Wat je vooral NIET bij Action moet kopen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Wat je vooral NIET bij Action moet kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:12

_O- _O-

Haarelastiekjes van de action is ook geen succes, die met heel veel in een plastic rol. :n
Zit geen rek en geen kracht in.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:26

F_Orumster schreef:
Konstantine schreef:
Dt heb ik ook met die van Ikea :')
Je kunt beter een keertje investeren in echt Tupperware denk ik. :P

Die dingen niet in de vaatwasser stoppen helpt ook.

Ik heb niet eens een vaatwasser, moet je nagaan :')

Dat met die secondenlijm had ik ook, ik dacht al dat ik zo'n kluns was, maar het lag dus niet aan mij! *\o/*

Haarelastiekjes koop ik alleen van Zenner, ik heb ooit een blauwe streep in mijn haar gehad omdat ik mijn haar nat in een staart had gedaan met een cheap-ass elastiekje, dat heeft lang geduurd voor het eruit gesleten was!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:27

Werken die van Zenner wel goed?

Ik heb echt lang en best wel dik haar. Het zakt altijd uit. -O-

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:31

Mo_86 schreef:
Ja die! Geen idee of het standaard is dat de tubetjes niet goed sluiten, maar ik had er in ieder geval weinig geluk mee haha. Bij een van de tubetjes is het hele dopje afgebroken, dat was helemaal dolle pret :')

Froukje: wel oppassen dat je dan ook echt alleen datgene plakt dat je wílt plakken :D .

Bij mij ging tube 1 lekken omdat ik dat ringetje had weggegooid. Tube 2 werkt prima nu dat ringetje er wel aan zit :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:33

Ik heb die Zenner elastiekjes met antislip, ze zijn wel 3 euro voor 6, maar ik doe maanden met één zo'n ding voor hij echt te ver uitgerekt is, dus ze zijn hun geld wel waard :D

Ik kwam ook tot de conclusie dat de dopjes van die lijm uit twee delen bestaan, de echte dop en zo'n tuutje, maar dat tuutje zat al vastgeplakt binnenin de echte dop, haha. Werkte echt lekker. :+
Maar hij plakt wel supergoed!
Die van Wibra ook trouwens, alleen die heeft wel hetzelfde probleem met lekken en zo.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:19

Ik heb altijd plastic zakjes om mijn handen als ik die lijm gebruik.
heb 1 keer mijn vingers aan elkaar gehad.
verder gebruik ik een tubbetje maar 1 keer?dan gooi ik hem weg om ellende te voorkomen.
ik heb er al vanalles mee gelijmd maar je moet er wel voorzichtig mee om gaan.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 06:07

MarlindeRooz schreef:

Me too, maar ik gebruik meestal gewoon zo'n bruine haarclip, met van die tandjes weet je wel?
Met paardrijden een vlecht; hoef je onderin niet perse zo'n dik stevig elastiek te hebben :D

Bij het lezen van die 3 tubetjes-verhalen bedacht ik me ineens dat ik het spul idd ook eens gehad heb en verrek ja: die kl*te dopjes :')

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:01

O die lijm heb ik juist alleen maar goede ervaringen mee! Van de zes tubetjes heeft er eentje gelekt, dat vond ik wel meevallen, gewoon even opletten met opruimen. Ik maakte mijn paardenhaar sieraden ermee, geloof me, die waren sterk! :oo Mijn vriend heeft er met alle kracht aan getrokken (en dat is veel kracht) en mooi dat ze heel bleven :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:19

Oh ja wat je niet niet moet kopen bij Action zijn van die losse katoenen kussen hoesjes met o.a de tekst home is where my heart is. Die beginnen heel snel te pullen, erg lelijk. Ze hebben nu ook iets soortgelijks van zwaardere kwaliteit zag ik, maar ik heb nu gewoon effen grijs mee genomen met een grijs wit randje. Hopelijk blijven die mooier

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:20

MarlindeRooz schreef:

Ik gebruik de invisibobble en die werken echt perfect. De elastiekjes van de Action zijn drama inderdaad. Ik heb ook een keer een behoorlijke verkleuring gehad. Ik leende een stiekje van een vriendin en die kocht ze bij de Action. Ik had er een knotje mee gemaakt tijdens het zwemmen en toen ik thuis kwam en het gewassen en gedroogd had ontdekte ik allemaal groene strepen EN een roestplek. Het ijzeren stukje wat de uiteinden vasthoudt was gaan roesten. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:26

Eleionomae schreef:
Oh ja wat je niet niet moet kopen bij Action zijn van die losse katoenen kussen hoesjes met o.a de tekst home is where my heart is. Die beginnen heel snel te pullen, erg lelijk. Ze hebben nu ook iets soortgelijks van zwaardere kwaliteit zag ik, maar ik heb nu gewoon effen grijs mee genomen met een grijs wit randje. Hopelijk blijven die mooier

Hier de kussenhoesjes in 1 kleur. Tot nu toe zien ze er gelukkig goed uit. Even afwachten maar. (waren die van 1,50 p.st.)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:33

Die van mij die ik vandaag gekocht waren wel wat duurder 2.49 p stuk. Hoop dat dat ook wat doet voor de kwaliteit haha. Heb ook nog een gebreide deken voor op de bank gekocht maar die zit nu in de was want hij rook heel typisch :') maar hij is zo leuk haha

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:21

Wat ook NIET werkt is van dat spul dat je sproeit tegen mos en groene aanslag op je terras.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:25

Ik ben juist erg tevreden met de secondelijm waarbij er 3 in 1 pakje zitten. Als crea bea gebruik ik er vaak meerdere per project, en van de... stuk of 40? die ik inmiddels gebruikt heb, was er maar eentje lek. Ik gebruik ze meestal wel 9 van de 10 keer in een keer helemaal op, en als een tube nog niet helemaal leeg is dan bewaar ik hem niet maar dan gaat dat overblijfsel de prullenbak in. Maar dat doe ik met alle merken tubes secondelijm, niet specifiek alleen voor die van de action.

Tipje voor mensen die wat onhandiger zijn met secondelijm tubes, maar toch af en toe wat moeten lijmen: probeer de tipper van bison, dat is secondelijm in een speciale houder waarin je (zachtjes) moet knijpen. Daarmee heb je meer controle, plus je komt minder snel met je vingers in contact met de lijm, er zit gewoon meer afstand tussen. Nadeel is de prijs... maar hij werkt wel heel prettig :)
Plaatje voor de beeldvorming
http://www.bison.nl/static/resized/prod ... tocrop.png

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:28

Tazzey schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik gebruik de invisibobble en die werken echt perfect. De elastiekjes van de Action zijn drama inderdaad. Ik heb ook een keer een behoorlijke verkleuring gehad. Ik leende een stiekje van een vriendin en die kocht ze bij de Action. Ik had er een knotje mee gemaakt tijdens het zwemmen en toen ik thuis kwam en het gewassen en gedroogd had ontdekte ik allemaal groene strepen EN een roestplek. Het ijzeren stukje wat de uiteinden vasthoudt was gaan roesten. :')

:oo :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:24

Ik gebruik deze elastieken:
Afbeelding
Volgens de link van Zenner, maar ik heb de Action variant in huis en vind ze erg fijn in gebruik.
Ze zijn uitwasbaar, zonder ijzertje, verkleuren niet en knappen/rekken niet.
Ik kan met mijn dikke bos haar een knot maken, ik kan er gewoon een staart in doen en noem maar op, alleen voor halve staart is 'ie te dik.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:05

estja schreef:
Wat ook NIET werkt is van dat spul dat je sproeit tegen mos en groene aanslag op je terras.

Werkte hier perfect hoor. Geen groene aanslag meer te vinden en makkelijk in gebruik

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:33

Misschien is hij al genoemd maar: Antivries!

Mijn voorruit was alweer bevroren voordat ik de oprit af was. :=

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:42

Niwla schreef:
Misschien is hij al genoemd maar: Antivries!

Mijn voorruit was alweer bevroren voordat ik de oprit af was. :=

Klinkt bekend :')
Spuit je antivries op de ramen, zie je de mooie figuurtjes alweer op je ruit vormen als je in de auto zit :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:25

Amanda_T schreef:
estja schreef:

Werkte hier perfect hoor. Geen groene aanslag meer te vinden en makkelijk in gebruik

De buurman heeft dat hier voor de deur wel gebruikt. Werkt perfect! ALS je opzoek bent naar een keurig gecultiveerd mosveld.
De stoep was groener dan ooit tevoren. Volgens mij zit er gewoon een verkeerd labeltje op een fles Pokon.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:24

Bij ons en bij mn moeder werkte de groenverwijderaar juist wel heel goed...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:22

Parasolhouders ook niet aan te raden. 1 slag in de grond draaien en ze knappen af....

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:27

Telpeva schreef:
Ik ben juist erg tevreden met de secondelijm waarbij er 3 in 1 pakje zitten.

Nu we het toch over secondenlijm hebben: ik heb ooit de tip meegekregen om het in de vriezer te bewaren. We gebruiken het niet zo veel en de lijm die er nu in staat is al best oud en kan nog steeds prima gebruikt worden (laatst nog getest :) )

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:25

Mijn Actionschaar ging stuk tijdens het knippen... Amper gebruikt dat ding, hahaha

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:33

Waterproof oogpotlood... Loopt na een uur al uit.
Notenkraker... 1e walnoot... Krak! Niet de noot, wel de kraker...