wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 12:42

Jeej bij die waar we 12 stonden zijn we nu 11e

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:20

Ik mag kijken bij dat huisje! Heb de huismeesters even gebeld, en ik mag gaan kijken! Moet wel voor de 17e, dus ik denk dat ik het vrijdag ochtend even doe, of zaterdag als ik de sleutel ook het weekend kan houden.. Hoop het laatste, heb vrijdag eigenlijk geen tijd om te gaan kijken..

Wel grappig, volgens beschrijving een benedenwoning 2 kamers op de eerste verdieping :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 19:05

imd schreef:
Ik mag kijken bij dat huisje! Heb de huismeesters even gebeld, en ik mag gaan kijken! Moet wel voor de 17e, dus ik denk dat ik het vrijdag ochtend even doe, of zaterdag als ik de sleutel ook het weekend kan houden.. Hoop het laatste, heb vrijdag eigenlijk geen tijd om te gaan kijken..

Wel grappig, volgens beschrijving een benedenwoning 2 kamers op de eerste verdieping :P

Hey goed zeg! en trouwens ook heel handig dat je dus gewoon mag kiezen wanneer je gaat kijken? Ik krijg gewoon een bericht of ik wou laten weten of ik op maandag om half 10 kon.

imd

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:17

Oh, dat is lastig! Nee ik mag tot 17 september de sleutel afhalen op kantoor, en dan zelf het huis bekijken, en de sleutel weer terugbrengen. Lekker makkelijk :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 12:39

Nu zijn we van de 11e naar de 9e plaats...die gaat lekker snel.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:02

Wat fijn imd, hoop dat het wat wordt! :)
Ik sta nu bij een huisje op de 15e plaats, heb volgens mij nog nooit zo hoog gestaan.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:05

Dat gaat de goede kant op

Ons huisje gaat ook opschieten. Best bizar dat je eindelijk iets hebt en dan nog een tijdje moet wachten, maar er zijn alweer ruim twee maanden voorbij dus gaat best snel

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:11

ik ben vorige week bij een huisje wezen kijken
en gegevens in geleverd nu afwachten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:11

Hoelang moet je nog wachten Olympia? :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:15

Dat is de grote vraag. We weten dat we eind van het jaar er wonen, maar wanneer we de sleutel krijgen. Voorlopig gok ik nog steeds op november, maar dat is een gok

Nieuwbouw wát nog niet af is. We hebben van de week wel borden en bestek en glazen gekocht.xhad ik al maar vriendje vond dat niet mooi

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:24

Ahh ok, dat is wel vervelend inderdaad. Maar wel heerlijk dat je alles lekker nieuw hebt straks :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:47

Hoi allemaal. Mag ik hier ook ons verhaaltje vertellen :)?! Wij zijn net gesettled in onze woningbouw woning (sleutel sinds 1 augustus). Bij ons ging het allemaal heel snel ineens, dus mensen houd hoop.

We stonden 'al' 5 jaar ingeschreven en waren ons kleine, dure zolderkrot waar we al 3 jaar in zaten inmiddels meer dan zat, maar we hadden de hoop om deze zomer nog wat te krijgen eigenlijk al opgegeven.
Vorig jaar oktober hadden we gereageerd op een nieuwbouwproject van een aantal appartementen wat nog gebouwd moest worden. We stonden toen 48ste ofzo -O- .
Toen in mei/juni de appartementen eindelijk bijna zouden worden opgeleverd stonden we inmiddels op de 12de plek hiervoor. We waren dus echt enorm snel vooruit geschoten ineens.

En toen kregen we de woensdag van de laatste week van juli ineens een brief dat we inmiddels 4de waren en meteen vrijdag mochten komen kijken.
Het was onze eerste uitnodiging, maar echt zo perfect, precies wat we wilden. We konden dan ook bijna niet geloven dat de nummers 1 en 3 het appartement weigerden en toen wij de bezichtiging verlieten was de nummer 2 nog steeds niet op komen dagen. We hebben nog een tijdje op de parkeerplaats rond gehangen om te kijken of hij nog zou komen, maar uiteindelijk weggegaan.

We zouden dinsdag gebeld worden over of we het zouden krijgen, maar we zijn stiekem maandag al langs gegaan om te vragen, want we waren op van de zenuwen. Ze hadden er in eerste instantie nog niet naar gekeken, maar vlak erna werden we al opgebelt dat we het hadden *\o/* ! Echt nog steeds niet te geloven dat we binnen één week gegaan zijn van een mentaliteit dat we deze zomer niets meer hoefde te verwachten, naar de sleutel in handen hebben. Ze zeiden ook dat het normaal wel iets langer duurt, dus we hadden echt geluk.

In de week dat we dit appartement geaccepteerd hadden hebben we overigens nog 2 uitnodigingen voor bezichtigingen binnen gehad, dus het was echt het laatste zetje waar we nu overheen waren. We waren erg blij dat dit appartement ons als eerste aangeboden was, want de andere twee waren toch wel wat minder.

We hebben de eerste 3 weken van augustus keihard geklust want er moest wel een hoop gebeuren (alle muren en vloeren nog kaal beton), maar we hebben nu echt een geweldige woning, met uitzicht op weilanden met paardjes, en heel veel licht en ruimte. Ik kan soms nog steeds niet geloven dat het echt van ons is :D . Dus voor iedereen die nog wacht: ook jullie komen opeens aan de beurt voor een supermooie woning!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:38

Wat fijn Cerilene_ veel geluk in jullie nieuwe huisje. Ben stiekem wel jaloers hoor, hihi. :)

Ik denk dat m'n vriend en ik toch naar vrije sector moeten gaan kijken.. met 3 jaar ingeschreven in Groningen is het echt hopeloos de komende jaren en om nou nog jaren hier op 25m2 te wonen is ook niks :n ..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 14:55

Ik vind alleen het prijsverschil (althans in deze regio) zo groot qua vrije sector en sociale huur. Op woningnet staat nu bijvoorbeeld een huis van 80m2 met twee slaapkamers en balkon op het zuiden voor 460,- via de vrije sector zul je denk ik het dubbele betalen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:18

Welke regio zit je moonsparkle?
Hier is dat helaas net zo...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:22

Is overal zo hoor, helaas..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:48

Ja dat idee had ik al. Hoewel in kleine dorpen de huurprijs natuurlijk vaak wel lager ligt, ook in de vrije sector. Maarja daar wil ik dan weer net niet wonen haha

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:58

Ja het verschil is echt enorm.

Wij zijn alles bij elkaar ongeveer hetzelfde kwijt als voor ons vorige appartement. Alleen was dat 35 m. (en door de schuine muren en trappengat in feite nog veel minder aan bruikbare ruimte) ipv meer dan 80 wat we nu hebben. Ook hadden we daar geen buiten, geen eigen voordeur, amper bergruimte, geen plaats voor fietsen etc. En het ergste was dat het zo slecht onderhouden werd (vaak lekkage en veel moeite doen om het uiteindelijk na soms maanden te laten fixen). Nu is alles nieuw en mooi en stuurt de woningcorporatie meteen iemand als er iets is. Echt een opluchting...

Wel hebben we erg veel moeten investeren in het klussen, aangezien dit appartement nieuw is en dus vrijwel kaal opgeleverd werd. In het vorige appartement zijn we zo zijn ingetrokken zonder ook maar een muurtje te schilderen (we hadden dan ook erge haast omdat we binnen 2 weken uit onze anti-kraakwoning moesten en we hadden nooit verwacht dat we nog 3 jaar in dat krot moesten zitten :p). Maar het is het wel waard, want we hebben nu een heerlijk plekje, wat helemaal naar onze zin is en waar we nog jaren van kunnen genieten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:49

Veel Groningers hier zeg :P
Meld ik mij ook maar, lijkt mij wel verstandig om al mee te gaan lezen.. :)
Moet volgend jaar ook het huis uit.. geen andere optie ook, moeder wil gaan samenwonen met dr vriend en niet hier in Groningen.
Het lastige punt voor mij is dat ik mijn konijnen en de kat mee wil nemen, sowieso.
Vind het best irritant dat woningnet er zulke uitgebreide beschrijvingen op zet... not :')

Wil hier 'in' (hoeft geen binnenstad, liever niet zelfs) Groningen, maar wil ook best naar bovenin Drenthe, maar dat is geen woningnet natuurlijk.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:43

Ja fijn he, vooral die huizen die een plattegrond missen zijn errug handig :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 20:45

imd schreef:
Ja fijn he, vooral die huizen die een plattegrond missen zijn errug handig :j

Dan is het gelijk zoveel lastiger inschatten of t iets is wat je zoekt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:53

Juistem. De plattegrond is gewoon zó essentieel...

Nou, ik ga morgenochtend kijken bij het 22m2 huisje.. Ben benieuwd, maar ben bang dat ik het te klein vind.. We zullen zien :P

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:36

Nou ik maak na 4 jaar kans op een (beneden)woning
word wel in de brief gezegd dat die wijk meer overlast geeft dan gemiddeld en niet iedereen zich daar thuis voelt..

Dacht zou wel meevallen maar ben maar even in de straat gaan kijken en zag het meteen :P

Helaas.. echt niks voor mij.
gok een krappe meter voor je voordeur+ enige raam zit een hangplein voor kindere/jeugd daar die dus heel de dag/aaf/nacht recht voor je raam staan :S
( wij gingen savonds kijken en toen stond de straat al vol met buurt mensen)

Kan me serieus niet voorstellen dat iemand die woning wil.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:09

pff dat lijkt me ook helemaal niets hoor mymy
en ben benieuwd hoe je het vind imd :)

Wij zijn nog steeds lekker bezig in ons pippi lankous huis, wat nu mee weg heeft van een fifty shades of grey huis :Y) we hebben namelijk alles in grijstinten dus het is ene onwijs verschil én gelijk veel en veel ruimtelijker. Morgen de trap afmaken en dan zal ik wel even wat fototjes plaatsen van hoe het er nu uit ziet :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:10

Suuskipje schreef:
Wij zijn nog steeds lekker bezig in ons pippi lankous huis, wat nu mee weg heeft van een fifty shades of grey huis :Y) we hebben namelijk alles in grijstinten dus het is ene onwijs verschil én gelijk veel en veel ruimtelijker. Morgen de trap afmaken en dan zal ik wel even wat fototjes plaatsen van hoe het er nu uit ziet :)

Hihi ik dacht eerder aan allerlei handboeien aan de muur :')
Avontuurlijk huis haha

Mymy; o bah. Nee daar zou ik ook voor geen goud willen wonen :n