[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:41

Echt waar? Heb je daar een foto van, nu ben ik namelijk wel heeeeel erg benieuwd :D.
Nooit gedacht dat zeil zo op hout kon lijken :)!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:43

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:45

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:46

Oh nou zeg, wat leuk! Die oakwood is wel errug gaaf!!

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:46

nou mensen waarschijnlijk9 jan de sleutel en uiteindelijk 175 overeen gekomen. tot zo ver ! dat ik met voorbehoud wil en hun niet ja sorry dat gaat niet gebeuren
dus nog 1 puntje afwachten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:51

top super gefeliciteerd!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:36

Wow, dat vinyl ziet er mooi uit :j
De prijs is ook erg leuk! Bij mij heeft vinyl nogsteeds een stoffig imago :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:53

Ik wist het ook niet hoor dat "zeil" zo mooi kon zijn !

Ik wilde altijd graag een mooie houten vloer... m'n eerste huis had er een super mooie dure hardhouten vloer in liggen dus dat was een superleuke bonus. Maar het werkt joh , hout...komen krassen op , het verkleurt...je BLIJFT er mee bezig.

(zal ook wel verschillen bij het 1 of ander hoor :P )

Vriendlief had overal laminaat in kersenkleur in zijn huis. Ook hartstikke mooi....maar je blijft toch altijd wat gedoe houden met wat "bladderen" op naadjes en bij vocht. Dus dat is ook niet ideaal....

Nu met dit zeil (wel een oneerbiedig woord ervoor hoor vind ik :P ) is het echt he-le-maal top !

Zit een zachte laag onder dus het veert wat in , is niet ijskoud , geeft warmte van de vloerverwarming goed door , is niet te stroef of te glad , werkt niet , nattigheid is geen enkel probleem en het is echt verbazingwekkend hoe veel mishandeling het kan hebben voordat het eindelijk eens beschadigd :oo

We zijn hier meermaals flink aan het breken geweest maar je ziet NIKS van puin en spijkers enzo die we toch gewoon er bovenop gedonderd hebben en niet te zachtzinnig ook :P

Ja er zit wel veel steenstof overal natuurlijk , en dan ook in het patroon van dat zeil , de nerven van het hout zeg maar :P

Maar dat het niet krast is echt bizar.

We hebben nu eindelijk wat butsen er in weten te krijgen nu we flink met brokken puin (van een gesloopte tussenmuur) er op gegooid hebben , echt van die scherpe brokken steen van meer dan 10 kg vol met een scherp randje wat schuin er op laten stuiteren...maar ook nu van dat hele muurtje maar 2 butsjes , echt niet normaal :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:19

Hmmm ik hou niet zo van vinyl, maar jouw omschrijving klinkt dan wel weer top haha.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:21

nou het wordt allemaal wel mooi mooier, goed laminaat kun je ook niet meer van echt hout onderscheiden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:22

Ik dacht ook dat ik het niks vond , vond het echt van dat suffe kantoor / school / ziekenhuis zeil..... maar dat is toch iets van vroger , tegenwoordig is het echt in supermooie structuren verkrijgbaar :j

Er zijn echt duizenden verschillende kleuren / soorten / structuren hout verkrijgbaar , echt supermooie die hartstikke echt op hout lijken , maar natuurlijk ook spuuglelijke :P

Het is ook heel betaalbaar , voor 50 euro de strekkende meter heb je al heel leuk spul hoor :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:23

50,- per m2 vind ik niet goedkoop, daar heb je ook een houten vloer voor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:28

fokfanaat schreef:
50,- per m2 vind ik niet goedkoop, daar heb je ook een houten vloer voor.

Strekkende meter ;)

Weet niet hoe breed een rol is? Paar meter toch wel denk ik.

Ik weet nog niet wat we beneden moeten doen. Het moet dun zijn en moet vloerverwarming kunnen hebben.
Wil heel graag keramisch parket (tegels die eruit zien als hout), maar dan zit je dus zo aan minstens 70,- per m2 :\

Hout en vloerverwarming vind ik niet zo'n top combi. Al heb je wel laminaat dat speciaal geschikt is voor vloerverwarming.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:28

Dat staat er ook niet ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:29

Rollen zijn meestal gewoon kamerbreed zover ik weet , 4 meter dus.

Paar jaar geleden had je ze ook van 5 meter volgens "onze" stoffeerder , maar dat is er nauwelijks nog omdat dat gewoonweg nauwelijks te verwerken viel :P

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:31

ah ok, das waar ook.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:31

ik weet het ook nog niet, wil iig wel graag vloerverwarming.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:46

pmarena schreef:
Rollen zijn meestal gewoon kamerbreed zover ik weet , 4 meter dus.

Paar jaar geleden had je ze ook van 5 meter volgens "onze" stoffeerder , maar dat is er nauwelijks nog omdat dat gewoonweg nauwelijks te verwerken viel :P

Ja met vloerbedekking wel idd. Maar Vinyl ken ik niet wat dat betreft haha. Maar eens in verdiepen :j
Zaterdag eerst laminaat uitzoeken voor boven :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:20

Onze kamer is 460 cm geloof ik , maar met dat planken-design geeft dat niks : ze snijden dan gewoon een streepje vinyl er tegenaan zo precies op het randje van een plank , daar zie je niks van :)

Wij twijfelen voor boven nog tussen laminaat of vinyl. Willen graag weer kersenkleur boven maar dat is echt niet of nauwelijks te vinden in mooi vinyl , raar genoeg. In Laminaat is die kleur ook aardig uit de mode volgens mij , en het is juist zo mooi....

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:20

Wij hebben straks ook laminaat op de vloerverwarming. Tip: Let op de ondervloer!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:39

Ja dat ook. Maar hout is juist niet geleidend en met een ondervloer neem je nog meer warmte weg. Dus ben dan bang dat het te veel isoleert dan..... en het is hoofdverwarming, dus geen radiatoren verder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:49

Ik weet niet of je er wat aan hebt , maar : Bij vriendlief deden laminaat met ondervloer het prima op de vloerverwarming in principe hoor !

Die had er van die vrij dikke karton/hout achtige vezelige onderplaten onder liggen.

Ik moet wel zeggen dat in mijn huis de plavuizen-vloer in de keuken nog wel iets comfortabeler aanvoelde qua warmte en dit vinyl nu ook , maar dat laminaat was ook gewoon prima :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:24

AH das mooi. En jullie hadden geen radiatoren verder??
Punt is verder dat door fout van klusser de tuindeuren te laag zijn. Daarom moet de vloer ook dun zijn. Anders steekt hij uit ;)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:53

Je heb speciale ondervloeren voor vloerverwarming... En bij ons is het geen hoofdverwarming. Wij hebben nog 1 radiator onder het raam. Wij hebben dus niet de hele speciale ondervloer hoeven nemen om het meeste warmte te krijgen, maar wij hebben voor een rubbervloer gekozen, ook omdat we wel iets stils wilde hebben en ook profijt van de vloerverwarming.. en PVC? ik vind het niks... maar jij misschien wel?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:53

Nee dat vind ik ook niks :))