Ouwe schreef:Iemand toevallig ervaring met de overblijvers van de appie? Ik twijfel ontzettend om een pakket te kopen.
Ik had er weinig aan laatste keren, was wel jammer.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
theadora99 schreef:Met een vergelijkbaar recept kreeg ik helaas een baksteen van een brood, kon er echt iemands hersenen mee inslaan. Was ook echt een plat zielig geheel![]()
Ik hoorde wel dat het lastig ging zijn om een nieuw energiecontract Ad te sluiten met zonnepanelen ivm saldering; maaar ben daar niet zo in thuis? Iemand die weet hoe dit zit?
Nielojram schreef:ApplePapple schreef:Het enige waar ik niet op bespaar is brood. Ik haal mijn brood echt bij de bakker, iets duurder maar wel zo veel lekkerder. Daarbij eet ik ook echt 8 sneeen op een dag in tegenstelling tot collega's die altijd bij supermarkt/tankstation iets gaan halen.
Brood is echt mijn brandstof, ik heb fysiek een zwaar beroep dus belangrijk dat ik goed eet.
Daar hoef je je hier toch niet voor te verantwoorden?
Ik eet dagelijks 2 sneetjes brood. Van de bakker.
Valt mij veel op in dit topic dat prijs boven kwaliteit gaat.
Ik koop liever de wat duurdere producten, waarvan ik weet dat ze goed zijn, zeker op het moment van inname, dan voor een dubbeltje op de eerste rang.
Groot voordeel in deze, het smaakt ook nog veel lekkerder
denice schreef:theadora99 schreef:Met een vergelijkbaar recept kreeg ik helaas een baksteen van een brood, kon er echt iemands hersenen mee inslaan. Was ook echt een plat zielig geheel![]()
Ik hoorde wel dat het lastig ging zijn om een nieuw energiecontract Ad te sluiten met zonnepanelen ivm saldering; maaar ben daar niet zo in thuis? Iemand die weet hoe dit zit?
Ik heb net bij energiedirect voor 3 jaar afgesloten zonder die nieuwe regeling voor paneeleigenaren dat ze moeten gaan betalen voor teruglevering. Gewoon bellen en brutaal zijn!
XxLiEsJuHhxX schreef:Verder om op het brood verhaal in te haken. Iedereen die zo graag boter zacht brood wilt begrijpt ook dat dit komt door toevoegingen die niet persee gezond zijn? Toevallig waren mijn ouders hier niet zo lang geleden en heb ik ook nog weer even mogen proeven van het (zeker wel) lekkere brood van NL. Maar eerlijk, ik had 4 sneeen op en had het gevoel nog niks gegeten te hebben terwijl ik normaal maar 2 kleine sneetjes hier een en daar de hele ochtend op teer.
PSvanLot schreef:Ik lees dat veel mensen vallen over het feit dat mensen voor 'prijs in plaats van kwaliteit' gaan, maar er zijn ook genoeg mensen die de keuze hiervoor niet hebben en dat ze wel moeten.
Lijkt me ook helemaal niets mis mee?
XxLiEsJuHhxX schreef:Hmm Kwa voeding ben ik het wel eens dat vele producten van dezelfde fabriek komen. Dingen als pasta enz pak ik dan ook eigenlijk altijd enkel het budget merk.
Wij hebben het ook lang niet elke maand ruim, maar ik probeer dan minder nutteloze dingen als snoep en koek mee te nemen en enkel wat we echt nodig hebben. En verder kwa prijs in plaats van kwaliteit. Goed hoeft niet duur te zijn. Zelf een brood bakken is zeker goedkoper dan een fabrieks brood en dan ook nog gezonder dus meer kwaliteit. Op dat punt val ik dan dus eerder over het gemak tegenover gezond. het is dan en goedkoper en gezonder.
Neonlight schreef:Wat ik zo vreselijk vind is dat gezond eten zoveel duurder is dan ongezond eten. Voor mij gelukkig geen probleem maar degenen die echt krap zitten moeten daardoor minder gezonde keuzes maken. Idiote wereld waarin we leven wat dat betreft.
Overigens ook de boodschappenlijstjes op Porterenee die ik zie, vraag me dan echt af hoe de maaltijden eruit zien. Ik kan van die weekboodschappen geen 6 gezonde maaltijden neerzetten (1 keer in de week minder gezond moet dan nog wel kunnen).
Neonlight schreef:Wat ik zo vreselijk vind is dat gezond eten zoveel duurder is dan ongezond eten. Voor mij gelukkig geen probleem maar degenen die echt krap zitten moeten daardoor minder gezonde keuzes maken. Idiote wereld waarin we leven wat dat betreft.
Overigens ook de boodschappenlijstjes op Porterenee die ik zie, vraag me dan echt af hoe de maaltijden eruit zien. Ik kan van die weekboodschappen geen 6 gezonde maaltijden neerzetten (1 keer in de week minder gezond moet dan nog wel kunnen).
8nnemiek schreef:Nog een tip: het is nu pompoen-seizoen. Langs de weg in het buitengebied en op marktplaats kun je overal eetbare, grote pompoenen vinden voor weinig geld.
Ik heb vandaag pompoen-mac 'n cheese gemaakt. Pompoen en ui koken in bouillon, dan in de blender samen met wat paprikapoeder, kurkuma, peper, zout, kaas/edelgist en room of roomkaas.. macaroni koken, door elkaar roeren en in een ovenschotel met kaas erover nog even 20 minuten afbakken. Super lekker, gezond en niet duur!
Met een halve pompoen heb ik een schotel gemaakt waar we drie dagen van eten