E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:47

Pfieuw, bij gebrek aan creditcard ben ik sowieso veilig :+ .

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 00:18

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 06:44

Morgen komt de nieuwe Tess Gerritsen uit, die mag ik mezelf cadeau geven!!!! (als hij digitaal is dan....)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:32

Margee schreef:
Morgen komt de nieuwe Tess Gerritsen uit, die mag ik mezelf cadeau geven!!!! (als hij digitaal is dan....)

Echt waar! Gaaf, die moet ik ook snel halen dan. Al heb ik alle andere Tess Gerritsen wel orgineel, ff kijken wat het wordt dan.

Gwen

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:12

Ah, mooi, Margee! Heb totaal geen ruimte meer voor thrillerseries, daarbij lees ik die in de praktijk toch meestal maar één keer, dus juist de boeken van Tess Gerritsen vind ik uitermate geschikt voor de reader :)) .

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:34

Ik heb sinds een maand nu de Sony e-reader prs-t2 zo uit mijn hoofd. Echter nu begint hij minder goed te werken. Ik krijg nu elke keer de melding: "Helaas! De toepassing ContentBrowser is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw. Nu sluiten". Ik heb even Gegoogled, maar kan hier niks over vinden. Een ander probleem wat ik gisteren heb is dat ik de tekst had gedraaid dat ik op breedscherm las zeg maar. Echter kan ik het nu niet terug wijzigen naar origineel scherm.

Iemand hier een idee over wat er mee is? Zat er zelf over na te denken om hem maar een keer te resetten en anders sowieso een mailtje naar Sony te sturen..

Verder ben ik in ieder geval wel super tevreden erover, maar nu is het dus beetje vervelend!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:58

Ik heb sinds kort iets vreemds met mijn sony (psr t1) .. Ik gebruik Calibre. En ik weet om de kaft goed te zien op de sony, dat de afbeeldinge minimaal 500 pixels moet zijn op de kortste zijde.

Bovendien ben ik nogal een perfectionist en zoek in series bijvoorbeeld plaatjes van de kaft erbij van dezelfde uitgave.

In het begin, altijd als ik het boek een nieuwe kaft gaf, en ik het boek vervolgens ging lezen en de reader daarna op slaap stand zette, dan kreeg ik als screensaver altijd het plaatje van deze nieuwe door mij toegevoegde kaft te zien.

Echter, sinds kort, gebeurd het ook steeds, dat in plaats van dat ik dus de door mij toegevoegde kaft als screensaver krijg, ik de eerste pagina van de epub te zien krijg. Het is heel raar, soms is het de eerste pagina van de epub en soms is het de kaft die ik hem heb toegewezen.

Ik vind dit uiteraard heel irritant en wil gewoon dat hij altijd het kaft plaatje gebruikt als screen saver. Is dit een instelling van de epub zelf oid? Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:21

*zucht* levering van de Kobo Glo weer een week uitgesteld. -O-

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:00

Als jullie een ebook hebben gelezen laten jullie hem dan op de reader staan of halen jullie hem eraf? Ik weet namelijk niet zo goed wat handig is

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:08

Ik laat ze er meestal opstaan, en als ik hem aan mijn laptop hang om er nieuwe op te zetten haal ik alles wat ik gelezen heb er gelijk af'

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:36

Ik doe hetzelfde als denk4ever, als ik alles gelezen heb of als ik em moet opladen dan gooi ik eraf wat gelezen is en zet ik er nieuwe boeken op :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:44

ik heb een sd kaartje in mijn ereader zitten waar ik telkens nieuwe boeken op gooi. en dan heb ik nog flink wat boeken op mijn ereader zelf, maar ik ben te lui om het kabeltje te zoeken. Dus die blijven er gewoon op staan.

ik ben de laatst tijd weer flink aan het lezen en nu ben ik the labyrinth of osiris aan het lezen. Ik heb daar ook het gewone boek van en daar moet ik een recensie over schrijven, maar ik vind het boek zo lastig m mee te nemen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:03

Ik delete de boeken direct op de ereader :j Ik zet ze er toch handmatig op en blijven toch op de PC staan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:45

Hetzelfde als Mootje! :j

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:52

oke thnxx
Heb het idee dat mijn reader toch trager wordt met al die boeken erop

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:51

Hoe werkt zo 'n ding?
En dan bedoel ik hoe zet je er boeken op?
En wat voor 'n boeken? Ik moet namelijk
een hele lijst lezen voor school, en ik hou
sowieso van lezen! : )

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:54

De boeken zijn ePub bestanden, en die zet je erop door hem aan je pc te koppelen :P
Als je de ePub bestanden op je pc hebt kun je ze er zo op plakken omdat je ereader gezien wordt als verwisselbare schijf!

Tenminste.... Zo werkt het bij mijn Sony :D

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:58

En betaal je daar dan voor?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:59

Ik twijfel nog steeds tussen de Sony PRS T2 en de Kobo Glo. De Kobo spreekt mij aan wat betreft dat extra leeslicht. Alleen hij is pas per 10 november leverbaar bij onze dichstbijzijnde Libris.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:03

elizexbeau schreef:
En betaal je daar dan voor?

Dat hangt er vanaf waar je de ePub bestanden vandaan haalt ;)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:04

Hmm okee, en heb je ook een tip voor mij? Ik lees erg graag, en moet
nu een literatuurlijst door spitten voor Nederlands.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 08:26

Mayflower_ schreef:
Ik twijfel nog steeds tussen de Sony PRS T2 en de Kobo Glo. De Kobo spreekt mij aan wat betreft dat extra leeslicht. Alleen hij is pas per 10 november leverbaar bij onze dichstbijzijnde Libris.

Volgens internet komt ie 31 oktober weer beschikbaar. Echter was het in eerste instantie de 18e, toen de 25e en nu dus de 31e dus ik geloof er niet meer echt in. Wel vervelend dat ie dus al betaald is want ik heb 'm begin okt. besteld.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:23

ik heb vandaag de Sony PRS T2 gekocht. Ik had van mijn schoonzus 3 ebooks gekregen en die las ik op mijn IPhone... het beviel wel het digitaal lezen, maar lezen op de Iphone opzich niet echt.. dus mijzelf getracteerd op een ereader vandaag... nu nog mijn boeken uitbreiden.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:32

Past_Simple schreef:
Heeft iemand hier ook problemen met Calibre?
Ik kan gewoon boeken erop zetten dat gaat allemaal prima, maar als ik mijn e-reader weer wil ontkoppelen, zet Calibre weer allemaal oude boeken erbij op. zo heb ik dus de hele tijd oude boeken weer op mijn ereader staan. Ookal heb ik die boeken al verwijderd uit de calibre bibliotheek en verwijderd van mijn pc, elke keer als ik weer ontkoppel zet calibre de boeken er nog een keer op. erg irritant dus :+
iemand de oplossing voor mij :D?

Heb je ze dan ook wel verwijderd van je apparaat? Als je ereader hebt aangesloten kan je in Calibre bovenin op apparaat klikken, daar krijg je dan een lijst met boeken te zien welke op je ereader staan. De boeken die je er niet op wilt hebben verwijder je dan, maar blijven wel gewoon in je Calibre Bibliotheek staan. Ik verwijder ook wel boeken rechtstreeks van mijn ereader (Sony PRS-650).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:14

Weet iemand waar de kobo glo in België te koop is ? Ik kom nederlandse webshops tegen maar een belgische die ze verkoopt vind ik niet direct eigenlijk.