! Een tweede bezichtiging doe je meestal niet zomaar! Zekerniet als er een bouwtechnisch iemand mee komt.

Aaah Neonlight, dat is frustrerend. 4 juli moet vast lukken. Niet erg fijn met je pootje in het gips onder je trouwjurk. Hoe komt je voet in het gips?

Wij hebben zojuist de vragenlijst van het huis gekregen. Interessant. Zijn nu erg twijfelachtig over het openingsbod. Wat zou jullie eerste advies op grond hiervan zijn?
- Vraagprijs 279.000
- 14 dagen op de markt
- 157 m² woonopp. / 209 m² perceelopp
- In zeer goede staat en netjes afgewerkt (op het oog)
- Luxe badkamer en keuken
- Tuin op het noorden 14 meter diep en 7 meter breed

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:19

pfff ja... ik weet niet Loess, wat is het jullie waard? Misschien is een openingsbod van 249 reëel, maar omdat het nog zo kort te koop staat en er kennelijk meer gegadigden zijn willen de verkopers wel wat hoger.. dat weet je nooit.
spannend hoor!

Neon, wat heb je gedaan?? sterkte met je voet en alle verhuisdingen. ik hoop dat het gips er gauw vanaf mag!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:22

Lastig om te adviseren, als je het huis niet ziet, en niets te vergelijken hebt in de buurt. Daarmee is niet in te schatten hoe de vraagprijs al is. Bovendien mis ik in je omschrijving het type huis, rijtjeswoning, 2 onder 1 kap, geschakeld, vrijstaand, wel/geen garage???

En hoe het in de gips komt, nou, een date met de gipsmeester in het ziekenhuis. :')
Ik ben bijna 2 weken van de trap af gedonderd, dacht dat ik er al was maar ik moest nog een tree of 4 (tja, het was half 6 's morgens, heb dus meteen mijn baas gezegd dat half 7 beginnen ook veels te vroeg is _O- ). Nu is mijn enkelband afgescheurd bij de aanhechting op het bot, en daarbij ook een stuk bot mee eraf gescheurd.

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:26

Au, dat is minder prettig Neonlight! Je hebt helemaal gelijk met je opmerking richting je baas :+
@loessss: ik weet wat meer dan ik hier neerzet, maar we hebben genoeg redenen om aan te nemen dat deze mensen echt heel bewust bezig zijn. Wat betreft een openingsbod kan ik daar nu echt geen zinnig woord over zeggen :n precies om de redenen die Neonlight ook al geeft. Bovendien weet ik ook niet of de verkopers redenen hebben om er snel vanaf te moeten?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:27

voor een bod idd net iets te weinig info over wat het is (rij, halfvrij, vrij etc)
omgeving , wat doen de huizen daar qua prijs, dat is ook een belangrijke,

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:17

Alles gaat in een stroomversnelling nu inderdaad. Heel fijn, maar ook heel spannend! In Kortenhoef komen zeer weining huizen nieuw op de markt, dat maakt het extra lastig. Ik hoop echt dat we morgen tijdens de tweede bezichtiging tot een ideale oplossing komen om de woonkamer in te richten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:16

Georgette dubbel gefeliciteerd.

Neonlight vervelend. Beterschap.

Hier nog steeds aan het wachten en wat duurt wachten lang..
31 juli pas de sleuteloverdracht, er is al 3.5 maand wachten voorbij.
Meubels en bank zijn al besteld.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:27

Loes, lastig om een richtprijs te geven. Inmiddels weet ik hier in de buurt aardig wat een huis mag kosten, maar dat is echt gebaseerd op wat vergelijkbare huizen in de omgeving doen. Dus bij jullie kwestie van in de gaten houden en vergelijken. Ervaring hier is inmiddels wel dat huizen die scherp op de markt gebracht worden, relatief snel verkocht worden. Dan is er dus weinig onderhandelingsruimte en is de looptijd kort. Wie weet kun je zo bij verkochte huizen achterhalen wat ongeveer de verkoopprijs is geweest. Lukt natuurlijk niet helemaal maar dan heb je misschien een beetje een beeld...

Wij hebben er weer 3 bezichtigingen op zitten. Ouder vrijstaand huis in het dorp waar al onze vrienden ook wonen, echt wel een pareltje waar iets prachtigs van te maken valt, maar prijstechnisch toch lastig... Ligt wel binnen budget om te kopen, maar of we ook al het geld bij elkaar kunnen schrapen om het naar de huidige tijd te halen is een beetje de vraag...

Tweede huis is m'n lief niet zo enthousiast over, ik vond het wel een mooi huis, beetje 13 in een dozijn inmiddels, na alle huizen die we hebben gezien :+

M'n lief is helemaal in luf met het huis van vandaag, is ook echt een mooi huis waar we ook echt nog in kunnen groeien (woonkamer is wat klein, maar tuin groot genoeg voor een aanbouw en dat voor een huis in een nieuwbouwwijk) maar heb beetje m'n twijfels over de bergruimte/klusruimte voor lief. Schuurtje is echt een lachertje en hoewel er wel plek is om meer te bouwen, moet dat budgettechnisch maar net kunnen en vraag me af of lief zich dat voldoende realiseert... Dus maar eens even laten bezinken en alles nog eens goed bekijken, als ik m'n lief nog van zijn roze wolk af krijg, hij had hem het liefst vandaag nog met een strikje eromheen meegenomen :')

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 06:46

Zo is mijn vriend ook helemaal in luf Tamara. Na de tweede bezichtiging van gister ik ook wel meer. Dit weekend eens heel goed nadenken...

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 07:07

Ik kom ook maar weer eens reageren na een poosje niet meer te hebben gereageerd maar wel mee te hebben gelezen.

Iedereen die een huis gekocht of verkocht heeft Gefeliciteerd *\o/*

Hier een update hoe alles ervoor staat.
Na 2 keer een verlenging aan de tegenpartij over de ontbindende voorwaarden is er toch schot in de zaak.
Kreeg vannacht een app van mn makelaar dat de starterslening van de tegenpartij rond is dus ons huis is nu verkocht.
Zat echt in mn maag daarmee want het duurde zo lang met de starterslening en heb altijd in mn achterhoofd gehouden dat het wel eens niet door kon gaan.
Maar alle zorgen zijn nu weg.

Gisteren weer naar de hypotheker geweest want de offerte van de hypotheek was bij hun binnen.
Die beste man alles uitgelegd en omdat mn man er niet bij kon zijn de offerte mee naar huis genomen om die dit weekend te ondertekenen.Nog ff langs mn schoonzusje geweest en die leest die offerte nog ff door om te kijken of er geen spannende dingen in staan.
Maar dat zal wel niet want we hebben een hypotheek die gewoon 1 op 1 doorloopt op ons nieuwe huis.
Hoop zo dat die hypotheek snel geregeld is want dan kan ik de makelelaar een seintje geven dat alles rond is en dat ze kunnen beginnen met de bouw van ons nieuwe huis.

Ben ook al druk bezig met de aankleding van het nieuwe huis wat nog gebouwd moet worden.
Tis wel een beetje vroeg om daar nu al over te denken maar wil het hele huis al helemaal af in mn koppie hebben zitten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:30

Hallo, ik wil ook graag meekletsen. :)

Op het moment wonen mijn vriend en ik in mijn studentenkamertje. Mijn vriend heeft inkomemstechnisch al sinds zijn 20e genoeg geld voor een huis, maar toen wilde de bank er niet aan. Inmiddels is hij net 22 en zit er eindelijk een beetje vaart in, oa een 40u contract ipv 20 en een baan voor mij (al gaan we dat niet meenemen, het huis wordt helemaal van mij en ik trek bij hem in). Budget is nu €125000. Ik heb al een hoop leuks gezien hier in Delft maar dat contract moet nog afgerond enzo... :O
Huren zien we allebei niet (meer) zitten, iets met geld in een bodemloze put gooien :o

Ik hoop hier wat tips mee te krijgen, lijkt me leuk! :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:40

Vanmiddag weer naar het nieuwe huis, wat maten opnemen en kijken wat de verkopers ter overname willen aanbieden etc.

Toch wel spannend om er weer heen te gaan... we hebben nl maar 1 bezichtiging gehad... hopen dat het de 2e keer niet tegenvalt, want we hebben het al gekocht, hihi

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:33

Wij hebben vorige week getekend voor het paleisje wat over een jaar klaar moet zijn :)
Nu druk bezig met alles uitzoeken en regelen voor de keuken en badkamer want Dura vermeer moet alles weten voor 28 mei!

Nu nog even wachten op de bank garantie....

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:43

We hebben een bod gedaan. Spannend... :o

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:10

spannend georgette! ik duim voor jullie!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:32

fingers crossed hier voor jullie Georgette

ik ga nu naar de adviseur, even offerte doorspreken etc

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 23:52

:wave: even niet mee gekletst omdat mijn schoonvader op sterven lag en we een week gewaakt hebben. Hij is vanmorgen om tien over negen overleden. Nu zijn we druk met alles regelen voor de uitvaart.
Ondertussen werden we door de makelaar gebeld met wat vragen over het bouwkundig rapport en mensen die een tweede bezichtiging willen. Dat gaat woensdag gebeuren, dat laten we maar gewoon doorgaan.
Ben nou wel benieuwd of dit de mensen zijn die enthousiast waren en hun eigen huis nog moesten verkopen of toch het andere stel is waarvan de vrouw enthousiast was maar de man een stuk minder. Als die het zijn zou dat mooi zijn want die hebben een huurwoning.....
Rare tijden.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 23:53

Heel veel sterkte Sym duim echt heel hard dat het bij jullie dan eindelijk allemaal goed gaat komen!!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 06:38

Gecondoleerd Sym.
Nu echt maar hopen dat het woensdag heel erg goed afloopt met die 2de bezichtiging.
Ik duim voor jullie!!!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:06

Sterkte Sym!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:30

Gecondoleerd Sym! Kan me vorstellen dat het raar voelt als dat zo samenvalt. Ik duim voor je dat er wat uit komt!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:23

gecondoleerd symbeami.. veel sterkte!!

en ik duim voor jullie voor woensdag!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:24

Gecondoleerd Sym.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:28

en gefeliciteerd Georgette! fijne dag
heb je al wat gehoord van de makelaar? zou toch wel een mooi kadootje zijn als het vandaag rond zou komen he.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:30

Dankjewel! We hebben nog niks gehoord. Zou inderdaad een prachtig cadeau zijn! :)