Een boot....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:30

Dat vind ik geen zilen, motorzeilen.. En dan willen die dat doen nog voorang hebben ook, want varen onder zeil :+ :+ Gelukkig komt t op de plas niet veel voor.
Goh en we hebben echt een bijna nieuw bootje.. De nieuwe vloerbedekking is zoooo gaaf :D

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:43

Onze boot is ook bijna vaar klaar, alleen nog een beetje was erover, en de nieuwe matrassen er in, en we kunnen gaan *\o/*

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:16

8nnemiek schreef:
Bedankt voor de tips, hoefijzer! Het boek ga ik eens opzoeken, en onze ijsselmeer kaarten zijn inderdaad van de anwb (lagen nog in de boot van de vorige eigenaar, de boot komt uit Enkhuizen), dus ik denk dat we ook maar een nieuwe set kaarten aanschaffen. Zijn er echt gevaarlijke stukken in het ijsselmeer?

Nou, het vrouwenzand is wel heel fijn om te ontwijken. Dit verschuift elk jaar en op de anwb kaarten zijn is de betonning niet altijd correct. Ijsselmeer zeilen is niet heel moeilijk hoor, je herkent al snel aan de kerktorens bij welke plaats je zit. Maar wanneer je aan de oostzijde zit moet je er omheen en dan kom je over vol open ijsselmeer. De betonning zit daar behoorlijk ver uit elkaar en is met wat golfslag lastig te zien. Jullie hebben ook niet een héél grote boot, dus het is wel echt iets om op te letten. Ook is of was er een hoop ondiepte bij de dijk van Enkhuizen, aan de noordkant.

Er was zo ver ik kon zien gelukkig niets gestolen uit onze boot. We proberen altijd al het waardevolle mee te nemen dus er was ook niks te halen. Ik miste zo snel alleen een regenjas. :') Er had iemand heel lekker in liggen slapen. Die geef ik natuurlijk geen ongelijk, maar dat kapotte hout is wel een beetje jammer.

Wat voor boot hebben jullie, Rinkex?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:27

Ow ja yavanna, dat motorzeilen en dan voorrang willen komt me idd bekend voor := En dan ook nog vaak geen kegel gehesen :=

Heb je geen foto van jullie bootje? Nu ben ik wel nieuwsgierig, ook naar de vloerbedekking :))

Bedankt voor de tip, hoefijzer! Het vrouwenzand zal ik zeker onthouden en op letten als we daar zijn!
Enkhuizen willen we ook nog even heen omdat ie daar vandaan komt, even bij de vorige eigenaar langs omdat die zo benieuwd was wat we er van gingen maken :D

Wat een geluk dat er niks gestolen is, op die regenjas na dan.. Wie gaat er nu inbreken om te slapen 8)7

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:46

Enkhuizen is echt super leuk, wel altijd de gemeente haven nemen. Het stadje is gewoon erg mooi, zuiderzee museum ook absoluut de moeite waard.

Wat betreft het slapen, de boot ligt immers midden in Amsterdam, dat soort dingen gebeuren. Onze stootwillen zijn er zelfs een keer af gejat. Ik ga binnenkort verhuizen, daar ben ik dan wel een beetje nerveus voor de bootjes. Nu liggen ze aan het einde van de straat in een rustig stukje gracht in een net buurtje bij nog wat andere zeilbootjes waarvan we als eigenaren elkaars boten in de gaten houden. Bovendien fiets ik er elke dag langs. Straks moeten we een nieuwe plek zien te bemachtigen voor de 'vloot'. Wellicht wordt het dan niet meer zo veilig als dat het nu is.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:21

Waar ga je heen dan? Gemeentehavens en zeker ook watersportverenigingen hebben beveiligde havens..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 06:18

De gemeente haven van enkhuizen zal ik eens opzoeken. Toen we hem kochten lag hij in de oosterhaven, ook niet beveiligd dus, maar gelukkig nooit iets mee gebeurd.

Wat leuk dat jullie boot midden in Amsterdam ligt! Maar het lijkt me niks om elke keer tussen dat grote vrachtverkeer door te moeten := Of valt dat mee waar jullie liggen?

Beveiligde havens worden ook overschat.. Hier in het zuiden vorig jaar vier havenbranden gehad, waarvan ze de daders gelukkg hebben gevonden nu, maar er worden ook regelmatig spullen gestolen bij onze haven..

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:21

Nou, ik wilde dus foto's uploaden, maar dat werkt niet helemaal dus...
En ik heb ergens een fotoemmer account maar ben daar al in eeuwen niet meer op geweest.
Zitten er nog kinderziektes in het fotos uploaden? Of doe ik iets verkeerd? Ik selecteer ze uit mijn foto map, save ze en wil alles plaatsen, maar dat werkt niet echt niet :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:55

Hier werkt het prima!
Weet wel dat Bart aan de server heeft gewerkt, misschien dat ie er heel even uit is geweest..

Even testen..

Afbeelding

Werkt prima :D
Afbeelding kiezen, en dan op Save klikken, en daarna de afbeelding die je wil plaatsen aanklikken :)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:31

Leuk, zo'n boten topic! Kan me herinneren dat ik een hele tijd geleden dit topic gelezen heb! Leuk dat het nog steeds (regelmatig) actief is!

Wij hebben dit jaar een leuke 90 pk motorboot met open punt gekocht. Hadden eerder dezelfde boot maar een slagje kleiner zonder open punt met 60 pk . Gaan er vaak met de band achter en wil dit jaar toch het waterskiën onder de knie krijgen. Van de zomer gaat hij de trailer op en achter de auto mee naar Italie. Vorig jaar ook met de kleinere gedaan maar daar kwamen we er achter dat het water op het Gardameer toch echt te heftig was en we het gewicht van voren in de boot misten. En we misten ook echt de ruimte. Was enkel twee voorstoelen en een klein achterbankje. Nu twee heerlijke leren stoelen, ruime achterbank en een open punt <3

Ik lees graag met jullie mee, op zoek naar avonturen!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:41

Nog een keer dan :D
Nee helaas, het werkt echt niet, misschien omdat ik van mn ipad werk.. Ga straks op laptop proberen..

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:26

Dag mensen van het goede leven!

Hoe gaat het bij jullie? Hebben jullie er al een aantal uurtjes op het water opzitten of?

Nu met het heerlijke weer begint het weer te kriebelen hoor..! Volgende week vrijdag kunnen we weer *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:36

Heerlijk ja, het begint nu eindelijk een beetje boot-weer te worden he :))
Wij hebben al een tripje gemaakt naar Maastricht, dat was erg leuk! Daar kun je midden in het centrum gratis aanleggen en overnachten :D
En verder een paar keer op onze plas gezeild. In het najaar gaan we drie weken weg met de boot, tot die tijd blijven we lekker in de buurt zeilen. Maar we hebben ook nog een hoop klusjes die gedaan moeten worden := Koop een boot, werk je dood..

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:47

Ja en of :D, sinds 2 april ruim 60 uur gevaren. We zitten sinds die datum 3 a 4 dagen per week op t bootje *\o/* *\o/* :o

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:11

Klinkt heerlijk allemaal!! Hopelijk is het volgende week een beetje lekker weer..
Zul je altijd zien, ben je vrij en is het flopweer :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:38

Leuk, een botentopic! Ik lees mee :D .

Zelf roei en zeil ik, helaas minder dan ik zou willen doordat ik simpelweg te weinig tijd heb.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:14

Leuk, tiggs! Heb je een eigen boot, of huur je er een als je gaat zeilen?

Vrijdag wilden we eindelijk weer eens lekker voor anker gaan liggen en overnachten op t water om de dag erna lekker vroeg te gaan zeilen.. wilde de motor niet starten >;) Ding deed echt helemaal níks := Dus zaterdag hebben we het grootste deel van de dag aan de motor gewerkt en nog maar een uurtje kunnen zeilen uiteindelijk -O-
Hopelijk volgend weekend weer wat beter weer!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:23

Zijn er hier toevallig mensen die weten hoe het zit met de drukte op het IJsselmeer en in de sluizen en de havens van texel en vlieland enzo in de zomervakantie en de nazomer?
We zijn nu een beetje aan t plannen, en het lijkt er op dat het grootste deel van onze vakantie net aan het einde van de zomervakantie valt. Maar als het zo druk is dat schepen dubbel liggen in de havens en er wachtrijen liggen voor de sluizen dan ben ik bang dat vriendlief direct wil omdraaien :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:28

Ik heb zelf geen boot, maar ben lid bij een vereniging waar we verschillende soorten boten hebben die je -mits voldoende diploma's- gewoon mag gebruiken.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:35

8nnemiek schreef:
Zijn er hier toevallig mensen die weten hoe het zit met de drukte op het IJsselmeer en in de sluizen en de havens van texel en vlieland enzo in de zomervakantie en de nazomer?
We zijn nu een beetje aan t plannen, en het lijkt er op dat het grootste deel van onze vakantie net aan het einde van de zomervakantie valt. Maar als het zo druk is dat schepen dubbel liggen in de havens en er wachtrijen liggen voor de sluizen dan ben ik bang dat vriendlief direct wil omdraaien :=

Het ligt er een beetje aan of je in het hoogseizoen gaat of daar voor/na. Ik weet wel dat Terschelling momenteel mutjevol ligt, het Oeral festival is daar aan de gang.

Wij gingen vroeger altijd elke zomervakantie op pad, en sommige populaire havens zitten inderdaad elke dag tjokvol. Wij namen altijd de gok. Als het echt druk was gingen we voor anker of zochten een andere haven op. Of als het nog kon, gewoon met een aantal schepen langszij. Dat kan heel gezellig zijn! We hebben zo mensen leren kennen die nu jaren later de beste vrienden van mijn vader zijn.

Wij gaan donderdag avond weer aan boord. Stappen op in Muiderzand en we zien wel waar de wind ons heen brengt... :):) Alleen nog hopen op een beetje fatsoenlijk weer.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:09

Nou ons weekendje was weer heerlijk! Donderdagavond aangekomen, even heerlijk rondje haven gelopen. Vrijdag ochtend was het bagger weer, even naar Aviodrome geweest. In de middag klaarde het op en hebben we toch het ruime sop gekozen. Van Monnickendam naar Muiderzand gevaren. Daar een nachtje overnacht. Zaterdag zijn we weer terug gegaan met een pitstop bij eiland/fort Pampus. Was leuk om dat eens te zien, was er nog nooit geweest :) Zaterdag was er trouwens overal om ons heen regen, maar wij hebben het droog gehouden *\o/*
Even een sfeerfotootje...
Afbeelding
En wieters niks te doon... :)ddd

Gaan jullie dit weekend nog varen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:13

Wij hebben inmiddels de datum geprikt voor onze vakantie, dat worden de eerste drie weken van september, dus als alle schoolvakanties voorbij zijn. Hopelijk is het dan al rustiger bij de eilanden.
Leuke foto, daaf! En een heerlijke vaart gehad zo te horen :D

Wij zijn dit weekend volop aan het klussen. De lichtgekleurde wanden beitsen we donker, en wat afwerklatjes erop.. En ik wil een windroos op onze tafel <3 :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:32

Wij hebben geen boot, maar een schip :D maargoed weet niet of ik hier wel thuishoor, want bij ons is het werk. Al varen we ook voor ons plezier. Dus werk & plezier.
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:35

Mer1980 schreef:
Wij hebben geen boot, maar een schip :D maargoed weet niet of ik hier wel thuishoor, want bij ons is het werk. Al varen we ook voor ons plezier. Dus werk & plezier.
[ [url=m/pMkeZf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee, dat noemen ze doen wat je leuk vindt en een gek zoeken die je ervoor betaald :D en dat is jullie blijkbaar goed gelukt (of toch op z'n minst soort van...).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:37

Zo wat gaaf, Mer!

Wanneer is een boot nu eigenlijk een schip? Of een jacht? Ik noem het eigenlijk allemaal boten voor het gemak :+