Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rhys schreef:Dus kunnen we wel een beetje concluderen dat zo'n €50 per week het minimum is als je met z'n tweeën een beetje fatsoenlijk en gezond wilt eten?
Toad schreef:ik lees hier veel over de broodprijzen e.d. Ik haal mijn brood bij de natuurwinkel, puur omdat het veel meer voedingsstoffen bevat en omdat het veel beter vult. Ik eet geen supermarkt brood meer, zelfs brood van de 'verse' bakker haalt het niet bij de biologische broden.
Het biologische brood lijkt duur, maar is het niet. Ik eet van biologisch brood de helft of nog minder wat ik van 'normaal' brood eet.
tiwi1969 schreef:Moestuintje is leuk, ik heb altijd speziebonen, aardbeien en diverse kruiden in de tuin, gemengd met wat bloemen, staat het ook nog leuk.
Heelijk als je uit die voorraad kan putten. De kruiden kan je drogen of invriezen zodat je ook in de winter nog wat hebt.
Brood haal ik bij de Deka markt, die heeft behoorlijke kwaliteit uit eigen bakkerij, net iets minder duur dan van de bakker en veel lekkerder dan budget brood.
Gevolg is dat je minder snel geneigd bent om buiten de deur een broodje te kopen. Ik neem wat mee of ik wacht tot ik thuis ben met eten.
DebGizmo schreef:tiwi1969 schreef:Moestuintje is leuk, ik heb altijd speziebonen, aardbeien en diverse kruiden in de tuin, gemengd met wat bloemen, staat het ook nog leuk.
Heelijk als je uit die voorraad kan putten. De kruiden kan je drogen of invriezen zodat je ook in de winter nog wat hebt.
Brood haal ik bij de Deka markt, die heeft behoorlijke kwaliteit uit eigen bakkerij, net iets minder duur dan van de bakker en veel lekkerder dan budget brood.
Gevolg is dat je minder snel geneigd bent om buiten de deur een broodje te kopen. Ik neem wat mee of ik wacht tot ik thuis ben met eten.
Het brood van de Digros/Deka enz staat hier regelmatig eventjes in het DC hoor...
tiwi1969 schreef:Dat is logisch, het moet ook van de bakkerij naar de winkelDe bakkerij in Apeldoorn hebben ze al jaren, al uit de tijd dat het nog Komart was en ik daar op kantoor werkte. Eind jaren '80.
Dat zure zit ook aan het Duitse brood, lust ik echt niet.
AH heeft wel lekker bio-brood, maar zoveel duurder dat ik dat bij uitzondering koop als verwennerij.
DebGizmo schreef:Klopt, maar het DC hier is een fast mover, wij hebben niks kwa verse producten hier. Kans bestaat wel dat een vrachtwagen het uit moet laden om onze karren te plaatsen en het daarna terug plaatsen, maar ik zie het brood vaak in de middag staan