Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VWestra

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:02

Hier de vivoactive 4s, inderdaad met bellen kun je op horloge opnemen en dan verder via telefoon of oortjes bellen. (iPhone, met AirPods) ook muziek luisteren gaat zo ideaal.

Ook bankpas erop gezet dus makkelijk met betalen. Verder de meldingen ook handig om te screenen.

Volgende wordt eventueel een Fenix Saphire, dat is wel echt top of range :)

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:16

Ik ben tot de conclusie gekomen dat het materiaal (siliconen) van het horlogebandje van mijn Garmin niet voor mijn huid geschikt is (veel jeuk, rode plekken). Iemand die daar ervaring mee heeft en een andere bandje aangeschaft heeft? Zo ja, welk materiaal? Op de website lees ik dat mijn Garmin Venu Sq qua bandjes universeel is, dat scheelt in ieder geval.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:18

DemiSisa schreef:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het materiaal (siliconen) van het horlogebandje van mijn Garmin niet voor mijn huid geschikt is (veel jeuk, rode plekken). Iemand die daar ervaring mee heeft en een andere bandje aangeschaft heeft? Zo ja, welk materiaal? Op de website lees ik dat mijn Garmin Venu Sq qua bandjes universeel is, dat scheelt in ieder geval.

Ik heb een leren bandje via Alixpress. Ik had hetzelfde. Jeuk en plekken tot bloedens toe open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:25

DemiSisa schreef:

Ik kan er ook niet tegen. Mijn huid wordt er klammig en geirriteerd van. Ik heb een milanese-strap van de Ali. Dat is metaal met een magneetsluiting. Ziet er sjieker uit ook. Zijn er in allerlei soorten: zilver, zwart, goud, roségoud etc.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:31

Jullie hebben beiden geen last meer van plekken? :)

Safina, hoe zit dat? Als ik erop google dan lijkt het me materiaal dat voor langere tijd niet zo prettig lijkt, of valt dat mee? :)

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:34

Ik heb daar bij mijn vivoactive totaal geen last van. Bij mijn fitbit wel, kon ik echt niet tegen. Gelukkig zijn er genoeg alternatieve bandjes 't krijgen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:34

Ik heb om mijn samsung ook een metalen bandje met magneet sluiting, ik vind het heerlijk zitten. Geen jeuk en geen plekken :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:38

Ik heb hier een leren bandje van fitbit zelf en daar geen last van. Silicone geeft hier uitslag.
Die metalen met magneet sluiting kon ik ook goed tegen maar gebeurde nog wel eens in het werk dat ie losging dus daarna overgegaan op leer.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:02

Hier met fitbit overgestapt op een Milanese bandje en sindsdien geen jeuk en rare huidvlekken meer.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:12

Ah super om te horen! Was al bang dat ik een dure smartwatch had gekocht en er nu verder niets meer mee zou kunnen. :o

Ik ga eens kijken wat ik het prettigste vind en waar ik het ga bestellen. Sites als Ali/Wish heb ik nog nooit wat besteld en durf ik ook niet zo goed eigenlijk. Heel erg bedankt voor de ervaringen! :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:49

De batterij van mijn Venu is op vrees ik. Ging al iets sneller plat laatste weken maar niet dramatisch maar de laatste twee dagen gaat hij een dag leeg. Best eens binnensteken bij Coolblue dus. Toch snel na een jaar vind ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:26

Hij doet het weer gewoon :') rare dingen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:23

DemiSisa schreef:

Ik heb een echt leren bandje gekocht (wel met korting). Ik krijg met die siliconen ook uitslag, heb er nu littekens van -O-

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:14

Welke smartwatch houdt de slaap wel vrij correct bij?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:25

fetisje schreef:

Ik vond dat mijn fitbit versa dat echt wel goed deed. Stukken beter dan mijn Garmin vivoactive 4s. Daarbij kijk ik niet eens naar mijn slaap. Klopt echt geen bal van.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:39

fetisje schreef:

Mijn Polar Ignite is vrij betrouwbaar, vind dat een hele fijne.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:35

Mijn fitbit versa en nu de sense doen het allebei goed. Tenminste dat denk ik :+

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:35

Ik merk dat de Ignite vrij accuraat is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:11

Muiz schreef:
Ik merk dat de Ignite vrij accuraat is.

Hier hetzelfde :j

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:07

Mijn keuze zal gaan tussen de Garmin Vivoactive 4S en Polar Ignite.

Bij de Garmin hoor ik veel goed over de sportmodussen, het formaat, de accuraatheid. Enkel het traceren van de slaap zou minder zijn.

De Polar is dan iets groter.

Zijn er nog mensen die tussen beide hebben getwijfeld?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:21

Niet echt eigenlijk... Het prijsverschil en mijn eerdere goede ervaringen met een Polar hardloophorloge waren voor mij voldoende argumenten.
Ik kan ongeveer alle sporten die er zijn tracken, zonder aparte apps. En ik volg met tevredenheid het hardloopprogramma van Polar (en merk dat ik steeds sneller word, héél motiverend).

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:25

Hier ook niet, Polar vind ik een superfijne app hebben. Daarnaast was de ‘paardrijmodus’ daar als één van de weinigen toen ook op aanwezig.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:09

Denk dat ik vooral twijfel aan de Polar omdat mijn twee vorige sporthorloges van Polar binnen het anderhalf jaar kapot waren

Zal alles nog eens moeten afwegen.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:25

Het beeldscherm van Polar vond ik ook van daadwerkelijke betere kwaliteit dat het een grote plus werd. Ik hou niet van pixels kijken op een duur scherm, hoe klein het ook is.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:39

zijn er hier ook mensen met een apple watch (serie 3) ?

waar hebben jullie eventuele nieuwe bandjes besteld ?
ik heb nu het originele er aan zitten, mar mijn pols wordt zweterig van dat silicone...