Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 20:14

Ik duim

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:22

listiglistje schreef:
Echt sneu wederom slechte berichten voor meerderen hier :knuffel:
Is ook echt een rottige categorie/prijsklasse om in te zoeken.
Ik zit in de 6 tot 7 ton prijsklasse, daar wat minder gekkigheid merk ik.

Hier een tegenbod gehad :D
ik ook tegenbod gedaan, we zitten nog maar 7k van elkaar verwijderd.
Ik denk dat we er wel uitkomen.
Ik besef nu wel dat ik de enige ben, geen concurrentie en ze hebben haast :o

Dat klinkt hoopvol! Ik duim mee voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:38

listiglistje schreef:
Echt sneu wederom slechte berichten voor meerderen hier :knuffel:
Is ook echt een rottige categorie/prijsklasse om in te zoeken.
Ik zit in de 6 tot 7 ton prijsklasse, daar wat minder gekkigheid merk ik.

Hier een tegenbod gehad :D
ik ook tegenbod gedaan, we zitten nog maar 7k van elkaar verwijderd.
Ik denk dat we er wel uitkomen.
Ik besef nu wel dat ik de enige ben, geen concurrentie en ze hebben haast :o

Superspannend! Succes!!

Denk dat dat ook aan de omgeving ligt. Mijn moeders huis zit in die prijsklasse (voor de helft ooit gekocht overigens :') ) en daar in de straat wordt ook gewoon dik overboden.

Dan heb je het over rijtjeshuizen in een dorp, 10 km van de dichtstbijzijnde stad (Utrecht) met matige faciliteiten en waar ik hoop nooit meer te eindigen :') …. Bizarre toestanden. Zou voor 600K des te meer mn biezen pakken naar het Zuiden en de rijtjeshuizen lekker laten voor wat het is :D

En bizarre berichten hier weer. Een ton overbieden op een “starterswoning” (qua prijs). Halleluja, welke starter heeft dat op de bank staan. Misschien nog mensen die snel even gebruik willen maken van “de jubelton” voor die afgeschaft wordt?
banketstaaf voor jullie desondanks :(:)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:20

Spannend Listiglisje!! Dat ziet er best positief uit…niet goed voor je zenuwen. Duimen draaien ook hier voor je.

ir_2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:44

Hier vrijdag bij een appartement gekeken van ongeveer 4 ton wat volledig gerenoveerd moet worden. In ons eigen gebouw dus echt wat we willen, maar kwamen er al snel achter dat we dit niet kunnen en willen betalen. Besloten om niet te bieden want we kunnen toch niet overbieden en voor ons 10 anderen....

Net gebeld door de makelaar of we niet alsnog de vraagprijs wouden bieden, want blijkbaar heeft dus nog niemand een bod gedaan... Blij dat het eindelijk een keer de andere kant op beweegt, maar meer dan 350 is het eigenlijk al niet waard omdat je minstens 20k moet verbouwen. En ben toch heeel erg blij dat er geen mensen bestaan die écht meer dan 4 ton bieden voor een niet-af appartement van 85 vierkante meter.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:58

ir_2021 schreef:
Hier vrijdag bij een appartement gekeken van ongeveer 4 ton wat volledig gerenoveerd moet worden. In ons eigen gebouw dus echt wat we willen, maar kwamen er al snel achter dat we dit niet kunnen en willen betalen. Besloten om niet te bieden want we kunnen toch niet overbieden en voor ons 10 anderen....

Net gebeld door de makelaar of we niet alsnog de vraagprijs wouden bieden, want blijkbaar heeft dus nog niemand een bod gedaan... Blij dat het eindelijk een keer de andere kant op beweegt, maar meer dan 350 is het eigenlijk al niet waard omdat je minstens 20k moet verbouwen. En ben toch heeel erg blij dat er geen mensen bestaan die écht meer dan 4 ton bieden voor een niet-af appartement van 85 vierkante meter.

Gewoon een bod doen van 350 en kijken waar het schip strand. Brutaal mens heeft de halve wereld :D

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 00:03

Of eronder gezien het feit dat de makelaar alsnog vraagt om een bod voor de vraagprijs. Goed nadenken of jullie het willen doen en voor welke prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 00:46

Als makelaar vraagt vp te bieden en je vindt het dat ook nog niet waard, gewoon dat bedrag dat je het wel waard vindt bieden..

Horsii, was het wat bij de school?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 01:05

idinn schreef:
Als makelaar vraagt vp te bieden en je vindt het dat ook nog niet waard, gewoon dat bedrag dat je het wel waard vindt bieden..

Horsii, was het wat bij de school?

Ja die was wat. Je hoort het wel maar wij vonden het niet hinderlijk.
Woonkamer aan tuin kant zou ook leuker zijn maar gezien je binnen toch alles moet dan kan je de indeling dan ook gelijk omgooien.
Maar ook hier weer veel animo.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:10

Ik zou 325 bieden, rekening houdend met de renovatie.

ir_2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:50

Ja, ze vragen er nu (vraagprijs funda) 389 voor. En dat alles vooral voor het mooie uitzicht. Mooi uitzicht heb je absoluut, maar voor de toekomst kun je -gezien het een appartement is- niks verduurzamen of aanbouwen etc. En je moet dus echt álles nog doen. Tot de plinten er af slopen aan toe.
https://www.funda.nl/koop/bilthoven/app ... slaan-102/

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:08

Locatie kun je niet veranderen, de rest wel.
Ik heb ook heel goed betaald voor een appartement. Maar ja, bovenste verdieping en prachtig uitzicht over een plas.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:11

ir_2021 schreef:
Ja, ze vragen er nu (vraagprijs funda) 389 voor. En dat alles vooral voor het mooie uitzicht. Mooi uitzicht heb je absoluut, maar voor de toekomst kun je -gezien het een appartement is- niks verduurzamen of aanbouwen etc. En je moet dus echt álles nog doen. Tot de plinten er af slopen aan toe.

Wat een prijs voor de staat, grootte en type flat. Zoek in dezelfde omgeving. Wel een ander type huis en andere prijsklasse. Maar wel een goed beeld van bedragen dus. Maar soms, en dit appartement is er één van, kan ik er met mijn hoofd niet bij hoor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:13

De basis is goed, ruime flat, mooi uitzicht. Voldoende bergruimte te maken. Ruime keuken. En omdat alles kaal is hoef je weinig te slopen.servicekosten en voorschot stoken vallen nog mee

ir_2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:25

Nouja ik vind minstens €1200 hypotheek vaste lasten + €200 VVe en voorschot stookkosten echt héél veel vergeleken met onze buurman die ongeveer €600 pm kwijt is aan exact het zelfde huis op een andere verdieping..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:01

Wat een geld. Nooit van m'n leven. Dat uitzicht is nu leuk maar heb je ook garantie dat er niks voor komt te staan ooit? Dan zit je met je appartement en zoveel krijg je er nooit meer voor.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:02

Ik heb voor minder geld een vrijstaande woning gekocht. := Ik zou zoiets nooit betalen voor een flat.

Ik zag dat er laatst hier in de buurt een appartement te koop stond voor 515.000. Een half miljoen. En het was best een normale flat, alleen aan de ruimere kant (100m2). Maar dan nog.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:04

Neverland schreef:
Ik heb voor minder geld een vrijstaande woning gekocht. := Ik zou zoiets nooit betalen voor een flat.

Ik zag dat er laatst hier in de buurt een appartement te koop stond voor 515.000. Een half miljoen. En het was best een normale flat, alleen aan de ruimere kant (100m2). Maar dan nog.

Nou dat dus haha. En zo'n mooi uitzicht vind ik het niet maar dat zal persoonlijk zijn :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:08

ir_2021 schreef:
Nouja ik vind minstens €1200 hypotheek vaste lasten + €200 VVe en voorschot stookkosten echt héél veel vergeleken met onze buurman die ongeveer €600 pm kwijt is aan exact het zelfde huis op een andere verdieping..

Dat zijn inderdaad behoorlijke verschillen :oo

Ik zat zojuist even te zoeken waarom mijn perceeloppervlakte toch zo groot is terwijl ik qua tuinoppervlakte misschien aan 1/3de kom. Dacht aan een tikfout.

Blijkt dat ik het gehele overpad tussen alle woningen hier ook in bezit heb :+ Ja, dan kom je wel aan die 250m2 extra. Vorige eigenaar zei wel iets als 'ja, we onderhouden gezamenlijk het overpad' maar verder niet op doorgevraagd. Eigenlijk wil ik het wel gewoon verkopen _O- Elk huis hun eigen stukkie overpad. Maar gezien niemand weet dat het van mij is hoop ik dat ik kan wegduiken voor het onderhoud ervan :=

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:13

ir_2021 schreef:

Waarom noemen ze op de plattegrond, de keuken "kelder" :D ?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 19:08

Jongens duim aub heel hard.
Wij hebben een hele forse overbieding gedaan en ze vinden het bod zo goed dat de bezichtigingen van morgen en vrijdag afgezegd zijn.
De kijkers die tot nu toe geweest zijn kunnen tot morgen 18u een bod doen.
19u weten we het morgen.
Verkopend makelaar denkt dat er niet over ons heen geboden gaat worden..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:11

horsii schreef:
Jongens duim aub heel hard.
Wij hebben een hele forse overbieding gedaan en ze vinden het bod zo goed dat de bezichtigingen van morgen en vrijdag afgezegd zijn.
De kijkers die tot nu toe geweest zijn kunnen tot morgen 18u een bod doen.
19u weten we het morgen.
Verkopend makelaar denkt dat er niet over ons heen geboden gaat worden..

Jeeee
Als het hele topic gaat duimen komt het vast goed :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:14

Oh dat zou je wel enorm gegund zijn, ik duim :j

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:22

Nou jou gun ik het zoooo dus ik duim volop!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:25

Ik duim heel hard mee!!