Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lifaya schreef:Ik moet ook de huur(538), gas, water licht, internet/tv, zorg, scooter verzekering + benzine, kattenvoer, en eten kopenik leef al sinds begin dit jaar op mijn spaargeld omdat ik het niet red met mijn salaris. Heel leuk en aardig als jij met een baantje bij de Mac van 600 euro dat kan betalen, maar ik verdien rond de 700 euro max, krijg 200 euro van mijn ouders en wat huurtoeslag en zorgtoeslag en het lukt gewoonweg niet. Ik koop geen gekke dingen, doe niet duur boodschappen, dus het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan dat gewoonweg niet betalen, of ik moet mijn spaargeld maar helemaal opmaken, iets waar ik echt op zit te wachten.
Ik heb twee aardlekschakelaars in de kast. Maar er kan natuurlijk gewoon iets kapot zijn?
Als er echt iets kapot is aan het huis, dan snap ik gewoon niet waarom ik voor die kosten moet opdraaien als dat defect er al zat voordat ik in het huis ging wonen.
lifaya schreef:Ik heb de meter weer op de koelkast aangesloten. Laat hem de komende 2 dagen er in zitten.
Ik heb uiteraard huurtoeslag en zorgtoeslag. Zonder dat was het al onmogelijk om hier te kunnen wonen aangezien de huur al behoorlijk aan de prijs is.
Mijn woningbouw zegt dat zij er helemaal niks mee te maken hebben. Ook niet in het geval van een defect. Dat is hetgeen wat mij echt stoort...
lifaya schreef:Ik moet ook de huur(538), gas, water licht, internet/tv, zorg, scooter verzekering + benzine, kattenvoer, en eten kopenik leef al sinds begin dit jaar op mijn spaargeld omdat ik het niet red met mijn salaris. Heel leuk en aardig als jij met een baantje bij de Mac van 600 euro dat kan betalen, maar ik verdien rond de 700 euro max, krijg 200 euro van mijn ouders en wat huurtoeslag en zorgtoeslag en het lukt gewoonweg niet. Ik koop geen gekke dingen, doe niet duur boodschappen, dus het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan dat gewoonweg niet betalen, of ik moet mijn spaargeld maar helemaal opmaken, iets waar ik echt op zit te wachten.
Ik heb twee aardlekschakelaars in de kast. Maar er kan natuurlijk gewoon iets kapot zijn?
Als er echt iets kapot is aan het huis, dan snap ik gewoon niet waarom ik voor die kosten moet opdraaien als dat defect er al zat voordat ik in het huis ging wonen.
lifaya schreef:Enige stroomverbruik wat ik heb is mijn tv en laptop en pc. Laptop en tv heb ik al gemeten, dat was vrijwel niks en mijn pc staat momenteel uit maar zal ik morgen eventueel kunnen meten inclusief internet zodat ik dat ook heb. Ik heb verder niks staan wat in de stekker zit naast de cv. (Pc uit, internet aan, tv uit, decoder aan en dan de koelkast, thats it
ikke schreef:lifaya schreef:Enige stroomverbruik wat ik heb is mijn tv en laptop en pc. Laptop en tv heb ik al gemeten, dat was vrijwel niks en mijn pc staat momenteel uit maar zal ik morgen eventueel kunnen meten inclusief internet zodat ik dat ook heb. Ik heb verder niks staan wat in de stekker zit naast de cv. (Pc uit, internet aan, tv uit, decoder aan en dan de koelkast, thats it
Als ik zeg ALLES eruit, dan bedoel ik dat ook. Als je een zuivere meting wil, moet je een zuiver uitgangspunt hebben!! Denk hierbij ook aan je deurbel!
ikke schreef:lifaya schreef:Ik moet ook de huur(538), gas, water licht, internet/tv, zorg, scooter verzekering + benzine, kattenvoer, en eten kopenik leef al sinds begin dit jaar op mijn spaargeld omdat ik het niet red met mijn salaris. Heel leuk en aardig als jij met een baantje bij de Mac van 600 euro dat kan betalen, maar ik verdien rond de 700 euro max, krijg 200 euro van mijn ouders en wat huurtoeslag en zorgtoeslag en het lukt gewoonweg niet. Ik koop geen gekke dingen, doe niet duur boodschappen, dus het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan dat gewoonweg niet betalen, of ik moet mijn spaargeld maar helemaal opmaken, iets waar ik echt op zit te wachten.
Als jij aardlekschakelaars hebt die het doen (even op het T-knopje drukken) dan is het verhaal van lekstromen flauwekul; dat kan simpelweg niet.
Je hebt alle tests uitgevoerd en niets lijkt te wijzen op (illegale) aftap, dan is simpelweg je meter stuk.
Je kunt wel weer de meting tussen je koelkast hangen, maar dat is een zinloze actie als je verder in je huis nog stroomverbruikers hebt. De enige oplossing voor jouw is nu om je meting tussen de koelkast te hangen en verder ALLE apparaten uit het stopcontact te halen, om sluipverbruik uit te sluiten. Dan kun je op basis van het verschil in aanwijzing tussen beide metingen iets zinnigs zeggen, eerder niet.
Check ook even de opgegeven nauwkeurigheid van je metertje, zodat je weet binnen welke marges je aan het werk bent.
kiwiwitje schreef:Ik zou opzoek gaan naar een elektricien. Die alles laten doormeten(is geen grote klus is zo gebeurd) Met hem alles van de meterkast nalopen. Als er ''lekkende'' bedrading in zit. zou in principe de aardlek het eruit halen. of het moet heel klote aangesloten zijn. Daar ben je met die elektricien zo achter. Als dat ''niks'' oplevert. hem dat op papier laten zetten en bij liander aankloppen met een ijking van de meter. Levert het wel wat op. op papier zetten en bij de woningstichting aankloppen.
elenaMM77 schreef:kiwiwitje schreef:Ik zou opzoek gaan naar een elektricien. Die alles laten doormeten(is geen grote klus is zo gebeurd) Met hem alles van de meterkast nalopen. Als er ''lekkende'' bedrading in zit. zou in principe de aardlek het eruit halen. of het moet heel klote aangesloten zijn. Daar ben je met die elektricien zo achter. Als dat ''niks'' oplevert. hem dat op papier laten zetten en bij liander aankloppen met een ijking van de meter. Levert het wel wat op. op papier zetten en bij de woningstichting aankloppen.
idd.. let wel op dat bij het laatste, je wel ondertussen moet betalen aan liander.. het feit dat jij een 'geschil' hebt met de woningbouw op dat moment, ontslaat je niet van de betalingsverplichting.. zij hebben geen boodschap aan wie waarvoor verantwoordelijk is binnenshuis.
idem als mensen inclusief huren en de verhuurder betaald zijn nota's niet.. dan krijg je als huurder ook maar heel kort de tijd om iets te regelen (als je geluk hebt). contract dat je inclusief huurt, heeft een energiebedrijf geen boodschap aan.. hooguit kun je het misschien voor elkaar krijgen om het contract tijdig op je eigen naam te krijgen en dan zelf te betalen.. dat je betaalt hebt aan je verhuurder is dan jouw pakkie an.
lifaya schreef:Ik heb helaas geen rechtbijstand geloof ik.
Ik heb al eventueel hulp gekregen van iemand, moet die nog even contacteren, is nog niet zeker. Is in elk geval een werkzame electricien.