Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:10

Idd heftig om te horen! Heel veel succes met revalideren!

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:22

Ik heb gister net mn eerste motor gekocht :)
Honda Hornet 900cc

ReJo

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:46

Oeh amber dat is een mooie!
Ik zou zelf een yamaha r6 yzf willen :D
Ik ben wel benieuwd na meer foto's van jullie motors! ;)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:37

Thanks!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:28

Blackje schreef:
[qoute="Goldie"]
Ohjee Blackje, dat klinkt niet best. Wat is er gebeurd?

Ik ben geschept op de motor, heb veel gebroken helaas hebben ze mijn linker onderbeen en voet niet meer kunnen redden. Ben nu aan het revalideren hiop snel een protese te krijgen. Ben benieuwd of ik daarmee nog motor zou kunnen rijden. Maar eerst maar weer eens leren lopen ;)[/quote]
:oo
Wow hee, dat is geen kattenpis. Flinke klap gemaakt dan, jeeeee.... Erg zeg. Qua motoren valt er veel aan te passen, tof dat je daar toch al aan denkt. Heel veel sterkte!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:30

Gave motoren dames! Voor de kleinere dames onder ons is idd een Ninja 250 een goede. Daytona is ook leuk, niet te groot en een 3-cilinder is gewoon erg leuk, dat vind ik nog steeds. Voor beide heb je ook verlagingskits. Dan wel weer opletten met je standaard, dat de motor niet te rechtop komt staan en dan makkelijk omvalt.

Ik heb een Ducati Hypermotard, minder geschikt voor de kleinere dames onder ons. Op zich een slanke fiets, maar niet echt laag.
:9
Afbeelding

Meeten lijkt me ook wel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:04

Ik heb ook mijn motorrijbewijs. Heb alleen de laatste 2 jaar niet gereden vanwege zwangerschap en handen vol aan baby maar wil het binnenkort wel weer gaan oppakken. Ik heb een zwarte Honda VFR800 Vtec ABS. Op zich een hele leuke sportieve motor, mijn man heeft dezelfde in de kleur zilver.
Het leuke aan deze motor vind ik dat je heel normaal en rustig door een dorpje kunt rijden omdat je onder de 7000 toeren maar 2 kleppen per cilinder gebruikt. Geen aso-herrie terwijl je langs een terrasje rijdt :o
Maar wanneer je hem dan flink los gaat trekken gaan er boven de 7000 toeren 4 kleppen per cilinder in gebruik wat voelt alsof je de turbo-boost knop indrukt en ineens flink meer lawaai maakt, hij gaat dan echt brullen 8-)
Dat is zo enorm gaaf :))
Het enige best grote nadeel voor mij is dat hij een erg sportieve zit heeft en ik, omdat ik niet zo heel groot ben, behoorlijk op mijn polsen leun en daardoor behoorlijk vermoeide polsen krijg bij langere ritten.
Mijn man en ik willen hierdoor beide onze VFRs verkopen/inruilen en beide een Honda Pan European aanschaffen, die heeft wat meer een tour-zit. Maar dan ga ik mijn VFR wel missen hoor.

<3
Afbeelding

Jeetje Blackje wat erg! Veel sterkte met je herstel :(:)

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:34

Blackje schreef:
[qoute="Goldie"]
Ohjee Blackje, dat klinkt niet best. Wat is er gebeurd?

Ik ben geschept op de motor, heb veel gebroken helaas hebben ze mijn linker onderbeen en voet niet meer kunnen redden. Ben nu aan het revalideren hiop snel een protese te krijgen. Ben benieuwd of ik daarmee nog motor zou kunnen rijden. Maar eerst maar weer eens leren lopen ;)[/quote]

Wow dat is wel heftig, wanneer was het gebeurd?
In ieder geval veel sterkte!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:37

Hallo mede motorrijders :)

Even voorstellen: Michiel, 33 jaar, motorgek.

Ik ben al jaren bezig met motoren, ik rij niet alleen, maar (ver)bouw ze ook zelf. Ik combineer mijn motorhobby graag met mijn fotografiehobby, de resultaten daarvan zet ik op mijn website (zie mijn onderschrift). Vanuit mijn website krijg ik regelmatig verzoeken voor foto's (een Vietnamees voertuig & lifestyle magazine heeft bijvoorbeeld net een aanvraag gestuurd). Vooral de modellen-op-motoren foto's doen het altijd erg goed.

Ik ben daarom voor mijn 'nieuwste' motor op zoek naar iemand die èn kan motorrijden èn het leuk vindt om model te staan. Hopelijk zit hier iemand die dat leuk vindt? Het gaat om een erg oude motor, dus het liefst en klein beetje in de buurt van Utrecht.

Het gaat om deze motor:

Afbeelding

Je krijgt alle (gelukte) foto's in volledig formaat, zonder logo. Er komen geen foto's op internet zonder toestemming vooraf (maar ik wil er natuurlijk wel graag een aantal plaatsen), ook bij eventuele publicaties zal ik vooraf toestemming vragen. Het is ook mogelijk om meteen een paar foto's met je eigen motor te doen. Ik heb er zeker geen problemen mee als je iemand mee wilt nemen naar de shoot.

Voorbeelden van eerdere shoots:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat iemand hier dat ziet zitten!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:23

Michiel: Mooie foto's zeg!
Helaas voor mij net wat te ver weg.. haha

Ik heb deze week er alweer 1000 km erop zitten.
heb het bochtenwerk nog even kunnen oefenen :)

Over een aantal KMs maar weer een afspraak maken voor een buurt.. Pff de kilometers gaan erg hard dit jaar.. haha

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:12

Het lijkt me wel heel leuk, maar ben echt niet fotogeniek ;-)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:05

MichieldeM: Gave foto's. Een aantal springen er echt uit en de eerste foto (zonder model) vind ik ook erg mooi. Ik ben niet fotogeniek, maar wel benieuwt naar het resultaat met model.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:01

vrijdag, zaterdag, zondag een erg leuk weekend met onze motorclub in de Eifel gehad, hard werken met mijn hondaatje magna al die bochten, zeker met medeleden die tourmotors en racemotors hebben, ze hebben af en toe maar moeten wachten haha, met een shopper kom je gewoon niet bij, in de bochten ben ik wat rustiger dan de medeleden maar op rechte stukken kan ik met mijn 700 ook niet echt bijtrekken omdat het motortje het gewoonweg niet trekt, ik tuf voorlopig nog wel effe rond met mijn hondaatje maar wil me wel gaan orienteren op een andere motor.
ik zou een leuk tourmodel motor willen, een beetje een compacte in ieder geval een geschikte damesmotor, hebben jullie ideeen naar wat voor motor ik dan het beste kan gaan kijken?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:06

Evelyne79: Wat voor modellen hebben je voorkeur? Een echte 'rechtopper' of toch meer een 'sport' model. Zelf rij ik rond op een Suzuki SV650 en met mijn 1.70m pas ik daar prima op. Ritjes door de stad met veel drempels en klinkers is niet zo fijn maar voor de rest vind ik hem heerlijk. Een andere mooie tourmotor vind ik persoonlijk een Ducati Monster. Nooit op gereden, maar hij ziet er voor mij prachtig uit, zit hoogte is goed (wel op gezeten) en lijkt me een leuke sportieve tourmotor (wat meer recht op).

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:51

nee geen sportmodel, kom net van een shopper af en dan wil ik geen racer O:)
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... =0&ndsp=15

zoiets als op dit plaatje maar dan geen pompeuze motor, de motor van mijn vriend yamaha xj900 is me nl bv te lang, daar zit ik helemaal uitgestrekt op, dat zit en rijdt niet lekker, ik wil dus graag wel lekker rechtop zitten maar ook overal goed bij kunnen, vandaar de vraag een compacte damesmotor ;-)

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:42

Ik heb een honda nc700s. Zit er rechtop op. Kan gemakkelijk bij de grond en stuurt heerlijk door de bochten. De rijschool waarbij ik leste heeft deze motor nu ook aangeschaft. Ik zou zeggen probeer wat verschillende uit.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:43

MoOtJuHh schreef:
Evelyne79: Wat voor modellen hebben je voorkeur? Een echte 'rechtopper' of toch meer een 'sport' model. Zelf rij ik rond op een Suzuki SV650 en met mijn 1.70m pas ik daar prima op. Ritjes door de stad met veel drempels en klinkers is niet zo fijn maar voor de rest vind ik hem heerlijk. Een andere mooie tourmotor vind ik persoonlijk een Ducati Monster. Nooit op gereden, maar hij ziet er voor mij prachtig uit, zit hoogte is goed (wel op gezeten) en lijkt me een leuke sportieve tourmotor (wat meer recht op).

Monster is niet echt een tourmotor. Wel prima vrouwenfiets, wat kleiner en erg laag af te stellen ook.
Wil je echt een tourmotor Evelyne? Met koffers enzo? Dan zou ik richting BMW f800 neigen. Anders als naked is een monster leuk, street triple of gladius. Dan moet je alleen wel echt met tassen in de weer.

@Michiel: en wat is je connectie met paarden?

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:57

Evelyne: ik heb een Yamaha xj600n gehad, ik kon degene op racers op een recht stuk niet helemaal super bijhouden maar in de bochten was het een heerlijk wendbare motor en kon ik de rest makkelijk voorbij.
Is een leuke sportieve tourmotor en ik vind het echt een vrouwenmotortje :)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:30

Dank voor de reacties!

Sorriso schreef:
MoOtJuHh schreef:

Ik heb ruim 10 jaar paard gereden en huur nog zo nu en dan een paard voor een strandrit oid (te veel hobbies). Mijn vriendin rijdt 2 paarden, ik kom vaak op beide stallen. Ik ben daar foto's gaan maken en zo op Bokt terecht gekomen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:02

Ja, wel voorkeur om er koffers op te hebben, verdere eisen zijn nog het liefste een met cardan en niet minder vermogen dan dat ik nou ook al heb, heb nou een 700, verder ben ik niet lastig hoor O:)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:04

Evelyne79 schreef:
Ja, wel voorkeur om er koffers op te hebben, verdere eisen zijn nog het liefste een met cardan en niet minder vermogen dan dat ik nou ook al heb, heb nou een 700, verder ben ik niet lastig hoor O:)

Wat is het budget ongeveer?

De wat oudere BMW's (r80 bijvoorbeeld) zijn er leuk om te rijden, erg betrouwbaar en met het lage zwaartepunt ook erg makkelijk om mee te lopen e.d.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:53

Budget is nu nog niet aanwezig maar ik wil me wel vast wat orienteren naar andere mogelijkheden, wat is er op de markt en wat zou bij me passen.
ik heb natuurlijk dan mijn eigen motor te verkopen, verwacht wel dat die waardevast is dus wat ik er voor uitgegeven heb kan ik er waarschijnlijk best nog wel voor terugkrijgen,
dan wil ik er eventueel nog wel wat bijdoen, ik ga mijn spaardoel zetten op zo ongeveer €3000,- als ik dan een topmotor vind voor €3500,- laat ik het daar niet op afhangen of stranden

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:02

MichieldeM schreef:
Dank voor de reacties!

Sorriso schreef:

Ik heb ruim 10 jaar paard gereden en huur nog zo nu en dan een paard voor een strandrit oid (te veel hobbies). Mijn vriendin rijdt 2 paarden, ik kom vaak op beide stallen. Ik ben daar foto's gaan maken en zo op Bokt terecht gekomen.

Ah kijk, was even bang voor zo eentje die spijkers op laag water zoekt zoals je vaker ziet met mannen op bokt. No offence, wil eigenlijk niet meewerken aan vooroordelen, maar velen hebben het er tot nu toe naar gemaakt.

Ik ken je foto's van het foto topic op mf, je hebt een mooie stijl, iig met landschappen en motoren solo op het plaatje.

Tja, teveel hobbies... Paardrijden neemt ook wel erg veel tijd in beslag vandaar dat ik weinig meer aan motorrijden toekom, erg...

Dat is een leuk budget!
Met koffers ben ik niet zo in thuis, maar een xtx moet volgens mij ook in dat budget vallen, of een Yamaha fazer, die laatste is volgens mij wel aardig geschikt om dan weer veel tassen op te bevestigen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:11

Als ik nu mijn motor zou verkopen heb ik een budget van €1000,- /€1500,- daar wil ik dus nog wat bijsparen zodat ik meer mogelijkheden krijg voor een tourmotor.
ik wil toch wel meer richting tour met koffers gaan, de xtx en de fazer zijn me te zeer sportmotors, ik wil niet een te extreme overgang van chopper naar een andere motor maar wel een die wat makkelijker in de bochten ligt dan mijn honda magna vf 700, ik ga zowiezo nooit over mijn kunnen rijden maar er altijd maar achteraan moeten tuffen omdat mijn motor het vermogen gewoonweg niet heeft om wat bij te kunnen rijden wil ik wat verder orienteren naar een volgende motor

wel in ieder geval superbedankt al allemaal voor de verschillende ideeen die geopperd worden, dan kan ik het allemaal wat makkelijker vergelijken met google

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:42

Gave foto's en motor michiel! Daar zou ik weleens een rondje op willen haha, maar het is voor mij ook wel een eindje uit de buurt.

Evelyne: Gewoon lekker je eigen tempo rijden toch :)
Zelf heb ik een Kawasaki zzr600 een fijne tour/sport motor. Niet helemaal rechtop, maar ook niet zo'n buikschuiver. Kan er lekker relaxed mee door de bebouwde kom tuffen zonder dat ie bokkig word, maar wat hoger in de toeren is ie wel lekker fel :) Iig voor mij snel genoeg haha.
M'n opa heeft een honda cb750, dat is ook een hele fijne motor :j

Op de foto geweest laatst bij wieringerwerf op wielen :D
Afbeelding