Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:42

Wat een mooie baby kamer!
Wij zijn nog laaaang niet klaar.

Afbeelding

Maar vriendlief heeft de verrotte muren gefixt dus stiekem al een klein beetje in aan het richten.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:04

Dit ziet er goed uit :)

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 07:01

mooie babykamer Marley, echt heel schattig!

Wij hebben ook een schommelstoel in de babykamer staan, maar dat is echt een onding. Ik zou zeggen, zorg vooral voor een stoel die lekker zit met fijne armleuningen, zodat als je s'nachts de baby voedt dat je ook comfortabel kunt zitten en je arm waar het hoofdje van de baby op rust goed ondersteunt is ;)

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 02:27

Niet bijgelezen :o , maar ik kwam tijdens mijn zoektocht naar een leuke klok een site met wel hele gave klokken tegen: http://www.schilderijenart.nl.
Ik vind o.a. deze heel mooi:
Afbeelding

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:41

Wauw tyraknol. ziet er al leuk uit hoor. bank staat er prachtig en vind je salontafel ook erg mooi.

Die klokken hierboven zijn ook stoer. Zou niet passen in mijn tuttenbellenhuisie. hihi.

Wij hebben inmiddels weer een bank:

Afbeelding
t lijkt net heel donker maar is tegen het licht ingenomen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:03

Gave, originele klokken, zou alleen bij onze inrichting niet passen. Onze klok doet het al een jaar niet meer. Nieuwe batterij helpt ook niet. Straks maar eens bij het vuil neerleggen. En een goede reden om een nieuwe te kopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:22

Ik heb een kinderlijke klok maar hij is zo cute!

Afbeelding

Stofzuig ontwijkend gedrag , is die ster weg en ja de hele muur schijnt door er zit paars onder :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:32

Ik moet weer een (Studenten)kamer inrichten. Heb al een ontwerp gemaakt :D
Iemand nog andere ideeën van inrichtingen?

Afbeelding Afbeelding
(bij t kleine kamertje zit een (best grote) inbouwkast, die lege ruimte is dus de inbouwkast.)

Maten van de grote ruimte zijn ongeveer 2 bij 3,75m en de kleine ruimte is iets meer dan 2 bij 2m. (tussen die ruimtes is een open doorgang, soort poortje)
Naast de stellingkast is een koelkast (dat witte ding :P)

Ben wel blij dat ik nu 2 ruimtes heb, ookal is het niet mega groot :D Kan k slaap- en woonruimte ervan maken. En wastafel op de kamer is ook praktisch. Moet alleen nog een keer heen om exacte maten op te nemen, want heb nu ongeveer de maten :P Maar kan pas vanaf 1 juli erin xD

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:18

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:28

Hallo allemaal,

Binnenkort krijgen mijn vriend en ik de sleutels voor ons eerste appartementje samen. Lekker groot, 3 slaapkamers, héérlijk. Vloer, glasvezel, verf e.d. is allemaal al uitgezocht. Enige 'grote' nadeel is dat we beiden de keuken en badkamer niet mooi vinden. Helaas kunnen we daar weinig aan veranderen, aangezien het een huurhuis is. De badkamer is volledig wit betegeld (tot het plafond) met een simpel bad en wastafel. Niet zo heel bijzonder, maar wij zijn zelf meer van het design (vriend is ook industrieel ontwerper). De keuken valt qua kleur erg tegen, we willen nog kijken of we misschien andere keukendeurtjes op kunnen laten hangen.

Hebben jullie misschien nog tips hoe je een badkamer en/of een keuken qua uiterlijk kan verbeteren zonder te verbouwen? Qua budget zitten we op zich relatief ruim, maar het is dus gewoon meer dat veel niet mag.. Tegels moeten blijven zitten en uiteindelijk moet alles naar originele staat worden terug gebracht als we er weer uit gaan.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:31

misschien kan je in de badkamer felle handdoeken en badmatjes gebruiken? staat denk ik wel mooi als je alles zo wit hebt!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:32

Sky_As schreef:
ik weet niet hoe hoog de ruimtes zijn, maar voor in een studentenkamer vind ik een hoogslaper altijd wel handig, dan kun je mooi een bureau daaronder zetten.

http://static.webshopapp.com/shops/0002 ... /image.jpg

http://www.dansendedaken.nl/wp-content/ ... bureau.jpg

Ik heb al een bed (zo'n bekend ikeabed met lades eronder) , dus die ga ik erin zetten xD Anders moet ik weer extra geld uit gaan geven. En ik vind hoogslaper niet fijn hihi iedere keer weer bed in en uit klimmen en met opmaken van het bed zitten klooien. K lig dan liever laag :P al lijkt het wel handig ja. Maar heb nu genoeg ruimte in principe.

Eigenlijk lijkt dit me wel super leuk en handig:
Afbeelding
http://www.otto.nl/product/13129300/?c= ... fromPl=yes
Maar dat is best duur :\ Kan em nergens vinden verder op internet, zit al tweedehands te zoeken, hopend dat ze zo'n kast en bureau in 1 hebben.

Maar qua hoogte van de kamers, ehh geen idee eigenlijk. Dit is een foto van de kleine ruimte (dit was een van de foto's die bij de advertentie stond) waar ik mijn bed rechts wil neerzetten:

Afbeelding

Maar ik heb qua spullen alles al behalve tafel+stoelen en koelkastje.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 18-06-14 12:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:48

Miesemuisje schreef:
misschien kan je in de badkamer felle handdoeken en badmatjes gebruiken? staat denk ik wel mooi als je alles zo wit hebt!

We houden persoonlijk juist erg van hout- en grijstinten. Het hele huis wordt ook die kleuren. Op dit moment hebben we grijze en turqouise handdoeken, maar ik wil eigenlijk juist naar wit omdat dit meer sereniteit en hygiëne uitstraalt.

We hebben wel al besloten dat op de vloer houten vlonders van de IKEA komen. Dus de vloer is dan houttint, muren wit.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:00

1234 schreef:
Eigenlijk lijkt dit me wel super leuk en handig:
[ Afbeelding ]
http://www.otto.nl/product/13129300/?c= ... fromPl=yes
Maar dat is best duur :\ Kan em nergens vinden verder op internet, zit al tweedehands te zoeken, hopend dat ze zo'n kast en bureau in 1 hebben.

Ik weet niet hoe het nu is, maar eerder kon je bij de Ikea een bureau aan de expedit kasten zetten, die waren niet heel erg duur.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:12

oohja :D Nu zocht ik via marktplaats daarop, zie k veel van die kasten met bureau eraan :D Ook nogeens een die in mijn woonplaats is :) Zal het eens voorleggen aan mn ouders. Is helaas wel in het bruin (wilde liever wit, om de kamer wat lichter te maken, gezien ik een donkerrode bank heb), maargoed.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:24

Expedit bestaat niet meer, is tegenwoordig een nieuw systeem geworden. En daar hebben ze niet zo'n bureau voor geloof ik. Verkocht ook niet zo heel goed. Maar ik denk dat je er zat op Marktplaats kunt vinden inderdaad! Of je knutselt er zelf eentje met zo'n expedit en een glanzend bureau blad (kun je ook los bij IKEA kopen).

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:27

Oh haha ja. Wist trouwens nieteens dat Expedit niet meer bestaat. Had daar nog zo'n grote tv-kast van O:) Staat nog in de garage haha Rotding om in elkaar te zetten, maar helaas sowieso te groot om in deze kamer te zetten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:34

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:45

@ Kentaro; Ja, daar had ik ook al aan zitten denken. Thanks voor de links! Wordt alleen een ontzettend duur grapje -O- €20 per tegel?!

EDIT: Oeh, ik had nog niet verder gekeken naar die andere twee links. Dat zijn wel prachtplaatjes zeg voor een leuk prijsje!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:52

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:15

Badkamer hier vordert gestaag. Gister kreeg ik foto`s door op min werk van een vloer die erin ligt.
En ik vond al dat het snel gegaan was, tot ik thuis kom en er achter kom dat ze los liggen :+ .

Paps had ze op maat gesneden.

Afbeelding

Afbeelding

Zit nog een redelijke sluier op van het zagen, maar geeft wel gelijk een heel ander beeld :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:26

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:55

<3 Ben weg van houten assesoires!!

karin, wat wordt je badkamer mooi!!
(misschien niet goed te zien op de foto, maar ligt het niet te dicht tegen de muur aan i.v.m. uitzetten??)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:52

Er zijn nog wel kieren bij de muren, maar verder laat ik het eigenlijk aan de mannen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:17

Even bijgelezen, wij zijn vrijwel klaar met klussen en wonen hier nu ruim een week. Ik zal straks eens foto's maken! Ik ben nog op zoek naar een mooie brocante kapstok (liefst met bijpassend schoenenrek, maar schoenenrek mag ook los) en een grote brocante passpiegel. Als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen. ;)

De babykamer die ik voorbij zag komen is echt prachtig! Mooi behang, fijne rustige tinten. <3

De badkamer van Karin wordt mooi, ook al zulke prettige warme tinten!

Expedit van Ikea bestaat niet meer, maar volgens mij is de nieuwe Kallax lijn vrijwel hetzelfde hoor. Wij hebben vorige week twee Kallax kastjes gekocht voor de rattenkamer, op de nieuwe kleuren na (ik heb de roze genomen :D ) zie ik vrijwel geen verschil met Expedit.