Lego

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 21:09

Vandaag de Mickey en Minnie set in elkaar proberen te zetten. Mickey staat, Minnie daarin tegen niet. Die stort steeds in :')

RenskeFrea

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:21

Ik ben bezig met het leeuwenridder kasteel, heb nu de helft af. Leuk detail is dat bijna alle ridders tot nu toe vrouwen zijn:P
Afbeelding
Afbeelding

Mijn moeder is bezig de Volkswagen bus in elkaar te zetten. Gaat met heel wat gemopper, schijnbaar is die best heel moeilijk, zeker als je nog niet zo geroutineerd bent in bouwen.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:26

Wij gaan het nieuwe jaar goed beginnen en zondag de Jazzclub bestellen. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:53

Ik heb mezelf de McLaren cadeau gedaan dit jaar :D
Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:14

Marjo schreef:
[ [url=m/qZszRh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow, die wil ik ook heel graag. Is ie ook leuk om te bouwen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:09

IMAY1990 schreef:
Marjo schreef:
[ [url=m/qZszRh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is echt technisch lego, dus wel wat moeilijker dan het volwassen lego. Ik vond het alsnog erg leuk om te bouwen :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:18

Marjo schreef:
IMAY1990 schreef:

Het is echt technisch lego, dus wel wat moeilijker dan het volwassen lego. Ik vond het alsnog erg leuk om te bouwen :D

Ik heb ook drie van die grote supercar schaalmodellen, dus ik ben wel gewend aan technics. Goed om te weten dat hij leuk was om te bouwen, dan doe ik hem mezelf binnenkort misschien ook wel cadeau

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:12

Iedereen weer lekker aan de knutsel.

Ivm verkoop van mijn huis heb ik zojuist nog wat besteld. Een keer kan nog daarna gaat de rem er weer op. Maar dat was vooral omdat mijn BB8 al zo lang zielig alleen is zonder zijn vriendje. :(:) R2D2 is kennelijk opnieuw uitgebracht in een iets gewijzigde versie. Die kan dan niet ontbreken vind ik. Dan kunnen ze samen in de vitrinekast staan. :j al heeft deze wel een lange nalevertijd, maar dat is niet erg.

Samen met wat klein beestjes grut als "zinloze" maar leuke opkleuring van mijn vensterbank. Nu kan ik dan jaren vooruit met bouwen zonder dat het me nog geld kost.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 12:15

karuna schreef:
Iedereen weer lekker aan de knutsel.

Ivm verkoop van mijn huis heb ik zojuist nog wat besteld. Een keer kan nog daarna gaat de rem er weer op. Maar dat was vooral omdat mijn BB8 al zo lang zielig alleen is zonder zijn vriendje. :(:) R2D2 is kennelijk opnieuw uitgebracht in een iets gewijzigde versie. Die kan dan niet ontbreken vind ik. Dan kunnen ze samen in de vitrinekast staan. :j al heeft deze wel een lange nalevertijd, maar dat is niet erg.

Samen met wat klein beestjes grut als "zinloze" maar leuke opkleuring van mijn vensterbank. Nu kan ik dan jaren vooruit met bouwen zonder dat het me nog geld kost.

Daar ben ik heel benieuwd naar!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:22

Heeft iemand van jullie ervaring met het schoonmaken / wassen van Lego in de wasmachine of vaatwasser?
Ik heb tweedehands een set gekocht die toch wel viezig is, ik zou m graag wat schoner krijgen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:25

De r2d2? Ik heb voor bb8 echt geluk gehad. Ik had deze gevonden in eurodisney in de lego winkel en daarna nooit meer gezien. En al jaren zoekende naar zijn vriendje. En nu dus gevonden en kunnen betalen ook nog nu. *\o/* Het liefst heb ik ook c3po, de gouden mensachtige robot erbij. Maar geen idee of die ooit is uitgebracht.

De beestjes zijn de goudvis, poedel konijn en paashaas, de kerstpinguin en een vip punten panda. *D Ik geloof dat ik er gratis twee dingen bijkrijg, een aanvul set van iets en iets ruimteschip achtigs. :+

Er wilde iemand toch ruilen? Wie weet is die aanvul set iets dan.

Wassen, nee nog niet gedaan. Ik zou dan eerder afwasteiltje met afwasmiddel en de blokjes daarin laten weken. Of de wasmachine in een dichtgeknoopte sloop op lage temperatuur en zonder centrifugeren doen

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 13:05

Wassen nog nooit gedaan, ik maak de sets altijd schoon met lucht ( heet dat zo :') ). Soort anti stof spray, verkoopt Action.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:06

Indy_Mouse_9 schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met het schoonmaken / wassen van Lego in de wasmachine of vaatwasser?
Ik heb tweedehands een set gekocht die toch wel viezig is, ik zou m graag wat schoner krijgen :)

Met een make-up kwast krijg je het ergste stof er wel af ( ook een handige tip als je je set school wil maken)

Maar als het echt maanden in een bak heeft gezeten dan zou ik het wel even goed wassen. In een apparaat zou ik niet doen kans is aanwezig dag er een onderdeel vast kan komen te zitten of ergens tussen komt. Je zit niet te wachten op een kapotte wasmachine en of vaatwasser wordt denk ik helaas een klusje met de hand.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:12

Als in de wasmachine zou het ook inderdaad in een sloop of een waszak gaan hoor, niet gewoon los in de trommel :')
Ik denk dat de set (lang) opgebouwd heeft gestaan, het is een beetje vettig stof wat er op zit. Een kwast alleen zal denk ik niet genoeg zijn, helaas.

Bedankt voor het meedenken!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:18

Ja hoor voor school deed mijn moeder altijd de lego in een kussensloop. Goed dichtknopen in de wasmachine. Werkt perfect alleen stickers die erop zitten vinden dat iets minder leuk.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:45

Je kunt het ook in een wasnetje (voor bh's enzo) in de vaatwasser doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:05

TinkerTreas schreef:
Je kunt het ook in een wasnetje (voor bh's enzo) in de vaatwasser doen.

Hier moest ik ook nog aan denken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:57

Mijn man zegt net dat hij de R2D2 gaat zoeken om te bouwen. (Zegt mij helemaal niks en lijkt me ook niks om zo’n ding in m’n huiskamer te hebben )

*edit. Po*p hij roept net dat ie hem al besteld heeft, morgen in huis -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:24

Oh hij wel :oo ik moet wachten op nabestelling. Maar ja dat is ook niet erg, ik heb geen haast. Zo erg is hij ook weer niet. Een bescheiden grijs blauw afgeronde cilinder. Geen opzichtig gekleurd iets (zoals BB8 O:) :)) )

Morrie het zal je alleen wat zeggen denk ik als je starwars hebt gezien. In de eerste films was R2D2 een van de robots die een best grote rol hadden in de film. Overigens in de eerste films zat er een echte acteur in de robot. Samen met C3PO (een goedenvermoedelijk vrouwelijke robot) hadden ze een best aandeelin de film. Later is daar BB8 bijgekomen, een soort van twee bollen in oranje wit. Daarvan heb ik de lego versie en een theepot.

Wat het leuke aan de nieuwe R2D2 is dat er ook wat herdenkingsdingen bijzitten ivm 50 jaar Lucas films. :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:36

ik heb geen enkele interesse in Starwars en dat soort films. Ik kijk sowieso nooit films.

Het ding zal weer ergens moeten staan waar de poes er niet bij kan, die heeft de Taj Mahal ook al afgebroken, vond ze niet mooi blijkbaar.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:02

Ik heb rond oud en nieuw mijn kasteel afgemaakt, is wel tof met ophaalbrug en valhek en alles.
Afbeelding
Afbeelding

En mijn moeder heeft de bus afgemaakt, die is ook wel gaaf, met dak die omhoog kan, schuifdeuren en je kan sturen met het wiel aan de voorkant.
Hij is wel op schaal Duplo poppetje ongeveer :P
Afbeelding

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:45

Hier ondertussen 3 leuke sets kunnen scoren via marktplaats. Toch leuk dat je sommige pareltjes zo kan vinden :) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:51

karuna schreef:
Oh hij wel :oo ik moet wachten op nabestelling. Maar ja dat is ook niet erg, ik heb geen haast. Zo erg is hij ook weer niet. Een bescheiden grijs blauw afgeronde cilinder. Geen opzichtig gekleurd iets (zoals BB8 O:) :)) )

Morrie het zal je alleen wat zeggen denk ik als je starwars hebt gezien. In de eerste films was R2D2 een van de robots die een best grote rol hadden in de film. Overigens in de eerste films zat er een echte acteur in de robot. Samen met C3PO (een goedenvermoedelijk vrouwelijke robot) hadden ze een best aandeelin de film. Later is daar BB8 bijgekomen, een soort van twee bollen in oranje wit. Daarvan heb ik de lego versie en een theepot.

Wat het leuke aan de nieuwe R2D2 is dat er ook wat herdenkingsdingen bijzitten ivm 50 jaar Lucas films. :j

als je hem bij MRbricks bestelt (nr. 75308) dan heb je hem de volgende dag in huis

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:47

Indy_Mouse_9 schreef:

Heb ik ook weleens gedaan, in een waszak (met rits). Het was niet supermegaschoon maar wel een stuk schoner dan toen het erin ging.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:52

Indy_Mouse_9 schreef:

Je zou het naast wassen in de wasmachine of vaatwasser ook in een emmertje met lauw water en afwasmiddel kunnen doen en laten weken als 1e stap. In principe kan Lego wel tegen de wasmachine en vaatwasser, zeker als je het op een lagere temperatuurinstelling doet maar als je wat terughoudend bent is dit een subtielere 1e stap...