Wij hebben van februari 2021 tot februari 2022 930 kuub gas verbruikt. Zaten op een termijn bedrag van 85 euro, voor stroom en gas. Hebben wel zonnepanelen. En konden nog 300 euro terug krijgen. Maandbedrag staat nu op 80 euro
Geloof dat de meeste het over de Vattenfall app hebben die er al dagen uitligt .
Janine1990
Geplaatst: 12-03-22 20:47
Maureen95 schreef:
Ik heb wel een mail van Oxxio gehad dat er een nieuwe app aan komt. Misschien dat het daarom niet werkt?
Thanks, daar heb ik niks over gelezen...
Suzanne F.
Geplaatst: 12-03-22 21:33
Zelfs de Eneco app heeft er even uitgelegen gisteren. Misschien allemaal overstuur door de hoge gasprijzen?
Jigglemouse
Geplaatst: 22-03-22 11:50
[Deleted]
Laatst bijgewerkt door Jigglemouse op 09-05-23 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Amira_
Geplaatst: 22-03-22 11:58
SJP schreef:
Februari: 27m2, 161kWh 100m2 appartement met energielabel A.
Ik heb de kachel afgelopen winter krap aan 4 keer aangehad
Heerlijk, dat mis ik wel aan ons vorige appartement! Daar verbruikten we in een half jaar wat we hier in een halve maand verbruiken
Jigglemouse
Geplaatst: 22-03-22 12:05
[Deleted]
Laatst bijgewerkt door Jigglemouse op 09-05-23 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt
karin1985
Geplaatst: 22-03-22 14:17
Ik heb van de week bericht gekregen van Greenchoice dat mijn huidige variable tarief in stand blijft . 0,4667 p/Kwh en 2,05 p/m3. in dit geval dus wel voordeel voor bestaande klant. Op gaslicht staan ze momenteel namelijk voor 0,5566 p/Kwh en 2,57 p/m3.
Heb deze maand tot op heden 6 m3 verbruikt, waarvan de helft in de eerste week al. Het mooie weer hakt er goed in
Als alles meezit krijgen we in april Zonnepanelen. Met de huidige prijzen verdienen die zich ook wat makkelijker terug. Met de oude prijzen was het voor ons niet heel rendabel. En ik verwacht eerder gezegd dat die prijzen niet meer terug komen. Oorlog of geen oorlog.
Wij hebben een elektrische kachel aangeschaft. Nu wat dagen aan gehad. En wil graag weten of dit echt voordeliger of dat het duurder is. Omdat wij geen zonnepanelen hebben.
Mag ik iemand printscreens sturen met ons verbruik en onze tarieven? Wie is daar goed in?
Dat is lastig te zien op een paar dagen tijd, omdat je ook nog andere apparaten gebruikt natuurlijk. Wil je echt weten wat de kachel verbruikt, zet er dan een stroommeter tussen die het aantal kWh optelt. Zo eentje bijvoorbeeld: *link* Kost niet veel, en ook ideaal om andere verbruikers door te meten.
Uit mijn werkverleden bij een energiebedrijf weet ik dat elektrische kachels grote stroomvreters zijn, maar met de huidige gasprijzen weegt dat misschien wel op.
Linnie050
Geplaatst: 24-03-22 11:35
Ik zal eens kijken bedankt voor de link.
In het verbruik elke dag zie ik inderdaad dat het stroom een stuk hoger is.
Foto uploaden lukt nu helaas niet door problemen op bokt
Maureen95
Geplaatst: 24-03-22 11:50
Ik ben erg blij met het warme weer. Ik heb sinds 10 maart mijn verwarming uitgezet en het is nog niet kouder geweest dan 18 graden in mijn huis. Toch handig een oude buurvrouw onder mij die de kachel altijd hoog aan heeft staan
edit:Oh foto upload werkt helaas nog niet
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 28-03-22 09:34
help mijn vaste contract loopt af 28 april. De aangeboden tarieven niet normaal en onbetaalbaar. Alleen de leverancier gaat nu overleggen. Omdat ze klein zijn en in een collectief zitten is het hun ook niet duidelijk hoe het zit met de belasting die naar beneden gaat. Ik word teruggebeld over het wat en hoe.
Ik kan kennelijk kiezen tussen flex (iedere maand andere tarieven die voor april gas 2,34 per m3 gas maar dat is dus inclusief de niet verlaagde btw, maart was 1,79 er m3) of variabel (met 1,87 per m3).
Ook gaan ze even rekenen of het lonend is voor me overal electrisch verwarmen (moet ik dan in alle kamers een electrische wandkachel monteren) en gas alleen voor warm water. Dat eventueel aanvullen met zonneboiler. Zelf dus een hybride systeem gaan maken goedkoper dan de hybride warmtepomp. Of cv eruit en electrische boilers en stroomverwarming. En de gasaansluiting laten verwijderen.
Maar als ik zo hoor is de opmerking van meer ah de zomer komt eraan dus gelukkig weinig gasverbruik tegen de hoge tarieven gaat niet op.totale verbruik deel door 12 is wat je betaald.
chanicha
Geplaatst: 28-03-22 09:42
Jeetje wat een geld Karuna Vorig vast laten zetten voor 4 jaar tegen 0,83596 per m3 gas en 0,14993 elektra. Mijn dochters ook ingeseind en die hebben het nu ook vaststaan.
Tja wat is wijsheid hè, is een palletkachel niets voor je of zoiets?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 28-03-22 09:48
Pelletkachel is niet haalbaar. Niet in aanschaf, pelletopslag of ruimte. En mijn longen ook.
Dan ga ik liever over op volledig electrische verwarming per ruimte te regelen. Ik heb in mijn beneden slaapkamer ook alleen een electrische wandplaat. Die kan ik in alle ruimtes boven ook wel hangen. De iets grotere versie dan. Vorstvrij volstaat. De slaapkamer boven kan eventueel hoger indien nodig. Daarmee wacht ik dan tot het najaar als de gasprijzen nog steeds zo idioot zijn.
Grootste knelpunt is mijn keuken. Geen ruimte voor verwarming aan de muur. Een losse olieradiator is de beste optie dan denk ik. Gaat wel in de wegstaan maar daar is wel mee te leven.
In de woonkamer heb ik al een wandplaat en een olieradiator beiden met thermostaat. Daar kan eventueel nog een convectorkachel bij. Die heb ik staan. Alleen die kennen de stand aan of uit.
Die infrarood wandplaten hoeven niet perse aan de wand gemonteerd te worden. Je kunt ze ook losstaand op pootjes neerzetten. Misschien een oplossing voor je keuken @Karuna?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 28-03-22 09:56
Mijn keuken heeft ook weinig vrije vloeroppervlakte. niet de grootste ruimte. En de muren zijn vol met keukenkastjes of raam. Plafond zou een optie zijn misschien. Hooguit onhandig met stroom erheen krijgen
Even nadenken. Maar gelukkig komende tijd niet veel hoeven te verwarmen omdat het langzaam aan warmer wordt. Dan heb ik rustig de tijd om te beslissen wat ik ga doen.
Himyar
Geplaatst: 28-03-22 10:44
97 m3, ik werk voornamelijk thuis en mijn man is met pensioen. Vrijstaand huis van 84 m2 van eind 19e eeuw. Gas voor verwarmen, douchen en koken.