Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:22

Citaat:
mayo in glazen pot, calvé iis goedkoper dan AH

Klopt , zag ik ook vandaag.

Davinia_

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:26

Knap dat jullie zo goedkoop boodschappen kunen doen :j Wij zitten meestal rond de 50 euro per week, voor 2 personen. Ene keer meer, andere keer minder :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:30

Wij gaven rond de 500euro per maand uit, 2 volwassenen
Ik probeer dat nu terug te dringen naar 80euro per week, maar het lukt nog niet altijd even goed.....

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:37

Zoveel aan boodschappen? Jeetje! Wat koop je daar allemaal voor?!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:38

eten en drinken en verzorgingsproducten

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:44

500 woowww dat kan echt minder :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:49

Lijkt me heerlijk om dat uit te kunnen geven! Ik vraag me alleen af of ik het op zou krijgen. Eten jullie dan ook alles op, of gooi je veel weg? :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:51

wij gooien niet veel weg, maar het zit em ook wel in eten bestellen bij ons.
Zijn vaak na het werk erg moe en laten dan eten brengen, dit gebeurt ong 1x per week :)
Verder wat luxer eten denk ik dat t em in zit, vooral in het weekend houden we daar allebei van. Lekker drankje en hapje bij een filmpje :9

Gaat al wel wat beter hoor, nu met de weeklijstjes zitten we eerder aan de 400euro p/m
maar ik wil dat dus nog wat terugschroeven.....

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:53

Komt goed Marley!
Al ingeschreven bij Robs budgetmenus?
100 per week vind ik nog veel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:53

Oh ja, met eten bestellen gaat het inderdaad erg hard :). Wel lekker makkelijk! Maar dan zou invriezen ook een optie kunnen zijn, dat gooi je ook even in de magnetron en dan is het klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:54

Mag ik me hier melden? :) Studentje hier :)

Ik en mijn huisgenootje eten ongeveer voor 200,- per maand samen. Dus 100,- per persoon per maand. Dit is niet heel veel. Het geluk is dat op een bakkersschool zit, en dat ik eens in de week wel wat broodjes of iets anders meeneem.

Verder koken wij gewoon vrij goedkoop en kopen bijna geen merk, houden ook goed rekening met aanbiedingen etcetera.

Mijn naam is trouwens [***] en ik ben 19 jaar oud. Studeer aan het Cingel College de opleiding: leidinggevende ambachtelijke bakkerij niveau 4 :) Verder fotografeer ik en rijd ik eens in de week een heeele lieve knol bij !
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-13 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:55

Of bijv zelf pizza maken nu de 3 pizza in de aanbieding kopen bij Ah

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:57

Sheran schreef:
Oh ja, met eten bestellen gaat het inderdaad erg hard :). Wel lekker makkelijk! Maar dan zou invriezen ook een optie kunnen zijn, dat gooi je ook even in de magnetron en dan is het klaar.

Ik ben zo'n zeikerd die echt niet houdt van eten uit de vriezer in de magnetron :o
Ik eet het dan liever 2 dagen achter elkaar, wat we dus ook weleens doen hoor :j En dat is inderdaad erg fijn, omdat je al eten hebt bestel je niet want dat is zonde en je hoeft niet te koken :)

Het is de maand januari best goed gegaan trouwens :j alleen afgelopen vrijdag ging vriendje mee boodschappen doen en toen waren we met een deel van de boodschappen al bijna het weekbudget kwijt....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:59

Dat je bezorgvoer dan wel lust...... (Ook vaak magnetron) en ik heb nog steeds niks gevonden dat te eten is helaas.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:00

Haha, geen vriendje meer meenemen dus! :D Goed bezig!

Ik ben dan weer zo'n miep dat ik budget belangrijker vind dan smaak, dus ik eet alles uit de vriezer als het moet. Al vind ik bepaalde dingen uit de vriezer (stamppot, noodles met woksaus) duidelijk lekkerder uit de vriezer dan andere dingen, zoals pasta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:01

Vriezervoedsel vind ik niet echt heel lekker zegmaar, maar als je het vers maakt en invriest, ben je ook niet duur uit & is het nog lekkerder ook!

moet je wel ruimte hebben in de vriezer _O-

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:02

de bezorgbeer is erg lekker hoor :j
wel slecht trouwens haha, maar dat is geen magnetronvoer. Eerder een veredelde snackbar :)

Als het in de vriezer belandt, komt t er meestal niet meer uit..... heb dat wel altijd geprobeerd maar dat werkt niet.
Ik denk dat als budget echt heel belangrijk zou zijn (schuldsanering ofzo) dan zou ik inderdaad uit de vriezer eten ed. Maar wij hoeven niet, dus is de motivatie ook een beetje weg. Luxe probleem ja....

En inderdaad vriendje mag niet meer mee :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:04

Oh die burgerbeer vind ik echt niet lekker.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:05

Haha je vriendje komt er makkelijk vanaf zo :))

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:06

Maar je kan bijv pasta koken
Ene keer pasta salade andere keer met wokgroenten oid

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:11

Wij vinden budget zeker niet belangrijker dan smaak. Beetje opletten met wat we uitgeven ok, maar wat we kopen moet wel lekker zijn.

We zijn met z'n tweeen en geven eigenlijk altijd tussen de 40 en 50 euro per week uit aan boodschappen. Eten halen of laten brengen doen we eigenlijk nooit.
Wat ook erg scheelt is dat we een grote moestuin hebben, een deel van de oogst vriezen we in en zo hebben we het hele jaar eigen verbouwde groente.
Vandaag eten we lasagna - met spitskool en tomatensaus uit de vriezer.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:59

Ik lees dat heel veel mensen 40 a 50 aan boodschappen per week uitgeven voor 2 personen. Maar rekenen jullie dan ook de verzorgingsproducten, schoonmaakmiddelen en het voer voor huisdieren mee? Want ik maak nu een overzicht van alles wat we uitgeven (aan de hand van de afschrijvingen op de bankrekening) en daar reken ik dus ook al dat soort dingen bij mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:06

Ja, ik reken het er wel bij :). Maar ik was me gewoon met water, ik gebruik alleen een dure creme voor op mijn gezicht. Dus dat zijn de grootste kosten niet hier. Ook schoonmaakmiddelen niet. We hebben soda, bleek en azijn en dat is samen nog geen 2 euro en het gaat heel lang mee. En onze kat vangt buiten maar een muisje, binnen krijgt hij de goedkoopste brokken die er zijn.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:15

Hier konijnen en paard maar dat reken ik niet mee
Wel deo en shampoo
De luiers weer niet

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:22

Wij hebben een kat die acuut nierfalen heeft gehad en gelukkig hoeft ze niet meer het dure dieetvoer, maar we moeten nog wel opletten met wat ze krijgt. Aangezien we 2 katten hebben, eet die andere kat dat dus ook. Dan hebben we ook nog een hond, maar die doet het gelukkig goed op voer wat niet al te duur is.

Ik was me niet alleen met water, ik heb echt shampoo en cremespoeling nodig. Ten eerste omdat mijn haar anders niet schoon wordt en zonder cremespoeling kom ik er bijna niet doorheen. Dan betaal ik liever ietsje meer, voor een hoop gemak en mooier haar ;) Ik koop overigens shampoo/conditioner/haarlak (fructis), tandpasta (elmex) en deo (dove/axe) alleen in de aanbieding van 1+1 gratis en dan gelijk een mooie voorraad, zodat ik door kan tot de volgende actie :D Zo heb je dus een fles cremespoeling voor iets van €1,50 en daar doe ik ongeveer 2 maanden mee. Dat zijn dan de kosten niet. Douchen doe ik ook echt met douchegel, dat voel ik me veel schoner, want ik zweet heel veel. Maar ook dat kopen we eigenlijk alleen wanneer het 1+1 gratis is.

Verder gebruik ik geen creme/bodylotion/etc. en wasmiddel koop ik ook wanneer het 1+1 gratis is. Wij zijn echt van die hamsteraars :D We hebben wel een hele tijd Lidl wasmiddel gehad, maar de was ging na een tijdje echt super muf ruiken, terwijl we regelmatig een kookwas met schoonmaakazijn draaien. Nu we weer de "luxere" merken gebruiken, hebben we daar helemaal geen last meer van.