Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:29

Vind het prachtig geworden Linda! Sterkte met je kat :(

Crisis Mars. Wouw. Wat een werk! Hopelijk is het strippen nu bijna klaar en kan er aan opbouwen begonnen worden?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:39

Jeetje wat een viezigheid he boven die oude plafonds altijd bahhh

Klopt het hrote gedeelte hebben we al gedaan en nu alleen het voorhuisje nog.
Vandaag hebben we de oude schoorsteen verder weggehaald en zijn nu de muur op maat aan het slijpen die is te hoog.
Morgen gaan we de nokbalk en muurplaten vervangen die staan nu in de menie.
En dan woensdagavond hopen we het weer dicht te hebben

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:41

Shiloh schreef:
Vind het prachtig geworden Linda! Sterkte met je kat :(

Crisis Mars. Wouw. Wat een werk! Hopelijk is het strippen nu bijna klaar en kan er aan opbouwen begonnen worden?

Nee we zijn pas 3 dagen bezig. Morgen wordt de schouw uitgeboord/afgebroken en hopelijk krijgen we ook alles afgevoerd. Deel van de oude isolatie moet nog verwijderd en er moet even iets bedacht om onder de vloer te komen ivm isoleren.

Dan is er nog een hele gang/trapgat en overloop met jute behang. En dat zit ehm, vrij stevig vast dus dat wordt ook nog even bikkelen.

Het uitzicht nu het muurtje naar keuken verwijderd is:

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:19

O Mars, ik kan je zeggen, komt goed haha. Wel cool dat het zo snel gaat.

Ik zit in Valencia en kreeg net deze foto.
Afbeelding

De vloerenman is echt begonnen!!!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:01

Ik ben zo benieuwd naar uiteindelijk de voor en na foto's van jou PSvanLot

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:06

War een project.
Maar al flink aan de sloop.

Hier moet de vloer ook geïsoleerd worden maar hebben geen kruip ruimte oid, dus dat wordt volledig uithakken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:01

Oh regel iemand die dat doet met een machine… want met de hand is geen doen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:23

PSvanLot schreef:
O Mars, ik kan je zeggen, komt goed haha. Wel cool dat het zo snel gaat.

Ik zit in Valencia en kreeg net deze foto.
[ [url=m/PxZPwN.jpg]Afbeelding[/url] ]

De vloerenman is echt begonnen!!!!

Top! Flinke verbouwing ook bij jullie!

Bye bye schouw:
Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:35

Heerlijk die sloop foto's!

Wij willen de vloer ook nog isoleren als alles klaar is verder.

PSvanlot fijne vakantie! En mooi gezicht al zo die vloer. Fijn dat alles doorgaat.

Hier gaat de stucadoor vanmiddag verder en dan donderdag nog de hele dag en dan moet het klaar zijn en kan het drogen :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:42

Hier van de week nog even om tafel met de aannemers, normaal moeten we op december rekenen (ik was alweer te positief en hoopte op okt/nov :')). Dan ook kijken wanneer we de keuken definitief bestellen, binnkort nog rondje badkamerzaken. Ook dat moeten we gaan vastleggen. 13okt komt iemand voor warmtepomp en zonnepanelen. Eerder kon ik geen afspraak meer krijgen voor offerte.

Wauw wat zijn sommige al ver. Benieuwd naar de eindresultaten.

Iemand dit soort tegeltjes al ergens gezien toevallig

Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:58

Volgens mij geeft GJ Meijer zoiets Cremlys!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:24

Jan Groen (in Bleiswijk) volgens mij ook

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:28

Dat zijn (vis)schub tegels. Als je dat in google typt zie je veel verkopers.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:38

De naam is al een begin, voor zo n klein stukje vind ik ze nl mooi!
Thanks voor de tips

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:43

Dat is inderdaad nog veel werk Mars!

Geniet van de vakantie PSvanLot!

Hier komt verbouwing van de keuken dichterbij. We zijn niet zo handig in het geregel, maar ik heb zojuist de keuken besteld dus nu moeten we echt even gaan doorzetten.

We doen een Ikea keuken en die hadden tot vandaag 15% korting op apparatuur. Dus ik er heen om onze ingeplande keuken ook daadwerkelijk te gaan bestellen.

Als ik de oven mee wilde laten leveren dan moest de levering al half september zijn… pfoe. “Of je neemt hem nu mee. “ Uuuh. Tja. Doe dat dan maar.

“Het maatwerkblad in die kleur is momenteel niet leverbaar. Maar we kunnen bestellen zonder, en dan krijg je de korting gewoon en dan bestel je die zodra het kan” …. uuuh ja ok dan maar.

“Oh. De kookplaat is er nu ook niet, maar die kunnen we toevoegen aan de order voor het maatblad” … ok. Sure.

Kortom. Er ligt een oven in mijn auto en 31 oktober wordt er een halve keuken geleverd. Maar. Alles bij elkaar heeft deze actie ons 684 euro korting opgeleverd. Toch de moeite.

We hebben een op dit moment volle, maar voor zover ongebruikte kamer. Dus zelfs al duurt dat maatblad even, dan slaan we de spullen zolang in die kamer op.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:00

Haha al met al toch de moeite Shiloh! Mooie besparing ookal komt het dan in delen.

Hebben jullie ook ‘last’ van het personeelstekort overal? Wij gingen voor kunststof kozijnen, mevrouw zegt een levertijd van 4 maanden. Viel me mee! ‘Tja zegt ze, maar het komen plaatsen kan op zijn vroegst in april 2023’.
De spullen kunnen wel komen maar het ontbrak ze aan handen om te installeren. Lekker dan :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:08

Personeelstekort valt hier enigszins mee maar onze kozijnen zijn wel vertraagd

Dus we kunnen nu ook niet verder hier
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:52

Oh balen dat ik dat niet eerder wist, wij bestellen straks ook een ikea keuken, incl apparatuur. Maar om nu nog naar de ikea te vliegen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:08

Wij hadden 20 weken vertraging op de alu deuren en kozijnen. Gelukkig waren we nog niet begonnen toen.

Shiloh bij Ikea is het momenteel echt gedoe met keukens. Wij hebben de kasten van hen, maar de fronten van K14.
Ook de oven komt van hun. Die was eerst niet leverbaar (morgen komt de bestelling) en twee weken terug was hij ineens binnen. Nu staat de oven dus op de zolder idem aan een hele hoop pootjes.

Hier gaat het hard. De vloerenman is er vandaag van 0730/2000. ‘Kan ik lekker meters maken’.

Mijn vriend houdt me op de hoogte met foto’s haha.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:34

Oh balen Cemlys!

Ik hoor inderdaad meer van lever problemen en zo. Maar ach. Het lastigste om te bewaren is het aanrechtblad en die is dus nog niet besteld. Maakt voor ons dus niet zoveel uit als het niet gelijk compleet is. Even afwachten of de 31ste ze ook met alles aan komen zetten.

We zien het wel.

Eerst maar eens een elektricien regelen. Want dat moet ook nog steeds :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 07:54

Ja het is sowieso ellende met leveringen er is veel gewoon niet op voorraad of gemaakt
Personeel tekort geen last van we doen alels zelf.

Dak is dicht en vandaag achter de pannen aanbellen.
Die probeerde ze een maand te vroeg te bezorgen en nu zijn ze er niet ?

Afbeelding

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:32

Ooh die tegels hierboven <3 wat gaaf! ga ik onthouden.

Verder, Ikea heeft allerlei soorten leveringsproblemen. Maar ook dingen die uit de collectie gaan. Zo wilde wij vorige week een nieuwe slaapkamerset kopen, maar nu blijkt dat de kleur die wij willen eruit gaat -O- zo jammer. Nu maar even afwachten.
Wel een mooie set bij Haco gekocht. Salontafel/tvmeubel/barkast. en daarnaast een nieuwe eettafel, boomstamlook met spinnenpoot <3

Wij hebben het plan omgegooid. Omdat stucen erg kostbaar werd voor de gehele woning (+- 11k incl verven), zijn we nu aan het kijken naar renovliesbehang. Schijnt ook een stuk minder kwetsbaar te zijn. Iemand ervaring?

Verder, over 3 weken de sleutel :)) Ben nu van alles aan het regelen, energie, telefonie, etc. Zo spannend allemaal!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:02

Wat een gedoe met die keukens!
Mijn werkgever had de keuken zo geplaatst (niet van Ikea dan) alleen werkblad duurt nu nog 12 weken maar ze hebben van dat bedrijf tijdelijk een andere gekregen.

Hier is alles gestuct en droogt ook mooi vlot. Dus snel achter plinten aan en dan hopelijk kan de boel snel geschuurd en geschilderd worden

Afbeelding

Ons huis voelt nu niet meer als een antikraak pand :')

Geen ervaring met renovlies behang maar is geen optie een gedeelte(1 verdieping) te stucen en de rest dat behang? Wij willen de bovenverdieping ook nog keer laten stucen maar alles in 1 keer is geen doen voor ons met 2 kids en 3e op komst dus hebben ons nu op de beneden verdieping gericht. Boven hebben we glasvezelbehang. Hadden we beneden eerst ook.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:35

Celiien schreef:
Ooh die tegels hierboven <3 wat gaaf! ga ik onthouden.

Verder, Ikea heeft allerlei soorten leveringsproblemen. Maar ook dingen die uit de collectie gaan. Zo wilde wij vorige week een nieuwe slaapkamerset kopen, maar nu blijkt dat de kleur die wij willen eruit gaat -O- zo jammer. Nu maar even afwachten.
Wel een mooie set bij Haco gekocht. Salontafel/tvmeubel/barkast. en daarnaast een nieuwe eettafel, boomstamlook met spinnenpoot <3

Wij hebben het plan omgegooid. Omdat stucen erg kostbaar werd voor de gehele woning (+- 11k incl verven), zijn we nu aan het kijken naar renovliesbehang. Schijnt ook een stuk minder kwetsbaar te zijn. Iemand ervaring?

Verder, over 3 weken de sleutel :)) Ben nu van alles aan het regelen, energie, telefonie, etc. Zo spannend allemaal!

ALs je stucwerk nog goed in orde is dan is renovliesbehang zeker een oplossing. Ik had het op mijn studentenkamer. Muren zaten vol piepkleine spijkergaatjes en nu was het weer keurig opgelost.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:37

het is maar 1 verdieping(parterre) en er zit nu overal glasvezelbehang met structuur en een glitter op en het is vooral lelijk gedaan/geplakt :+ dus dat moet er sowieso allemaal af (yeey!).