Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Albertina71

Berichten: 752
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:17

Ik gebruik alleen 's winters wasverzachter, zodat de was niet gaat knetteren (statisch wordt). De rest van het jaar doe ik een scheut schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje.

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:29

Albertina71 schreef:
Ik gebruik alleen 's winters wasverzachter, zodat de was niet gaat knetteren (statisch wordt). De rest van het jaar doe ik een scheut schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje.


Werkt dat ja?

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:34

Ik gebruik ook azijn en een schepje soda bij mijn wasjes. Ivm baby momenteel geen wasverzachter. Onze wasmachine van zo'n 29 jr oud doet het er prefect op :D

Ik heb ook de glasdoeken van action gebruikt, 1 nat maken (in een sopje) en uitwringen en met de ander maak ik het raam droog.

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:35

PSvanLot schreef:
Mond tot mond reclame is het beste. Dan heb je iemand die anderen al kent.


Ja dat zou wel het mooist zijn, maar ben erg op mezelf en ken eigenlijk geen anderen in de buurt, dus dat is geen optie :P Ben ook 1,5 jaar geleden verhuisd, had wel wat vage kennissen maar die wonen nu veel te ver weg

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:40

Misschien wat te vinden in een lokaal krantje of supermarkt? Of een Facebook groep van je woonplaats?

Jindai

Berichten: 1916
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 00:01

Morrie schreef:
het i-dos systeem van mijn wasmachine is stuk gegaan door dat wasparfum gedoe. Nu pakt ie ook geen wasverzachter meer en blijft ie de halve was irritant piepen. Ik was dus noodgedwongen zonder wasverachter.
De dingen die aan de lijn (binnen, ik heb geen buiten) moeten drogen, staan gewoon rechtop zo hard zijn ze en wat ui de droger komt, is ietsje beter, maar nog steeds keihard. We hebben hier erg hard water.
Ik baal er enorm van maar een nieuw printplaatje in de wasmachine is even duur als een nieuwe wasmachine zonder dat stomme i-dos systeem. We hebben veel andere kosten, dus nog een poosje doorsparen maar.


Ik gebruik tegenwoordig azijn als wasverzachter, omdat met normale wasverzachter al m'n thee en handdoeken dus bleven pluizen. De was word er niet super zacht van, maar hard is het ook zeker niet meer.

Verder vind ik de geur van Ariël heerlijk, dus gebruik dat als wasmiddel en heb ook de geurparels ervan. <3 Af en toe wissel ik af met Lenor, de Zeebries.

Faelynn, heb je contact met je buren of anderen uit je straat/wijk, mensen die net even wat bekender zijn in je omgeving dan jij? Misschien kan je hun eens vragen of ze iemand weten, of misschien hebben ze zelf een bekende waar een schoonmaker komt. Heb je ook al in het lokale krantje gekeken? :)

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:04

Faelynn, heb je de Nextdoor app? Daar zie ik vaak die berichten langskomen. Ik moet zelf ook weer op zoek. :\

Olympia96

Berichten: 3306
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:55


corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:59

Hoe doen jullie dat in een vakantiehuisje?

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 16:18

corinep schreef:
Hoe doen jullie dat in een vakantiehuisje?


Hoe bedoel je dat?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 16:55

Neem je schoonmaakspullen mee en hoe vaak en wat maak je schoon?

En vertrouw je erop dat alles echt hygiënisch schoon is als je erin komt.

Dagahra

Berichten: 885
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:03

corinep schreef:
Neem je schoonmaakspullen mee en hoe vaak en wat maak je schoon?

En vertrouw je erop dat alles echt hygiënisch schoon is als je erin komt.

Ik vertrouw op mijn immuunsysteem :D Ga echt niet poetsen in een vakantiewoning :')

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:30

ik kampeer met mijn eigen caravan en boek een camping met privé sanitair. Ik ontsmet alle contactpunten en oppervlaktes in het sanitair hokje voor we het gebruiken. Je weet nooit of de vorige gebruiker gekozen heeft voor zelf schoonmaken (niet schoonmaken dus) of schoon laten maken (dat doen ze in 2 minuten, zag ik op diverse campings.
Voor in huisjes slapen heb ik teveel smetvrees, denk ik. In een bed slapen waar weet-ik-veel hoeveel anderen in geslapen (en wat meer) hebben, doe ik niet :=

Ik heb een erg slecht immuumsysteem, in de 40 jaar werken in het onderwijs dat ik achter de rug heb, had ik ieder virusje of verkoudheidje dat rondwaarde meteen opgepikt, dus daar vertrouw ik niet op.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:49

Ik poets ook niet maar was wel graag alles nog een keer af als er geen vaatwasser in zit.

O ja, en de wc-bril neem ik nog af voor de zekerheid.

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:57

Hebben jullie tips om de ramen schoon te krijgen op de bovenverdieping? En dan tips om het zelf goed voor elkaar te krijgen, want ik wil geen glazenwasser inhuren :D

Het lukt mij wel met een telescoopsteel + wisser opzetstuk + doek over de wisser om de boel in te soppen (ik heb al het genoemde van leifheit) maar mijn telescoopsteel is na 3x gebruiken al stuk en... Dat was de afgelopen paar maanden de reden om mijn ramen niet te wassen haha, dit topic is confronterend. Hebben jullie suggesties?

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:25

:') Maar een haha, een glazenwasser

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:03

Ik heb sinds kort ook een glazenwasser voor de buitenkant. Een aanrader.
En voorheen ging ik in het raamkozijn zitten om de ramen te wassen.

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:20

Esther_ schreef:
Ik heb sinds kort ook een glazenwasser voor de buitenkant. Een aanrader.
En voorheen ging ik in het raamkozijn zitten om de ramen te wassen.


Ik ook al jaren. Doet het huis rondom, boven en onder iedere maand. Beste huishoudelijke uitgave haha

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:20

Morgen naar de architect. Tekening van onze verbouwing bespreken.

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:19

Esther_ schreef:
Ik heb sinds kort ook een glazenwasser voor de buitenkant. Een aanrader.
En voorheen ging ik in het raamkozijn zitten om de ramen te wassen.


Ja doe ik ook. Met een trekker op een stokje. Maar vind het toch nog wel eng.

BeFunny

Berichten: 11083
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:42

corinep schreef:
Neem je schoonmaakspullen mee en hoe vaak en wat maak je schoon?

En vertrouw je erop dat alles echt hygiënisch schoon is als je erin komt.


Wij gaan met onze eigen Campert.en dus eigen Sanitair bij voorkeur naar landen waar Vrij camperen/wild camperen mogelijk is.

Maar zouden we ooit hutje mutje in een huisje gaan. Dan zou ik er niet poetsen . Hooguit wc bril met zo'n papieren reinigingsdoekje. Ik ga ook niet mieren ziften over een spinnenweb ergens ofzo.

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:38

Fitzroy schreef:
Faelynn, heb je de Nextdoor app? Daar zie ik vaak die berichten langskomen. Ik moet zelf ook weer op zoek. :


Nee daar heb ik nog nooit van gehoord, gelijk even opgezocht en aangemeld, wie weet zit er wat tussen, dankjewel.

CairnTerrier

Berichten: 995
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:44

Morrie schreef:
ik kampeer met mijn eigen caravan en boek een camping met privé sanitair. Ik ontsmet alle contactpunten en oppervlaktes in het sanitair hokje voor we het gebruiken. Je weet nooit of de vorige gebruiker gekozen heeft voor zelf schoonmaken (niet schoonmaken dus) of schoon laten maken (dat doen ze in 2 minuten, zag ik op diverse campings.
Voor in huisjes slapen heb ik teveel smetvrees, denk ik. In een bed slapen waar weet-ik-veel hoeveel anderen in geslapen (en wat meer) hebben, doe ik niet :=


Ik heb een erg slecht immuumsysteem, in de 40 jaar werken in het onderwijs dat ik achter de rug heb, had ik ieder virusje of verkoudheidje dat rondwaarde meteen opgepikt, dus daar vertrouw ik niet op.


Ik heb smetvrees en moet er niet aan denken om gebruik te maken van gedeeld sanitair bij bijvoorbeeld een camping. Iedereen op dezelfde toilet of in de douche, met haren van anderen in het putje. Blegh! :+

Maar in jouw geval maakt het het ook wel lastig als je niet graag in andere bedden slaapt (hier altijd een eigen kussensloop mee). Ik laat daardoor geen vakanties in het buitenland schieten, anders kom je nergens meer. Daar heb je tenminste je "eigen" voorzieningen. Het zegt niet altijd dat het dan ook piekfijn schoon is (vaak wel, daar let ik wel op met boeken), maar je hebt gedurende de vakantie wel eigengebruik :)

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:51

Ik heb m’n eigen bed bij me in de caravan en ik heb privé sanitair. Als je de deur van dat hokje op slot houdt, gaat daar tijdens jouw verblijf niemand anders op.

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:52

Op vakantie ben ik wel altijd bang voor bedwantsen en vooral dat ik ze mee naar huis neem. Brrrrrr
Moet er niet aan denken.