Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:05

Hier ook alleen maar brood van de bakker, van de supermarkt ed krijg ik het gewoon echt niet weg. Helaas is het wel gelijk twee keer zo duur (ruim)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:05

Nooit geweten dat katten zo hard kunnen gillen!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:12

Rhys schreef:
Dus kunnen we wel een beetje concluderen dat zo'n €50 per week het minimum is als je met z'n tweeën een beetje fatsoenlijk en gezond wilt eten?

Dat denk ik ook, maar ik denk wel dat als je op de fiets allerlei winkels af gaat en naar de markt gaat het wel nog goedkoper kan. En door wat minder gevarieerd maar wel gezond te eten, door bijvoorbeeld voornamelijk sperziebonen, doperwten, spinazie uit de diepvries te eten, plus de seizoensgroente die op dat moment goedkoop vers voorhanden is.
En op helemaal geen lekkers als snoep, koek en chips kopen kun je natuurlijk ook nog wel wat besparen. Maar als je dan wel iets wil eten 's avonds op de bank en het gaat vervangen door gezonde tussendoortjes ben je waarschijnlijk duurder uit.
Die vierkante meter tuintjes zijn inderdaad leuk, kosten volgens mij maar iets van 20 euro. Maar met zo'n ding hou ik nog maar heel weinig ruimte over op het balkon. Ga wel bakken met kruiden ophangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:25

saroanda schreef:
Hey Von jij speelt vals :P Jij hoeft nooit geen brood te kopen in de supermarkt :D

Vals hè! Altijd de meest lekkere verse soorten brood :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:28

ik lees hier veel over de broodprijzen e.d. Ik haal mijn brood bij de natuurwinkel, puur omdat het veel meer voedingsstoffen bevat en omdat het veel beter vult. Ik eet geen supermarkt brood meer, zelfs brood van de 'verse' bakker haalt het niet bij de biologische broden.

Het biologische brood lijkt duur, maar is het niet. Ik eet van biologisch brood de helft of nog minder wat ik van 'normaal' brood eet.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:29

Moestuintje is leuk, ik heb altijd speziebonen, aardbeien en diverse kruiden in de tuin, gemengd met wat bloemen, staat het ook nog leuk.
Heelijk als je uit die voorraad kan putten. De kruiden kan je drogen of invriezen zodat je ook in de winter nog wat hebt.

Brood haal ik bij de Deka markt, die heeft behoorlijke kwaliteit uit eigen bakkerij, net iets minder duur dan van de bakker en veel lekkerder dan budget brood.
Gevolg is dat je minder snel geneigd bent om buiten de deur een broodje te kopen. Ik neem wat mee of ik wacht tot ik thuis ben met eten.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:35

Toad schreef:
ik lees hier veel over de broodprijzen e.d. Ik haal mijn brood bij de natuurwinkel, puur omdat het veel meer voedingsstoffen bevat en omdat het veel beter vult. Ik eet geen supermarkt brood meer, zelfs brood van de 'verse' bakker haalt het niet bij de biologische broden.

Het biologische brood lijkt duur, maar is het niet. Ik eet van biologisch brood de helft of nog minder wat ik van 'normaal' brood eet.

Wat betaal je voor een biologisch brood als ik vragen mag?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:36

tiwi1969 schreef:
Moestuintje is leuk, ik heb altijd speziebonen, aardbeien en diverse kruiden in de tuin, gemengd met wat bloemen, staat het ook nog leuk.
Heelijk als je uit die voorraad kan putten. De kruiden kan je drogen of invriezen zodat je ook in de winter nog wat hebt.

Brood haal ik bij de Deka markt, die heeft behoorlijke kwaliteit uit eigen bakkerij, net iets minder duur dan van de bakker en veel lekkerder dan budget brood.
Gevolg is dat je minder snel geneigd bent om buiten de deur een broodje te kopen. Ik neem wat mee of ik wacht tot ik thuis ben met eten.

Het brood van de Digros/Deka enz staat hier regelmatig eventjes in het DC hoor...

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:37

de prijzen varieren van 2 euro tot 4,50 euro geloof ik. (bij de natuurwinkel)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:39

Toad schreef:

en is dat dan 2 euro voor een heel brood of voor een half?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:41

Oh zuurdesem brood van de natuurwinkel vind ik ook echt het lekkerste wat er is. Maar het kost iets van 4 euro per brood en mijn vriend houd niet van zuurdesem brood. Dus als ik er toch ben koop ik het voor mezelf maar anders vind ik het iets teveel moeite om speciaal daarvoor naar de natuurwinkel te fietsen.
Voor mij is het extra duur, want omdat ik het zo lekker vind eet ik dan veel meer brood dan normaal :D. Overigens betalen we bij de bakker ook wel iets van 2,5-3 euro per heel brood.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:42

DebGizmo schreef:
Toad schreef:

en is dat dan 2 euro voor een heel brood of voor een half?

2 euro voor een hele :) dat is het simpele 'huisbrood'.

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:21

Wij halen iedere dinsdag 3 broden voor 5 euro bij de bakker, maar vond het supermarktbrood ook altijd wel prima, alleen iets droger na een poosje in de diepvries..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:23

dat doen wij ook relaxed. moet wel zeggen dat het brood van de AH (de verse broden die ter plekke worden afgebakken) me ook altijd erg goed smaken.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:35

Dat biobrood moet je wel bij zeggen dat het minstens 2x zo zwaar is als een 'Nederlands' brood. Daar eet je inderdaad 1 of 2 dunne sneetjes van tegen 4 sneetjes 'normaal' brood.

Mijn vriend krijgt het Nederlandse brood echt niet weg, dus die haalt het bij de biowinkel, in Duitsland of hij bakt het zelf. Ik vind alleen dat zurige (door de desem) niet zo lekker. Maar laatst hadden we een brood van de de Duitse biobakker, dat kostte wel €5, maar het was een en al zaadjes met een lekkere knapperige korst, heerlijk!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:43

ik ben een echte brood-junkie, dus denk dat ik ook van het dure brood veel zal eten haha

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:59

DebGizmo schreef:
tiwi1969 schreef:

Het brood van de Digros/Deka enz staat hier regelmatig eventjes in het DC hoor...

Dat is logisch, het moet ook van de bakkerij naar de winkel :D De bakkerij in Apeldoorn hebben ze al jaren, al uit de tijd dat het nog Komart was en ik daar op kantoor werkte. Eind jaren '80.

Dat zure zit ook aan het Duitse brood, lust ik echt niet.
AH heeft wel lekker bio-brood, maar zoveel duurder dat ik dat bij uitzondering koop als verwennerij.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:01

Wij bakken het zelf, dan kost een redelijk zwaar brood waar je idd met 2 sneetjes vol van zit ca 1,30. Er gaat wel gemiddeld 1 brood per dag doorheen, dus als we dat bij de natuurwinkel zouden halen waren we failliet ;)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:27

Grappig om te lezen hoe verschillend er over brood gedacht word. Ik koop mijn brood meestal bij de aldi. Van dat batavenbrood en dan de graankorn als die er is. Dat kost € 1.49 en daar eet ik een week van. (Haal uit de diepvries wat ik nodig heb.) Had laatst vloerbrood van de jan linders omdat ik daar was en brood nodig had. € 2,- maar echt niet lekker! Dus dat doe ik nooit meer. :D

Vorige week heb ik wat meer uitgegeven aan boodschappen, er was vanalles in de aanbieding wat ik normaal ook koop. Dus wat extra meegenomen. Was volgens mij 40 euro kwijt. Maar kan daar wel even mee vooruit. Deze week zal ik niet veel nodig hebben. Alleen wat brood en kaas denk ik. Ik probeer weer verder mijn voorraad op te maken en heb nog groente genoeg.

Moet nu toch nog wat extra gaan bezuiningen op alles. Heb een afspraak gemaakt voor een nieuw zadel aan te laten meten.... Had proberen te bezuinigen door een tweedehands zadel te kopen. Nadat mijn eigen zadel niet meer paste. Dat bleek toch niet goed te liggen. Dus nu pak ik het maar direct goed aan. Paard heeft een lastige rug. Uiteindelijk hoop ik dat dit geld uitspaard. Want als ik zijn rug kapot rij dan is dat vast duurder dan een nieuw zadel. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:05

24kitchen, das mijn favoriete zender hihi. Wat een heerlijke reepten

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:53

tiwi1969 schreef:
Dat is logisch, het moet ook van de bakkerij naar de winkel :D De bakkerij in Apeldoorn hebben ze al jaren, al uit de tijd dat het nog Komart was en ik daar op kantoor werkte. Eind jaren '80.

Dat zure zit ook aan het Duitse brood, lust ik echt niet.
AH heeft wel lekker bio-brood, maar zoveel duurder dat ik dat bij uitzondering koop als verwennerij.

Klopt, maar het DC hier is een fast mover, wij hebben niks kwa verse producten hier. Kans bestaat wel dat een vrachtwagen het uit moet laden om onze karren te plaatsen en het daarna terug plaatsen, maar ik zie het brood vaak in de middag staan

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:40

Ik haal mijn brood altijd bij een bakker hier in de buurt. Die maakt zijn eigen brood helemaal zelf. Voor een heel brood betaal ik 2 euro ongeveer. Bij ons gaan er ongeveer 1,5 broden per week doorheen. Daarnaast neem ik ook vaak witte puntjes of ouwe wijven brood. Ook lekker. Maar meer voor erbij. Niet goedkoop eigenlijk....

Van de week een plan gemaakt. Het bezuinigen is toch lastiger dan ik dacht.
Het Lidl weekje beviel mij op zich wel maar mijn vriend liep de hele week te klagen en miepen.

Dus het plan; ik zorg ervoor dat ik cash in mijn portemonnee heb. En daar doe ik het mee. Nu even overleggen welk bedrag. Hij vindt 75 euro. En ik vind dat het met 50 euro ook moet kunnen.

Het doel zoveel mogelijk vers en gezond voor een zo laag mogelijke prijs.
We hebben nu een lege vriezer. En ik heb verder nog geen weekplanning gemaakt. We zijn het huis aan het reorganiseren want we willen het te koop zetten van de week.

Wat denken jullie? We zijn met z'n tweetjes. 50 of 75 euro?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:49

Ik neem altijd 30 euro per persoon. Dus als ik jou was, deed ik 75 euro om je vriend tevreden te houden :D
En tegelijk proberen de booschappen mooi goedkoop te doen. Alles wat je overhoudt dan in een apart potje bewaren voor een keertje iets leuks/lekkers of als je een keer een dure week hebt :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:56

DebGizmo schreef:
Klopt, maar het DC hier is een fast mover, wij hebben niks kwa verse producten hier. Kans bestaat wel dat een vrachtwagen het uit moet laden om onze karren te plaatsen en het daarna terug plaatsen, maar ik zie het brood vaak in de middag staan

De site van Deka geeft aan dat Apeldoorn produceert voor de filialen in Oost Nederland, laat ik nou ook in Apeldoorn wonen. Ik heb wel het idee dat het luxe brood van eigen bakkerij komt en het goedkope brood van Bakkersland of een andere broodfabriek, dat wordt ook gesneden aangeleverd en het luxe brood wordt in het filiaal gesneden.
Maakt ook niet echt uit, ik vind het brood lekker en er is iedere week wel een soort in de aanbieding. Lekker voor de afwisseling.

@ Sharmila: Ik heb € 70 met z'n 3-en, maar 50 voor twee volwassenen vind ik wel een beetje krap. Een compromis: 60 voor boodschappen en 15 voor in een potje waar je van kan pakken als er een interessante aanbieding is waar je meer van wilt kopen. Dan slaat het niet meteen een gat in je budget voor die week.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:07

Ik vind Aldi brood echt ver uit het lekkerst haha! Dat donkere batavenbrood, mjammie!!