Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:58

Wat een verschil de keuken voor en na @Cardy .
Een goede keus om de muur er uit te halen .
De keuekn zelf is helemaal mijn ding .

Manon_vdv

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:03

Wauw cardy!
Die keuken is echt prachtig zeg!!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:09

Cardy, wat is het mooi geworden zeg!!

Foto van de tiffanylamp volgt z.s.m. Hij staat nog in de doos bij m'n ouders, maar daar moet ik toch een dezer dagen heen.

Onze nieuwe woning is politiekeurmerk gebouwt en vind dat wel een prettig idee.
Voor onze huidige woning heb ik een paar jaar terug bij een bouwbedrijf geinformeerd aan wat voor 'n voorwaardes je moest voldoen, en vond het best nog wel tegen vallen!! Wij hebben bijvoorbeeld bijzetslotjes op diverse ramen, maar het moet voor het keurmerk net een sterretje meer zijn :P
Wat wel een heel groot nadeel is van alles zo beveiligd hebben, is als iemand de sleutel aan de binnenkant van je deur heeft laten zitten en je dan je woning binnen moet komen..................... :+ :D
Bij ons was het een tijd terug een echt inbraakgolf. Gelukkig niet bij ons (en of we nu gewoon mazzel hebben of dat het komt omdat we 2 hondjes hebben?!) Maar het lijkt me echt zó erg als ze bij je binnen zijn geweest. Je veilige gevoel is dan helemaal weg. Moet er écht niet aan denken!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:01

Wow wat een verschil Cardy, echt ontzettend mooi geworden! :j

Inbraak lijkt me ook vreselijk, 1,5 jaar geleden ingebroken bij schoonvader, op klaarlichte dag en huis gelegen langs een fietspad. Gewoon een koevoet tussen de deur gezet, schoonzusje kwam thuis, zag de voordeur wagenwijd open en trof álles overhoop aan, zelfs haar ondergoed :oo Het bizarre is dat er níks meegenomen is, behalve een bakje waarin het losgeld gespaard werd. Ik vermoed nog altijd dat ze op de rouwkaart van mijn schoonmoeder gestuit zijn die slechts 3 weken daarvoor overleden was en open en bloot lag en toen een soort berouw kregen? Ze zijn zelfs op zolder geweest en in het kantoortje waar m'n schoonvader een tas met weekomzet van z'n winkel klaar had staan om de volgende dag te gaan storten. Heel bizar :n Gelukkig geen kostbare dingen weg en inmiddels hebben ze wel goede sloten...

Vanochtend even naar Intratuin geweest en heb me zowaar in kunnen houden.Nu vond ik ook dat ze weinig bijzonders hadden en was nergens naar op zoek, dat scheelt :P Bij de Plantenhal die ernaast zit lekker bloemetjes gehaald en nieuwe plantjes en bij Intratuin zelf wat kruiden. Hebben een balkon op het zuiden en dat overleven de kruidenplantjes telkens niet, dus heb ze nu aan de galerijkant gehangen, superhandig, ik doe het keukenraam op en kan ze zo pakken:

Afbeelding

En gezellig wat plantjes en een lief bosje bloemen geschikt:

Paarse potjes, witte plantjes
Afbeelding

Wit potje, paars plantje

Bloemetjes

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:06

Wat schattig dat paars/wit :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:15

Ik ben ook zo gek op verse snijbloemen , haal er dan ook iedere week wat .
We hebben hier in Kleve een redelijk groot bloemen/planten centrum met hele
leuke prijzen .

Handig Mae je "grijpbare" kruiden :D , en je hebt ook een leuk dienblad zie ik .

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:29

Wat een leuke spulletjes!!
Ik ben ook gek op bloemen, maar helaas zijn ze hier niet zo goedkoop :P
Wel wanneer het de tijd is, bij tuinders de tulpen. Maar een boeketje is niet leuk meer om te betalen.
Vind bloemen en planten zo ontzettend gezellig staan!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:52

Dankjulliewel, ik ben ook gek op bloemen en planten :+:
Maar een leuk boeketje bij de bloemist vind ik ook te duur hoor, meestal rijd ik 1x in de week/2 weken naar de Plantenhal. Ik had dus gisteren die 2 kleintjes, dat paarse plantje, een bosje Dahlia's en die paarse bloemen voor €4,10 := :oo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:53

Zo, ik ben weer terug van vakantie en heb alles netjes bijgelezen :D
Dems, Wat is je keuken mooi geworden <3
Cardy, Wat hebben jullie het huis ontzettend mooi opgeknapt zeg!
Verder kletsen over het onderwijs... Ik zit (voor de verandering) niet in het onderwijs :P
Ik heb geen CAO, maar wel 1 verhuisdag!
Mae, Leuke plantjes en mooie foto's!
Sakkia (?) krijgt al koffie aangeboden bij de kringloopwinkel _O-
Van die plafondbox heb ik van die serie bedlampjes (lange cilinders op een voet)
Boeketjes koop ik niet, maar heb wel altijd bloemen op tafel staan.
Rowo moet nog brandmelders kopen :')

Mijn appartement is ook politiekeurmerk. Geen idee wat ik betaal en geen idee wat het scheelt als ik het niet had gehad :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:54

Ha Moo! fijne vakantie gehad??

Ons huis is ook politiekeurmerk maar ook ik weet niet wat het scheelt.... het huis was al zo toen we er in kwamen :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:56

Ons huis had het ook al, maar moest wel eerst het certificaat opsturen naar de verzekeraar. Anders krijg je nog de korting niet.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:58

ik werk bij een verzekeraar, bij ons krijg je 10% korting op de inboedel, niet op de opstal.. hoef je verder geen bewijs voor aan te leveren oid..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:02

Oh moesten wij wel. Anders kan iedereen toch zeggen dat je keurmerk hebt.....
Wij hadden hem niet, maar konden verklaring aanvragen dat het keurmerk was toegekend.
Wij krijgen wel korting op zowel opstal als inboedel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:04

Oh ik zie op de site dat de korting 10% is op de woonhuisverzekering (opstal) en 20% op inboedelverzekering.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:18

volgens mij ging dat bij ons automatisch? maar was een nieuwbouwproject, misschien is dat anders? dat het al bekend is ofzo?
anders moet ik er nog eens naar kijken of we wel korting hebben hahaha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:21

Met nieuwbouw zal wel anders zijn ja, want die moeten sowieso keurmerk hebben.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:29

Ben even mee lezer geweest omdat ik op vakantie ben geweest en nu even niet lekker ben.

Wat een prachtige badkamer een paar pagina's terug, weet even niet meer van wie die was maar de badkamer met die stenen muren. Die mag je er bij mij ook wel in komen maken. :=

Het is hier echt al winter weer aan het worden maar nu ik die bloemen en planten zie kan ik niet wachten tot ons nieuwe huis af is met onze nieuwe meubels, alles naar onze smaak en het lekker vol zetten met bloemen en planten.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:11

Wat leuk Mae! Handig zo onder je keukenraam!

Hier ook gek op bloemen! Maar in ons vorige huis kwam niks uit dus was de lol er gauw af.

Gisteren geshopt bij Ikea, nieuwe nachtjes. Kon nog terug omdat een plankje niet klopte.. verder gisteren een feestje gehad bij de nieuwe buren, gelijk de hele buurt ontmoet. Was leuk. De keuken staat bijna! Nu even tegels halen en een nieuwe radiator.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:00

:wave:

Mij kennen ze nog niet bij de kringloop hoor :+ Maar wel even geweest donderdag en er was echt veel leuk spul. Maar dit is ook niet echt een kringloop, zij kopen ook uit faillissementen e.d. Dus daar staan ook wel gewoon nieuwe dingen tussen.

Afgelopen vrijdag naar de Ikea geweest en van alles gekocht en eindelijk de goede verf.

Gisteren helemaal niks gedaan want familie dag gehad, heerlijk dagje ontspannen op een boot en daarna lekker wokken. Had ook wel even zo'n dagje nodig.

Net bijna overal de adreswijzigingen door gegeven, wel een beetje laat. Maar het meeste kon online.
Moet nog wat kleine dingen en de Gemeente maar daar heb ik digi-D voor nodig en die doet het op mijn laptop niet, heel irritant eigenlijk.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:48

Voor de zomervakantie hebben wij een kleine verbouwing gehad en vinden dat het goed geslaagd is.Wil het graag met jullie delen,wie weet hebben andere er wat aan ;) Hierbij de foto's.

Afbeelding
Uizicht vanuit de gang,met de rug naar de voordeur.

Afbeelding
UItzicht richting keuken en deur.Waar nu de bar is was voor heen open.Nu is de opening bij de voor deur.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GERL3ZW7-D.jpg
Dit is de 1ne kant van de woonkamer.De tv kant zoals je kan zien.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MZO6BS6-D.jpg
Dit is de zit kant.Waar op de foto het bruine kast je staat,staat nu een terrarium te pronken van 1,50m lang.

Hoop dat jullie er wat aan vinden en misschien wel ideeën op doen.
Zo hebben wij gekozen voor de bar omdat een eettafel gewoon veel ruimte in beslag neemt die we simpelweg niet hebben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:44

Leuke kleur die bar! Vind de fotolijstjes ook super leuk!
Wij hadden ook een (eet)bar, maar gelukkig in ons nieuwe huis voldoende ruimte voor een grote eettafel. Vind dat wel heel fijn als je mensen vraagt te blijven eten :P

Mootje, leuke vakantie gehad??

Raponsje, ook een leuke vakantie gehad?? Hoop dat je je snel weer beter voelt!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:24

Dank je wel Kentaro.Deze kleur was een favoriet bij manlief toen we de eerste keer het kleurtje gingen veranderen,maar omdat hij geen tot weinig kleur gewend was hebben we het eerst ijsblauw gehad met grijs(daarvoor bruin tinten en wit).Fotolijstjes komen door de foto tik die ik heb haha.
Er heeft wel een eettafel gestaan maar gezien er ook 2 kinderen willen spelen hebben we besloten een bar te plaatsen,hun kamertjes ook niet heel groot namelijk.
Mochten er vele mensen komen eten waar ik niet vanuit ga dan schuiven we de kist wel opzij en zetten we de tuintafel wel neer ;).

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:09

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:26

Marley...Keuken is ook niet mijn idee.Kado gekregen bij mijn man..Huis eigenlijk ook.Dus kwestie van roeien met de riemen die je hebt.Is ook echt een poppenhuis.Dit huis past in mijn gehele flatwoning.Aangezien budget klein was konden we dat ook niet veranderen.Die muur die aan de bar zit is de meterkast en om die te verplaatsen was ik net zo veel kwijt als heel de verbouwing.Kiezen of delen geval.

Zijn door omstandigheden stap voor stap de boel aan het opknappen en keuken staat wel op de planning maar dat is ooit ;)Ben al blij dat de woonkamer gedaan is.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:40

Even een stipje. Ik wil een 2 persoonsbed. Liefst zelf opknappen en schilderen.

Woon nog thuis. Heb pas een nieuwe vriend dus op mezelf en samenwonen nog geen plannen voor voorlopig.