Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:47

opisop_shop schreef:
normaliter zijn ze geloof ik 7,50 per pak. Ik heb nu maat 4 en daarin zitten 50stuks (15ct)
Volgens mij kom je daarna meteen in maat 5 en dat zijn er 44 (17 ct).
Als je ze in de aanbieding koopt (2 pakken voor 10euro) betaal je dus voor maat 4 10ct. en maat 5 11ct. Die van de Aldi weet ik zo niet, maar zo te zien op internet is dat 12 euro voor 80 (mt4), 76 (mt 4+) of 70 (mt5) stuks.

Ik gebruik nu 4+ ivm doorlekken, zijn de luiers van de Lidl beter daarin omdat je geen + maten hebt?

phormicola schreef:
Casrola, ik zou haar dolgraag mee nemen, maar het moet echt op de fiets en dan in de draagdoek vind ik onverantwoord. Zitten kan ze nog niet, dus zitje is helaas ook nog niet mogelijk. Zodra dat kan gaat ze lekker mee :D

Ik begrijp het, hier de luxe van een 2e auto, levert niks meer op en heeft geen afschrijving vandaar dat het mogelijk is waardoor ik mijn zoontje meteen in de auto mee kon nemen of we gingen boodschappen wandelend ophalen en overal tassen aan het frame hangen om alles mee te nemen (denk aan weekboodschappen).

Marley schreef:
Je hebt van die maxicosi dragers voor achter op de fiets of zo'n fietskarretje achter je fiets :)
Ik twijfel om zo'n karretje aan te schaffen, anders zou ik tot ong 9mnd moeten wachten tot ik kan fietsen met haar...

De Baby mee die jij bedoeld schijnt veilig te zijn maar veel winkels verkopen het niet omdat ze het toch onveilig vinden. Dat is ook mijn idee erbij.

Fietskarretje is een optie, persoonlijk vind ik het geen prettig idee omdat je er geen toezicht op hebt tijdens het fietsen en het hier in de wijk erg druk kan zijn met auto's. Een duurder aanschaf zou een bolderfiets kunnen zijn. Goed zicht op je kindje en je kan gelijk boodschappen meenemen maar de aanschafbedrag ligt hoger dan een karretje.

MMIDV

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:06

Zo'n MC drager vind ook eng hoor maar een ander misschien niet :)
Een karretje zou hier makkelijk kunnen. Een bakfiets vind ik overdreven duur :o

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:24

En tweedehands via marktplaats bijv? Zijn ze dan ook nog zo duur?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:10

staat hier nu een 2e hands bakfiets op fb voor 175euro, dat vind ik nog te overzien.
wij hebben een tijdje geleden een fietskar gekocht, geweldig!
Enerzijds wat spannend ivm dat het achter je zit inderdaad, maar hier was het wel nodig.
Mijn man heeft geen rijbewijs en de oudste moet toch naar de psz toe dus moet de jongste mee als ik er niet ben. Tja, dat moet dus op de fiets.
We hebben wel een duurder model gekocht, wij hebben de croozer kids for 2, amper gebruikt met nieuwprijs 500euro en via mp gekocht voor 175 incl. babyschaal.
Goedkopere modellen kun je vaak rond de 50euro wel vinden, als je eentje neemt met buggyfunctie kun je zelf de boodschappen doen en heb je meteen frisse lucht en beweging :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:40

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:53

Ik las het inderdaad ook vandaag op de AD.
Bakfiets is tweedehands nog te doen volgens mij maar je moet wel de ruimte hebben in de schuur, dat is hier bijvoorbeeld niet mogelijk.
opisop_shop dat is een erg nette bedrag!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:24

klopt, die ruimte hebben wij ook niet inderdaad, vandaar de keuze voor een fietskar.
Wat een naar ongeluk zeg!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:06

Interessant onderwerp nu op Radar; uit onderzoek blijkt dat 2/3 van de aanbiedingen in supermarkten ongezond zijn! Erg interessant vind ik omdat veel mensen juist aanbiedingen kopen maar daardoor ongezonder eten kennelijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:18

Het zijn ook vaak de duurdere A-merken en kant-en-klaar maaltijden die je in de aanbieding ziet.. Pizza's, snoep, diepvriesfriet enzo..
Ik kijk daar zelf meestal overheen, en koop alleen de verse groente en vleesvervangers in de aanbieding.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:20

Ik vond het ook heel erg interessant. Goed om eventjes bij stil te staan!
Dat gesprek achteraf met die van Coca Cola vond ik juist een vreselijk gesprek ... om daar met een bedrijf in gesprek te gaan vond ik zo onpraktisch.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:10

8nnemiek schreef:
Het zijn ook vaak de duurdere A-merken en kant-en-klaar maaltijden die je in de aanbieding ziet.. Pizza's, snoep, diepvriesfriet enzo..
Ik kijk daar zelf meestal overheen, en koop alleen de verse groente en vleesvervangers in de aanbieding.

Klopt, ik negeer deze aanbiedingen vaak ook maar toch verbaasde het me wel een beetje dat zoveel ongezonde producten in de aanbieding zijn.

xEmily schreef:
Ik vond het ook heel erg interessant. Goed om eventjes bij stil te staan!
Dat gesprek achteraf met die van Coca Cola vond ik juist een vreselijk gesprek ... om daar met een bedrijf in gesprek te gaan vond ik zo onpraktisch.

Ik ook al kan ik me voorstellen dat ze ook graag een weerwoord willen krijgen van zulke bedrijven en hopen te horen dat zij er wat aan gaan doen. Die woordvoerder van Coca Cola leek het daar niet mee eens te zijn. Daarnaast vind ik het minder dat ze het dan hebben over de light variant aangezien ik nog steeds niet geloof dat dat gezonder is dan de gewone variant maar dat is mijn mening. Ik vind het daarnaast ook vies dus dat komt sowieso hier niet in huis.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:43

Ik selecteer ook op gezonde of op producten die ik altijd al gebruik, heb meestal maar een paar aanbiedingen per week.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:31

Ik ben bonen wezen plukken in Strijen afgelopen weekend.
Niet alleen om het voordeel, maar ook op mijn dochter te leren waar onze voeding nu eigenlijk vandaan komt.
Ik vond het schokkend om te zien hoeveel hecatare er verloren gaat en wat een strop het is voor de boer ( die op het land aanwezig was en er nog van stond te kijken dat er zoveel mensen kwamen plukken)

Een kilo of 65.000 (?) is nu vermalen en verloren gegaan omdat er geen afnemers waren en ook de voedselbank het niet wilde hebben......

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:58

Bizar..... eigenlijk zou er een website moeten komen waarop die boeren verzamelen en melden dat er geplukt kan worden. Dan zou ik wel wat boeren langsgaan, en wat extra betalen :j
Ik vind het allemaal zo naar en krom voor de boeren!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:05

Vreemd inderdaad.. Het is toch niet de goedkoopste groente in de supermarkt.. ik zou ze juist graag wat vaker kopen maar vind ze vaak wat te duur. Als ik in de buurt had gewoond dan zou ik flink wat kilo's hebben geplukt en ingevroren :D
Worden ze nu gewoon omgeploegd als groenbemesting?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:27

Heel erg zonde inderdaad, ik had het afgelopen weekend op facebook gelezen, maar ik woon niet in de buurt. Er zijn zóveel mensen die honger lijden...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:32

Onbegrijpelijk he dat dat allemaal maar gewoon weggegooid word

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:37

Vraag me af of die bonen al niet bijna zijn doorgeschoten, of wellicht is het een laat-oogstbaar ras.
Zonde inderdaad, leuk dat de boer dit initiatief heeft genomen. Ik heb inderdaad nog niet gemerkt dat de bonen voor een appel en een ei in de supermarkt liggen...

Ravellie: vertelde de boer ook waarom hij het niet kon afzetten/verkopen?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:30

Maar die boeren trekken ook heel wat geld aan subsidies enzo hoor ... en dan heb ik het over de grote boeren. Altijd klagen, klagen, klagen ... en geld trekken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:39

Kunnen ze die groenten niet als compost gebruiken?

Ik heb een pampersbox besteld hij bol, voor 23:00 en nu staat er dat de verzending vertraagd is _-:( Er wordt geen reden gegeven dus ik ga zo even bellen. Vind het niet zo netjes.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:54

Die subsidies moet je ze niet rijk mee rekenen Emily :n Boeren hebben het zeker in Nederland echt niet makkelijk anders zouden er wel boeren bijkomen ipv nog steeds zoveel die stoppen.
En feit blijft, zoveel voedsel weggooien word niemand blij van.

En tuurlijk zijn er altijd een paar die het erg goed geregeld hebben voor zichzelf maar die heb je in ieder vakgebied.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 21-10-14 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:56

De aanbiedingen die ik koop zijn dingen die wij ook altijd wel eten of gebruiken. Vooral lekker veel groente en fruit. En pasta, rijst, bami dingen etc.. Dat eten wij ook graag :j

Qua drinken koop ik ook wat er in de aanbieding is. Cola drinken we hier bijna niet, maar wel vergelijkbare andere dranken. Snoepen doen we niet zoveel. Hooguit 1 zak chips/nootjes in het weekend.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:11

Ik eet altijd bonen uit de diepvries, ik lust niet zoveel groenten dus kan niet elke week de aanbiedingen kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:15

Ik voornamelijk vlees :P , shoarma is in de aanbieding en dat doe ik overal bij dus inslaan! Potjes groente en dingen als knäckebröd en ijs haal ik graag.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:53

8nnemiek schreef:
Vreemd inderdaad.. Het is toch niet de goedkoopste groente in de supermarkt.. ik zou ze juist graag wat vaker kopen maar vind ze vaak wat te duur. Als ik in de buurt had gewoond dan zou ik flink wat kilo's hebben geplukt en ingevroren :D

Inderdaad, erg zonde zeg!